We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Kvk Nodig bij Hosting Verkoop Onder 500 Eur per jaar?

Jesper
09-04-09, 15:58
Nee, zolang je minder dan 1225 uur (of 1235) per jaar besteed aan iets wat je geld opleverd, kan het nog als hobby gezien worden.
Dus gem. 23u per week...

Ook mogen je inkomsten onder +/- 1300 euro per maand liggen zonder dat je btw hoeft te vragen.

Als ik jou was zou ik eventjes met de KvK bellen voor een exact antwoord op je vraag
Dan weet je sowieso dat waar je aan toe bent, en hun kun je 100% geloven

coevoet
09-04-09, 11:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rdevos
Zoals mijn vraag luid, Is de KvK percee nodig bij Hosting diensten?
Het onderscheid maken tussen wl en geen KvK-inschrijving nodig hebben vereist een stukje common sense. De KvK handel heeft wat richtlijnen online staan, maar het is soms wat lastig om die 1:1 toe te passen. Deze richtlijnen zijn ook niet noodzakelijkerwijs dezelfde als voor de belastingdienst(!).

Hoofdzaak is de vraag of je wl of niet bedrijfsmatig je diensten gaat aanbieden. Heb je verkoopkanalen zoals een website waar mensen zich tegen betaling aan kunnen melden, dan kan je er vrij zeker van zijn dat je bedrijfsmatig bezig bent. (Hoewel dat niet pers hoeft daar je ook een vereniging of charitieve instelling zou kunnen zijn natuurlijk.)

Host je alleen voor een aantal bekenden tegen een geringe onkosten vergoeding en mss zlfs een klein beetje extra dan behoef je wss. geen KvK inschrijving, hoewel je goed in de gaten moet houden dat je niet als ondernemer wordt aangemerkt door de belastingdienst (en dus ook door de KvK). Doe jij een mailing de deur uit naar je paar honderd man tellende familie en vrienden- en kennissenkring, waarin je allerlei diensten en producten aanbiedt, dan ga je waarschijnlijk nat.

Al met al is het wl of niet moeten inschrijven helemaal afhankelijk van de situatie. Het is in ieder geval geen vrijgesteld beroep noch dat inkomsten er erg toe doen.

Arie
09-04-09, 00:21
Maar kijk ook naar die andere punten, als jij voor vrienden en familie wat hosting regelt is er volgensmij niets aan de hand. Zodra je echter een website hebt waar je je pakketten aanbied e.d. is het wat anders.
Volgens mij moet je in principe wel 1x per jaar bij de belasting aangifte aangeven wat je priv inkomsten nog zijn maar daar weet ik het fijne niet van.

Het hangt er dus vanaf hoe serieus je er mee bezig gaat.

McKillem
09-04-09, 00:05
Wanneer inschrijven?

Als je zelfstandig ondernemer bent ben je verplicht je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Maar wie zijn ondernemers? De website van de Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria.

* De ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid'.
* De werkzaamheden worden tegen betaling verricht.
* De ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico.
* De ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers.
* De ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen.
* Er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.

Aarzel niet om de Kamer van Koophandel te bellen of er binnen te lopen als je twijfelt of je je in moet schrijven. Dit is namelijk zeer afhankelijk van de feiten en omstandigheden.
http://www.bedrijfopzetten.nl/eigen-...van-koophandel

Het dikgedrukte zou je antwoord moeten vaststellen.

Sowieso, als je diensten gaat aanbieden. KVK inschrijving regelen.
Bedrijven die geen KVK hebben doe ik (uitzonderingen daargelaten) geen zaken mee omdat ik dat verdacht acht.

rdevos
08-04-09, 22:49
Zoals mijn vraag luid, Is de KvK percee nodig bij Hosting diensten?