OVH Community, your new community space.

DNS Modificeren


alexweblog
07-04-09, 19:55
Probleem bij mij is opgelost dankzij 1,5 uur met ovh aan de telefoon dus deze topic mag dicht.

Groet,
Alex

Jesper
07-04-09, 18:33
http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=80

alexweblog
06-04-09, 23:06
Oke dan bel ik morgenvroeg wel even met ovh

Jesper
06-04-09, 22:42
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexweblog
oke is de tut al klaar inmiddels dan graag hoor ik meer
Ik heb het op dit moment ietwat te druk om de tutorial af te ronden, morgemiddag staat ie er op!

alexweblog
06-04-09, 22:41
oke is de tut al klaar inmiddels dan graag hoor ik meer

MWeulink
06-04-09, 22:31
welk verhaal?
Jesper is tutorial aan het maken dus ik ga niet op de server knooien

Jesper
06-04-09, 22:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexweblog
Maar mooie uitleg maar wil gewoon ispcp draaien en geen ispconfig sorry morgen maar weer klantenservice denk ik.
Je hoeft geen ISPconfig te draaien, vervang alles van ISPconfig met ISPcp en klaar is kees

DNS is universeel, welk paneel je ook gebruikt.

alexweblog
06-04-09, 22:30
Werkt het verhaal bij jou al dan

MWeulink
06-04-09, 22:29
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexweblog
Maar mooie uitleg maar wil gewoon ispcp draaien en geen ispconfig sorry morgen maar weer klantenservice denk ik.
naja, je kan altijd nog bellen naar ovh

alexweblog
06-04-09, 22:18
Maar mooie uitleg maar wil gewoon ispcp draaien en geen ispconfig sorry morgen maar weer klantenservice denk ik.

MWeulink
06-04-09, 22:14
Just as i told... follor Jespers HowTo soon

alexweblog
06-04-09, 21:55
Ik had gisteren een domein aangevraagt bij ovh met de optie de dns van de server te gebruiken maar dat wou dus niet en toen ovh gemaild maar snap er nu niks meer van zou jij me het kunnen uitleggen. Ovh heeft namelijk ook geen goede uitleg ervoor een kreeg als antwoord google.

Jesper
06-04-09, 21:51
Wat jij hier doet,
Is je domein, die 2 Nameservers nodig heeft, op 2 servers zetten.

Je kan hem beter op 1 server (je eigen) houden, maar dit vergt wat meer configuraties, en een 2e IP

alexweblog
06-04-09, 21:49
Jesper snap niet wat je bedoelt heb allemaal al geprobeerd maar niks werkt heb jij nog iedeeen voeg ander effe msn toe alex@heerdeonline.nl

Groet,
Alex

Jesper
06-04-09, 21:38
Je kan de hostname van die DNS daaraan toevoegen, wat weinig zin heeft... vind ik dan,

je kan beter je domein helemaal op je eigen server plaatsen dan, "half"

alexweblog
06-04-09, 18:31
ik neem contact met u in betrekking met de DNS zone van uw domeinnaam : chatgezellig.nl

De actuele DNS zijn : ns1.*******.nl en ns2.******.nl en het is voor dit reden dat het bestelling kan zich niet finaliseren want in de bestelling de gevraagd DNS zijn : ks****7.kimsufi.com en ns.kimsufi.com


U moet u inloggen in uw server en de DNS modificeren , u moet modificeren door ks3*****7.kimsufi.com en ns.kimsufi.com


Als deze parameters verandert zijn , dan zal deze probleem opgelost zijn.


Met vriendelijke groet,


Romina

Ik kreeg deze mail en snapte er weinig van dus met ovh gebeld en gevraagt waar een uitleg te vinden was. Kreeg als antwoord misschien staat er wat op google. Effe zoeken en wat ik vond was nano /etc/resolv.conf .

Als ik dit open krijg ik de volgende te zien.

nameserver 127.0.0.1
nameserver 91.121.***.65
nameserver 213.***.33.99

Ik weet niet wat ik hier aan zou moeten veranderen.
Ik werk met ispcp op debian 4.0 32 bit.

Graag hoor ik meer
Gr Alex