ShoutCast Windows Op Rps1
Hoiii
Jaaa ik heb hem de rps server.
en inderdaad draait perfect met shout cast
bedankt voor de reacties :P
groete server

Oorspronkelijk geplaatst door
server
Hoiii bedankt voor je reactie.
Mijn upload is genoeg heb het hoogste abone van upc 120 mb down enne 10 mb upload.
Maar dan ga ik toch een kleine rps aanvragen dit is meer dan genoeg voor ons kleine internet radio
Maar kan ik dan beter de 1e rps nemen of de 2e want kwa prijs scheeld het niet zo heel veel.
Bedankt voor de support berichten.
Maakt niet zo heel veel uit qua buffers enzo, maar als je ook ondemand radio wil hebben (radio toch online wil houden zonder dat jij zelf streamt, dus nonstop muziek) dan moet je wel genoeg ruimte hebben, als je dat niet wil doen kan je RPS 1 nemen, als je dat wel wil doen zou ik RPS 2 nemen aangezien die wat meer data kan opslaan op hardeschijf.
En geen probleem voor de support, Veel succes met het bestellen van je RPS.
Hoiii bedankt voor je reactie.
Mijn upload is genoeg heb het hoogste abone van upc 120 mb down enne 10 mb upload.
Maar dan ga ik toch een kleine rps aanvragen dit is meer dan genoeg voor ons kleine internet radio
Maar kan ik dan beter de 1e rps nemen of de 2e want kwa prijs scheeld het niet zo heel veel.
Bedankt voor de support berichten.
Op een RPS kan je makkelijk een shoutcast servertje draaien, dit door het aantal geheugen en processor snelheid.
De specificaties zijn goed genoeg, zelfs om een kleine call of duty server op te zetten.
Waar je wel rekening mee moet houden is je eigen upload snelheid, als je eigen verbinding het niet aan kan om muziek realtime te verzenden naar de server, heb je heel snel last van buffering.
Wat je daar tegen kan doen, probeer een lagere bit-rate, bijvoorbeeld 64kbps i.p.v.128kbps.
Ja je muziek gaat wat minder mooi klinken, maar je hoeft ook minder te uploaden dus heb je minder snel last van buffers.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel te zeggen, Veel suc6!
Kan je het misschien niet draaien/testen op de minicloud beta?
Als het daar bufferd weetje dat je niet goed zit, aangezien het na mijn weten zelfde platform is ongeveer.
Beste,
Als aller eerste bedankt voor julie reacties.
Maar als ik dat een kleine vps server neem,
Die hele kleine dan kan ik daar gewoon shoutcat op instaleren.
Met een paar luisteraars, of zou dit dan gaan bufferen.
Heb ik het verleden elders ooit een vps gehad, en dit bufferde steeds.
En dat gebeurde ook met 1 of 2 luisteraars.
Ik weet niet of dit nu aan de server lag of aan de host dat dat gewoon niet goed was,
Als dit zou werken wil ik er graag een bestellen, weet iemand hoe lang het duurt voor deze online zou zijn ongeveer.
Al vast supper bedankt voor de reacties
Groetjessss Server
Je kunt de windows uitvoering van Shoutcast inderdaad pakken en deze installeren. Op een RPS kun je gewoon een shoutcast draaien.
met shoutcast gaat het om de verbinding niet echt om de hardware opzich.
Ik geloof krijg je 100mbit, dus je zal wel een flinke radio kunnen maken
Hallo,
Ik zag op de ovh site de prive server (RpS)
Hier wilde ik shoutcast op instaleren
Kan ik op de rps1 shoutcast draaien met een paar luisteraars
Of moet ik hier een dedicate server voor hebben.
Ik wilde op het prive servertje windows laten instaleren,
En shoutcast, iemand hier toevallig ervaring mee,
Al vast vriendelijk bedankt
Server.