Trraaaggggg
OVH is zeker niet verkeerd, alleen het licht er aan via welk platform je met ze communiceert.
e-mail en telefonisch is het professioneel
nl2dav vat het nou niet zo persoonlijk op. Morhpie heeft zeker wel een punt, hij munt hier op de 500 beta servers die gratis zijn weggegeven voor test doeleinden. Je hoort ook vaak dat een hoop mensen niet eens durven te bellen. Een telefoontje plegen helemaal niet verkeerd, en een ticket aanmaken helpt echt. OVH afkraken op deze manier heeft geen zin. Daarnaast is dit een forum, dit soort reacties krijg je echt niet telefonisch. OVH is naar mijn weten helemaal niet arrogant, ik zeg niet dat alles deugt bij OVH maar mij respect hebben ze.
91.121.73.x heeft geen problemen met de snelheid, is ook een ex-beta server.. trek er altijd wel 80mb uit

Oorspronkelijk geplaatst door
nl2dav
Wat is dit nou weer voor belachelijke reactie. Gratis? Betaal gewoon voor twee servers hoor.
...
Zoals je waarschijnlijk ook in mijn berichtje gelezen hebt was quote ik in dat berichtje iemand, en dat is dan ook meestal degene die ik bedoel.
gelukkig zijn er ook mensen die jou mening niet delen en wel hebben gemerkt dat wij een helpdesk hebben die ongeveer 80% solving is na het eerste gesprek. Cijfers liegen gelukkig niet. Ik weet ook niet wat jou probleem is geweest dat je met jou ondervinding komt maar zover als ik weet heb ik jou nooit aan de lijn gehad voor een probleem.
maar ik wens je veel succes zoeken naar een andere leverancier.

Oorspronkelijk geplaatst door
Morphie
ja en je hebt ook mensen die niets anders doen dan klagen over de gratis producten die ze afnemen. zonder ooit opbouwende kritiek te leveren
Wat is dit nou weer voor belachelijke reactie. Gratis? Betaal gewoon voor twee servers hoor.
Ik denk ik kom hier weer eens lezen maar het is er niet echt beter op geworden. Ergste van alles is nog dat support ook van nog geen hoed of rand weet. Gaan we hier vragen naar een trace.. Doen we vervolgens helemaal niets mee.
Vind je het gek dat een klant dan zijn probleem ergens anders aan de kaak gaat stellen?
Helemaal niets wordt er aan ondersteuning gegeven, alleen maar arrogantie.
Hoe moeilijk is het om smokeping ter sprake te brengen?
http://smokeping.ovh.net/ovh-server-...rbx.rbx-1-6k-1
Oh hebben we dat ook binnen ons bedrijf, goh wist ik niet.
Klanten dien je met respect te behandelen en niet op deze manier. Schijnbaar is het nog een jong clubje hier maar zonder klanten geen brood op de plank, denk er nog maar eens aan over een paar jaar.
Ik beëindig dus mijn contracten in plaats van dat er nieuwe bijkomen puur vanwege deze waardeloze afhandeling. Nouja afhandeling nog tot daaraantoe maar de reacties, als ze er al zijn, zijn om te huilen.
Hele foute opstelling dit, jammer. Ik betaal liever nog twee keer zoveel ergens anders dan dat ik betaal voor een stuk non-support.
Het wekt in elk geval 0,00 vertrouwen. Dat vermoedde ik ook wel, had bijna voor een jaar gaan betalen en meer mensen overgehaald.
Stel je toch voor.
...
Betatester123
19-04-10, 20:44
@Morphie, dat vind ik al een stuk prettiger klinken. Soms heb ik me vergist in problemen inderdaad (ook al mijn excuses voor aangeboden, maar als je daar op duid, nog maals mijn excuus dan maar). Natuurlijk laat ik iedereen in zijn waarde, en snap dat het via FR gaat, wat een moeilijk land is.

