We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Wie behoud zijn betaserver na verloop van de betatest.

nl2dav
11-08-11, 23:13
unlimited BW?

Echt niet. Mijn beta server is beperkt tot 4 TiB de maand.

edit: *oeps*

2010 .. Hahaha. Komt omdat deze thread nog sticky is :x

mvegetto
25-08-10, 12:22
daar zit zeker waarheid in, de premium plannen van ovh.com zijn veel aantrekkelijker dan de aanbiedingen in NL vanwege het data limiet. OVH heeft hier al een groot aantal klanten mee verloren. Ik zelf heb nu sinds vandaag een 1 gbit unmetered NL verbinding met geen limieten en geen setup kosten.

Krik de limieten wat om hoog en je zult zien dat er klanten terugkomen.

jmsnotje
25-08-10, 09:01
@ Morphie .... de hardware is inderdaad beter van de nieuwe servers.
Maar de beta servers hebben unlimited BW ... en de nieuwe servers niet meer ... denk dat daarom mensen nog graag de betaserver willen hebben

Morphie
09-08-10, 18:35
de beta servers van destijds zijn allang verlopen, een meer up to date versie is nu de c250g op de isgenoeg site. deze is ook nog goedkoper met betere specs. misschien handig om daar naar te kijken.

scubaba
09-08-10, 16:26
Als iemand hier nog z'n beta server heeft en hem niet meer wil hebben zou ik heb graag willen overnemen!

patrickekkel
02-08-10, 23:47
nog iemand belang bij een oude beta ??

Datum van aanmaak : 2009-04-13
Vervaldatum : 2010-09-13

pm mij

Scriptman
05-06-10, 02:01
Ik zie mensen die ik nooit eerder gezien heb hier op het forum.. Maargoed, iemand nog een 3Ghz dual over? Mijn 1.2Ghz kan het niet meer bijhouden!
Je kunt mij via PB bereiken!

richard1074
14-04-10, 02:10
Ik hou hem ook. Ik heb hem net verlengt voor een jaar. Ik heb nog een beetje weinig tijd gehad, maar ik wil mijn dns etc nu gaan overzetten op deze server.
Snelheid is erg goed. Dit is ook de voornaamste reden dat ik zo tevreden ben.
---
bandbreedte/ netwerk ? (samenvatting van uw mening)
Erg Goed.

* support
Geen ervaring mee.

* Wat doen jullie met uw server?
ftp/backup/ontwikkeldoos voor scripts etc.
In de toekomst DNS en Mail.

* Herinstallatie van de server ? alles goed met dit optie?
Prima, laatst Fedora 11 erop gezet.

* Welke Os gebruiken jullie ?
Fedora 11

MWeulink
12-04-10, 14:12
Hier ook maar even een berichtje van mij

* bandbreedte/ netwerk ? (samenvatting van uw mening)
* support
Bandbredte en netwerk waren aardig stabiel, helemaal omdat dit vanuit fr naar nl eerder wel is waar slecht was, ik heb mijn server ook heel vaak getest op bandbreedte, merendeels was dit gewoon echt 110mbit wat ik er uit kon halen i.p.v. de beloofde 100mbit, Ik ben persoonlijk heel erg tevreden over OVH en het netwerk, ook over de service die ze geven m.b.t. problemen met de server en ondersteuning in bijvoorbeeld het opzetten van een dns server e.t.c.

Ik heb op mijn server webhosting weg gegeven aan mensen die het leuk vonden om een website te hebben, zowel betaald als gratis aan vrienden, ook heb ik een (legale)torrent-box gehad, die mirrors waren voor onderandere linux distro's en een aantal opensource projectjes.

Ik ben erg tevreden over de herinstallatie van de server, en helemaal over de opties die er in staan!
Bijvoorbeeld bij een server met 64bit processor stond wel de 64bit optie er tussen bij een server met 32bit processor stond hij er niet, dus werd echt automatisch per server bekeken of het wel kon of niet kon.
Alleen erg jammer van de taal fouten e.t.c.

Ik gebruikte meestal Debian 5.0(Lenny) 64bit of 32bit op de server zonder 64bit processor.

* ...
Jammer van de taalfouten, ik stel me graag open om jullie te helpen met het vertalen van !!ALLES!! op jullie site, vanaf engels naar nederlands, aangezien kimsufi.com wel goed vertaald is vanaf frans naar engels

Ik zou heel graag jullie verder willen helpen alleen ik heb voorlopig geen server en heb ze dus laten verlopen omdat er gewoon geen geld voor is op dit moment, als het er wel was, waren jullie de eerste waar ik aan zou denken om een server te nemen.
Jullie Prijs/Kwaliteit verhouding is top, je krijgt veel voor weinig geld en de service die jullie verlenen is super goed!
Alleen de taalfouten op de site kan verbeterd worden als er echt iemand voor open staat.

