Netwerkproblemen ovh
Dit is helemaal correct. OpenTransit (France Telecom / Orange) heeft handmatig de routering aangepast tussen UPC en OVH waardoor de routering weer als vanouds zou moeten functioneren
Beste,
Inmiddels zou dit verholpen moeten zijn.
Gr,
Rex

Oorspronkelijk geplaatst door
PS4ALL
Vandaag het probleem vele malen erger... dit maal gaat het al mis op het netwerk van UPC bij Aorta.net waar al een hogere latency optreed. Inmiddels ping response tijden tussen de 115 en 140ms en op bepaalde IP-Adressen zelfs vaak timeouts.
Snelheden liggen op dit moment tussen de 10 en 729Kbps dit op een 120mbit/s internet verbinding van UPC.
Sinds gisteren of zelfs eergisteren wederom één en al ellende van UPC naar OVH;
Zie hiervoor
deze link
of
MTR naar het MainIP op de server;
Ping naar het MainIP op de server
Ping naar een willekeurige VirtIP op de server (dit is overigens gelijk op alle IP's binnen de 178.32.95.xxx range);

Linkforsoad
13-04-11, 17:15
Zomaar ineens rare haperingen en geen normale manier van werken mogelijk!!!!!!
Code:
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=0 ttl=51 time=63.951 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=1 ttl=51 time=63.683 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=2 ttl=51 time=81.636 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=3 ttl=51 time=81.405 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=4 ttl=51 time=83.092 ms
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=8 ttl=51 time=82.473 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=9 ttl=51 time=96.303 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=10 ttl=51 time=82.036 ms
Request timeout for icmp_seq 11
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=12 ttl=51 time=81.703 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=13 ttl=51 time=81.571 ms
Request timeout for icmp_seq 14
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=15 ttl=51 time=81.406 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=16 ttl=51 time=78.966 ms
Request timeout for icmp_seq 17
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=18 ttl=51 time=78.644 ms
Request timeout for icmp_seq 19
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=20 ttl=51 time=80.395 ms
64 bytes from 94.23.150.241: icmp_seq=21 ttl=51 time=78.110 ms
^C
--- ks311191.kimsufi.com ping statistics ---
22 packets transmitted, 15 packets received, 31.8% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 63.683/79.692/96.303/7.424 ms
MacBook-Pro-van-Linkforsoad:~ Linkforsoad$ traceroute ks311191.kimsufi.com
traceroute to ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
1 * * *
2 10.36.145.5 (10.36.145.5) 67.230 ms 75.373 ms 78.071 ms
3 172.22.0.61 (172.22.0.61) 79.941 ms 107.595 ms 77.900 ms
4 172.22.2.154 (172.22.2.154) 62.185 ms 93.557 ms 60.220 ms
5 10.36.144.2 (10.36.144.2) 59.861 ms 51.975 ms 57.690 ms
6 10.36.144.17 (10.36.144.17) 53.867 ms 59.728 ms 59.822 ms
7 62.140.141.2 (62.140.141.2) 61.904 ms 57.913 ms 61.839 ms
8 172.22.2.82 (172.22.2.82) 56.194 ms 63.513 ms 60.135 ms
9 145.253.33.177 (145.253.33.177) 59.814 ms 151.832 ms 65.820 ms
10 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 56.226 ms 53.737 ms 63.892 ms
11 rbx-g1-a9.fr.eu (94.23.122.113) 61.984 ms 63.986 ms 58.088 ms
12 vss-3-6k.fr.eu (94.23.122.237) 63.751 ms 69.890 ms 65.963 ms
13 ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171) 61.860 ms 57.259 ms 61.807 ms
Linkforsoad
15-03-11, 01:56
Ik ga de melding toch maar even maken. Ik heb even nagevraagd bij de mensen die over bereikbaarheid klagen, en daar hoor ik bij. We luisteren allemaal naar AAAA. En inderdaad, als ik IPv6 even uitzet werkt het wel goed. Als ik vanaf OVH IPv6 servers wil bereiken kan dat ook uren duren en drukt hij de snelheid uit in Bytes (!!) per seconde.
Zou je de complete screenshot naar de support willen sturen. Zodat wij volledige servernamen en ip's kunnen zien.

Oorspronkelijk geplaatst door
PS4ALL
Het lijkt erop dat er weer wat problemen zijn tussen UPC en OVH zie de traceroute waarin zich toch een behoorlijke vertraging bevind tussen beide partijen;

De server bevind zich in dit geval in RBX-3 het lijkt er echter op dat dit voor ook van toepassing is op RBX-1 aangezien het direct al vanaf aorta.net naar 94.23.122.xxx (= OVH Netwerk) de mist in gaat.
Ik doel in dit geval ook op UPC. Het gemiddelde kent een afwijking van ca. 50% in de MTR. Navraag heeft mij inderdaad opgeleverd dat Ziggo ook wel problemen heeft maar niet van dien aard dat het werkelijk veel snelheid problemen oplevert. In dit geval doe ik geregeld snelheid- & ping checks vanaf een UPC Fiber Power 120 met geregeld een snelheid van niet meer dan 250kbytes/s via FTP alsmede HTTP.
