OVH Community, your new community space.

Fouten in de bestel procedures

zydron
03-05-11, 11:00
Als een verhuizing in gang is, kan je er geloof je er niet eens bij in manager.

en DNS instellingen zoals nameservers en glue records kan je pas aanpassen (als registrar zijnde, zodat ze actief zijn) als je het domein in beheer heb.

Niet eerder, wat logisch is.

a2499862
03-05-11, 10:23
Ik bedoel juist een inkomende verhuizing (niet een uitgaande).

zydron
03-05-11, 01:26
Ow wacht je bedoeld, als je je domein naar een andere partij verhuist?

(ik dacht richting OVH)

*zydron draait eigen DNS servers

a2499862
02-05-11, 21:02
OVH hoeft ook niets te veranderen aan het domein, en OVH doet dat ook niet.

Het probleem is dat hier de klant op een bepaald moment iets wil wijzigen, wat door OVH geblokkeerd wordt.

Het niet meer blokkeren van DNS wijzigingen zodra er een verhuizing loopt, is hetgeen waar OVH graag iets aan mag veranderen (evenals de vele fouten in haar manager en mom beheerstoepassingen).

zydron
01-05-11, 15:41
Als ik mij niet vergis veranderd OVH niks aan de DNS van het domein, de nameservers blijven het zelfde.

a2499862
01-05-11, 13:44
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zydron
En dat kan pas als het domein verhuist is
Sinds 2001 ben ik deelnemer van SIDN. Bij SIDN kun je een verhuizing starten, en gedurende het proces steeds wijzigingen aanbrengen in DNS servers en GLUE records, ondanks dat het verhuisproces nog niet voltooid is.

Er zijn ook ander OVH klanten die niet zo gecharmeerd zijn van deze werkwijze: http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=2793

Voor het tweede: met de DNS is niets mis, met de OVH manager applicatie wel:bij een webredirectie moet standaard geen zonefile ingevuld worden. Het delen van url parameters (&target=...) die in dezelfde applicatie op verschillende plaatsen een andere functie hebben blijkt in dit geval niet goed uit te pakken: de 'target' voor het importeren 'van een zone' is een andere 'target' dan die voor het invoeren 'van een redirectie'.

zydron
30-04-11, 14:42
Gewerkt bij een hosting bedrijf, en dat soort dingen moeten implementeren.

a2499862
30-04-11, 12:57
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zydron
In hoeverre weet u waar u over spreekt?

zydron
30-04-11, 11:03
Waarom is het vreemd dat het pas kan als het domein echt verhuist is?

Dit soort acties moeten namelijk bij de registry uitgevoerd worden.

Voor je 2e vraag, ik zie niks verkeerds in je DNS

a2499862
30-04-11, 06:45
Dit betreft niet het formulier maar de procedure bij verhuizing van een domein naar ovh.

Daarbij vindt ik het vreemd dat (1) de registrar-lock (2) de DNS servers en (3) de glue records pas gewijzigd/ingesteld kunnen worden nadat het verhuizen van het domein geheel voltooid is.
Zie Ook vreemd is dat hier de "Operaties in progress" niet aanklikbaar is, terwijl er weldegelijk een verhuizing in de achtergrond bezig is.
UI verbetering: maak een verschil in de icoonstijl als een icoon (a) wel (b) niet aanklikbaar is. Momenteel zien alle iconen er hetzelfde uit. Een niet aanklikbaar icoon zou bijvoorbeeld zwart-wit en lichter van dekking kunnen zijn.

Ook vreemd is dat bij het aanmaken van een web redirectie (na het exporteren en importeren van een zone) de volledige zone standaard ingevuld wordt als 'naar' adres.

Morphie
26-08-10, 17:59
Graag zien we dat hier de aangetroffen fouten vanuit de bestel formulieren worden weergegeven
Wij editten deze post zoveel mogelijk om dubbele meldingen zoveel mogelijk te vermijden.