OVH Community, your new community space.

Enorm traag netwerk.


Linkforsoad
27-07-10, 19:29
En toen lukte het opnieuw nieuw om contact te krijgen...

Whoeps, dit was een korte. Kom er al weer door...

PS4ALL
26-07-10, 12:54
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door server
En wat heeft het voor zin om tracert en mtr te sturen. rex Volgens jullie licht het nooit aan jullie maar altijd aan de klant.
Bedoelen ze bij OVH Nederland niet gewoon dat het niet in hun macht ligt om deze problemen op te lossen en dat ze afhankelijk zijn van OVH Frankrijk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Die TraceRoute's zijn natuurlijk handig om te zien in welke routers het probleem zit, maar waarom gaan we dat niet in een centraal topic doen? Zodat je duidelijk en overzichtelijk alle TraceRoutes kunt bekijken.
Dat is 'ooit' het geval geweest toen OVH Nederland net begon, ik meen alleen dat dit op het laatste moment een puinzooi werd. Zelf heb ik bijvoorbeeld 3 MTR's geplaatst afgelopen Zaterdag, als iedereen dit doet zou dit ineens ook nog moeten worden uitgezocht.

Een centrale locatie is dus ook onoverzichtelijk.


Al-met-al worden klanten van OVH Nederland door de policy, procedures en praktijken van OVH Frankrijk met hun rug tegen de muur gezet.

Rex
26-07-10, 10:15
Dit was in het algemeen bedoeld.

Linkforsoad
25-07-10, 20:17
Server,

Mijn bericht was meer op Rex gericht. Ik krijg het ivm de netwerksnelheid hier alleen niet voor elkaar hem te citeren.

Het klopt dat het OVH netwerk veel problemen laat zien de afgelopen tijd. Die TraceRoute's zijn natuurlijk handig om te zien in welke routers het probleem zit, maar waarom gaan we dat niet in een centraal topic doen? Zodat je duidelijk en overzichtelijk alle TraceRoutes kunt bekijken.

server
25-07-10, 20:00
Hoi Linkforsoad,

Ik heb het over ovh dat het hopeloos is de laatste tijd.
Valt veel uit, en is niet alleen mijn server... alles binnen ovh netwerk licht dan plat
Zelfs de websites van ovh liggeb plat....

En wat heeft het voor zin om tracert en mtr te sturen. rex
Volgens jullie licht het nooit aan jullie maar altijd aan de klant.

heb hier al zo vaak over gebeld.. maar laatste dagen is weer hopeloos

Server

Linkforsoad
25-07-10, 19:45
Op wie doel je? Server welke even "inbreekt" of mij?

Rex
25-07-10, 19:27
Stuur een trace of mtr mee dan kunnen ze er wat mee. Of je maakt een ticket aan op je server met mtr of traceroute.

server
25-07-10, 19:23
Vandaag weer hopeloos.
Krijg nog geen 10 MB getrokken van me server naar huis,
Met upc niet en met adsl van kpn ook niet
Normaal volle bak nu al dagen bagger, ook steeds de verbinding plat.

Is geen goeie service van ovh :@

Server

Linkforsoad
25-07-10, 19:01
Mijn excuses, ik had gisteravond nog willen reageren, maar alles liep heel erg uit hier. Uiteindelijk was ik later thuis dan gehoopt, dan had ik geen fut meet om nog achter de computer te gaan zitten.

Laat ik hierbij alsnog reageren.



Binnen Portugal tracerouten levert vaak maar drie / vier hops op. Bijvoorbeeld naar Sapo.pt of JN.pt. Voor verkeer verder naar buiten, bijvoorbeeld OVH of gewoon Nederland (NUnl etc.) heb ik een verschillend aantal hops, waarvan 195.81.200.209 de laatste in Madrid is. Daarna gaat het of naar OVH, of naar contact met NL vaak InteRoute of ReasonNet.

Maar ook vanuit Nederland of Amerika merk ik dat het eerste contact met OVH niet lekker gaat. Daarna, binnen bij OVH gaat het goed.