Het lijkt er dus op dat er tussen UPC <-> OVH een probleem aanwezig is aangezien er wel een erg grote afwijking is. Met RBX-1 heb ik inmiddels wat minder problemen, maar ook hier is de MTR nog lang niet goed te noemen en scheelt de snelheid hooguit een 100-125kbyte/s wat dus een 300-400kbytes/s oplevert welke nog lang niet de maximum snelheid is van het geen wat ik tot mijn beschikking heb met mijn UPC verbinding alsmede dat wat de server aan kan.
Linkforsoad
13-03-11, 17:08
Vanaf AS9143 Ziggo geen problemen te bekennen in RBX3 als ik luister naar A. Als ik luister naar AAAA duurt het wel wat langer bij OVH, maar geen hele gekke waardes.
Code:
Mac-Pro-van-Linkforsoad:~ linkforsoad$ traceroute ns390418.ovh.net
traceroute to ns390418.ovh.net (188.165.244.91), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 0.867 ms 0.235 ms 0.249 ms
2 10.215.48.1 (10.215.48.1) 6.736 ms 8.194 ms 5.432 ms
3 * * *
4 asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.100) 10.104 ms 10.596 ms 7.594 ms
5 amsix2.routers.ovh.net (195.69.145.245) 10.932 ms 13.198 ms 7.615 ms
6 rbx-g2-a9.fr.eu (94.23.122.189) 18.169 ms 17.695 ms 16.275 ms
7 vss-3-6k.fr.eu (94.23.122.93) 30.489 ms * 18.789 ms
8 ns390418.ovh.net (188.165.244.91) 17.243 ms 13.539 ms 15.909 ms
Code:
Mac-Pro-van-Linkforsoad:~ linkforsoad$ traceroute6 ns390418.ovh.net
traceroute6 to ns390418.ovh.net (2001:41d0:2:bf5b::1) from 2001:470:d5fd::c62c:3ff:fe2a:eb15, 64 hops max, 12 byte packets
1 2001:470:d5fd::1 0.269 ms 0.297 ms 0.228 ms
2 linkforsoad-1.tunnel.tserv11.ams1.ipv6.he.net 20.968 ms 19.607 ms 25.233 ms
3 gige-g2-20.core1.ams1.he.net 9.053 ms 11.332 ms 11.062 ms
4 10gigabitethernet1-1.core1.fra1.he.net 19.101 ms 18.446 ms 16.466 ms
5 decix.routers.ovh.net 22.957 ms 21.056 ms 23.722 ms
6 th1-1-6k.fr.eu 45.519 ms 32.398 ms *
7 gsw-1-6k.fr.eu 28.191 ms 28.404 ms *
8 * *
rbx-1-6k.fr.eu 31.600 ms
9 vss-3-6k.fr.eu 30.617 ms * 156.758 ms
10 2001:41d0:2:bf5b::1 32.307 ms 32.556 ms 29.688 ms
Het lijkt erop dat er weer wat problemen zijn tussen UPC en OVH zie de traceroute waarin zich toch een behoorlijke vertraging bevind tussen beide partijen;

De server bevind zich in dit geval in RBX-3 het lijkt er echter op dat dit voor ook van toepassing is op RBX-1 aangezien het direct al vanaf aorta.net naar 94.23.122.xxx (= OVH Netwerk) de mist in gaat.
Linkforsoad
17-02-11, 17:31
Iemand een idee wat er aan de hand is nu? Kan niet veel van Travaux/Status maken..... Lijntjes Amsterdam plat?
http://weathermap.ovh.net/schemes/we...p_backbone.png
We begrijpen dat het niet leuk is dat je klachten krijgt van wegvallende verbindingen. OVH doet er alles aan om dit te voorkomen. Af en toe is het noodzakelijk om onderhoud direct uit te voeren. In de meeste gevallen wordt geprobeerd om onderhoud in de nachtelijke uren uit te voeren.
De mogelijke problemen die je nu hebt kunnen te maken hebben met de onderstaande werkzaamheden:
http://status.ovh.net/?do=details&id=1052
Linkforsoad
26-01-11, 02:15
Even heel eerlijk, ik vindt het ook een beetje een slap argument om over thuissituaties te beginnen. We hebben zelf verbindingen met Ziggo (Zakelijk) en Virtu, en ik moet zeggen dat ik daar nooit problemen op ervaar. Vanuit andere DCs nooit geprobeerd verder.
Mac-Pro-van-Linkforsoad:~ linkforsoad$ traceroute ks311191.kimsufi.com
traceroute to ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 0.673 ms 0.209 ms 0.216 ms
2 10.215.48.1 (10.215.48.1) 5.780 ms 4.731 ms 5.973 ms
3 * * *
4 asd-tr0409-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.146) 11.106 ms 12.746 ms 9.724 ms
5 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 14.833 ms 11.041 ms 9.734 ms
6 ams-5-6k.nl.eu (94.23.122.229) 11.210 ms * 12.709 ms
7 91.121.131.169 (91.121.131.169) 17.250 ms 16.327 ms 18.479 ms
8 vss-3-6k.fr.eu (213.251.130.77) 24.040 ms 21.845 ms *
9 ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171) 16.772 ms 15.723 ms 22.974 ms
Nouja, van mij zijn er al veel meer te vinden als je terugkijkt.
Dat het vandaag met het onderhoud niet helemaal lekker liep kan ik nog wel begrijpen, al vindt ik het jammer dat onderhoud voor problemen moet zorgen. Want ik kreeg heel veel klachten vandaag van mensen over wegvallende verbindingen.
thuis situaties of peerings? Nah...