Oorspronkelijk geplaatst door
Betatester123
Ik heb gewoon het gevoel dat OVH alles beter denkt te weten. Dit onder andere in teksten op het forum, of in support emails.
Hier moet ik je gelijk in geven. (edit: al hoewel ze dit bij mij niet meer doen geloof ik.)
Over fouten hier en daar kan morphie en zijn team helaas weinig aan doen, omdat alles in La France word gedaan.
@betatester........
jij mag die mening hebben. als andere die mening delen mag dat ook. Ik laat iedereen in de waarde en ga het niet altijd over problemen van andere hebben. En dan ook nog eens over problemen waar je wel hoorde waar het geluid van vandaan kwam maar nog niet goed weet waar de kerktoren staat.
Betatester123
19-04-10, 17:58
Ik heb gewoon het gevoel dat OVH alles beter denkt te weten. Dit onder andere in teksten op het forum, of in support emails. Verder zijn ze vaak kortaf en niet vriendelijk in de beantwoording van vragen.
Het lijkt me juist dat als klanten opmerkingen / verbeteringen hebben (zeker tijdens of na een beta periode) dat hier wat aan gedaan wordt. Iemand afzeiken en het idee megeven dat hij niets meer dan 'loopt te zeuren' is absoluut onwenselijk.
Verder is het ook geen goede weergave van kwaliteit van een bedrijf dat juist op de NL markt probeert te komen.
Kan je die mening over OVH misschien uitleggen aan andere klanten?
Heb er zelf niet echt veel last van, maar zou er graag meer over willen weten.
Betatester123
18-04-10, 22:36
ja en je hebt ook mensen die niets anders doen dan klagen over de gratis producten die ze afnemen. zonder ooit opbouwende kritiek te leveren
Slaat weer eens totaal nergens op (weer een goed voorbeeld van wat ik bedoel).
Ik heb dankbaar gebruik mogen maken van jullie beta server. Heb gegevens verstuurd wanneer jullie erom vroegen en zelf ook actie ondernomen om jullie van feedback te voorzien. Echt schandalig slecht hoe jullie potentiële klanten behandelen. beetje wederzijds respect mag wel hoor.
nee voorlopig nog niet, er zijn zoals eerder al eens vermeld wel plannen voor een datacenter buiten Frankrijk, maar of daar dan colocatie voor iedereen zal plaats kunnen vinden blijft nog een vraag, zoals ook de vraag blijft of het dan met eigen machines zal zijn of met machines bij OVH aangeschaft.

Oorspronkelijk geplaatst door
Morphie
ja en je hebt ook mensen die niets anders doen dan klagen over de gratis producten die ze afnemen. zonder ooit opbouwende kritiek te leveren
Kijk een gegeven paart nooit in de mond
Was een leuke actie, een goed servertje, een jaar lang gratis, ZIE JE NERGENS.
BTW, zijn er eventuele plannen bij OVH (nederland) om colocatie aan te bieden in nederland?
of is dit echt alleen voorbehouden aan fransen?
OVH Bied een goed netwerk aan, merk niets van eventuele traagheid.
Alleen prefereer colocatie boven dedicated server.
Heb verder niets te klagen over de dedi's maar vind het zelf handiger als de hardware van mij zelf is.

Oorspronkelijk geplaatst door
Betatester123
Je hebt ook support die meer kan zeuren dan ondersteunen...
ja en je hebt ook mensen die niets anders doen dan klagen over de gratis producten die ze afnemen. zonder ooit opbouwende kritiek te leveren
Ik refereerde naar OVH (daarom ook tussen quotes)
Over het algemeen word ik prima geholpen overal waar ik tot nu toe gehost heb (OVH en nog een ander bedrijf waar ik niet meer zit, sinds anderhalf jaar)
Zydron dit ben ik wel met je eens. Vroeger ben ik vaak door "amateurs" goed geholpen. Daarom deel ik deze mening zeer zeker met je.