Server,

Dat probleem merk ik ook. In een andere thread reageerde ik ook al dat het er lekker aan toe ging. Helaas ben ik bang dat dit een minpunt van OVH zal blijven. Ze willen teveel op een te krap netwerk. Ik zie het nut ook niet zo goed in van zoveel diensten.

Hosting, Dedicated Server, Telefoondiensten, RPSen, VPSen, SQL servers, en ga zo maar door.

Maar dat zal wel nooit veranderen. Wel denk ik dat een steeds groter percentage mensen gaat weglopen, wat ze uiteindelijk zal laten doen wegzakken in de markt. Eenmaal weggelopen klanten krijg je bijna niet meer terug...

Gegroet.

Linkforsoad
25-07-10, 19:01
Mijn excuses, ik had gisteravond nog willen reageren, maar alles liep heel erg uit hier. Uiteindelijk was ik later thuis dan gehoopt, dan had ik geen fut meet om nog achter de computer te gaan zitten.

Laat ik hierbij alsnog reageren.



Binnen Portugal tracerouten levert vaak maar drie / vier hops op. Bijvoorbeeld naar Sapo.pt of JN.pt. Voor verkeer verder naar buiten, bijvoorbeeld OVH of gewoon Nederland (NUnl etc.) heb ik een verschillend aantal hops, waarvan 195.81.200.209 de laatste in Madrid is. Daarna gaat het of naar OVH, of naar contact met NL vaak InteRoute of ReasonNet.

Maar ook vanuit Nederland of Amerika merk ik dat het eerste contact met OVH niet lekker gaat. Daarna, binnen bij OVH gaat het goed.



Server,

Dat probleem merk ik ook. In een andere thread reageerde ik ook al dat het er lekker aan toe ging. Helaas ben ik bang dat dit een minpunt van OVH zal blijven. Ze willen teveel op een te krap netwerk. Ik zie het nut ook niet zo goed in van zoveel diensten.

Hosting, Dedicated Server, Telefoondiensten, RPSen, VPSen, SQL servers, en ga zo maar door.

Maar dat zal wel nooit veranderen. Wel denk ik dat een steeds groter percentage mensen gaat weglopen, wat ze uiteindelijk zal laten doen wegzakken in de markt. Eenmaal weggelopen klanten krijg je bijna niet meer terug...

Gegroet.

server
24-07-10, 22:54
Hoii,

Naardat de verbinding vandaag weer eens keer op keer plat lag.
Heb ik nu het probleem dat ik niet veel download snelheid heb
Van de server naar huis toe, ook website zijn langzaam te bezoeke,
Terwel het normaal altijd heeeeeeel snel gaat.

Wat is er toch keer op keer aan de hand bij ovh.
Word er zo niet goed meer van.

Server

Linkforsoad
24-07-10, 17:21
Ovh bied in Portugal gewoon diensten aan, dus lage prioriteit lijkt mij frappant.

Portugal -> Frankrijk is niet zo ver hoor. Het zal alleen via een ander moeten (Madrid bijv. ) aangezien ze geen directe verbinding met Portugal hebben als ik de weathermap moet geloven.

Arie, vanavond heb ik weer beschikking over een HSDPA netwerk, maar nu zit ik op GPRS. Daarop is meten bijna onmogelijk, en ik durf je vraag zo niet uit mijn hoofd te beantwoorden. Dat antwoord komt dus nog ;-)

Linkforsoad
24-07-10, 17:20
Ovh bied in Portugal gewoon diensten aan, dus lage prioriteit lijkt mij frappant.

Portugal -> Frankrijk is niet zo ver hoor. Het zal alleen via een ander moeten (Madrid bijv. ) aangezien ze geen directe verbinding met Portugal hebben als ik de weathermap moet geloven.