Code:
ks25639.kimsufi.com (0.0.0.0) Wed Jan 26 01:03:02 2011
Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. rbx-16-m2.fr.eu 0.0% 100 0.6 0.5 0.5 1.6 0.2
2. rbx-2-6k.fr.eu 69.7% 100 82.7 5.5 0.3 82.7 19.8
3. th2-1-6k.fr.eu 0.0% 100 4.2 14.2 4.0 169.3 32.5
4. google.as15169.fr.eu 0.0% 100 4.3 8.5 4.2 102.6 15.2
5. 72.14.238.234 0.0% 100 4.3 12.6 4.3 123.8 22.8
6. 64.233.175.115 0.0% 99 4.7 5.4 4.7 14.0 1.9
7. 74.125.230.80 0.0% 99 4.4 4.4 4.3 4.9 0.1
Code:
ks25639.kimsufi.com (0.0.0.0) Wed Jan 26 01:09:33 2011
Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. rbx-16-m2.fr.eu 0.0% 101 0.5 0.9 0.4 31.7 3.1
2. rbx-1-6k.fr.eu 33.7% 101 0.4 8.2 0.3 198.7 30.1
3. fra-5-6k.de.eu 1.0% 100 61.4 16.8 7.9 192.4 32.4
4. fra-1-6k.de.eu 10.0% 100 8.0 9.1 7.9 83.3 8.1
5. tata.as6453.de.eu 2.0% 100 8.1 12.8 8.0 21.0 4.3
6. 195.219.156.133 0.0% 100 8.0 9.3 8.0 64.7 6.8
7. if-7-2.tcore1.FR0-Frankfurt.as6453.net 0.0% 100 10.7 11.3 10.6 46.5 4.3
8. xe-5-1-0.fra23.ip4.tinet.net 0.0% 100 10.2 13.0 10.2 111.5 12.7
9. xe-0-0-0.nyc32.ip4.tinet.net 0.0% 100 123.2 86.9 84.0 150.9 11.1
10. ace-data-centers-gw.ip4.tinet.net 0.0% 100 147.0 148.1 146.9 255.4 10.8
11. tg2-5.ar01.prov.acedatacenters.com 0.0% 100 190.7 154.4 147.0 320.3 25.9
12. 70-40-205-58.bluehost.com 0.0% 100 146.9 146.9 146.8 147.5 0.1
Ons netwerk naar nedeland is op dit moment 40 Gbit en wordt (zoals vermeld in status.ovh.nl) verhoogd naar 80 Gbit het probleem met snelheden is vaak gerelateerd aan thuis situaties of peerings. als er klachten zijn over het netwerk wordt alles in het werk gesteld om dit op te lossen. Maar daarvoor hebben we wel traceroutes/mtr's nodig. Gelieve als er problemen zijn deze dan ook te vermelden.
patrickekkel
16-01-11, 23:46
Netwerk van ovh is zeer traag
Jammer genoeg ook ik draai mijn productie
Servers weer op eigen bodem
En gebruik ovh enkel nog voor test doeleinden
Want dat is het voordeel van ovh 20 euro voor een dedi
Kan ik ze geen eens in mijn eigen rack hangen
Maar voor de snelheid en stabiele omgeving moet je er niet zijn
500KB/s momenteel. Ik ben zelf overgestapt naar een andere aanbieder....
Linkforsoad
14-01-11, 21:38
Hij wil hier ook wel weer aardig nu, ondanks dat het half 9 is, toch vaak een drukke tijd.
wget
http://proof.ovh.net/100Mio.dat
--2011-01-14 20:31:56--
http://proof.ovh.net/100Mio.dat
Herleiden van proof.ovh.net... 188.165.12.106, 2001:41d0:2:876a::1
Verbinding maken met proof.ovh.net|188.165.12.106|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: 100Mio.dat
100%[================================================== ================================================== =========================>] 104.857.600 6,56M/s in 17s
2011-01-14 20:32:12 (5,99 MB/s) - '100Mio.dat' opgeslagen [104857600/104857600]
100Mbit verbinding.
FP171:~# wget
http://proof.ovh.net/10Gb.dat
--2011-01-14 08:59:15--
http://proof.ovh.net/10Gb.dat
Auflösen des Hostnamen »proof.ovh.net«.... 188.165.12.106, 2001:41d0:2:876a::1
Verbindungsaufbau zu proof.ovh.net|188.165.12.106|:80... verbunden.
HTTP Anforderung gesendet, warte auf Antwort... 200 OK
Länge: 1250000000 (1,2G) [application/octet-stream]
In »10Gb.dat« speichern.
100%[====================================>] 1.250.000.000 98,2M/s in 0m 5s
2011-01-14 09:01:18 (9,72 MB/s) - »10Gb.dat« gespeichert [1250000000/1250000000]
FP171:~#
Momenteel weer trage snelheden. Begin me sterk af te vragen of dit ligt bij OVH of bij mijn isp UPC.
Vanaf proof.ovh.net haal ik op een 90mbit verbinding een snelheid van 900kb/s. Vanaf mijn eigen server bij OVH nog geen 700/800kb/s.
In de traceroutes zie ik heen en terug andere routes verschijnen. Voor zover mij bekend heeft OVH toch directe peering met UPC op de AMS-IX?
upc peering naar ovh toe loopt namenlijk via Telia(te zien in traceroute).
Hopelijk kan ovh support hier een duidelijk antwoord op geven.
