OVH Community, your new community space.

Storing alles was down.


server
14-08-10, 19:01
Haiii,

Ik heb dit topic een tijdje geleden geopent omdat alles down was.
Volgens mij gaat dit topic daar niet meer over,

Is het mischien niet een betere zet om deze te sluiten.
Het gaat niet meer over down zijn.

Denk dat er van bijde kanten anders gedaan moet worden.
Grof taalgebruik is nergens voor nodig, Maar zomaar bannen ook niet.

Dus ben het eenig sins met ovh eens, maar met de klanten ook wel.

Ik ben wel tevreden over ovh medewerkers.
Ik word altijd goed en netjes te woord gestaat, mischien licht het begin toch bij je zelf.

OvH Medewerkers zijn ook mensen, En doen niet meer dan hun werk.


Groetjess Server, Een klant die wel tevreden is over de 2 personen van de ovh helpdesk.!!! De andere heb ik nog niet aan de foon gehad.!!!!

Rex
14-08-10, 09:56
Kijk als wij berichten aanpassen en duidelijk als reden taalgebruik erbij vermelden dan kun je een bericht natuurlijk aanpassen met een andere tekst. Maar om gewoon keihard hetzelfde bericht terug te plaatsen is natuurlijk geen slimme zet.

Iedereen is vrij om zijn mening te geven maar dan wel met normaal taalgebruik.

Zo en nu maar weer ontopic.

patrickekkel
14-08-10, 09:44
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
nee hoor nog heel bewust open laten staan. als ik iedereen de mond snoer is het ook geen communicatie maar vorm van dictatuur .

door wat rex nu doet komen deze woorden niet helemaal geloofwaardig over
door iemand van het forum te bannen

Ralph
12-08-10, 20:05
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
ja een bedrijf uit de brand helpen op 5 mei is geen coulance he. was volgens mij een hele bevrijding voor jou toen
Och och och... ******, spot maar met Bevrijdingsdag. Zo zie je maar weer; oogkleppen op en je eigen klanten uitschelden. Volgens mij moet je toch even op die link verwijzing kijken die ik je deed.

Dit is absoluut GEENSTIJL[.tv] !

Ik sluit hierbij de discussie, want met jouw komen we geen stap verder. Reageren mag -en hoe je wilt.

Wij editten niet voor niks. Graag nu weer on topic

Morphie
12-08-10, 18:43
ja een bedrijf uit de brand helpen op 5 mei is geen coulance he. was volgens mij een hele bevrijding voor jou toen

Ralph
12-08-10, 18:13
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
ralph Ik weet niet wat je zeggen wilt maar een ding kan ik je wel verzekeren..... Wij verlenen geen software support. En als jij aan wilt geven dat het een hardware probleem is waar ik dus niet in wil geloven en dan ook nog een negatief je gaat uitlaten dat je niet geholpen wordt met je zogemaand 'hardware' probleem.
Als je goed had gelezen, en mee had geluisterd naar jullie klanten. Was het netwerk weer erg traag. Dus duid het op een NETWERK probleem. Mij hoor je niets zeggen over een HARDWARE probleem.

Zijn 2 totaal verschillende onderwerpen waar enig professionaliteit geboden is.

En zo zie je maar weer... wie de bal kaatst, moet wel goed kunnen gooien.

Oh enne Peter, neem dit ook even door: http://forum.ovh.nl/showthread.php?p=7863#post7863

Het is zeker niet zo dat ik jullie aanval. Sterker nog, jullie zijn toffe peren. Maar, enig coulance naar de klant is gewenst.

Morphie
12-08-10, 17:10
ralph Ik weet niet wat je zeggen wilt maar een ding kan ik je wel verzekeren..... Wij verlenen geen software support. En als jij aan wilt geven dat het een hardware probleem is waar ik dus niet in wil geloven en dan ook nog een negatief je gaat uitlaten dat je niet geholpen wordt met je zogemaand 'hardware' probleem.

Ralph
12-08-10, 16:40
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Naar ik vernomen heb zijn nu je problemen opgelost. en dat door geen hardware wijzigingen..... volgens mij heet het dan echt een software probleem nietwaar?
Ik wil hier geen vervelende discussie starten. Ik heb iemand gevonden die vriendelijk genoeg is mij ermee te helpen. Tevens bewijst de reactie van Peter (Morphie) maar weer op welk niveau ze zitten.

Als een klant door het personeel wordt uitgedaagd voor een welles-nietes strijd of dingen wilt inwrijven, bij een klant. Lijkt me eerder een NOT TO DO actie. Klant blijft klant, dat jullie dit onderling doen is wat mij betreft prima.

Verder no offence, maar ik herrinner je er maar even aan.

Amen

Morphie
11-08-10, 10:52
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
Ja, wij zitten hier gister ook al met een crash op een server. Probeer nu het een en ander over te zetten/restoren met 20kbs :S
Naar ik vernomen heb zijn nu je problemen opgelost. en dat door geen hardware wijzigingen..... volgens mij heet het dan echt een software probleem nietwaar?

Linkforsoad
10-08-10, 14:21
Yup.

http://travaux.ovh.com/?do=details&id=4456

Problemen in Roubaix 1 zo te zien.

Arie
10-08-10, 14:20
Lijkt weer in orde nu.

Linkforsoad
10-08-10, 14:19
Ja. Down.

Dave
10-08-10, 14:15
gaat de laatste tijd niet zo lekker :/

zijn nu alweer...ja alweer..problemen.

verbinding is traag en heb moeite om uberhaupt verbinding te krijgen.

server
10-08-10, 14:11
http://mijn site link is weer up sinds 2010-08-10 12:54:03, na een downtime van 3 minuten.

Wopaaa was weer een kleine down in de verbiding.
De server is wel up gebleven.
Het was dus puur iets met het netwerk.!!!

Arie
10-08-10, 14:11
Is weer down?

Morphie
09-08-10, 18:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
Ja, wij zitten hier gister ook al met een crash op een server. Probeer nu het een en ander over te zetten/restoren met 20kbs :S
heb je je server al eens in rescue mode gezet en dan nog eens je snelheid getest. Zet hem eens in rescue zoals ik je via de mail ook al aangaf. en probeer dan nog eens te kopieren. Als het dan nog traag gaat dan zou het wel eens te maken kunnen hebben met een hardware probleem, maar traag gaan is meestal alles behalve een hardware probleem. zeker als dit gepaard gaat met apache errors en mysql errors. dan lijkt het me eerder software

Kijk je kunt altijd de adviezen van support in de wind slaan en dan zeggen dat je niet geholpen wordt

Ralph
09-08-10, 15:44
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Je kunt ze niet meer serieus nemen nee, en dat is toch echt wel heel erg aan het worden nu... En dat vindt ik ook nog eens vervelend voor Rex en zijn team, want die willen het echt wel.
Ja, wij zitten hier gister ook al met een crash op een server. Probeer nu het een en ander over te zetten/restoren met 20kbs :S

Linkforsoad
09-08-10, 15:32
Je kunt ze niet meer serieus nemen nee, en dat is toch echt wel heel erg aan het worden nu... En dat vindt ik ook nog eens vervelend voor Rex en zijn team, want die willen het echt wel.

Linkforsoad
09-08-10, 13:47
Ik snap niet waarom ik hier

http://weathermap.ovh.net/roubaix-3

altijd een rode en een bijna rode router zie. Ikzelf zit in RBX3, en denk dat dit toch wel weer een stukje van die rare netwerkproblemen verklaard.

PS4ALL
07-08-10, 01:07
Ziet er inderdaad goed uit, laten we hopen dat na de onderhoudswerkzaamheden alles werkt zoals men zou mogen verwachten.

Heb overigens de afgelopen week teveel andere bezigheden gehad waardoor ik niets gemerkt heb van evt. tussentijdse downtimes zoals her en der wordt vermeld. In mijn Munin-graphs zie ik dit ook niet zo 1.2.3. terug, wellicht dat het dus lokaal ergens niet goed ging

Arie
06-08-10, 19:25
Ziet er uit als goed nieuws? Ik hoop dat de problemen hiermee worden opgelost. Als ik 't goed begrijp hebben we dus aan de hele operatie volgende week s 'nachts 15 minuten downtime.

nyan
06-08-10, 12:22
Volgens mij gaat ovh wat aan de problemen doen dmv van maintenance aan vss; http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=821

Linkforsoad
06-08-10, 00:02
Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige configuratie op al onze andere servers perfect werkt, en het binnen het OVH netwerk zou moeten liggen aan allerlei rare instellingen en command-line-dingetjes...

Raymon
05-08-10, 18:23
Na grondige research bleek mijn traaaggheid issue helemaal geen netwerk issue te zijn! Heb er even een eigen topic over open gedaan

Linkforsoad
05-08-10, 13:21
Weer lekker

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 35 | 35 | 14 | 115 | 328 | 67 |
| 10.215.48.1 - 3 | 35 | 34 | 61 | 166 | 333 | 69 |
|zl-rc0001-cr101-ge5-1-0-203.core.as9143.net - 3 | 35 | 34 | 57 | 169 | 335 | 67 |
| asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net - 3 | 35 | 34 | 58 | 167 | 334 | 73 |
| amsix.routers.ovh.net - 40 | 35 | 21 | 43 | 98 | 332 | 72 |
| 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu - 42 | 35 | 20 | 58 | 102 | 333 | 69 |
| vss-3-6k.routers.chtix.eu - 42 | 34 | 20 | 59 | 107 | 329 | 68 |
| ks311191.kimsufi.com - 9 | 34 | 31 | 65 | 167 | 334 | 67 |
|________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|

Linkforsoad
04-08-10, 23:09
Hier ook weer een ramp ermee...

server
04-08-10, 23:04
Hallo Patrick,

Heb even alle 2 je 100 mb bestanden getest.
Van de ovh server kwam ik helaas niet boven de 2,92 MB uit.
Maar van je andere server kwam ik helaas net boven de 1,20 MB

Dus dan is het verschil toch duidelijk te merken.
Liever ovh al werkt het helaas niet altijd goed.

Hoor gewoon 10 MB te kunnen trekken want heb upc 120 MB download.

Ook even leasy web getest dan heb ik gewoon ruim 9 MB

Dit is zoals ik het hier heb getest

Server

patrickekkel
04-08-10, 22:03
ik heb tot nu toe vandaag nog geen problemen gehad en ben nu constant op de server bezig geweest

Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
http://download.linkforsoad.nl/priva...stbe/100mb.bin

wel extreem langzaam atm red nog geen 10 Mbit

ik zal even een 100mb.bin uploaden naar een ovh server van mij en een colocated van mij in groningen
en zal hier dan wel de link plaatsen
http://ijsselmuiden.nl/100mb.bin <<== colo server groningen
http://uscndns.nl/100mb.bin <<===== ovh server

Linkforsoad
04-08-10, 21:58
En toen was niets mee bereikbaar...

mvegetto
03-08-10, 18:43
Wat ik niet snap is dat OVH die nu al een tijdje operationeel is in NL helemaal niets doet aan de snelheden afkomstig van de grote kabel providers (Ziggo en UPC). Er wordt maar gevraagd om traces en andere meuk maar ik zou toch echter verwachten dat zij dit zelf ook prima kunnen testen en kunnen kort sluiten met deze providers, Erg jammer hoor , OVH NL gaat binnenkort zeer veel klanten verliezen op deze manier. Ik lees ook verhalen dat UPC en Ziggo niet willen meewerken, ik zou zeggen doe daar wat aan dan, op naar de rechter. Over een paar dagen switch ik naar het Evoswitch netwerk waar ik wel de juiste snelheden haal.

Het is echt ONDER DE MAAT!!



Tracing route to ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
over a maximum of 30 hops:

1 7 ms 7 ms 7 ms 53515801.cable.casema.nl [83.81.88.1]
2 7 ms 7 ms 7 ms mnd-rc0001-cr101-ae11-212.core.as9143.net [213.5
1.162.161]
3 12 ms 11 ms 11 ms asd-lc0006-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51.1
58.2]
4 118 ms 209 ms 209 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
5 17 ms * 64 ms 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [94.23.122.70]
6 15 ms 15 ms 15 ms ns204531.ovh.net [94.23.9.139]

Trace complete.