Arie, vanavond heb ik weer beschikking over een HSDPA netwerk, maar nu zit ik op GPRS. Daarop is meten bijna onmogelijk, en ik durf je vraag zo niet uit mijn hoofd te beantwoorden. Dat antwoord komt dus nog ;-)

Raymon
23-07-10, 15:49
Code:
traceroute to 188.165.205.171 (188.165.205.171), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.2.1 (192.168.2.1)  2.261 ms  1.856 ms  1.501 ms
 2  local.gateway (172.19.3.1)  3.488 ms  2.468 ms  2.581 ms
 3  78.40.192.123 (78.40.192.123)  10.867 ms  14.069 ms  11.547 ms
 4  78.40.192.86 (78.40.192.86)  11.275 ms  13.829 ms  11.178 ms
 5  vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net (78.40.192.118)  12.211 ms  12.944 ms  11.879 ms
 6  amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231)  12.189 ms *  136.564 ms
 7  40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.9)  17.948 ms  17.681 ms *
 8  vss-3-6k.routers.chtix.eu (188.165.9.134)  18.197 ms  30.594 ms  17.068 ms
 9  ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171)  18.151 ms  17.432 ms  17.313 ms
Ziet er vanaf Nederland prima uit. Vodafone Portugal krijgt kennelijk minder prio ofzo? Portugal is ook nogal een eindje

Arie
23-07-10, 13:07
Heb je bij alle hosts eerst 7 hops van vodafone? Ik ben met 5 hops al bij mijn server namelijk.

Linkforsoad
22-07-10, 23:03
En sinds vandaag gaat het weer lekker. Wegvallende verbinding etc.

Code:
 1  252.94.30.213.rev.vodafone.pt (213.30.94.252)  309.092 ms  399.990 ms  760.815 ms
 2  57.93.30.213.rev.vodafone.pt (213.30.93.57)  278.655 ms  359.496 ms  229.726 ms
 3  50.161.18.212.rev.vodafone.pt (212.18.161.50)  279.890 ms  299.664 ms  289.953 ms
 4  114.41.30.213.rev.vodafone.pt (213.30.41.114)  349.746 ms  271.758 ms  357.857 ms
 5  110.41.30.213.rev.vodafone.pt (213.30.41.110)  310.465 ms  301.178 ms  328.451 ms
 6  85.205.24.209 (85.205.24.209)  310.166 ms  339.868 ms  319.666 ms
 7  195.81.200.209 (195.81.200.209)  309.801 ms  339.648 ms  369.849 ms
 8  * * *
 9  20g.gsw-2-6k.routers.ovh.net (213.251.128.41)  299.634 ms  369.588 ms  459.815 ms
10  160g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (213.186.32.222)  350.134 ms  329.392 ms  310.043 ms
11  vss-3-6k.routers.chtix.eu (188.165.9.134)  292.671 ms  359.544 ms  359.984 ms
12  ks311191.kimsufi.com (188.165.205.171)  320.073 ms  330.297 ms  299.729 ms
Traceroute's op andere machines buiten OVH geven geen problemen na verlaten Vodafone routers, zoals bij hop 8 met OVh wel het geval is.

Linkforsoad
03-07-10, 22:40
Hmm, ik ben dus niet de enige. In en uit problemen over het netwerk van Ziggo Zakelijk.

PS4ALL
03-07-10, 21:52
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Servers zijn enorm brak bereikbaar.
Hier eveneens het zelfde probleem, dit zelfs al enkele dagen n van de door mij gehuurde servers was zelfs brak en is hopelijk vanmorgenvroeg goed gefixt. was Donderdag de harddisk gecrasht, bleek gisteren eind van de middag c.q. begin van de avond ineens een ander probleem op te zetten... En jawel, resultaat was dat er vanmorgen een nieuw moederbord in geplaatst was. Maar ok, hier mijn traceroute;