Bijgevoegd traceroutes en ping beide kanten op.
upc-> ovh
1 10.15.232.1 (10.15.232.1) 8.551 ms 24.369 ms 8.083 ms
2 p6001.net.upc.nl (212.142.6.1) 7.962 ms 9.406 ms 11.160 ms
3 84.116.244.33 (84.116.244.33) 29.376 ms 13.537 ms 14.240 ms
4 84.116.134.93 (84.116.134.93) 17.473 ms nl-ams04a-ri2-xe-9-0-0.aorta.net (84.116.130.170) 21.361 ms 13.729 ms
5 adm-b5-link.telia.net (213.248.86.237) 14.315 ms adm-b5-link.telia.net (213.248.103.253) 44.867 ms adm-b5-link.telia.net (213.248.86.237) 14.766 ms
6 adm-bb2-link.telia.net (80.91.253.172) 12.070 ms 13.158 ms 13.984 ms
7 adm-b4-link.telia.net (80.91.253.211) 15.138 ms adm-b4-link.telia.net (80.91.253.154) 12.996 ms adm-b1-link.telia.net (80.91.253.163) 15.807 ms
8 ams-1-6k.nl.eu (213.251.128.101) 27.770 ms 44.704 ms *
9 * * rbx-1-6k.fr.eu (213.251.130.65) 228.693 ms
10 rbx-51-m1.fr.eu (91.121.130.25) 25.824 ms 36.579 ms 33.657 ms
11 monkey.sjaap.org (91.121.165.99) 29.596 ms 31.211 ms 28.015 ms
PING monkey.sjaap.org (91.121.165.99): 56 data bytes
64 bytes from 91.121.165.99: seq=0 ttl=54 time=26.197 ms
64 bytes from 91.121.165.99: seq=1 ttl=54 time=28.843 ms
traceroute OVH -> UPC
1 rbx-51-m1.fr.eu (91.121.165.253) 0.360 ms 0.345 ms 0.466 ms
2 * * *
3 gsw-1-6k.fr.eu (213.186.32.225) 3.943 ms * *
4 * * *
5 gblx.as3549.fr.eu (213.186.32.249) 4.126 ms 4.118 ms 4.240 ms
6 upc-1.ar6.lon3.gblx.net (64.212.107.14) 549.125 ms * 548.685 ms
7 84.116.132.65 (84.116.132.65) 19.242 ms 19.709 ms 19.574 ms
8 nl-ams02a-rd1-Te-0-6-0-7.aorta.net (84.116.130.37) 13.994 ms 13.983 ms nl-ams02a-rd1-tg-0-6-0-5.aorta.net (84.116.130.33) 14.152 ms
9 84.116.244.34 (84.116.244.34) 19.901 ms 19.538 ms 19.476 ms
10 p6002.net.upc.nl (212.142.6.2) 19.219 ms 18.929 ms 19.097 ms
11 dhcp-077-248-178-039.chello.nl (77.248.178.39) 26.452 ms 28.275 ms 28.145 ms
PING dhcp-077-248-178-039.chello.nl (77.248.178.39) 56(84) bytes of data.
64 bytes from dhcp-077-248-178-039.chello.nl (77.248.178.39): icmp_seq=1 ttl=54 time=24.8 ms
64 bytes from dhcp-077-248-178-039.chello.nl (77.248.178.39): icmp_seq=3 ttl=54 time=33.2 ms
64 bytes from dhcp-077-248-178-039.chello.nl (77.248.178.39): icmp_seq=4 ttl=54 time=26.1 ms
Linkforsoad
04-01-11, 22:42
hier 1.8MB/s, 100Mbit lijn, 9MBit ander traffic op onze lijn.
perfecte snelheid met de
http://proof.ovh.net/10Gb.dat
Circa 43mbit ^^
Hier wordt op dit moment (02-01-2011) via de proof.ovh niet meer dan 1.0Mbps gehaald, tenminste dat is de piek het gemiddelde lag rond de 700Kbps en dat op diverse plekken zowel via UPC Fiber 60Mbps zakelijk als op een UPC Fiber 16Mbps particulier (UPC Power).
Het is daarom dus ook weer huilen met de pet op.
Linkforsoad
01-01-11, 18:06
Ik haal op de proof.ovh.net niet meer dan 1.8MB/s. Maar wat je zegt zou nog wel eens kunnen kloppen inderdaad. Alsof er prioriteiten in het netwerk zitten. Eens even het contract doornemen dan maar.........
Nu een 2 weken later (ik heb Rex gemailt overigens) is er nog steeds niet verbeterd qua snelheid. Start met een acceptabele snelheid als ik een 1000mb.bin download, daarna stort de snelheid direct in naar 1-2MB/s als ik geluk heb. Geregeld blijf ik echter hangen op ~500kb/s.
Het lijkt erop of ik op een lagere prioriteit zit oid.
Op
http://proof.ovh.net/ , of de OVH server van een vriend haal ik hele acceptabele snelheden ( ~6mb/s).
Server van een vriend van me was gisteravond wel weer snel, maar mijn eigen server blijft een drama. Haalde vanochtend 07:00 ongeveer 1mb/s, nu nog voor het internet spits uur haal ik amper 2mb/s........
Zal de support wel eens mailen vanavond.
Edit:
probleem zit niet alleen bij UPC, vriend vanaf een glasvezel verbinding (uni te twente @ surfnet) haalde ook maar 1-2mb/s.