P.S: Rex, ik heb Ziggo alles in 1 pakket, ik haal vaak van andere sites 14 mb/s, dit is het maximale wat ik kan halen.

Linkforsoad
02-08-10, 03:32
Wweer toch minder. 3MB/s. Niet extreem slecht, maar wel ruim 7 te weinig...

En ik kreeg zojuist weer een klacht uit Portugal. Blijkt dat we maar gewoon even een "incident" hebben en alle lijnen met Madrid plat zijn. Achja.


MacBook-Pro-van-Linkforsoad:~ Linkforsoad$ traceroute karhost.be
traceroute to karhost.be (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 0.576 ms 0.260 ms 0.195 ms
2 10.215.48.1 (10.215.48.1) 6.824 ms 9.097 ms 7.984 ms
3 zl-rc0001-cr101-ge5-1-0-203.core.as9143.net (213.51.137.25) 8.380 ms 8.227 ms 7.926 ms
4 asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.100) 10.080 ms 28.883 ms 9.452 ms
5 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 53.383 ms 87.716 ms 11.629 ms
6 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu (213.251.130.65) 19.055 ms * *
7 vss-3-6k.routers.chtix.eu (188.165.9.134) 33.372 ms 14.778 ms *
8 ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171) 14.567 ms 15.835 ms 13.947 ms

Linkforsoad
01-08-10, 23:28
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Als ik bepaalde traceroutes zie, en dat het verkeer helemaal langs tokio gaat (oid) dan kan ik me voorstellen dat je geen goede snelheden haalt. Juist de grote providers gaan niet snel in op route aanvragen denk ik. Ik zit met mijn ADSL verbinding slechts 5 hops verwijderd van OVH en heb dan ook zelden snelheids problemen. Bij UPC en dergelijke is dat het dubbele aantal hops of soms meer.

Als OVH deze providers niet zo ver krijgt om fatsoenlijke routes aan te leggen dan is dat dus een groot probleem. Hoe kan ik als Nederlander een website aanbieden waar een andere Nederlander eerst 15 hops bij langs moet.
Ziggo gaat direct naar AMS-IX routers vanaf hier. En dan is het dus het probleem van OVH.

Ziggo Core -> Ziggo Core -> ams-ix.routers.ovh.net of iets in die geest. Probleem is dat ik het nu niet kan zien aangezien hij op de OVH hop time-out.

Groet.

Arie
01-08-10, 22:17
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Dat zegt OVH inderdaad, maar is het niet gek dat juist een overgroot gedeelte qua providers (KPN, Tele2, Ziggo, UPC, Telfort) problemen hebben met het vasthouden van de snelheden en bij een onsbrabant e.d. niet? Met vasthouden bedoel ik, snelheden die finaal in elkaar storten bij het downloaden van een 100mb filetje, uploaden van bestanden etc. etc.
Als ik bepaalde traceroutes zie, en dat het verkeer helemaal langs tokio gaat (oid) dan kan ik me voorstellen dat je geen goede snelheden haalt. Juist de grote providers gaan niet snel in op route aanvragen denk ik. Ik zit met mijn ADSL verbinding slechts 5 hops verwijderd van OVH en heb dan ook zelden snelheids problemen. Bij UPC en dergelijke is dat het dubbele aantal hops of soms meer.

Als OVH deze providers niet zo ver krijgt om fatsoenlijke routes aan te leggen dan is dat dus een groot probleem. Hoe kan ik als Nederlander een website aanbieden waar een andere Nederlander eerst 15 hops bij langs moet.

Linkforsoad
01-08-10, 21:56
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Dan heb je geluk, ik heb het al vaker (door de weeks overigens en dan nog ongeacht het tijdstip) dat ik van de 90Mbit zelfs nog geen 2-5Mbit eruit getrokken krijg van OVH naar UPC.
Ik ook vaak hoor. Maar het kán dus ook goed gaan. Dus om zomaar de provider de schuld te geven.


Dat zegt OVH inderdaad, maar is het niet gek dat juist een overgroot gedeelte qua providers (KPN, Tele2, Ziggo, UPC, Telfort) problemen hebben met het vasthouden van de snelheden en bij een onsbrabant e.d. niet? Met vasthouden bedoel ik, snelheden die finaal in elkaar storten bij het downloaden van een 100mb filetje, uploaden van bestanden etc. etc.



Hier viel het gelukkig nogal mee, hoewel .... één server (de backup mx en sec. dns) was moeilijker bereikbaar maargoed zolang de mainserver hier normaal blijft draaien is er niets aan de hand.
Ja, maar die redundantie is er juist om bij problemen het verkeer op te vangen. Als nummer twee dan ook nog eens down is!!!!!

PS4ALL
01-08-10, 21:47
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ligt 80Mbit hier, trek ik ook, maar op OVH maar 23Mbit. Server heeft verder geen openstaande connecties.
Dan heb je geluk, ik heb het al vaker (door de weeks overigens en dan nog ongeacht het tijdstip) dat ik van de 90Mbit zelfs nog geen 2-5Mbit eruit getrokken krijg van OVH naar UPC.


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Maar 't zit m dus in UPC en aantal andere providers? Tele2 en Ziggo geloof ik ook? Groot deel van NL heeft z'n internet daar lopen..

En OVH zegt geloof ik dat die providers niet mee willen werken, klopt dat niet dan?
Dat zegt OVH inderdaad, maar is het niet gek dat juist een overgroot gedeelte qua providers (KPN, Tele2, Ziggo, UPC, Telfort) problemen hebben met het vasthouden van de snelheden en bij een onsbrabant e.d. niet? Met vasthouden bedoel ik, snelheden die finaal in elkaar storten bij het downloaden van een 100mb filetje, uploaden van bestanden etc. etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Nee, het klopt, ik trek nu ook weer gewoon 8,6MB/s, maar het was heel slecht vandaag.
Hier viel het gelukkig nogal mee, hoewel .... één server (de backup mx en sec. dns) was moeilijker bereikbaar maargoed zolang de mainserver hier normaal blijft draaien is er niets aan de hand.

Linkforsoad
01-08-10, 21:00
Nee, het klopt, ik trek nu ook weer gewoon 8,6MB/s, maar het was heel slecht vandaag.

Arie
01-08-10, 20:53
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
http://download.linkforsoad.nl/priva...stbe/100mb.bin

Ligt 80Mbit hier, trek ik ook, maar op OVH maar 23Mbit. Server heeft verder geen openstaande connecties.
Haal 11MB/s via een server in NL op die link.

Ook vanaf mijn OVH kan ik bijv. van leasweb http://85.17.128.2/100mb.bin 11MB/s downloaden.

Maar 't zit m dus in UPC en aantal andere providers? Tele2 en Ziggo geloof ik ook? Groot deel van NL heeft z'n internet daar lopen..

En OVH zegt geloof ik dat die providers niet mee willen werken, klopt dat niet dan?

Linkforsoad
01-08-10, 17:16
http://download.linkforsoad.nl/priva...stbe/100mb.bin

Ligt 80Mbit hier, trek ik ook, maar op OVH maar 23Mbit. Server heeft verder geen openstaande connecties.

Raymon
01-08-10, 16:51
Het ligt natuurlijk niet aan de heren en dames van OVH Nederland, gezien de servers in France staan.

Als het volgend weekend niet beter is verwijder ik mijn cloud servertje weer, momenteel doet als vervanger een oude laptop met CentOS erop achter een ADSL lijntje the job prima... beter dan de cloud iig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Ik wil je niet ontmoedigen, maar veel succes
Dont worry, ben vanaf het prille begint van OVH NL al klant, heb mee ge-beta test enzo. I know how it rolls here

server
01-08-10, 16:38
Haiii,

Hier helemaal geen problemen gaat alemaal goed.
Download snelheid van 100 MB via de server naar huis

Nergens geen moeite mee....

Licht alemaal niet aan ovh NL maar aan frankrijk....

Toppie erg blij met OvH Nederland

Server

Linkforsoad
01-08-10, 16:18
Welkom. Ik heb dus ook weer problemen. Wat leuk

Oja, ik hoorde jullie over veel verkeer via Telia wat een probleem zal zijn, maar ik merk niets... Alles gaat hier direct core routers Zuigo -. amsix.routers.ovh.net -> door

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 50 | 50 | 1 | 40 | 50 | 39 |
| 10.215.48.1 - 0 | 50 | 50 | 12 | 40 | 46 | 42 |
|zl-rc0001-cr101-ge5-1-0-203.core.as9143.net - 0 | 50 | 50 | 11 | 41 | 81 | 40 |
| asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net - 0 | 50 | 50 | 12 | 44 | 86 | 41 |
| amsix.routers.ovh.net - 0 | 50 | 50 | 12 | 41 | 53 | 46 |
| 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu - 10 | 50 | 45 | 39 | 148 | 1091 | 1091 |
| vss-3-6k.routers.chtix.eu - 12 | 50 | 44 | 39 | 59 | 629 | 43 |
| ks311191.kimsufi.com - 2 | 50 | 49 | 38 | 53 | 521 | 45 |
|________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|

PS4ALL
01-08-10, 16:17
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
Het is nog steeds (ook in rbx-2) ho-pe-loos. Snelheden variëren van een tenenkrommende 10kb/sec tot 4000kb/sec.

Morgen support maar eens bellen, ik kom er niet meer aan uit.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar veel succes
Alvast ter voorbereiding;
* Maak maar vast een MTR en/of traceroute screendump(s).
* Stuur de screendumps vervolgens naar
- support@ovh.nl
- Plaats een ticket via je manager
- plaats een MTR en/of traceroute op het forum.


No offence, maar ga er gerust vanuit dat het niet opgelost wordt dit zal dan vast een mogelijke teleurstelling besparen.

Welkom bij OVH

Raymon
01-08-10, 16:09
Het is nog steeds (ook in rbx-2) ho-pe-loos. Snelheden variëren van een tenenkrommende 10kb/sec tot 4000kb/sec.

Morgen support maar eens bellen, ik kom er niet meer aan uit.

Linkforsoad
31-07-10, 21:40
Er staat groot 100Mbps, dus dat zou ruim 11MB/s moeten zijn, maar dan nog. Je mag toch een lijn sneller dan 40KB/s verwachten als je zoiets in een datacentrum huurt...

Raymon
31-07-10, 21:26
Ik heb geen idee wat voor connectie er bij een minicloud zit, maar heb op mijn dedi ook lang de "low prio" gehad en dat ging aanzienlijk beter. Het is ook iets van de laatste week.

Het betreft ook geen exotisch verkeer naar het buitenland ofzo. Allemaal naar business-glasvezellijntjes in NL of direct naar andere datacentra in Amsterdam.

Ralph
31-07-10, 21:02
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
Hmm, er lijkt ook geen lijn op te trekken. Net ging een push weer met 40kb/sec (het is net op tijd), terwijl het vorige uur de boel met 2000+kb/sec ging
Weet je zeker dat je geen best-effort lijntje hebt gekregen?

Raymon
31-07-10, 21:00
Hmm, er lijkt ook geen lijn op te trekken. Net ging een push weer met 40kb/sec (het is net op tijd), terwijl het vorige uur de boel met 2000+kb/sec ging

Linkforsoad
31-07-10, 20:59
Nee, 188.165.205.171.

Ja, dat is lekker, twee minuten stilte. Als het hier langer dan 10 seconden duurt zie je al overal mensen rennen aangezien dan de nood-zenders reageren.

PS4ALL
31-07-10, 20:58
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
Zit je ook in de 178.x range of?
Heeft niets met de range te maken, ik zit n.l. in de 188-range. RBX-3 is hier n.l. soms slechter bereikbaar dan RBX-1 en RBX-2.

Raymon
31-07-10, 20:55
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ik zit zelf ook in RBX-3, en alles gaat fantastisch... naja. ut zal wel
Zit je ook in de 178.x range of?