Betatester123:
Helaas heb je inderdaad mensen die vaak zeuren als het hun uitkomt. Volgens mij heb jij daar ook wel ervaring mee.....
Betatester123
18-04-10, 00:23
Je hebt ook support die meer kan zeuren dan ondersteunen...
Vergeet niet, dat je ook "amateurs" hebt die prima producten leveren, toch Morphie?
Ja je krijgt ook veel steun in frankrijk volgens mij he..... volgens mij geven ze daar ook aan dat er weinig mis is met de verbindingen
Ach ja..... je heb altijd mensen die zeker weten dat het probleem bij andere amateurs ligt.
Betatester123
17-04-10, 13:19
Moet zeggen dat ik in de tijd dat ik daar mijn server had ook wel eens last had van een langzaam netwerk. Soms wel een stunning 20Kb/sec SFTP verbinding (bleef dan +-2min zo, dan weer 5min snel, dan weer +-2min langzaam, etc)

Oorspronkelijk geplaatst door
nl2dav
Als je zelf als laatste gereageerd hebt graag je eigen bericht editten
Waarom?
Zodat deze bende niet meer naar boven komt?
Het is weer gigantisch drama vandaag met het netwerk. Ik weet genoeg, amateurisme ten top bij OVH.
Mij zie je hier niet meer. Sterkte met opzetten van een Nederlandse divisie.
Doorvoersnelheid van 3.5 Mbit/sec momenteel, jullie moeten je schamen.
..
Nee het is niet die, server waar ik het over heb is ex-beta dus deze;
TRAFFIC SERIES (Based on Kimsufi 'L') > 100Mbps per SERVER basis
For people with more than 1 server who need guaranteed 100Mbps availability bandwidth but don't mind paying for the traffic.
100Mbps OVH > Internet (Peering)
100Mbps OVH > Internet (Transit)
100Mbps Internet > OVH
100Mbps OVH > OVH
2000GB of bandwidth by default (depending on the server)
Bandwidth always guaranteed over TRANSIT and PEERING while within your bandwidth limit
Bandwidth priority: Normal
If you exceed your bandwidth limit:
…OVH > Internet (Peering) speed will be dropped to 1Mbps
…OVH > Internet (Transit) speed will be dropped to 1Mbps
Bandwidth priority: Low
You can purchase more bandwidth to return to 100Mbps
Nergens wordt gesproken over high. Of men moet met normal ook high bedoelen.
Overigens is de limiet 4 Tb en niet de gequote 2 Tb, zag ik na omzetten.
Prachtig! Maar die wirwar van verschillende informatie maakt het er allemaal niet bepaald duidelijker op.
Nou omgegooid naar Traffic... Gisteren leek het beter te gaan maar vandaag is het weer huilen met de pet op.
[root@ks25639]# tracert google.nl
traceroute to google.nl (74.125.77.104), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.708 ms 0.839 ms 1.119 ms
2 rbx-1-6k.routers.ovh.net (213.251.191.1) 253.250 ms * *
3 20g.ldn-1-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.14) 150.653 ms * *
4 195.66.224.125 (195.66.224.125) 4.119 ms 4.120 ms 4.117 ms
5 64.233.175.27 (64.233.175.27) 4.418 ms 4.421 ms 4.411 ms
6 72.14.232.149 (72.14.232.149) 12.077 ms 11.863 ms 11.973 ms
7 209.85.255.166 (209.85.255.166) 11.655 ms 209.85.255.143 (209.85.255.143) 12.052 ms 12.161 ms
8 209.85.255.98 (209.85.255.98) 12.255 ms 209.85.255.106 (209.85.255.106) 20.717 ms 209.85.255.98 (209.85.255.98) 25.154 ms
9 ew-in-f104.1e100.net (74.125.77.104) 12.006 ms 12.096 ms 12.088 ms
Kom op, dit kan echt niet!
Verbindingen vallen weg bij het leven ppff..