Beste,
Ik heb hier ook even een 100mb.bin file gedownload via de server
Naar mijn thuis (upc) en ik ervaar hier geen problemen.
Gaat gewoon met een 6,9 MB dus is niet slecht.
Ben tevens thuis nog druk met de verbinding dus dat de snelheid niet vol 10 trekt is normaal
Dit is zoals ik het hier heb.
Groetjes
Server
Zijn er momenteel netwerk problemen?. Hele netwerk van OVH lijkt enorm traag te zijn richting zowel UPC als Ziggo. Haal van mijn eigen server nog een 600kb/s. Die van een vriend van me s nog veel trager @ ~250kb/s......
Beste Sjaakie,
Kun je voor mij een mailtje sturen met je servernaam naar
support@ovh.nl
Met vriendelijke groet,
Rex
1 <1 ms <1 ms <1 ms SITECOMWL350 [192.168.1.1]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 7 ms 5 ms 5 ms p7129.net.upc.nl [212.142.7.129]
4 10 ms 11 ms 11 ms 84.116.244.69
5 8 ms 9 ms 11 ms 84.116.134.73
6 96 ms 203 ms 204 ms te7-1-10G.ar2.AMS1.gblx.net [64.212.107.49]
7 10 ms 9 ms 11 ms po1-40G.ar6.AMS2.gblx.net [67.16.134.142]
8 20 ms 19 ms * ams-5-6k.nl.eu [94.23.122.86]
9 25 ms * 19 ms ams-1-6k.nl.eu [94.23.122.230]
10 49 ms * * rbx-1-6k.fr.eu [213.251.130.65]
11 21 ms 21 ms 18 ms rbx-23-m1.routers.chtix.eu [213.251.191.64]
12 23 ms 21 ms * mijn ovh bakkie
Haal momenteel zo'n 150kb/s.....
Linkforsoad
22-11-10, 13:21
Hier nog een.
traceroute (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
1 core-router.ict-*****.nl (10.0.0.1) 1.539 ms 1.207 ms 1.110 ms
2 c323dc4**.static.ziggozakelijk.nl (195.35.220.**) 2.541 ms 2.300 ms 2.526 ms
3 csw2-ge2-8.zwoll1.ov.home.nl (213.51.158.46) 2.732 ms * 4.231 ms
4 zl-rc0001-cr101-xe0-0-0-0.core.as9143.net (213.51.158.48) 2.759 ms 3.203 ms 3.018 ms
5 asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.100) 4.879 ms 4.919 ms 4.485 ms
6 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 7.563 ms 7.205 ms *
7 rbx-g1-a9.fr.eu (94.23.122.70) 12.713 ms 11.183 ms 10.933 ms
8 vss-3-6k.fr.eu (94.23.122.237) 11.422 ms 38.352 ms
vss-3-6k.fr.eu (178.33.103.193) 10.306 ms
9 ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171) 11.523 ms 11.465 ms *
Linkforsoad
19-11-10, 21:55
En daar is er nog een. Ziggo Particulier.
Mac-Pro-van-Linkforsoad:~ linkforsoad$ traceroute
traceroute (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
1 router2.localnet (10.0.1.1) 0.503 ms 0.197 ms 0.249 ms
2 10.215.48.1 (10.215.48.1) 5.082 ms 6.879 ms 12.385 ms
3 zl-rc0001-cr102-irb202.core.as9143.net (213.51.137.225) 27.424 ms 5.528 ms 7.757 ms
4 asd-tr0409-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.146) 12.719 ms 12.449 ms 11.995 ms
5 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 12.675 ms 12.706 ms 11.775 ms
6 rbx-g1-a9.fr.eu (94.23.122.70) 23.090 ms 18.698 ms 15.552 ms
7 vss-3-6k.fr.eu (178.33.103.193) 16.459 ms
vss-3-6k.fr.eu (94.23.122.237) 23.499 ms *
8 ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171) 17.708 ms 19.907 ms 21.362 ms
Linkforsoad
18-11-10, 10:22
Hierbij. Veel plezier ermee.
hennk:~ Linkforsoad$ traceroute
traceroute (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.2.40.1 (10.2.40.1) 2.340 ms 2.060 ms 2.536 ms
2 10.2.11.5 (10.2.11.5) 2.768 ms 2.003 ms 2.181 ms
3 10.2.200.1 (10.2.200.1) 2.413 ms 2.407 ms 3.940 ms
4 10.250.1.46 (10.250.1.46) 2.791 ms 2.452 ms 2.348 ms
5 campus.xxxxxxxxx.net (10.200.1.xxx) 3.588 ms * 2.712 ms
6 rev-xxx.121.249.87.virtu.nl (87.249.121.xxx) 2.875 ms 6.403 ms 3.761 ms
7 ve152.br4.as16243.net (77.222.66.201) 6.800 ms 3.660 ms 3.661 ms
8 ve81.br6.as16243.net (217.114.100.10) 8.796 ms 7.279 ms 33.470 ms
9 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 35.785 ms 22.190 ms 22.446 ms
10 vss-2-6k.fr.eu (94.23.122.113) 24.155 ms 22.796 ms 23.943 ms
11 vss-3-6k.fr.eu (178.33.103.193) 23.889 ms
vss-3-6k.fr.eu (94.23.122.237) 23.896 ms *
12 ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171) 26.175 ms 22.968 ms 145.973 ms
Zal ze zometeen nog van een aantal andere netwerken posten.