Het is wel een beetje vervelend zo, mijn cloudserver doet bulk audiobewerkingen voor webradio stations. De server regelt o.a. de distributie van nieuwsbulletins die elk uur ge-update op xx:53 beschikbaar zijn. De server zijn connectie was afgelopen week dermate brak dat het nieuws op xx:59 nog niet gedownload of naar de zenders gepusht is, en dan kan de zender het niet afspelen en is het 2min stil ipv nieuws. Goodbye luisteraars

Linkforsoad
31-07-10, 20:00
Volgens mij sinds het actief gegaan is is het problemen. Achja, wat doen we er aan.

PS4ALL
31-07-10, 19:09
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
De betreffende cloud server vervangen door een cloud server in rbx-2. De vorige stond in rbx-3. In rbx-2 gaat het als een speer! Kennelijk zijn er connectieproblemen in rbx-3.
Moet je nagaan dat RBX-3 al ruim 4 maanden gelazer heeft.

Ik ben bang dat als dit op korte termijn niet echt eens opgelost wordt, ze de server waarop ik zit naar RBX-1 of RBX-2 moeten gaan verplaatsen en/of de harddisks overprikken aangezien ik al geruime tijd hinder ondervind van die lage snelheden.

En dan nog vanuit OVH als reactie "het ligt aan UPC" terugkrijgen terwijl ze zelf ook wel erkennen dat RBX-3 problemen heeft.

Linkforsoad
31-07-10, 19:07
Ik zit zelf ook in RBX-3, en alles gaat fantastisch... naja. ut zal wel

Raymon
31-07-10, 17:38
De betreffende cloud server vervangen door een cloud server in rbx-2. De vorige stond in rbx-3. In rbx-2 gaat het als een speer! Kennelijk zijn er connectieproblemen in rbx-3.

nyan
31-07-10, 17:25
voor: http://178.32.124.205/test.bin

Code:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

D:\Documents and Settings\>ping 178.32.124.205

Pinging 178.32.124.205 with 32 bytes of data:

Request timed out.

Ping statistics for 178.32.124.205:
    Packets: Sent = 1, Received = 0, Lost = 1 (100% loss),
Control-C
^C
D:\Documents and Settings\>tracert 178.32.124.205

Tracing route to mc-178-32-124-205.ovh.net [178.32.124.205]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    24 ms    23 ms    24 ms  ip1-160-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.
160.1]
  3     *       25 ms    24 ms  ge-1-0-0-515.mbr01asd2.versatel.net [217.16.47.2
29]
  4    26 ms    26 ms    26 ms  ge2-2-0-670.br01sara.versatel.net [212.53.31.66]

  5    26 ms     *       26 ms  amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
  6   148 ms    32 ms     *     40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu [213.251.130.65]
  7    32 ms    32 ms    32 ms  rbx-99-6k.routers.chtix.eu [188.165.9.133]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *
vanaf tele2 randstad...


andere ovh boxen zoals 94.23.234.203 doen het wel gewoon

http://status.ovh.nl/?do=details&id=...129531130b8ac8 toch niet helemaal goed gegaan? (rbx99)

Raymon
31-07-10, 17:04
Hmm, bij mij als volgt:

Alice DSL: Begint rond de 600kb/sec, maar zakt na 10% compleet in.
Glashart Glasvezel: Begint rond de 1,2mb/sec, maar zakt daarna ook compleet in

Edit: Oh nu is de verbinding verloren

Linkforsoad
31-07-10, 16:59
200KB/s hier.

100KB/s

80KB/s

80....... Daar blijft hij op

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 50 | 50 | 2 | 79 | 1054 | 1054 |
| 10.215.48.1 - 2 | 50 | 49 | 17 | 58 | 123 | 52 |
|zl-rc0001-cr101-ge5-1-0-203.core.as9143.net - 0 | 49 | 49 | 17 | 55 | 99 | 52 |
| asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net - 0 | 49 | 49 | 16 | 59 | 114 | 56 |
| amsix.routers.ovh.net - 3 | 49 | 48 | 42 | 57 | 122 | 46 |
| 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu - 19 | 49 | 40 | 42 | 67 | 188 | 50 |
| rbx-99-6k.routers.chtix.eu - 0 | 49 | 49 | 41 | 62 | 244 | 45 |
| mc-178-32-124-205.ovh.net - 0 | 49 | 49 | 40 | 57 | 130 | 71 |
|________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|

Raymon
31-07-10, 16:58
http://178.32.124.205/test.bin, alstu!

Begint rond de 100kb/sec, maar zakt compleet in

Linkforsoad
31-07-10, 16:06
Hmm. Download hier gewoon 8MB/s. Welke IP reeks zit je?

Raymon
31-07-10, 15:10


(Gemeten vanaf glashart glasvezel)

Het netwerk is wel up, maar er mag zeker wat meer snelheid op de band

Ralph
31-07-10, 12:50
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
En in Frankrijk gaat het de vuilnisbak in? Of wat gebeurt ermee...? Heb je daar misschien enig idee van?

Nogmaals, ik snap écht dat OVH Nederland ook zo zijn beperkingen heeft. Ik wil ze dan ook niet meteen aanvallen, maar wel dringend verzoeken nog meer stampij te gaan staan maken...

Edit: HAHAHA! Ik zie dus net een mail van vanmiddag van een andere provider, waarom ik zoveel gebruik maakte van de fallback mailserver?
Haha! OVH NL heeft inderdaad beperkingen. OVH FR zal zich hier dus ook niets van aantrekken. Overigens hoor ik jullie constant praten over ene Patrick, maar zijn naam is Peter.

Linkforsoad
31-07-10, 03:33
En in Frankrijk gaat het de vuilnisbak in? Of wat gebeurt ermee...? Heb je daar misschien enig idee van?

Nogmaals, ik snap écht dat OVH Nederland ook zo zijn beperkingen heeft. Ik wil ze dan ook niet meteen aanvallen, maar wel dringend verzoeken nog meer stampij te gaan staan maken...

Edit: HAHAHA! Ik zie dus net een mail van vanmiddag van een andere provider, waarom ik zoveel gebruik maakte van de fallback mailserver?

Rex
31-07-10, 03:14
Kijk wat ik nu kan zeggen is dat ik dit topic meeneem in ons forum feedback dat wij iedere dinsdag naar Frankrijk toe sturen. Verdere oorzaken en dergelijke lijken mij in de topic al genoemd en besproken.

PS4ALL
31-07-10, 03:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Dat is nou juist het lastige. Het is een beetje het CallCenter van een grote internetprovider bellen. Ze kunnen niet beloven dat het werkt en kunnen alleen maar wat modemwaardes vertellen welke ik ook uit kan lezen (hè Zuigo).
Doet mij inderdaad direct aan UPC denken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Overigens denk ik wel dat er ook heel veel mensen mailen/bellen welke totaal geen idee hebben van het hoe en wat rondom eigen servers. Bellen met vragen over hun Apache-servertje, waar OVH nou eenmaal geen support voor (hoeft te) bied(en)
Voor wat ik begreep zegt OVH Nederland gewoon, wij geven geen support op software. Het merendeel aan klanten zijn afkomstig van tweakers.net, webhosters e.d. vanwege die gratis servers. De meeste mensen weten dus inderdaad goed waarmee ze bezig zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Toch denk ik dat wij hier op het forum goed tot zeer goed op de hoogte zijn van de systemen zoals ze werken, en zelf ook wel op de weathermaps kunnen kijken. En een aantal mensen hier, waar ik ook bij hoor, hebben zelf ook monitoring en alle informatie over het hele verhaal.
Helemaal mee eens!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Wat ik alleen niet snap is waarom Frankrijk zó lang (een hele dag) bezig moet zijn met een probleem. Als hier een server down gaat staat Dell verplicht binnen 4 uur voor de deur, en bij netwerkuitval hebben we ook strakke en sterke SLA contracten met onze providers. OVH's zijn samen een groot bedrijf met een enorme organisatie! Een groot eigen datacentrum, bakken met servers. Waarom is dat er niet? Maar ook die vraag zal wel onbeantwoord blijven...
Laat dat het nu misschien juist zijn. De meeste mensen huren een IsGenoeg server en daarop zit geen SLA. En wellicht is dit het addertje onder het gras. In dit geval blijkt goedkoop dus inderdaad duurkoop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Maar OVH Nederland kan wél contact zoeken met Frankrijk. Ik denk dat als de directie OVH NL er druk achter zet dat er heus wel iets gebeurd / antwoorden komen in ieder geval. Maar ok... Wie ben ik om commentaar te leveren.
Laten Peter en collega's nu juist die druk opgevoerd hebben maar OVH Frankrijk hier niets of nauwelijks iets mee doen. Laat ik wel eerlijk zijn, OVH Nederland is dan een dochteronderneming maar heeft zo ook haar verantwoordelijkheden. Als ik kijk op de facturen en contracten zie ik het adres van OVH Nederland en heb ik een contract met hen. Nu weet ik dat de techniek in handen van Frankrijk is, maar dit maakt de verantwoording er niet minder om.

Ik hoop echter dat Peter en collega's zich ervan bewust zijn, dat OVH Nederland geen lang leven beschonken is. Merendeels van de berichten op dit forum bevat negatieve berichtgevingen en dit loopt alleen maar op. Niet echt een goede klanten trekker als je het mij vraagt!

Na vanavond een collega te hebben gesproken welke in staat is berichten op forums van trosradar, opgelicht e.d. te zetten moet ik wel eerlijk bekennen dat ook ik hier steeds meer aan zit te denken om potentiële klanten te weerhouden zich aan te melden als klant. Als OVH het huidige aantal klanten al niet tevreden kan stellen, hoe wilt men dit dan met nieuwe klanten doen, de huidige klante zullen hiermee dan natuurlijk nogmeer hinder en storingen gaan ondervinden.

Linkforsoad
31-07-10, 02:59
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Geldt ook voor mij! Ook ik bedoel het niet zo zeer dat ik aggresief tegenover hen zal zijn o.i.d. gewoon een bakkie koffie en eens gezellig babbelen kan geen kwaad lijkt mij

Ik ben bang dat het gesprek echter weinig zal opleveren, alles in totaal heb ik in 14 dagen met Patrick een dikke uur tot 1 1/2 uur aan de telefoon gezeten, zo ook met Alex. (ze moeten mij maar corrigeren als het niet zo is) maar ik ervaar sommige zinnen alsof ze marionetten van OVH Frankrijk zijn en uit diverse mailtjes en berichten hier op het forum komt eveneens zoiets naar voren. Alles moet in overleg met Frankrijk, ze mogen en kunnen geen beloftes doen etc. etc. Ook al zou OVH Nederland zeggen dat het netwerk morgen 100% is, dan nog kunnen ze dit niet garanderen daar OVH Frankrijk de touwtjes in handen heeft.
Dat is nou juist het lastige. Het is een beetje het CallCenter van een grote internetprovider bellen. Ze kunnen niet beloven dat het werkt en kunnen alleen maar wat modemwaardes vertellen welke ik ook uit kan lezen (hè Zuigo).

Overigens denk ik wel dat er ook heel veel mensen mailen/bellen welke totaal geen idee hebben van het hoe en wat rondom eigen servers. Bellen met vragen over hun Apache-servertje, waar OVH nou eenmaal geen support voor (hoeft te) bied(en)

Toch denk ik dat wij hier op het forum goed tot zeer goed op de hoogte zijn van de systemen zoals ze werken, en zelf ook wel op de weathermaps kunnen kijken. En een aantal mensen hier, waar ik ook bij hoor, hebben zelf ook monitoring en alle informatie over het hele verhaal.

Wat ik alleen niet snap is waarom Frankrijk zó lang (een hele dag) bezig moet zijn met een probleem. Als hier een server down gaat staat Dell verplicht binnen 4 uur voor de deur, en bij netwerkuitval hebben we ook strakke en sterke SLA contracten met onze providers. OVH's zijn samen een groot bedrijf met een enorme organisatie! Een groot eigen datacentrum, bakken met servers. Waarom is dat er niet? Maar ook die vraag zal wel onbeantwoord blijven...