Server 1
traceroute to 94.23.150.xxx (94.23.150.xxx), 30 hops max, 38 byte packets
1 10.15.142.129 (10.15.142.129) 7.874 ms 8.134 ms 7.778 ms
2 p3129.net.upc.nl (212.142.3.129) 30.715 ms 68.363 ms 48.044 ms
3 84.116.244.73 (84.116.244.73) 28.440 ms 29.309 ms 3341.927 ms
4 84-116-131-5.aorta.net (84.116.131.5) 30.407 ms 29.697 ms 29.402 ms
5 at-vie01a-rd1-xe-3-1-0.aorta.net (84.116.130.74) 31.904 ms at-vie01a-rd1-xe-0-2-0.aorta.net (84.116.130.82) 29.124 ms 29.317 ms
6 at-vie05b-ri1-ge-2-0.aorta.net (213.46.173.202) 28.994 ms 2826.904 ms 28.089 ms
7 2g.vie-1-6k.routers.ovh.net (91.121.131.65) 54.781 ms * 35.286 ms
8 30g.pra-1-6k.routers.chtix.eu (213.251.128.97) 36.107 ms * 36.005 ms
9 10g.fra-5-6k.routers.ovh.net (213.251.128.110) 38.866 ms * 80.348 ms
10 20g.vss-3-6k.routers.chtix.eu (213.251.130.77) 42.954 ms * *
11 www.xxxxxx.nl (94.23.150.xxx) 36.699 ms 37.766 ms 35.460 ms

Server 2
traceroute to xxx.xxxxxx.nl (91.121.119.xx), 30 hops max, 38 byte packets
1 10.15.142.129 (10.15.142.129) 7.340 ms 7.578 ms 8.359 ms
2 p3001.net.upc.nl (212.142.3.1) 7.723 ms 8.364 ms 8.403 ms
3 84.116.244.17 (84.116.244.17) 29.027 ms 30.193 ms 66.630 ms
4 84.116.244.38 (84.116.244.38) 29.474 ms 29.615 ms 29.928 ms
5 84-116-131-5.aorta.net (84.116.131.5) 29.279 ms 28.937 ms 29.481 ms
6 at-vie01a-rd1-xe-0-2-0.aorta.net (84.116.130.82) 29.144 ms 2954.384 ms 29.573 ms
7 at-vie05b-ri1-ge-2-0.aorta.net (213.46.173.202) 29.882 ms 30.982 ms 29.130 ms
8 2g.vie-1-6k.routers.ovh.net (91.121.131.65) 34.794 ms 35.608 ms *
9 30g.pra-1-6k.routers.chtix.eu (213.251.128.97) 36.412 ms 36.342 ms *
10 10g.fra-5-6k.routers.ovh.net (213.251.128.110) 237.143 ms * 247.033 ms
11 10g.rbx-2-6k.ovh.net.ovh.net (91.121.131.74) 36.912 ms * 38.860 ms
12 rbx-37-m1.routers.chtix.eu (213.251.191.234) 37.181 ms 37.955 ms 36.714 ms
13 xxx.xxxxxx.nl (91.121.119.xx) 35.892 ms 37.545 ms 35.933 ms


Gemiddelde ping responses naar zowel Server 1 als Server 2;
36 ms vanaf het UPC Netwerk, dit is normaliter zo rond de 16-18 ms.

Linkforsoad
03-07-10, 11:44
Ha Mensen,

Is er iemand die snapt wat hier verkeerd gaat:

ks311191:~# tracert ziggo.nl
traceroute to ziggo.nl (212.54.32.19), 30 hops max, 40 byte packets
1 188.165.205.252 (188.165.205.252) 1.860 ms * *
2 (188.165.9.129) 1.788 ms * *
3 (213.251.130.66) 5.602 ms * *

4 (195.69.144.181) 5.852 ms 5.858 ms 6.005 ms
5 asd-lc0006-cr101-ae1-0.core.as9143.net (213.51.158.141) 11.376 ms 5.998 ms zl-rc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.147) 10.387 ms
6 gn-rc0002-cr101-ae2-0.core.as9143.net (213.51.158.86) 11.099 ms gn-rc0002-cr101-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.143) 9.138 ms (213.51.158.129) 8.908 ms
7 gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl (213.51.158.127) 9.251 ms static.ziggo.nl (212.54.32.19) 8.847 ms gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl (213.51.158.127) 9.254 ms

Servers zijn enorm brak bereikbaar.

Ik zie wel iets van vanmorgen over de dedicated servers op travaux.ovh.net, maar ik begrijp uit het bericht (met mijn lekker brakke Frans) dat het opgelost is.

Groet.