Zelfs verbindingen uit Frankrijk zelf vallen weg.. Niet om het een of ander maar is men wel wakker bij OVH?
Ik ga wel in Frankrijk verder, misschien dat dat helpt.
http://forum.ovh.com/showthread.php?p=358587#post358587
Als je zelf als laatste gereageerd hebt graag je eigen bericht editten
Betatester123
13-04-10, 21:27
TRAFFIC SERIES > 100Mbps per SERVER basis
For people with more than 2 servers who need guaranteed 100Mbps availability bandwidth but don't mind paying for the traffic.
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=1199
(je eigen forum topic)
De server waar ik het over heb, heb ik overgenomen ...
En zit nu op een gemiddelde van 20 Mbit... Dus ik zit nu ineens in allerlei beperkingen wat ik me niet eerder heb gerealiseerd.
Ik snap alleen nu niet wat er zoveel beter is aan dat Traffic pakket ten opzichte van Standard.
Kan nergens vinden dat Traffic=>high prio is. Nou geloof ik een OVH medewerker wel maar wil het toch ook zwart op wit zien. Mag maar een keer wijzigen namelijk in een maand
En die 2 Tb limiet vind ik niet zo prettig aangezien ik daar net tegenaan leun.
Ik zet em voor nu toch maar even op Traffic.

Oorspronkelijk geplaatst door
Rex
Op het moment dat je deze switch deed ga je van low priority verkeer naar high priority verkeer. Raar he dat het dan sneller gaat.
Dat weet ik, maar een vriend van me heeft precies dezelfde server als mij (die heeft hij al 8-9 maand), gewoon op unlimited staan en daar vanaf haal ik gewoon 9MB/s. En low prio met 20kb/s vind ik wel idioot langzaam......
Daar kwam ik eerder vandaag ook achter, punt is dat ik nu nog niets veranderd heb maar de andere server van Burstable afgehaald heb.. Het gaat nu wat beter maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.
Echter, wat ik me niet gerealiseerd heb is dat je met meerdere servers die op Burstable staan een verdeling krijgt toch? 2x 50 Mbit?
Nou heb ik naar officiële omschrijvingen gekeken wat betreft Standard, Traffic en Burstable maar echt duidelijk is het mij nog niet.
Al helemaal niet als nu wordt gezegd dat Traffic=>high priority is.
Want hier;
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=1199
@start post, lees ik toch iets anders?
stukje quoten over Traffic;
Bandwidth always guaranteed over TRANSIT and PEERING while within your bandwidth limit
Bandwidth priority: Normal
If you exceed your bandwidth limit:
…OVH > Internet (Peering) speed will be dropped to 1Mbps
…OVH > Internet (Transit) speed will be dropped to 1Mbps
Bandwidth priority: Low
Waar heeft OVH deze opties zelf goed gedefinieerd staan?

Oorspronkelijk geplaatst door
nl2dav
...Beide servers zijn burstable qua contract trouwens dus dat kan het ook allemaal niet zijn.
Burstable is geen High Priority! zet hem op traffic en je hebt high prio en zal het waarschijnlijk wel een stukje sneller gaan.
Ik heb net de hele zooi overgezet van de ene naar de andere server. Ik ben niet blij met dit verhaal en...

Oorspronkelijk geplaatst door
Sjaakie
Ticket ingedient, en een maand lang de support aan het spammen geweest.
Hier ga ik dus niet aan beginnen, ik neem aan dit soort zaken dus niet serieus genomen worden. Bellen heeft dan ook geen zin, ik ga echt geen 34 tickets aanmaken voor iets wat duidelijk een netwerkprobleem is.
Ik heb jou probleem gelezen Sjaakie en als je een maand lang bezig bent en uiteindelijk zelf weer een nieuwe dienst moet gaan starten en daar ook nog eens extra voor moet betalen terwijl het probleem niet aan jou kant lag...