Ik heb ook thuis twee internetlijnen liggen. Een sterke Ziggo lijn (80/10Mbit), en een goedkoop 20 euro lijntje 20Mbit over de telefoon (~ 8 Mbit dus) voor in noodgevallen...



Mij niet gezien
Mij ook niet met mijn OV Chipkaart en geen rijbewijs

Er valt weinig te reageren. OVH Nederland ziet exact hetzelfde als jij en ik. 95% van het geen ze je zullen vertellen halen ze van status.ovh.nl en weathermap.ovh.net af. Een kleine aanvulling per e-mail maar het merendeel halen ze van de bronnen die jij en ik eveneens tot onze beschikking hebben.

Reden genoeg dus om niet te reageren, ze kunnen (denk ik) weinig zeggen aangezien ze gebonden zijn aan de eisen die Frankrijk stelt.
Maar OVH Nederland kan wél contact zoeken met Frankrijk. Ik denk dat als de directie OVH NL er druk achter zet dat er heus wel iets gebeurd / antwoorden komen in ieder geval. Maar ok... Wie ben ik om commentaar te leveren.

PS4ALL
31-07-10, 00:54
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ook goed... Ik ben ook heel simpel en spreek ook graag met iemand onder vier ogen. Helemaal niet dreigend of boos bedoeld, maar vaak kun je in een goed, persoonlijk gesprek veel meer duidelijk krijgen...
Geldt ook voor mij! Ook ik bedoel het niet zo zeer dat ik aggresief tegenover hen zal zijn o.i.d. gewoon een bakkie koffie en eens gezellig babbelen kan geen kwaad lijkt mij

Ik ben bang dat het gesprek echter weinig zal opleveren, alles in totaal heb ik in 14 dagen met Peter een dikke uur tot 1 1/2 uur aan de telefoon gezeten, zo ook met Alex. (ze moeten mij maar corrigeren als het niet zo is) maar ik ervaar sommige zinnen alsof ze marionetten van OVH Frankrijk zijn en uit diverse mailtjes en berichten hier op het forum komt eveneens zoiets naar voren. Alles moet in overleg met Frankrijk, ze mogen en kunnen geen beloftes doen etc. etc. Ook al zou OVH Nederland zeggen dat het netwerk morgen 100% is, dan nog kunnen ze dit niet garanderen daar OVH Frankrijk de touwtjes in handen heeft.


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Om nou even naar Roubaix te rijden...
Mij niet gezien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Toch hoop ik dat iemand van OVH Nederland wil reageren. Ik denk toch dat ik er maar een brief via de briefpost aan ga wagen. Eens rustig op papier krijgen hoe en wat er aan te doen is.
Er valt weinig te reageren. OVH Nederland ziet exact hetzelfde als jij en ik. 95% van het geen ze je zullen vertellen halen ze van status.ovh.nl en weathermap.ovh.net af. Een kleine aanvulling per e-mail maar het merendeel halen ze van de bronnen die jij en ik eveneens tot onze beschikking hebben.

Reden genoeg dus om niet te reageren, ze kunnen (denk ik) weinig zeggen aangezien ze gebonden zijn aan de eisen die Frankrijk stelt.

Linkforsoad
31-07-10, 00:29
Ook goed... Ik ben ook heel simpel en spreek ook graag met iemand onder vier ogen. Helemaal niet dreigend of boos bedoeld, maar vaak kun je in een goed, persoonlijk gesprek veel meer duidelijk krijgen...

Om nou even naar Roubaix te rijden...

Toch hoop ik dat iemand van OVH Nederland wil reageren. Ik denk toch dat ik er maar een brief via de briefpost aan ga wagen. Eens rustig op papier krijgen hoe en wat er aan te doen is.

PS4ALL
30-07-10, 23:24
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ik vindt het eigenlijk een klein beetje zielig voor de heren in Rotterdam, want zei zijn uiteindelijk ook de dupe van de mentaliteit van het team van Octave.
't is Dordrecht Linkforsoad
Tegenwoordig zitten ze in gebied 078. Heb al enkele keren eraan gedacht om eens een bakkie koffie bij ze te gaan drinken

Maar inderdaad, ze krijgen de lading over zich heen terwijl OVH Frankrijk in een deuk ligt.

Linkforsoad
30-07-10, 23:14
Ik vindt het eigenlijk een klein beetje zielig voor de heren in Rotterdam, want zei zijn uiteindelijk ook de dupe van de mentaliteit van het team van Octave.

PS4ALL
30-07-10, 20:12
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
Een reactie van het OVH personeel zal gewenst zijn denk ik.
Zoals onze grote "OVH Nederland" vrienden veelal ook wel telefonisch mededelen "we zullen het a.s. Dinsdag meenemen in onze weekelijks terugkerende overleg".

Kleine toelichting hierop, en dit is niet negatief naar OVH Nederland;
Dit is een overleg waarvan klanten nimmer iets zullen zien of horen tenzij het alleen maar meer geld oplevert voor OVH Frankrijk uiteraard.

Ralph
30-07-10, 19:41
Een reactie van het OVH personeel zal gewenst zijn denk ik.

Linkforsoad
30-07-10, 01:57
We zijn nu potverjandozie 16 uur verder, en nog steeds zie ik grijze lijnen met AMS -> RBX. Hoe kan het mensen...

Done.

Even though we have disabled the MPLS. With the MPLS the router has not enough RAM and would crash. that runs to 10Mo ... though we deactivated the MPLS on ldn-1 also.

The router is stable.

What a day ...
AMS -> NL intern zijn wel wat lijnen, maar AMS -> RBX... http://weathermap.ovh.net/schemes/we...ckbone_new.png

PS4ALL
30-07-10, 00:46
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickekkel
en als ik de meeste mensen zo hoor kletsen over ovh is dat niet echt bepaald positief als ik ergens niet positief over ben ga ik daar niet hosten
Één nadeel;

De kwaliteit voordat OVH zich ging richten op andere landen (dus na Duitsland, Engeland en Frankrijk) was nog beter dan dat het nu was. Je had als Nederlander één aanspreekpunt en dat was Frankrijk. Sinds OVH zich op meerdere markten en dus landen bevind is de kwaliteit erop achteruit gegaan. Je moet je wenden tot een team die helemaal niets te vertellen heeft, laat staan iets voor je kunnen betekenen.

Hoe kun je het als bedrijf testen? Niet! Je kunt onmogelijk een server voor 7 dagen testen aangezien dat termijn voor consumenten geldt en je tevens geconfronteerd wordt met het feit dat je met setupkosten zit. Eenmaal een contract (als nieuwkomer dus) wordt je dus direct voor 12 maanden de strot dicht gedrukt als bedrijf en wordt het onder het mom "bedrijfsrisico" gegooid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickekkel
en al helemaal niet voor mijn klanten want downtime van een ovh server krijg ik dan op mijn dak en word ik er op aangekeken ja ik gebruik ook 1 ovh server enkel voor prive gebruik en mijn hobby projecten maar zakelijk zou ik niet kiezen voor ovh waarom 1 heel belangrijk punt lijkt mij de verbinding valt veel ste vaak weg prive wel waarom ze zijn goedkoop heel goedkoop
Goedkoop is achteraf duurkoop, accepteer je het dat je server meerdere malen onbereikbaar is (waarna OVH het gooit op zogenaamd verbeteren waarvan na 3-4 maanden nog niets merkbaar is) be my guest en neem een server. Wil je toch beter en ben je bereid een tientje of 2 meer te betalen dan zijn er zat alternatieven.


Ik denk dat OVH en het maakt dan niet uit of dit Frankrijk of Nederland is, beter kan gaan nadenken om mensen te compenseren of wanneer de klant wanbeleid of de prestaties zelfs nog na 10 werkdagen beroerd vind ook na die tijd nog op kan zeggen. Als je het al minstens 3-4 maanden niet weet te presteren alles 99,9% up and running te houden klopt er tenslotte iets niet.

# EDIT #
en als ik de meeste mensen zo hoor kletsen over ovh is dat niet echt bepaald positief als ik ergens niet positief
Ik hoop echter dat vele potentiële klanten middels het forum en de klachten zich eerst enkele keren bedenken alvorens ze gaan bestellen. Dat ik vervolgens zelf bij OVH enkele servers ben gaan afnemen is helaas mijn eigen domme fout geweest hoewel het aantal klachten en storingen toen minimaal waren itt nu.

patrickekkel
29-07-10, 23:56
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickv
Ik ga denk een sponsor actie organiseren voor benzine geld. Dan rij ik wel even naar roubaix toe om daar is wat te gaan verbouwen :P Nee dit moet gewoon snel opgelost worden want dit kan zo niet langer.........
als moet rijden we er ook heen zonder sponsering

maar zonder gekheid ik denk dat de meeste mensen hier enkel afhankelijk zijn van OVH nederland
dat is dus zeker de grootste fout die je kan maken
voor de mensen die 1 server hebben ja dat is niet anders natuurlijk
maar als je gaat naar 3 of meer servers zorg dan dat je ergens anders ook wat heb draaien
niet om ovh nederland klanten weg te halen maar gewoon voor je eigen veiligheid voor jou klanten want ook voor jullie geld "Klant is koning"


en als ik de meeste mensen zo hoor kletsen over ovh is dat niet echt bepaald positief
als ik ergens niet positief over ben ga ik daar niet hosten en al helemaal niet voor mijn klanten
want downtime van een ovh server krijg ik dan op mijn dak en word ik er op aangekeken
ja ik gebruik ook 1 ovh server enkel voor prive gebruik en mijn hobby projecten
maar zakelijk zou ik niet kiezen voor ovh
waarom 1 heel belangrijk punt lijkt mij de verbinding valt veel ste vaak weg
prive wel waarom ze zijn goedkoop heel goedkoop

maar niet te min wij kunnen er de mensen van ovh nederland niet op aan kijken
want zij kunnen hier niks aan doen en zij zijn enkel doorgeef luik voor naar frankrijk

voor de rest patrick heeft gesproken

Linkforsoad
29-07-10, 17:29
Haha, scherp!

Edit:

Hehe, het wordt reload. Zal het online komen zo?

HE! Ziggo verkeer loopt weer via AMS routers :-D

PS4ALL
29-07-10, 17:04
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Tell something new!

OVH is net een vrouw, iedere maand zo periodes... bij OVH is het alleen niet één week maar vele maanden aan één stuk. Kijk over een paar dagen nog eens, en je ziet dat het ook dan nogsteeds rood is. Ik sta er niet meer zo gek van te kijken in iedergeval

Linkforsoad
29-07-10, 16:08
En toen was sinds 9 uur plat. Hallo La France!

14.54. Kan nog drie uur duren...

Linkforsoad
29-07-10, 15:15
Ik vindt overigens wel dat het laat zien dat Amsterdam / Nederland een belangrijk punt is voor OVH. Als AMS plat gaat en alles is meteen overload dan zegt dat in mijn ogen toch iets over de plek van de gebruikers (ghehe).

Maar ik ben het met PS4All eens. Als mijn colo-provider een keer down gaat is het vervelend, tweede kaar staat een SLA aan zijn reet te trekken met claims, maar daarnaast gaan ook meteen de storende onderdelen eruit.

Linkforsoad
29-07-10, 15:08
Tis rood jongens...

http://weathermap.ovh.net/schemes/we...ckbone_new.png

server
29-07-10, 15:02
Haiii,

Maar waarom word nu het verkeer dan weer omgeleid.
Zoals ik kan zien op weathermap.ovh.net veel rood als dat maar goed blijft gaan.

Want is ook elke dag dat het omgeleid word, en uitvalt.

Server

Linkforsoad
29-07-10, 14:33
Ja, het was weer zover zojuist...

Ralph
29-07-10, 12:23
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Al met al, feit is en blijft.... ze blijven achter de feiten aan lopen.

* Frankrijk schuilt zich achter de overige OVH Landen d.w.z. Frankrijk maakt de puinzooi en OVH Nederland mag de puinzooi opruimen en uitleggen wat het geval is en krijgt van één ieder de wind van voren.

* Frankrijk blijft maar uitbreiden (zowel diensten als in andere landen) terwijl ze indirect en tussen neus en lippen door erkennen dat er capaciteitsproblemen zijn.

