problemen met automatische mail

Oorspronkelijk geplaatst door
MWeulink
Hallo Alexander,
Nu ik jou posts eens door genomen heb zie ik een heel grappig dingetje.
De mailbox geenantwoord@wup.nu zit vol, of bestaat niet.
Dus of maak de mailbox aan of leeg de mailbox.
Dit zal een hoop schelen, volgende keer de mails door lezen heeft ook nut.
Dit e-mail adres bestaat gewoon hoor Dus dat is het probleem niet, alleen als je zend vanaf alle ms adressen, volgens mij Google ook nog steeds werkt het gewoon nog steeds niet. Trouwens er komen nog dagelijk mailtjes binnen op dit adres, dus wss zal er iets fout gaan.
Maar inderdaad probleem is nog niet verholpen. Technische vragen zal Mike beantwoorden, voor de rest ben ik alles wel aan het testen geweest.
Groet,
Alexander
Hallo Alexander,
Nu ik jou posts eens door genomen heb zie ik een heel grappig dingetje.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
geenantwoord@wup.nu
mailbox is full: retry timeout exceeded
De mailbox
geenantwoord@wup.nu zit vol, of bestaat niet.
Dus of maak de mailbox aan of leeg de mailbox.
Dit zal een hoop schelen, volgende keer de mails door lezen heeft ook nut.
patrickekkel
20-01-11, 22:37
in het geval van Directadmin
zet instellingen van outlook op de ssl poort
als u directadmin heeft draaien wat gelijk door ovh is geinstaleerd
hebben zij de poort geblokt
node4 limited (in nederland zou dat node4 bv zijn) is het.
Om je dns te bekijken gebruik ik Robtex
http://www.robtex.com/dns/wup.nu.html#records
Heb echter een andere tool geprobeerd en die geeft inderdaad OVH aan
In ieder geval kunnen wij jouw niet helpen.
de servers van OVH moet je zelf beheren, OVH helpt je hier niet bij, verder is dit forum aardig dood.
Ik denk dat je naar de support van DirectAdmin moet gaan om dit opgelost te krijgen.
Beste,
Mijn mailserver staat bij OVH en niet bij Node4limited.
Dit kan ik afleiden uit mijn mail headers...
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
geenantwoord@wup.nu
mailbox is full: retry timeout exceeded
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path:
Received: from mailrelay006.isp.belgacom.be ([195.238.6.172])
by ns351391.ovh.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from )
id 1PYJFn-0006yl-IE
for geenantwoord@wup.nu; Thu, 30 Dec 2010 15:13:19 +0100
X-Belgacom-Dynamic: yes
X-IronPort-Anti-Spam-Filtered: true
X-IronPort-Anti-Spam-Result: Av0EADsiHE1btbV2/2dsb2JhbACXQ4x2dL8AhUoE
Received: from 118.181-181-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be (HELO SWANMIKE) ([91.181.181.118])
Dat haal ik uit je dns data :P
die zijn publiekelijk beschikbaar.
Node4 limited beheerd het netwerk waar je mailserver in bevind!

Oorspronkelijk geplaatst door
zydron
Ik wil je er op attenderen dat je mail server draait op ip: 79.170.40.14
bij Node4 Limited
OVH heeft hier niks mee te maken, dedicated servers zijn self-managed
Wij kunnen hier niks doen, en OVH ook niets.
Beste,
Mag ik u vragen vanwaar U deze informatie haalt, want bij mijn weten hebben wij niets bij Node4 Limited,
Mvg,
Ik wil je er op attenderen dat je mail server draait op ip: 79.170.40.14
bij Node4 Limited
OVH heeft hier niks mee te maken, dedicated servers zijn self-managed
Wij kunnen hier niks doen, en OVH ook niets.
Beste,
Het is een dedicated server , de spf records verwijzen wel degelijk naar de nieuwe server :
wup.nu.
TXT (text record)
v=spf1 a mx ip4:91.121.69.4 ~all
Mvg,
Mike Swan
Heb je een webhosting pakket of een dedicated server?
bij de laatste zit je in het verkeerde forum (dit is voor webhosting)
heb je btw gekeken naar de SPF record?
Beste allen.
Afgelopen week hebben we de server omgezet en de nieuwe server via OVH in gebruik genomen, dit betekende voor ons dat alles om gezet is en via de nieuwe aansluitingen gereed gemaakt diende te worden.
Echter stuiten we nu wel op een probleem en ben benieuwd of dit ook bij andere dit zo is. Bij de verzending van de automatische mails komen deze niet aan bij gebruikers, mailen via de smtp via de server is niet mogelijk, terwijl dit wel is toegestaan via onze ISP.
Bij de mailingen die we verzenden krijgen we overal een 550-02 melding terug en dit gaat voornamelijk om alle hotmail, gmail, live, msn e-mail adressen. Dus op een of andere manier heb ik het idee dat we in een blacklist zitten.
Gisteren heb ik nog geprobeerd om contact op te nemen met OVH, maar na een kwartier aan de lijn te hebben gehangen, heb ik die moet dus op gegeven en zet ik het op het forum. Dus ik hoop dat iemand hier een oplossing weet of dat er vanuit OVH een reactie kan komen.
Met vriendelijke groet,
Alexander Rink