Goedendag,
Voor de mensen die problemen ondervinden graag mtr's plaatsen hier op het forum of een mailtje sturen naar
support@ovh.nl .
Met vriendelijke groet,
Rex
50kb/s momenteel. Wat is er in hemelsnaam aan de hand? :S.
Linkforsoad
09-11-10, 22:21
Haal hier nog geen 4,5MB/s. Ruim de helft! 100/100 Mbit lijn.
Vriend van me met Ziggo (120Mbit abbonement!) haalt ook vrij gure snelheden inderdaad. Dit alles op een 1000mb.bin testfile...
Linkforsoad
09-11-10, 21:22
Merkte het op Zigslow Zakelijk ook ja!
Snelheid naar UPC is de laatste paar dagen echt weer een drama. Ik (en al mijn vrienden met UPC) haal zo'n 400-600kb/s vanaf mijn eigen server (die voor de rest 100% idle is) .
ik weet het niet hoor... vandaag sinds maanden weer een normale snelheid. Dit hield echter maar voor een paar uurtjes aan. Ben nu weer terug naar m'n 400kb/sec max
Linkforsoad
10-10-10, 16:46
Volgens mij is er hard gewerkt. Ik merk bijna geen problemen meer, en download vaak rond de 10MB/s vanaf die machine. Download soms een 1GB bin-bestandje, zo'n test file. gewoon even kort, om eens te testen.
Kan ik ook bevestigen, ben alleen nu echt weggegaan bij OVH. Heb nu een nieuwe server die stukken sneller is naar mijn home lijntje.
Linkforsoad
14-09-10, 23:59
Heb hier niet veel problemen meer. Heb wel het idee dat er gewerkt wordt. Maar er is nog wel duidelijk dataverkeer te kort. Meer dan ~ 3MB/s trek ik niet. En dat is wel jammer. Stond op het punt een Gigabit connectie te kopen, maar dat laat ik toch maar even zitten.
Tue, 31 Aug 2010 15:11:56
Connection lost, reconnecting..
Ik ook niet hehe duimpies up voor 40 uur! lol
Bellen, mailen, arno op zn flikker geven? Dit is niet echt een hetzner topic overigens.
Inmiddels kan ik melden dat er al 40 uur geen netwerkhicks meer zijn geweest bij OVH.. houden zo

Oorspronkelijk geplaatst door
Raymon
Hetzner begint pas bij i7 servers. Terwijl voor sommige doeleinden een celeron prima is. i7 servers zijn "high end" en celeron servers "low end". Voor "low end" servers ben je dus toch wel tot OVH veroordeelt.
Verder is bestellen bij hetzner nog echt handwerk. Hetzner is niet zo mass als OVH dus orders worden handmatig gescreent, misschien moet je ze wel een kopie van je ID-Kaart opsturen voordat je uberhaupt een factuur krijgt zelfs
Heb daar vrijdag een Dedi besteld, en is nu nog steeds niet online. De supportmedewerker daar (arno) had beloofd dat het die zelfde dag online zal zijn, of op zaterdag. Het is inmiddels zondag. Wat nu ? :P
Hetzner begint pas bij i7 servers. Terwijl voor sommige doeleinden een celeron prima is. i7 servers zijn "high end" en celeron servers "low end". Voor "low end" servers ben je dus toch wel tot OVH veroordeelt.
Verder is bestellen bij hetzner nog echt handwerk. Hetzner is niet zo mass als OVH dus orders worden handmatig gescreent, misschien moet je ze wel een kopie van je ID-Kaart opsturen voordat je uberhaupt een factuur krijgt zelfs

Oorspronkelijk geplaatst door
Raymon
Ja, subliem. Manager doet niet onder voor OVH en het netwerk is al een paar jaar stabiel. Maar OVH is op sommige punten goedkoper. Hetzner heeft niet echt "low end" servers helaas.
Wat bedoel je met LOW END? En ik wacht nu al bijna 36 uur op m'n server. Hoe lang kan dat duren?
Ja, subliem. Manager doet niet onder voor OVH en het netwerk is al een paar jaar stabiel. Maar OVH is op sommige punten goedkoper. Hetzner heeft niet echt "low end" servers helaas.
Iemand ervaring met Hetzner?
Netwerkhick: Sat, 28 Aug 2010 14:32:59 +0200
Linkforsoad
27-08-10, 23:48
Rustig wachten tot de klanten weg lopen naar de concurrent. Dan zijn ze snel genoeg aan de beurt daar in La France.
Zelfde hier, alleen wordt er langzamerhand knettergek van, en de moed zinkt me in de schoenen.
Hopen dat het snel over is? Icecast geeft precies aan wanneer een mount gestart is. Dus het is vrij makkelijk terugkijken op netwerkhickups zo.

Oorspronkelijk geplaatst door
Raymon
Ook gemerkt. Alle streams geven aan:
Connected on: 27 Aug 2010 19:09:50 +0200
Merkte het zelf omdat ik toevallig een stream aan had staan, ging bufferen. Packet loss bij pingen en een pingtijd van +/- 44msec. Nu (een uur later) is het weer de normale 16msec.
De travaux pagina geeft niets aan, behalve een bericht over het vervangen van UPS'en.
Ja precies rond die tijd! Wat moeten we hier mee?