Als ik het forum een beetje goed teruggelezen heb en inmiddels goed volg, dan ben ik eigenlijk nog nooit een bericht tegengekomen waarin duidelijke uitleg gegeven wordt over de toekomst van OVH, reden? Die is er als men op deze poot door blijft gaan niet.


Laat dat nu net het probleem zijn, Frankrijk trekt zich niets aan van de klantjes in andere landen. Die zullen minder snel geneigd zijn langs te komen om verhaal te halen ben ik bang. Een briefje, kaartje of mailtje zal al nauwelijks of helemaal niet beantwoord worden en moet echt direct via OVH Nederland ("zullen ze zeggen als ze uberhaupt reageren").


OVH zal in iedergeval niemand sponsoren, ze sponsoren de forums al die met dit soort berichtgevingen al ten koste van het bedrijf gaat. Het zal niet het eerste bedrijf zijn die op termijn naar de kl#te zal gaan dankzij het zogenaamde succes.


En OVH? Zwijgt in alle toonaarden zowel in Frans, Nederlands als Engels
Mooi stukje preek, met 100% waarheden.

Wij balen ook als een stekker, zijn net bij een provider vandaan die veel downtime had, en nu is het 4x per week raak. Lekker dan, plat gezegt.

Thumps down voor de mentaliteit!!

Rickv
29-07-10, 12:23
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Al met al, feit is en blijft.... ze blijven achter de feiten aan lopen.

* Frankrijk schuilt zich achter de overige OVH Landen d.w.z. Frankrijk maakt de puinzooi en OVH Nederland mag de puinzooi opruimen en uitleggen wat het geval is en krijgt van één ieder de wind van voren.

* Frankrijk blijft maar uitbreiden (zowel diensten als in andere landen) terwijl ze indirect en tussen neus en lippen door erkennen dat er capaciteitsproblemen zijn.

Als ik het forum een beetje goed teruggelezen heb en inmiddels goed volg, dan ben ik eigenlijk nog nooit een bericht tegengekomen waarin duidelijke uitleg gegeven wordt over de toekomst van OVH, reden? Die is er als men op deze poot door blijft gaan niet.


Laat dat nu net het probleem zijn, Frankrijk trekt zich niets aan van de klantjes in andere landen. Die zullen minder snel geneigd zijn langs te komen om verhaal te halen ben ik bang. Een briefje, kaartje of mailtje zal al nauwelijks of helemaal niet beantwoord worden en moet echt direct via OVH Nederland ("zullen ze zeggen als ze uberhaupt reageren").


OVH zal in iedergeval niemand sponsoren, ze sponsoren de forums al die met dit soort berichtgevingen al ten koste van het bedrijf gaat. Het zal niet het eerste bedrijf zijn die op termijn naar de kl#te zal gaan dankzij het zogenaamde succes.


En OVH? Zwijgt in alle toonaarden zowel in Frans, Nederlands als Engels
De telefonie zou ook naar nederland komen heb ik gehoord. Nou hou dat geld wat ze daar voor inversteren maar lekker en betaal daar maar is goede routers voor ( of een deel ) en zorg dat alles goed werkt. OVH frankrijk is het probleem. De andere landen zijn maar afhankelijk van hun. dat is het lullige eraan.

PS4ALL
29-07-10, 12:20
Al met al, feit is en blijft.... ze blijven achter de feiten aan lopen.

* Frankrijk schuilt zich achter de overige OVH Landen d.w.z. Frankrijk maakt de puinzooi en OVH Nederland mag de puinzooi opruimen en uitleggen wat het geval is en krijgt van één ieder de wind van voren.

* Frankrijk blijft maar uitbreiden (zowel diensten als in andere landen) terwijl ze indirect en tussen neus en lippen door erkennen dat er capaciteitsproblemen zijn.

Als ik het forum een beetje goed teruggelezen heb en inmiddels goed volg, dan ben ik eigenlijk nog nooit een bericht tegengekomen waarin duidelijke uitleg gegeven wordt over de toekomst van OVH, reden? Die is er als men op deze poot door blijft gaan niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
Ieder zijn prio's he maar een brief of belletje naar Frankrijk zal handig zijn... wie kan hier een beetje Frans? Anders wordt het toch echt fietsen jongens.
Laat dat nu net het probleem zijn, Frankrijk trekt zich niets aan van de klantjes in andere landen. Die zullen minder snel geneigd zijn langs te komen om verhaal te halen ben ik bang. Een briefje, kaartje of mailtje zal al nauwelijks of helemaal niet beantwoord worden en moet echt direct via OVH Nederland ("zullen ze zeggen als ze uberhaupt reageren").

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickv
Ik ga denk een sponsor actie organiseren voor benzine geld. Dan rij ik wel even naar roubaix toe om daar is wat te gaan verbouwen :P Nee dit moet gewoon snel opgelost worden want dit kan zo niet langer.........
OVH zal in iedergeval niemand sponsoren, ze sponsoren de forums al die met dit soort berichtgevingen al ten koste van het bedrijf gaat. Het zal niet het eerste bedrijf zijn die op termijn naar de kl#te zal gaan dankzij het zogenaamde succes.


En OVH? Zwijgt in alle toonaarden zowel in Frans, Nederlands als Engels

Ralph
29-07-10, 12:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickv
Ik ga denk een sponsor actie organiseren voor benzine geld. Dan rij ik wel even naar roubaix toe om daar is wat te gaan verbouwen :P Nee dit moet gewoon snel opgelost worden want dit kan zo niet langer.........

Feliciteer Rick allemaal even, niet om zijn verjaardag dat vandaag is, maar dat hij het licht ziet!

Rickv
29-07-10, 12:13
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
Ieder zijn prio's he maar een brief of belletje naar Frankrijk zal handig zijn... wie kan hier een beetje Frans? Anders wordt het toch echt fietsen jongens.
Ik ga denk een sponsor actie organiseren voor benzine geld. Dan rij ik wel even naar roubaix toe om daar is wat te gaan verbouwen :P Nee dit moet gewoon snel opgelost worden want dit kan zo niet langer.........

Ralph
29-07-10, 12:11
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickv
Ze zouden is naar een datacenter moeten gaan. Best wel handig, steken ze veel van op dat dit waarschijnlijk niet meer gebeurt. kunnen de mensen van ovh uit de andere landen niet even een boze brief schrijven naar frankrijk. Dat de landen niet echt tevreden zijn met deze stokbroden.....

Maar volgens mij wordt dit het gewoon:

Ze gaan eerst wat drinken. Daarna huren ze een fiets bij de bike rental, En daarna fietsen ze met z'n alle naar de dierentuin. Alleen de baas van ovh vind de dierentuin maar niks want die is werkelijk fan van bowlen. Drievliet vonden de medewerkers maar niks omdat het zo saai was. WAARSCHIJNLIJK gaan ze dus minigolfen inplaats van naar de dierentuin ????
Ieder zijn prio's he maar een brief of belletje naar Frankrijk zal handig zijn... wie kan hier een beetje Frans? Anders wordt het toch echt fietsen jongens.

Rickv
29-07-10, 12:10
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
En waar zullen we dit jaar eens heen gaan? hehe

We zijn vorig jaar al in balorig geweest.
Ze zouden is naar een datacenter moeten gaan. Best wel handig, steken ze veel van op dat dit waarschijnlijk niet meer gebeurt. kunnen de mensen van ovh uit de andere landen niet even een boze brief schrijven naar frankrijk. Dat de landen niet echt tevreden zijn met deze stokbroden.....

Maar volgens mij wordt dit het gewoon:

Ze gaan eerst wat drinken. Daarna huren ze een fiets bij de bike rental, En daarna fietsen ze met z'n alle naar de dierentuin. Alleen de baas van ovh vind de dierentuin maar niks want die is werkelijk fan van bowlen. Drievliet vonden de medewerkers maar niks omdat het zo saai was. WAARSCHIJNLIJK gaan ze dus minigolfen inplaats van naar de dierentuin ????

Ralph
29-07-10, 12:04
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickv
Jongens ze gaan altijd eerst even een stokbrood pakken en dan lekker eten. In Frankrijk is het de gewoonte om alles heel rustig aan te doen. Volgens mij willen ze nog een bedrijfsuitje waardoor ze de router niet willen vervangen. Tja en dan is het maar waar ovh prioriteiten op stelt he
En waar zullen we dit jaar eens heen gaan? hehe

We zijn vorig jaar al in balorig geweest.

Rickv
29-07-10, 12:03
Jongens ze gaan altijd eerst even een stokbrood pakken en dan lekker eten. In Frankrijk is het de gewoonte om alles heel rustig aan te doen. Volgens mij willen ze nog een bedrijfsuitje waardoor ze de router niet willen vervangen. Tja en dan is het maar waar ovh prioriteiten op stelt he

Ralph
29-07-10, 11:58
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Weer een nieuwe update;


Again? Bij proserve, leaseweb, dutchwebhosting, denit etc. etc. is het na 'again' tijd voor vervanging in plaats van een reboot.
Da's een goede

PS4ALL
29-07-10, 11:43
Weer een nieuwe update;

Comment by OVH - Thursday, 29 July 2010, 10:25AM
Router isolation has induced a service disconnection.

We are dealing again with the router. We are saving the configuration and we are restarting it.
Again? Bij proserve, leaseweb, dutchwebhosting, denit etc. etc. is het na 'again' tijd voor vervanging in plaats van een reboot.

Ralph
29-07-10, 11:33
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Nog lulliger is het dat OVH blijkbaar de respect voor haar klanten niet kan opbrengen, reden? Een beetje ICT bedrijf dat servers, colocatie, VPS, RPS tot zelfs SIP/VoIP diensten aanbied pleegt de normale onderhoudswerkzaamheden 's nachts uit en niet overdag laat staan in het weekend wanneer mensen vrij zijn en er dus nog meer drukte op het internet is.

Zeer slordig OVH !
Zo'n vermoeden had ik ook al... mentaliteit van Frankrijk misschien?

PS4ALL
29-07-10, 11:32
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
4e keer deze week jongens
Nog lulliger is het dat OVH blijkbaar de respect voor haar klanten niet kan opbrengen, reden? Een beetje ICT bedrijf dat servers, colocatie, VPS, RPS tot zelfs SIP/VoIP diensten aanbied pleegt de normale onderhoudswerkzaamheden 's nachts uit en niet overdag laat staan in het weekend wanneer mensen vrij zijn en er dus nog meer drukte op het internet is.

Zeer slordig OVH !

Ralph
29-07-10, 11:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Nee, er waren wel van 28 op 29 Juli werkzaamheden aangekondigd maar op 29 Juli zelf niet. Wel zie ik net een bericht via de status ( http://status.ovh.nl/?do=details&id=340 ). Dit betrof dus een storing in een switch de ams-1-6k.
4e keer deze week jongens

PS4ALL
29-07-10, 11:30
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door server
Hopaaaaaaaa

het was nu weer zo ver 9 minuten geen verkee naar ovh mogelijk
was dit aangekondid..??

Server
Nee, er waren wel van 28 op 29 Juli werkzaamheden aangekondigd maar op 29 Juli zelf niet. Wel zie ik net een bericht via de status ( http://status.ovh.nl/?do=details&id=340 ). Dit betrof dus een storing in een switch de ams-1-6k.

Ralph
29-07-10, 11:29
Zo te zien lopen we ook via london nu http://weathermap.ovh.net/

Ralph
29-07-10, 11:28
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door server
Hopaaaaaaaa

het was nu weer zo ver 9 minuten geen verkee naar ovh mogelijk
was dit aangekondid..??

Server
Nee, heeft waarschijnlijk WEER met die nieuwe lijn te maken, eerlijk gezegd wordt ik er ook aardig moe van :S

server
29-07-10, 11:26
Hopaaaaaaaa

het was nu weer zo ver 9 minuten geen verkee naar ovh mogelijk
was dit aangekondid..??

Server

Ralph
29-07-10, 11:25
het was net weer zo ver

Linkforsoad
28-07-10, 22:24
Wat mij overigens opvalt is dat

vss2-1-6k en vss2-2-6k

vaak rood belast zijn...