Ja sorry, maar waar zijn we dan mee bezig?
Laat ik voorop stellen dat ik zoveel geduld niet ga hebben. Het is nog steeds ellende, ik ga morgen wel even bellen dan nog voor de vorm maar als dit zo blijft is het avontuur bij OVH ook weer snel afgelopen zo .. Zucht...
Beide servers zijn burstable qua contract trouwens dus dat kan het ook allemaal niet zijn.
Op het moment dat je deze switch deed ga je van low priority verkeer naar high priority verkeer. Raar he dat het dan sneller gaat.
Ik heb precies ditzelfde probleem gehad een 1,5 maand geleden met een nieuwe server. Routing vanaf .fr naar nl was gewoon waardeloos. Niet alleen naar mijn huis, maar ook naar nederlandse webservers @ Gbit.
Ticket ingedient, en een maand lang de support aan het spammen geweest. Leverde niets op....... Server was snachts (om 03:00) overigens wel iets sneller.
Nieuwe server genomen (en weer lekker €50 setupkosten gelapt.....) en ik had een nieuwe server met betere routing. Nog altijd minder dan mijn oude kimsufi overigens, met unlimited dataverkeer haalde ik nog waardeloze snelheden. Toen ik dat veranderde naar traffic series (5TB/maand is opzich ook zat) veranderde dit meteen in een 6-7MB/s naar mijn huis inplaats van 20kb/s.
Probleem is volgens mij dat een aantal routers op ams-ix zwaar overbelast zijn.
Yup, nu gaat het echt van start, supertraag...
[root@ks25639 ~]# tracert 216.239.59.104
traceroute to 216.239.59.104 (216.239.59.104), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.700 ms 0.804 ms 0.929 ms
2 rbx-1-6k.routers.ovh.net (213.251.191.1) 0.809 ms * *
3 20g.ldn-1-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.14) 29.088 ms * *
4 195.66.224.125 (195.66.224.125) 4.068 ms 4.095 ms 4.120 ms
5 64.233.175.25 (64.233.175.25) 4.388 ms 4.431 ms 4.440 ms
6 209.85.251.190 (209.85.251.190) 15.205 ms 15.214 ms 15.200 ms
7 66.249.95.164 (66.249.95.164) 17.415 ms 17.381 ms 17.555 ms
8 216.239.49.114 (216.239.49.114) 29.539 ms 29.623 ms 29.366 ms
9 gv-in-f104.1e100.net (216.239.59.104) 17.478 ms 17.568 ms 17.437 ms
[root@ks25639 ~]# tracert 216.239.59.104
traceroute to 216.239.59.104 (216.239.59.104), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.634 ms 0.884 ms 1.028 ms
2 rbx-1-6k.routers.ovh.net (213.251.191.1) 0.525 ms * *
3 20g.ldn-1-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.14) 9.743 ms * *
4 195.66.224.125 (195.66.224.125) 4.077 ms 4.092 ms 4.095 ms
5 64.233.175.25 (64.233.175.25) 4.336 ms 4.572 ms 4.611 ms
6 209.85.251.190 (209.85.251.190) 15.330 ms 15.239 ms 15.242 ms
7 66.249.95.164 (66.249.95.164) 17.433 ms 17.348 ms 17.444 ms
8 216.239.49.114 (216.239.49.114) 25.210 ms 25.204 ms 25.108 ms
9 gv-in-f104.1e100.net (216.239.59.104) 17.457 ms 17.566 ms 17.591 ms
You have new mail in /var/spool/mail/root
[root@ks25639 ~]# tracert 216.239.59.104
traceroute to 216.239.59.104 (216.239.59.104), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.627 ms 0.728 ms 0.992 ms
2 rbx-1-6k.routers.ovh.net (213.251.191.1) 33.043 ms * *
3 * * *