Ook gemerkt. Alle streams geven aan:
Connected on: 27 Aug 2010 19:09:50 +0200
Merkte het zelf omdat ik toevallig een stream aan had staan, ging bufferen. Packet loss bij pingen en een pingtijd van +/- 44msec. Nu (een uur later) is het weer de normale 16msec.
De travaux pagina geeft niets aan, behalve een bericht over het vervangen van UPS'en.

Oorspronkelijk geplaatst door
Raymon
Sinds 13:06:08 heeft de boel bij mij ge-reconnect en zijn er geen disconnects meer geweest van OVH's kant.
84.116.244.73 is een "ding" op het consumenten netwerk van UPC en de laatste interne hop die UPC verkeer de peering/transit partners stuurt. Een router die overbelast is lijkt me het meest logische.
Weer disconnecten op een streamserver, pff wat is dit jongens!
Sinds 13:06:08 heeft de boel bij mij ge-reconnect en zijn er geen disconnects meer geweest van OVH's kant.
84.116.244.73 is een "ding" op het consumenten netwerk van UPC en de laatste interne hop die UPC verkeer de peering/transit partners stuurt. Een router die overbelast is lijkt me het meest logische.

Zo ziet het lijstje van mij er momenteel uit.... monitoring extern ondergebracht (= buiten OVH) pingend naar een 4-tal verschillende IP's binnen het OVH netwerk waarvan 2 VPS accountjes op mijn I7-server, 1 naar een router van OVH en eentje naar een 2e server (Celeron).
Overigens kan men op dit moment nauwelijks vanaf UPC bij OVH komen, reden? UPC heeft weer n's een probleem met een switch (?) welke zich bevind op IP 84.116.244.73.
Niet dat OVH er vandaag ongeschonden vanaf kwam:
3x raden wanneer er issues waren
hopaaaaaaaaaaaa heel leasy web plat.
zoals je ziet zijn er overal wel eens problemen.
nu zou er iets met de peering zijn lolzzzz
het is overal wel eens wat.....
server
fireweasel
27-08-10, 12:09
En nu ligt zo te zien heel leaseweb er uit... toeval?

Oorspronkelijk geplaatst door
Arie
Ik ben totaal geen netwerk specialist, maar is het niet ook mogelijk/gangbaar dat zaken redundant draaien? Of gaat dat niet op dit niveau.. of kost het misschien te veel?
Ik denk het laatste, aangezien ze gecrashte routers of defecte routers gewoon doodleuk rebooten en her- gebruiken.
Ik ben totaal geen netwerk specialist, maar is het niet ook mogelijk/gangbaar dat zaken redundant draaien? Of gaat dat niet op dit niveau.. of kost het misschien te veel?

Oorspronkelijk geplaatst door
Raymon
Reconnected @ Thu, 26 Aug 2010 19:28:45 +0200 ... was weer een korte onderbreking. Waarschijnlijk herstelwerkzaamheden.
Het is wel opvallend dat OVH redelijk vaak van dit soort "issues" heeft en Hetzner bijvoorbeeld niet. Misschien toch eens kijken hoe de duitsers hun routers aan elkaar knopen?
Hier ook erg veel last van DROPPING van Packages, al 3 dagen. Geef ze nog even de tijd :P
Reconnected @ Thu, 26 Aug 2010 19:28:45 +0200 ... was weer een korte onderbreking. Waarschijnlijk herstelwerkzaamheden.
Het is wel opvallend dat OVH redelijk vaak van dit soort "issues" heeft en Hetzner bijvoorbeeld niet. Misschien toch eens kijken hoe de duitsers hun routers aan elkaar knopen?
fireweasel
26-08-10, 18:11
Ah, mooi... misschien kan Morphie daar voortaan heen linken ipv de franse versie?
Of een language switcher op de site zelf?
Er is gewoon een engelse versie.
http://status.ovh.nl
fireweasel
26-08-10, 17:40
Kan ovh niet 1 persoon inhuren om meldingen even in het engels te vertalen?
Mijn server (in RBX2) was trouwens 1 uur lang onbereikbaar en was ongevraagd gereboot toen ik er weer op kon...
Hier ook gemerkt, en niet zo maar een beetje, ik zie echt een hoop netwerken plat gaan hierdoor. Ben blij dat ik per 14 sep verhuist ben :P
Linkforsoad
26-08-10, 15:22
Problemen in Amsterdam... GRrrrrgrrrrrrrrrr
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=4511
Alles is hier ge-reconnect volgens icecast om: Thu, 26 Aug 2010 13:49:09 +0200. Was echter niet lang gelukkig.
nee klopt.
Een router is gecrashed geweest door een Ram probleem
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=4511
Haiii haiiiii
Ik kon zojuist een paar minuten niet op de ovh servers komen.
Mijn eigen server was down, maar de ovh site was ook niet zichtbaar...
Wilde even snel een tracert maken maar voor ik zo ver was was hij weer terug.
Zijn er meer mensen die dit probleem hadden.... of was ik weer de enige....???
Greetss
Server
Het gaat over de "minicloud harddisk komt niet altijd uit idle status als een kleine file geserved moet worden" idd.
Daar was Alex wat research over aan het doen en ik ben ook nog wat dingetjes aan het proberen met de disk time-out. Inmiddels heb ik er wel een workaround voor gevonden. Minicloud pusht de boel nu via FTP naar de zenders in plaats van dat de zenders het via httpd vanaf de minicloud wgetten. Maar het is nog niet echt opgelost nee.