Linkforsoad
28-07-10, 18:18
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Ik heb inmiddels eens met wat vrienden en kennissen gesproken en verzocht om mij regelmatig MTR's te sturen. Wanneer het wederom uit de klauwen gaat lopen wordt 't wellicht een mailbommetje naar Frankrijk. Lijkt mij inderdaad (zoals je eigenlijk al zegt) stug dat het aan (alle) Nederlandse ISP's ligt.


Deze keer heb ik er niets van gemerkt, vanwege verjaardag (en dus een vol huis) ben ik eigenlijk niet echt bezig geweest met de servers ook.

Zie het nu wel in mijn grafieken terugkomen (Munin), maar goed dat het dan van korte duur geweest is.
Ook voor korte duur kan het vervelend zijn. Helemaal als je net een mailing gestuurd hebt met links en dergelijke... (spreek uit ervaring)
Ik blijf er toch bij, netjes is het niet als je continue zelf pagina's moet gaan bekijken om dit soort aankondigingen te zien te krijgen. Veel mensen kijken er achteraf pas op nadat ze eerst over de zeik zijn gegaan. Logisch dus dat OVH hier dan dus het pispaaltje wordt. Wellicht een idee om in de manager iets te implementeren dat klanten zich al dan niet kunnen aanmelden voor de aankondigingen per sms of e-mail.
Daarnaast loopt voor mijn gevoel status.ovh.nl achter, dus moet ik met mijn heerlijke twee voor Frans gaan kijken op Travaux.


Ik heb het van de week al telefonisch aangegeven naar (ik meen) Patrick, OVH Nederland dus. Leuk dat je via http://status.ovh.nl/rss.php diverse RSS-Feeds binnenkrijgt en dus zo ook de aankondigingen alleen worden bij nieuwe updates die feeds niet bijgewerkt. Een aankondiging van vorige maand voor vandaag (bijvoorbeeld) zie je hiermee duidelijk over het hoofd.


Dat gaf ik dus inderdaad ook aan tijdens het telefoongesprek, die RSS feeds zijn handig mits het wel werkt zoals het moet.
Ik krijg van bijvoorbeeld LeaseWeb ook altijd netjes mailtjes, welke ik instel in ons systeem hier. Boven mij staan twee grote schermen met grafiekjes en dergelijke van de providers waar we hosten, en ook serverloads e.d.. Op het moment dat LeaseWeb mailt dat er onderhoud komt, zet ik dat er meteen in, en staat dat groot tijdens onderhoud in het rood boven het scherm met metingen...

Als ik echter dagelijks op Travaux moet kijken of er geen dignen zijn aangekondigd blijf ik bezig.

Omgekeerde wereld natuurlijk, OVH dient klanten op de hoogte te brengen van onderhoud maar de klant moet om die informatie te verkrijgen zich dagelijks het *$%#$%$# zoeken.



Nu maar hopen dat op korte termijn toch e.e.a. drastisch gaat veranderen in het voordeel van de klanten. Diensten/producten verkopen en je klanten dan opzadelen met capaciteitsproblemen e.d. zonder hen direct op de hoogte te brengen is natuurlijk ook niet helemaal prettig. Al helemaal niet in de avond uren wanneer juist menig mens aan het surfen is.
Het lijkt wel T-Mobile... Ik denk dat ze hardere afspraken moeten maken over dataverkeer. Je krijgt Terabytes nu, wat niemand gebruikt. Waarom niet standaard 500GB, en op aanvraag gratis een upgrade. Maar dan wel even een korte controle of het om legitiem verkeer gaat, en geen andere gekke zaken.

Edit:

Mag ik aanvullen dat ik mij verbaas over het feit dat alle lijnen met de AMS-IX op 75 / 80 % staan. En ook de aanvoerlijnen AMS routers hebben het niet rustig...

http://weathermap.ovh.net/schemes/we...ckbone_new.png

PS4ALL
28-07-10, 17:51
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Typisch OVH. Het ligt aan de provider. Dat hoor ik ook vaak genoeg, maar vindt ik frappant.
Ik heb inmiddels eens met wat vrienden en kennissen gesproken en verzocht om mij regelmatig MTR's te sturen. Wanneer het wederom uit de klauwen gaat lopen wordt 't wellicht een mailbommetje naar Frankrijk. Lijkt mij inderdaad (zoals je eigenlijk al zegt) stug dat het aan (alle) Nederlandse ISP's ligt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door server
Hopaaaaaaaaa was weer alles plat,
Niet alleen mijn server maar kon geen enkele site bezoeken die op servers bij ovh staat
Deze keer heb ik er niets van gemerkt, vanwege verjaardag (en dus een vol huis) ben ik eigenlijk niet echt bezig geweest met de servers ook.

Zie het nu wel in mijn grafieken terugkomen (Munin), maar goed dat het dan van korte duur geweest is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rex
Toch wel bekend aangekondigd 25-07-2010

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=4369
Ik blijf er toch bij, netjes is het niet als je continue zelf pagina's moet gaan bekijken om dit soort aankondigingen te zien te krijgen. Veel mensen kijken er achteraf pas op nadat ze eerst over de zeik zijn gegaan. Logisch dus dat OVH hier dan dus het pispaaltje wordt. Wellicht een idee om in de manager iets te implementeren dat klanten zich al dan niet kunnen aanmelden voor de aankondigingen per sms of e-mail.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Oke dat scheelt dan al, maar het is niet bepaald overzichtelijk. Handig zou zijn wanneer je gewoon direct ziet wanner je server/hosting niet beschikbaar is. En het liefste dus dat je even een mailtje krijgt. Of anders een aparte NOC pagina gehost op een andere locatie, want als je het dus niet wist, en je wil alsnog die pagina bekijken kom je daar dus ook niet op omdat dat in hetzelfde netwerk zit.

edit: http://weathermap.ovh.net/ al aantal rode lijntjes tussen fr<>londen. Als dat maar goed gaat!
Ik heb het van de week al telefonisch aangegeven naar (ik meen) Patrick, OVH Nederland dus. Leuk dat je via http://status.ovh.nl/rss.php diverse RSS-Feeds binnenkrijgt en dus zo ook de aankondigingen alleen worden bij nieuwe updates die feeds niet bijgewerkt. Een aankondiging van vorige maand voor vandaag (bijvoorbeeld) zie je hiermee duidelijk over het hoofd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
We gaan daar op het moment van een storing proberen te kijken, en dat werkt dan dus ook niet.
Dat gaf ik dus inderdaad ook aan tijdens het telefoongesprek, die RSS feeds zijn handig mits het wel werkt zoals het moet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Heb zelf maar even iets gefabriceerd met Notifo op mijn iPhone. Krijg via RSS data nu gepusht :-)
Omgekeerde wereld natuurlijk, OVH dient klanten op de hoogte te brengen van onderhoud maar de klant moet om die informatie te verkrijgen zich dagelijks het *$%#$%$# zoeken.



Nu maar hopen dat op korte termijn toch e.e.a. drastisch gaat veranderen in het voordeel van de klanten. Diensten/producten verkopen en je klanten dan opzadelen met capaciteitsproblemen e.d. zonder hen direct op de hoogte te brengen is natuurlijk ook niet helemaal prettig. Al helemaal niet in de avond uren wanneer juist menig mens aan het surfen is.

Linkforsoad
28-07-10, 00:29
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rex
Toch wel bekend aangekondigd 25-07-2010

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=4369
Vindt het toch frappant dat verkeer niet omgeleid kan worden in zo'n situatie... Maar daarnaast ben ik het wel eens met de heren boven mij welke schrijven dat dat inhoud dat wij constant Travaux moeten raadplegen. We gaan daar op het moment van een storing proberen te kijken, en dat werkt dan dus ook niet.

Ik snap dat dit aan Frankrijk ligt, maar waarom niet gewoon een RSS-feedje met storingen enzo maken en via iets als Feedburner een nieuwsbrief-idee maken...

== Edit ==
Heb zelf maar even iets gefabriceerd met Notifo op mijn iPhone. Krijg via RSS data nu gepusht :-)

Arie
27-07-10, 23:46
Oke dat scheelt dan al, maar het is niet bepaald overzichtelijk. Handig zou zijn wanneer je gewoon direct ziet wanner je server/hosting niet beschikbaar is. En het liefste dus dat je even een mailtje krijgt. Of anders een aparte NOC pagina gehost op een andere locatie, want als je het dus niet wist, en je wil alsnog die pagina bekijken kom je daar dus ook niet op omdat dat in hetzelfde netwerk zit.

edit: http://weathermap.ovh.net/ al aantal rode lijntjes tussen fr<>londen. Als dat maar goed gaat!

Dave
27-07-10, 23:42
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Was weer even raak inderdaad. Ik las op twitter dat dit was aangekondigd? Waar staat zoiets?

edit: aha daar dus.. maar dan moet je die dus regelmatig in de gaten houden, en in het Frans. Een mailtje in het Nederlands met waarschuwing zou prettig zijn.
is ook in het engels:

http://status.ovh.nl/

server
27-07-10, 23:41
Haiiii,

Dit bericht is aangepast..
Ik zij dat er niks was aangekondigt over de werkzaamheden.


Verkeerd gezien er wasd de25 al aangekondig dat er werkzaamheden waren.

Was te straks even goed kwaad omdat al me klanten weg lopen.

Maar me bui is weer gezakt lolzzzz

Server

Ralph
27-07-10, 23:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Was weer even raak inderdaad. Ik las op twitter dat dit was aangekondigd? Waar staat zoiets?

edit: aha daar dus.. maar dan moet je die dus regelmatig in de gaten houden, en in het Frans. Een mailtje in het Nederlands met waarschuwing zou prettig zijn.
Mee eens, was vanavond wéér raak.

Arie
27-07-10, 23:31
Was weer even raak inderdaad. Ik las op twitter dat dit was aangekondigd? Waar staat zoiets?

edit: aha daar dus.. maar dan moet je die dus regelmatig in de gaten houden, en in het Frans. Een mailtje in het Nederlands met waarschuwing zou prettig zijn.

Rex
27-07-10, 23:31
Toch wel bekend aangekondigd 25-07-2010

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=4369

server
27-07-10, 23:22
Hopaaaaaaaaa was weer alles plat,
Niet alleen mijn server maar kon geen enkele site bezoeken die op servers bij ovh staat

Er zou vandaag toch geen onderhoud of zo iets zo..
me klante lopen hard weg want het is voortaan zwaar k..t bij ovh nog heel effe en alles word verhuist en NOOIT meer terug want dit is zwaar waardeloos

Het is nu al dagen achter elkaar gekloot
Kon niet via upc en niet via adsl er op komen

Server die het voortaan echtt beu is

WinMTR statistics

Host % Sent Recv Best Avrg Wrst Last
109-70-0-65.fxw.nl 1 170322 170321 0 2 686 16
sr1.lsw.esy.fxw.nl 1 170322 170224 0 9 406 0
te0-3-0-3.crs.tc2.leaseweb.net 0 170322 170322 0 1 63 0
amsix.routers.ovh.net 2 170322 168070 0 6 702 0
40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu 9 170322 155071 0 5 765 0
rbx-63-m1.routers.ovh.net 1 170321 170005 0 12 327 16
SERVER BIJ OVH 1 170321 170024 0 13 33 16

Linkforsoad
26-07-10, 22:12
Typisch OVH. Het ligt aan de provider. Dat hoor ik ook vaak genoeg, maar vindt ik frappant.

Ik kom hier nooit via Telia. Dus:

Providers slecht:

Vodafone
Ziggo
Ziggo Zakelijk
Xs4all
Leaseweb
Level3
ReasonNet
KPN
Tmobile
Sapo en Zon (Portugal Telecom)

Provider goed:

OVH en dochter Chtix (zelfde netwerk dus)

Snap je nu mijn punt.

Ik wil mijn bovenstaande bericht vanaf Schiphol graag nog even aanvullen.

Opvallend vindt ik dat er vaak genoeg op Travaux staat dat er problemen zijn. Waarom zou het daar staan als het aan de providers ligt?