4 195.66.224.125 (195.66.224.125) 4.097 ms 4.112 ms 4.119 ms
5 64.233.175.25 (64.233.175.25) 4.319 ms 4.375 ms 4.421 ms
6 209.85.251.190 (209.85.251.190) 15.253 ms 15.174 ms 15.207 ms
7 66.249.95.164 (66.249.95.164) 17.464 ms 17.463 ms 17.457 ms
8 216.239.49.114 (216.239.49.114) 23.792 ms 23.802 ms 23.798 ms
9 gv-in-f104.1e100.net (216.239.59.104) 17.616 ms 17.646 ms 17.442 ms
You have new mail in /var/spool/mail/root
[root@ks25639 ~]# tracert 216.239.59.104
traceroute to 216.239.59.104 (216.239.59.104), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.614 ms 0.734 ms 0.863 ms
2 rbx-1-6k.routers.ovh.net (213.251.191.1) 145.364 ms * *
3 * * *
4 195.66.224.125 (195.66.224.125) 4.128 ms 4.133 ms 4.133 ms
5 64.233.175.25 (64.233.175.25) 4.429 ms 4.471 ms 4.542 ms
6 209.85.251.190 (209.85.251.190) 15.213 ms 15.253 ms 15.273 ms
7 66.249.95.164 (66.249.95.164) 31.625 ms 29.130 ms 29.122 ms
8 216.239.49.114 (216.239.49.114) 19.621 ms 19.364 ms 19.393 ms
9 gv-in-f104.1e100.net (216.239.59.104) 17.490 ms 17.557 ms 17.753 ms
En dan bedoel ik niet de bandbreedte maar de kwaliteit van de verbinding.
Moet ik hier een ticket over openen?
[root@ks25639 ~]# tracert 91.121.196.116
traceroute to 91.121.196.116 (91.121.196.116), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.930 ms 1.096 ms 1.332 ms
2 * * *
3 rbx-35-m1.routers.ovh.net (213.251.191.100) 0.881 ms 1.046 ms 1.178 ms
4 ks369945.kimsufi.com (91.121.196.116) 0.535 ms 0.550 ms 0.555 ms
[root@ks25639 ~]# tracert 91.121.196.116
traceroute to 91.121.196.116 (91.121.196.116), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-16-m2.routers.ovh.net (91.121.67.252) 0.586 ms 0.790 ms 0.932 ms
2 rbx-1-6k.routers.ovh.net (213.251.191.1) 70.324 ms * *
3 rbx-35-m1.routers.ovh.net (213.251.191.100) 0.575 ms 0.725 ms 0.862 ms
4 ks369945.kimsufi.com (91.121.196.116) 0.278 ms 0.290 ms 0.298 ms
Even binnens OVH ...
rbx-1-6k.routers .. Is dat normaal gedrag?
Mja nu is er weer niets aan de hand. Hold on, zodra het weer optreed vandaag laat ik het weten want mijn eigen verbinding is dan ook veel trager.
Overigens heb ik niet het idee dat de route dan ineens anders zou zijn maar oke.
Zou je hier een trace route of een mtr van willen plaatsen zodat we wat meer informatie hebben
Hey,
Misschien even handig,
Doe eens een trace route naar een andere. Ovh server vanaf de jouwe..
En naar eenserver ergens buiten het ovh netwerk, kijk waar de fout zit, als het snel is binnen t netwerk ligt. T niet aan ovh...
Wat is er allemaal aan de hand deze dagen op 91.121.67.xxx joh?
Niet te geloven wat beroerd die verbindingen, wordt ook steeds erger allemaal lijkt wel... Soms is het even weg maar komt dan drie keer zo hard terug ppff
Is niet mijn server want als ik bijna alles plat leg dan geeft tcpdump ook vrijwel niets aan output terwijl verbindingen van een paar Kb/sec nog steeds waardeloos gaan. Staat er een router te klapperen ofzo
Geen werken zo.
Wat voor bash tools kan ik gebruiken om aan OVH duidelijk te maken dat dit beroerd is allemaal?
.