Maar dit is geen netwerk issue, het netwerk is hier iig prima. Want de ftp push dingen gaan gewoon met 3mb/sec richting ziggo lijntjes.
Als het netwerk nog een maandje or so stabiel blijft, wil ik eens overwegen om een server van hetzner weer naar OVH te doen. De i7 servers die hetzner heeft zijn nogal overkill en een isgenoeg'e C250 zou genoeg zijn, kostentechnisch ook wel interessant
heb je ook een support ticket aangemaakt hiervoor? ik kan me dit namelijk niet herinneren? of gaat het om minicloud hd traag
Hmm, ik moet opmerken dat mijn users nergens last van hebben eigenlijk. Zit naar mijn weten in rbx3 en naar ziggo of UPC lijkt het prima stabiel.
Er zijn nog wel disk-issues met mijn MC, maar dat heeft niets met het netwerk te maken.

Oorspronkelijk geplaatst door
Ralph
Heb er hier nog steeds last van, veel package loss. Wordt gewoonweg niet opgelost. Krijg toch niet weer een ban he?!
Nee Ralph Je weet ook heel goed waar je je ban voor gekregen hebt. Ik heb in 2 jaar OVH maar 3 keer een tijdelijke ban uitgedeeld. dat is inclusief jou ban. en die van patrick dus dan kun je nagaan.
Maar even terug komen. Ik wil graag je feedback meenemen in de forumfeedback Wil je dan wel gaarne als je een probleem hebt met drops graag een mtr/traceroute toevoegen. Dan kan ik die ook meenemen in de feedback.
En welke rbx zit jij en welke provider Ralph?
Linkforsoad
24-08-10, 00:12
Hoop het van niet voor je.
Ja, ik kan het ook blijven zeggen. Ergens zit een persoon / clubje wat het gewoon niet op wil lossen. Ik snap dat zoiets tijd kost, maar zó lang!
Heb er hier nog steeds last van, veel package loss. Wordt gewoonweg niet opgelost. Krijg toch niet weer een ban he?!
Linkforsoad
20-08-10, 01:34
Laten we hopen van niet, maar we gaan het zien...
In 3 idd. Ben benieuwd of er problemen komen
Linkforsoad
19-08-10, 21:28
Merk het hier nu ook niet zo erg nee. Zal wel rustig zijn
Arie, ik denk in 3. Maar in welk IP blok zit je?
http://weathermap.ovh.net/schemes/we...p_switches.png
Overigens, wat is P19? Parijs? Want daar heb ik dus gezeten in de beta periode zo te zien
Nu via Ziggo en geen problemen gelukkig. Kom langs 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu en vss-3-6k.routers.chtix.eu, in welke rbx zit ik dan?
Stap binnenkort ook over op Ziggo, hoop dat ik er niet op achteruit ga wat betreft OVH
Ze luisteren niet... Gelukkig zijn mijn problemen uiteindelijk opgelost geraakt na drie weken ergernis (hoe? geen idee) waardoor ik nog steeds klant ben bij OVH maar de communicatie, daar mag wel wat aan gebeuren.
Ik ben zelf tegenwoordig trouwens ook Ziggo klant maar merk geen problemen, ben de link kwijt waar je kon zien waar je server exact stond maar die van mij zullen wel in rbx1 staan dan
Linkforsoad
17-08-10, 19:01
Waar zouden ze Ziggo en UPC op aan moeten spreken? OVH zelf maakt problemen. Ziggo routeert het verkeer netjes naar de AMS-IX, waar de OVH router het oppikken. Dan is het OVH zijn probleem, niet dat van ons.
Hallo Octave, klop klop :-)
Graag zou ik zien van de mensen die werken bij OVH dat zij zelf thuis met een ziggo lijn gaan testen, bij familie of vrienden/kennissen. Kunt u ons aangeven of er nou iets aan gedaan gaat worden?
Ik weet niet wat OVH verwacht van hun klanten maar neem toch wel aan dat Ziggo en UPC de grootste kabel aanbieders in Nederland hierop worden aangesproken. Geef ons alstublieft aan wat hier de status van is. Wat kunnen wij nog meer doen dan elke keer maar weer tracerts opsturen?
Linkforsoad
17-08-10, 01:37
Het frappante is juist dat ik in Rbx1 nooit problemen had, maar nu in Rbx3 alleen maar problemen heb.
Deugt voor geen meter nee, ik heb ovh al tracerts opgestuurd. Maar er is al jaren niks aan veranderd, ik zie niet veel gebeuren op dat gebied. Erg jammer
Linkforsoad
16-08-10, 21:22
In het "Storing alles was down" draadje hebben we een hele tijd kunnen babbelen over de netwerkproblemen. Dat draadje moest helaas dicht. Daarom hierbij een nieuwe.
Het valt mij op dit moment namelijk op dat op de amsix routers veel verkeer gedropt wordt. En ik ervaar ook allerlei onverklaarbare netwerkproblemen.
Op het moment dat ik het Ziggo netwerk verlaat en bij ovh kom is het een ramp. En het lijkt elke dag wel erger te worden!
Iemand een idee??? Want sinds ik in rbx3 zit merk ik het. In rbx1 nooit wat gemerkt.
Excuus voor de foutjes. Getypt avanaf een iPad.
Groet,
Simon.