PS4ALL
26-07-10, 20:07
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Opvallende is dat ze al sinds het begin van de beta-server actie melden "te werken aan extra capaciteit". Dat geloof ik ook wel, maar dat verklaart de packet-loss en dergelijke nog niet... Extra capaciteit zou het juist op moeten lossen.

Of is er zo weinig capaciteit dat er zo onderhand bijna niets meer is? Want dan snap ik de packet loss wel... :P Maar dan heb je het wel goed gedaan als grote netwerk-provider.

Hallo Octafe, wakker worden :-)
Ook ik heb vanmiddag even telefonisch contact gehad met OVH NL, ik ben hier eveneens goed en zeer netjes te woord gestaan. Het geen "Server" aanhaalt klopt. Voor de packet-loss "Linkforsoad" is ook een verklaring, OVH heeft zoals vele andere bedrijven een ICMP-filter. Deze filter, filtert dus o.a. de ping/traceroutes. Dit geeft op ~100 pings een maximum loss van 25% vanaf de chtix.eu (switches van OVH) !

Dat de snelheid te wensen overlaat is weer te wijten aan UPC en Ziggo e.d. als men goed naar de traceroutes kijkt, dan komt men hier veelal via Telia bij OVH terecht. Dit terwijl UPC een peering overeenkomst heeft met OVH. Dat de snelheid dus tegenvalt is dus doordat UPC en Ziggo te beroerd zijn om hun routingtabel goed in te stellen, dit kan tot enkele ms schelen en dus ook in snelheden!

De storing van afgelopen Zaterdag is dus wegens de werkzaamheden, dat de snelheid soms kreupel is, is te wijten aan de provider(s). Neemt niet weg dat ik het eens ben met OVH, als er een peering overeenkomst is en UPC als ook Ziggo zich niet houden aan die afspraken en OVH hier vanaf weet zou ik het niet meer dan logisch vinden dat OVH haar verantwoording neemt en de andere partij hierop aanspreekt.

Al met al, een zeer positief en goed gesprek welke netjes verlopen is

Linkforsoad
26-07-10, 18:35
Opvallende is dat ze al sinds het begin van de beta-server actie melden "te werken aan extra capaciteit". Dat geloof ik ook wel, maar dat verklaart de packet-loss en dergelijke nog niet... Extra capaciteit zou het juist op moeten lossen.

Of is er zo weinig capaciteit dat er zo onderhand bijna niets meer is? Want dan snap ik de packet loss wel... :P Maar dan heb je het wel goed gedaan als grote netwerk-provider.

Hallo Octafe, wakker worden :-)

server
26-07-10, 18:23
Haiiiii,

Vanmiddag telefonisch contact gehad met ovh nederland.
Had even wat vraagjes over de down time en waarom het weekend zoveel down times zijn geweest.

Ze zijn volop aan het uitbreiden, ze hebben lijne bij gelecht.
Hierdoor is het dus plat gegaan, Kan altijd gebeuren.
Nu ik dit weet maak ik me verder ook er niet druk om.
Waar verbeterd word kunnen helaas down time veroozaakt worden.
Mensen die dit niet kunnen acsepteren zijn niet toe aan verbetering

Wil effe kwijd dat ik toppie te woord ben gestaan door ovh NL

En mij hoor je verder er ook niet meer over,

Rex bedankt voor je goede hulp

Server

Ben weer zeer tevreden over ovh NL.

Linkforsoad
26-07-10, 16:48
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid Zelf gebruik ik de Gmail Push methode welke (bij binnenkomst van een nieuwe e-mail) ook direct naar mijn Android-based telefoon wordt verzonden. Hooguit 2-5sec vertraging itt SMS maar doeltreffend
Dat klopt. Maar dat zal moeten gaan inhouden dat ik een apart email adres buiten het OVH netwerk moet openen voor alleen al monitoring, en daar ben ik te lui voor Want bij downtime komt een mail van buiten op een binnen netwerk niet aan... En zie dan ook nog maar eens die mail te pushen... Misschien maar eens een MobileMe adres gaan gebruiken daarvoor........ Maarja, dan moet ik ook die weer gaan bijhouden.

Inderdaad al beter dan die SMS-monitoring die OVH biedt. Die kan tenslotte niet of nauwelijks de verbindingen naar buiten testen.


Wat direct een stuk betrouwbaarder is en waardoor OVH niet nog meer gesponsord wordt
Die OVH monitoring is leuk als een van je eigen services uitvalt. Maar waarschijnlijk staan de meet-servers binnen het OVH netwerk, zoals je al zegt. En dat is niet echt bepaald handig....

Ik heb gezien het netwerk dat zo lekker instabiel is, gewoon e-mail notificaties genomen. Net even wat goedkoper, hoewel de verhouding geld voor deze servers en (netwerk-)service dan nog steeds niet klopt. Betalen voor servers met een 100mbits verbinding en vaak maar 2-10mbits krijgen is niet echt prettig tenslotte, nog niet gesproken over de downtimes.
Natuurlijk, de KimSufi servers zijn niet de duurste, en daar zullen ze dan ook geen brood mee kunnen verdienen, maar het complete netwerk is brak als ik zo kijk. De 400-euro dedicated bakken van de normale OVH websites zullen ook wel problemen hebben. High-prio verkeer of niet...

Linkforsoad
26-07-10, 16:17
Ah, MTR blijkt er wel voor OS X te zijn

Code:
                                                                    My traceroute  [v0.71]
44.68.103.87.rev.vodafone.pt (0.0.0.0)                                                                                               Mon Jul 26 14:11:00 2010
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                                                                                     Packets               Pings
 Host                                                                                                              Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 252.76.30.213.rev.vodafone.pt                                                                                   0.0%    30  117.3 225.2 107.3 921.8 168.8
 2. 110.41.30.213.rev.vodafone.pt                                                                                   0.0%    30  105.5 229.6 100.3 851.9 164.8
 3. 85.205.24.209                                                                                                   0.0%    30  120.1 258.9 120.1 785.2 174.0
 4. 195.81.200.209                                                                                                  0.0%    29  128.2 265.7 121.6 751.7 186.4
 5. ???
 6. 20g.gsw-1-6k.routers.ovh.net                                                                                    6.9%    29  134.7 335.4 134.7 991.0 212.1
 7. 80g.p19-7-6k.routers.chtix.eu                                                                                   3.4%    29  142.7 269.6 138.9 547.5 135.4
 8. 10g.p19-52-6k.routers.chtix.eu                                                                                  0.0%    29  208.8 267.1 139.9 563.7 113.0
 9. ???
Code:
                                                                    My traceroute  [v0.71]
44.68.103.87.rev.vodafone.pt (0.0.0.0)                                                                                               Mon Jul 26 14:12:13 2010
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                                                                                     Packets               Pings
 Host                                                                                                              Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 252.76.30.213.rev.vodafone.pt                                                                                   0.0%   102  118.3 207.9  98.9 921.8 161.4
 2. 110.41.30.213.rev.vodafone.pt                                                                                   0.0%   102  113.9 214.6  98.7 908.1 163.4
 3. 85.205.24.209                                                                                                   0.0%   102  194.7 236.3 119.6 867.0 168.4
 4. 195.81.200.209                                                                                                  0.0%   102  146.1 238.9 121.6 796.5 167.4
 5. ???
 6. 20g.gsw-1-6k.routers.ovh.net                                                                                   13.9%   102  145.8 279.6 134.4 991.0 171.4
 7. 80g.p19-7-6k.routers.chtix.eu                                                                                   5.9%   101  154.8 246.2 138.9 756.4 139.0
 8. 10g.p19-52-6k.routers.chtix.eu                                                                                  7.9%   101  170.0 235.0 136.5 683.3 120.3
 9. ???
Even vergeleken met binnenland verkeer

Code:
                                                                    My traceroute  [v0.71]
44.68.103.87.rev.vodafone.pt (0.0.0.0)                                                                                               Mon Jul 26 14:14:57 2010
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                                                                                     Packets               Pings
 Host                                                                                                              Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 252.76.30.213.rev.vodafone.pt                                                                                   0.0%    31  130.9 129.5  96.7 174.9  20.9
 2. 194.65.0.129                                                                                                    0.0%    31  124.5 157.4 103.3 299.1  59.6
 3. dial-b1-169-158.telepac.pt                                                                                      0.0%    31  126.0 136.8 100.0 247.8  32.2
 4. ???
 5. sapo.pt                                                                                                         0.0%    30  118.5 141.0 102.4 253.5  39.3
Code:
                                                                    My traceroute  [v0.71]
44.68.103.87.rev.vodafone.pt (0.0.0.0)                                                                                               Mon Jul 26 14:15:59 2010
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                                                                                     Packets               Pings
 Host                                                                                                              Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 252.76.30.213.rev.vodafone.pt                                                                                   0.0%    28  117.0 149.4  99.4 385.8  69.1
 2. 194.65.0.129                                                                                                    0.0%    28  163.7 159.0 103.6 566.8  98.1
 3. dial-b1-169-50.telepac.pt                                                                                       0.0%    28  117.1 144.2  99.7 380.7  65.9
 4. 194.65.56.194                                                                                                   0.0%    28  110.4 132.3  98.2 306.2  41.0
Screenshots maken wil nu even niet ivm uploadsnelheid... vanavond wel weer gewoon

Arie
26-07-10, 14:51
Op een rustige maandag middag, zal vanavond nog eens kijken.

Van een NL naar OVH:



En van 1 OVH naar een andere OVH



Vanaf thuis


PS4ALL
26-07-10, 12:59
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ikzelf heb ook PushMail, maar SMS meldingen zijn hier net even een beetje sneller.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid Zelf gebruik ik de Gmail Push methode welke (bij binnenkomst van een nieuwe e-mail) ook direct naar mijn Android-based telefoon wordt verzonden. Hooguit 2-5sec vertraging itt SMS maar doeltreffend

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Die SMSjes koop ik in bij Mollie en heb een VPS ergens welke monitoring doet. Heel simpel scriptje wat elke minuut checkt.
Inderdaad al beter dan die SMS-monitoring die OVH biedt. Die kan tenslotte niet of nauwelijks de verbindingen naar buiten testen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
SMSjes worden hier in enorme aantallen ingekocht omdat ze ook voor een heel andere dienst gebruikt worden. Dat draait (gelukkig) buiten het OVH netwerk, in NL zelf.
Wat direct een stuk betrouwbaarder is en waardoor OVH niet nog meer gesponsord wordt


Ik heb gezien het netwerk dat zo lekker instabiel is, gewoon e-mail notificaties genomen. Net even wat goedkoper, hoewel de verhouding geld voor deze servers en (netwerk-)service dan nog steeds niet klopt. Betalen voor servers met een 100mbits verbinding en vaak maar 2-10mbits krijgen is niet echt prettig tenslotte, nog niet gesproken over de downtimes.

Linkforsoad
25-07-10, 19:39
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Met een netwerk als dat van OVH waarbij al enkele maanden problemen zijn, is SMS monitoring niet verstandig. Het is veelal beter om even gebruik te maken van de e-mail melding en deze via je mobiel binnenhalen. Zelf gebruik ik hier 'Google Apps' voor. Dankzij het instabiele netwerk weet OVH wel extra kosten te genereren met die sms meldingen. Dubbel verdiend zou ik haast zeggen.
Ikzelf heb ook PushMail, maar SMS meldingen zijn hier net even een beetje sneller.

Die SMSjes koop ik in bij Mollie en heb een VPS ergens welke monitoring doet. Heel simpel scriptje wat elke minuut checkt.

SMSjes worden hier in enorme aantallen ingekocht omdat ze ook voor een heel andere dienst gebruikt worden. Dat draait (gelukkig) buiten het OVH netwerk, in NL zelf.

PS4ALL
25-07-10, 19:33
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ja! Hier ook problemen. Telefoon ontplofte bijna van de SMSjes Up, Down, Up, Down... Uiteindelijk SMS monitoring maar uitgezet. Denk wel 40 keer up/down/up/down etc.
Met een netwerk als dat van OVH waarbij al enkele maanden problemen zijn, is SMS monitoring niet verstandig. Het is veelal beter om even gebruik te maken van de e-mail melding en deze via je mobiel binnenhalen. Zelf gebruik ik hier 'Google Apps' voor. Dankzij het instabiele netwerk weet OVH wel extra kosten te genereren met die sms meldingen. Dubbel verdiend zou ik haast zeggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door server
Pffff,Krijg elke keer smsje en email, maar elke smsm kost me wel ruim 20 cent.
Welke gebruik je precies? OVH heeft eveneens zo'n dienst en deze kost (ik meen) €0,09ct per SMS. Nog steeds teveel natuurlijk als je nagaat dat die SMSjes onnodig zijn als het netwerk fatsoenlijk had gewerkt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door server
De server heb ik nog niet verlengt en als het zo door gaat doen we dat ook niet. Dan laat ik alles verlopen en maar weer verhuizen...
In gebreke stellen als het nog zo door blijft gaan, wij gaan hier op korte termijn ook maar eens naar kijken. Voor zo'n €1000,00 per jaar verwacht ik toch nog wel wat stabiliteit, zoveel problemen kent zelfs een leaseweb of 'ThePlanet' (vroegere Ev1Servers ook wel Rackservers.com) niet eens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rex
Als je dan begint om een trace of mtr mee te sturen dan kunnen ze er wat mee. Of je maakt een ticket aan op je server met mtr of traceroute.
Ik hoop dat je zelf ook wel weet dat die mtr's en traceroutes weinig zin hebben ? Hoelang zeggen ze bijvoorbeeld al dat er problemen in RBX-3 zijn en is het opgelost? Het lijkt erop dat problemen alleen opgelost worden aan de hand van de ernst, als er verbinding is doet men niet langer de moeite nog updates omtrent de problemen, als het probleem te groot is.... dan pas merk je dat er met man en macht aan een 'mogelijke' oplossing gewerkt wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Rex, volgens mij weet Frankrijk voor een groot gedeelte ook wel dat het probleem er is, maar kan het gewoon niet zomaar opgelost worden, en is het nu even een bij elkaar geraapt "zooitje". Een beetje hetzelfde als het T-Mobile probleem.
OVH heeft in Frankrijk veel apparatuur gewoon in het magazijn staan, wanneer switches, routers, nic's e.d. kapot gaan kunnen en worden deze gewoon direct vervangen. Lijkt mij niet dat men het core netwerk laat functioneren op bij elkaar geraapte meuk


Nog een update;
Is de image niet zichtbaar? Fijn dat demo.ovh.nl ! Klik dan op het kruisje :S
Ligt dus gewoon continue binnen het netwerk gezien de loss welke binnen het OVH netwerk optreed.

Linkforsoad
25-07-10, 19:33
Hier vandaag alles stabiel gehad.

Rex, volgens mij weet Frankrijk voor een groot gedeelte ook wel dat het probleem er is, maar kan het gewoon niet zomaar opgelost worden, en is het nu even een bij elkaar geraapt "zooitje". Een beetje hetzelfde als het T-Mobile probleem. Die kunnen ook niet binnen een dag voor 10.000 extra zendmasten of iets in die geest zorgen.

Wat ik wel heel erg mis is de mogelijkheid om in het weekend in het Nederlands of Engels fatsoenlijk contact te krijgen met OVH...

Rex
25-07-10, 19:29
Als je dan begint om een trace of mtr mee te sturen dan kunnen ze er wat mee. Of je maakt een ticket aan op je server met mtr of traceroute.

server
25-07-10, 19:15
Pffff,

Ook vandaag weer steeds uitvallen, word er niet goed van.
Krijg elke keer smsje en email, maar elke smsm kost me wel ruim 20 cent.

Wat is er toch daar aan de hand, want zo word ik er niet goed van.

De server heb ik nog niet verlengt en als het zo door gaat doen we dat ook niet.
Dan laat ik alles verlopen en maar weer verhuizen...

Wat is er daar toch alemaal gaande...

Server

Linkforsoad
25-07-10, 18:35
Ja! Hier ook problemen. Telefoon ontplofte bijna van de SMSjes Up, Down, Up, Down... Uiteindelijk SMS monitoring maar uitgezet. Denk wel 40 keer up/down/up/down etc.

PS4ALL
24-07-10, 23:19
Update:

Dave
24-07-10, 23:03
al een tijdje last van,maar vandaag is wel extreem.

al meerdere malen geen verbinding gehad vandaag.

server
24-07-10, 22:51
Hoii

Vandaag is weer de server een paar keer plat geweest.
Dit was niet omdat de server plat lag maar door de verbinding.

Word wel erg de laatste tijd weer.
Hebben meer mensen klachten gehad vandaag,...?

Server

PS4ALL
24-07-10, 22:19
OMG !!!


213.251.128.101 11% loss
213.251.130.65 98% loss
188.165.9.134 65.6 loss

Dit is nogal wat. Overigens komt het vaker voor, alleen nu is het wel extreem en voor een langere tijd.

Dave
24-07-10, 22:13
yep.

gaat op en neer op het moment.

PS4ALL
24-07-10, 22:10
Volgens mij is het deze;
Task Type Incident
Category the whole network
Status In progress
Percent Complete

Details
The router is down.

Comment by OVH - Saturday, 24 July 2010, 20:29PM
fra-5 et th1-1 are defected. Not enough CPU.
We disabled the MPLS on all the backbone.




Comment by OVH - Saturday, 24 July 2010, 20:52PM
Jul 24 20:28:13 40g.fra-5-6k.routers.chtix.eu 623150: Jul 24 19:27:53 GMT: %FIB-2-FIBDOWN: CEF has been disabled due to a low memory condition.
Jul 24 20:28:13 40g.fra-5-6k.routers.chtix.eu 623151: It can be re-enabled by configuring "ip cef [distributed]"


Comment by OVH - Saturday, 24 July 2010, 20:54PM
We isolated fra-5.



Comment by OVH - Saturday, 24 July 2010, 20:57PM
ams-1 is down. The router is just back.


Comment by OVH - Saturday, 24 July 2010, 21:01PM
proxy arp disabled on the vss-2.

Jammer
Dat het een puinzooi is!

Arie
24-07-10, 22:05
Nu weer ongeveer 45 minuten downtime, van 20.15 tot 21.00, hele dc plat van wat ik heb begrepen.

PS4ALL
15-07-10, 15:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvegetto
Ben het volledig met je eens dat er zeker wat moet gaan gebeuren met de routing/peering van UPC naar OVH, erg onder de maat. Heb nog altijd het gevoel dat UPC nog steeds knijpt maar toch, ik vind dat OVH NL daar opnieuw moet naar kijken.
In tegendeel, dit is niet 'meer' het knijpen van UPC. Als dit zo was, had ik hier geen bericht geplaatst m.b.t. de snelheden en netwerk-stabiliteit dit omdat ik nadat ik de snelheid getest had ook de snelheid met usenet getest had. Overigens wel meer testen ook, zoals o.a. die op http://www.glasvezel.nu/speedtest-se...0mb-1000mb-bin bij diverse providers en zo her en der wat testen bij andere buitenlandse providers (België, Duitsland etc. etc.) dit is dus een structureel probleem bij OVH en niet langer te verwijten aan de NOC 'RBX-3' daar ik ook in 'RBX' een Dedi heb draaien. De tests zijn dus verricht middels alle 2 de dedi's.

Het is dus best jammer dat er wel diensten aangeboden worden in diverse landen, maar de snelheden en netwerk-stabiliteit te wensen overlaat. Biedt het dan niet aan.

/ aanvulling /
Als dit te wijten is aan UPC zouden andere mensen bij andere kabel en xDSL boeren mij dit niet melden, het is dus een fout die bij vele ISP's merkbaar is. Wellicht niet bij glasvezel boeren maar toch. Overigens is het ook niet echt afhankelijk van tijden, dit omdat het op verschillende momenten en dus tijden getest is door mij alsmede door derden.

mvegetto
15-07-10, 13:08
Ben het volledig met je eens dat er zeker wat moet gaan gebeuren met de routing/peering van UPC naar OVH, erg onder de maat. Heb nog altijd het gevoel dat UPC nog steeds knijpt maar toch, ik vind dat OVH NL daar opnieuw moet naar kijken.

PS4ALL
15-07-10, 00:11
Er is wel meer niet in orde, was vorige week de snelheid al niet lekker... na contact met OVH Frankrijk was dit ineens plotseling verholpen en kon men het probleem niet vinden.

Nu lijkt het netwerk van Telia te zijn bijgevoegd sinds enkele dagen, en is de netwerk verbinding tussen UPC en dat van OVH helemaal ruk. Krijg vele klachten van mensen die niet op of heel langzaam bij de servers komen. Overigens geldt dit ook voor het forum, status.ovh.net etc. etc. allemaal sites die ik hen geadviseerd heb even te bezoeken en kijken of dit ook zo traag gaat.

Ook enkele mensen vanuit Drenthe (Ziggo, Online en Telfort) lijken enige vertraging te constateren bij het bezoeken van sites en dus servers gehost binnen het OVH netwerk.

Zijn er nog meer die hier hinder van ondervinden? Het lijkt er n.l. op dat dit alles met elkaar samenhangt, sinds een week of 1-2 is het n.l. weer erg crap.


// Kleine aanvulling!
We zitten hier op een 90mbit/s UPC verbinding (download!).
Het downloaden van een 1.6GB groot bestand nam maarliefst 45 minuten in beslag. Zelfs usenet is met 6-8 minuten nog sneller.

mvegetto
13-07-10, 18:40
Er was een probleem met een router http://status.ovh.net/?do=details&id=287 - dit is ontstaan door een ARP probleem

Neil van uk meld ook het volgende:

Skynet is already online and running, http://en.wikipedia.org/wiki/Skynet_%28satellites%29


server
12-07-10, 21:29
Haiiii,

Hier vanavond geen down time gezien.
Heb onderandere een irc chat er op draaien.
En heb geen uitval gezien, vanmorgen heb ik er wel last van gehad, toen was niks meer berijkbaar uit het ovh datacenter.

Wat zijn de redens dat het nu steeds down gaat...???

Greeetsss

Server.

mvegetto
12-07-10, 21:13
2012 komt toch wel erg dichtbij zo :P Skynet begint de boel al over te nemen

Arie
12-07-10, 20:23
kan de boel nu weer bereiken, downtime van ongeveer 10 minuten

mvegetto
12-07-10, 20:19
Ik heb er ook last van gehad en nu weer 10 min geleden :S

Arie
12-07-10, 20:19
Weer iets aan de hand nu?

Rex
12-07-10, 18:02
Problemen op backbone was de oorzaak van disconnectie. Deze problemen waren niet alleen voor nederland maar alle landen ondervonden dit probleem.

Zie smokeping voor upc:
http://smokeping.ovh.net/ovh-server-...et=PING.AS6830

Nij alle landen komt deze onderbreking voor.

Arie
12-07-10, 15:00
Ik heb ook mijn connecties verloren rond die tijd vanochtend.

fireweasel
12-07-10, 14:11
Het OVH netwerk lag plat. Tussen de storingen in was er ook geen verkeer te zien op http://weathermap.ovh.net/

Ik zag mensen uit verschillende landen klagen.

server
12-07-10, 12:48
Beste,

Ik heb dit probeert via mijn thuis verbinding UPC
En heb het probeert met de server die ik heb via Lease web.

Kwam via bijden niet op de ovh sites en ook mijn server was niet berijkbaar.
Kon op geen enkele server komen van Ovh,

Greeetssss

Server

Rex
12-07-10, 12:25
Beste server,

Welke provider was het. Heb je een trace of mtr gemaakt?

server
12-07-10, 11:43
Vanmorgen om iets over 7 tot iets voor half 8 was de verbinding down.
Ook was het forum.ovh.nl niet te berijken.
www.ovh.nl was ook down isgenoeg.nl was ook down.

Ook een vriend van mij zijn server in ovh datacenter was down.

Was er onderhoud, of was er een storing.

Dacht zal het even melden,

Greeetsss

Server