Als je dus iemand wil hebben die dat goed wil maken, just mail me,
@gmail.com

Veel suc6 verder!

Groet,
Mark

Cypher87
08-04-10, 12:38
Niks op aan te merken. Ging altijd vlot.

* support
De server is in het afgelopen jaar, ongeveer 2, soms 5 keer per maand down geweest. Na alle keren is er niet iemand geweest die contact met mij heeft opgenomen over redenen waarom de server down is geweest. Ik heb er 1 keer een mailtje aan gewaagt, maar daar is ook niks uitgekomen.

Website gehost + ubuntu images

Niet gebruikt

Debian

Jesper
06-04-10, 21:10
Ook ik heb 'm verlengd, en dat zal ook nog wel even zo blijven.

Perfect, in ieder geval binnen Europa, alleen naar Amerika/AziŽ niet fantastisch!
Ik verbruik ruim 2 TB per maand dus ik zit goed hier!

* support
Redelijk vaak nodig gehad, de ene keer wel goed, de andere keer wat minder:
Nadeel dat jullie vrij weinig doen met distributies die niet van jullie zelf zijn.
Zo heb ik erg weinig hulp gehad met Hyper-V 2008 Server.
Jammer!

Webhosting, filehosting, dnsserver, mailserver, backup etc.

Deze functie is ideaal!
Ik heb 'm vaker gebruikt om verschillende distributies te testen.
Misschien is het slim om bij bepaalde distro's te vermelden welke eisen er voldaan moeten worden (mbt op cpu, werkgeheugen, etc.)

Debian Lenny

sanderr
06-04-10, 14:16
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rex
Wij als Ovh zijn erg benieuwd wie zijn server aanhoud na verloop van de beta test. Ook zijn wij nog steeds benieuwd naar de ervaring van de gebruikers van de betaservers.
Ik heb 'm verlengd, en ik verwacht dat ik 'm ook nog wel een poosje aanhoud.

Geen problemen, goed bereikbaar.

* support
Nog niet nodig gehad, anders dan de manager.

Hosting van wat websites, backup, svn repositories, dns- en mailserver.

Niet nodig gehad.

Debian Lenny

zydron
05-04-10, 19:54
een forum is anders dan e-mail

OVH post tenminste nog op haar forum, ik ken bedrijven...

En internet is niet echt 24 uur business, nog steets zijn het bedrijven die aan de arbo wet moeten voldoen. 24/7 bemand zijn voor een crew van 4 man (OVH NL) is niet te doen.

Verder willen mensen tijdens pasen graag tijd doorbrengen met hun familie

nl2dav
05-04-10, 18:04
Nouja weet ik niet of dat terecht is... Internet is een 24 uurs economie.

zydron
05-04-10, 13:23
En terecht!

Rex
05-04-10, 13:17
Goede vrijdag en 2e paasdag zijn we gesloten, morgen zullen alle e-mails weer verwerkt worden

zydron
05-04-10, 13:12
Kan je dan ook meteen kijken naar een .nl die al bij jullie in beheer is, maar nog niet in mijn manager?

op de order verwerkings pagina staat dat er een probleem is (kan admin-c niet aanpassen)

fijn pasen in iedergeval (ik heb hier over een mail gestuurd op goede vrijdag)

Rex
05-04-10, 11:31
Dit is natuurlijk een goed punt, maar niemand wordt door ons als newbie aangezien. Wij willen de klant van duidelijke informatie voorzien en als het dan over een verhuizing van een domeinnaam gaat leg je uit hoe deze in zijn werk gaat, omdat mensen dit vaak niet weten. En ja je had mij aan de telefoon dus ik weet precies waar het over gaat Fijne pasen nog.

zydron
05-04-10, 11:24
Nou ik heb misschien nog een aandacht puntje voor de nederlandse crew.
Ik zelf zit al iets van 6 jaar in de ICT (sinds 2e klas, zit nu in 1 MBO ICT).

Ik werd afgelopen dinsdag (uit mijn hoofd) gebeld ontrend domeinen die niet wilde verhuizen, maar het stoorde mij dat ze mij als "newb" aanzagen, en alles ging uitleggen.

Ik zal maar niet vertellen wie ik aan de telefoon kreeg.

Dit is niet al te prettig, want ik ben bekend met de hosting branche.

Ik weet de procedures over hoe domeinen moet worden aangevraagt/verhuist.

Ook over mail werd mij fijntjes uitgelegd hoe .nl verhuist worden, en ik kon met moeite aangeven, dat ik de hele DRS5 handleiding heb doorgelezen omdat ik het eens nodig heb gehad.

Dus even een aandachts puntje, jullie hebben klanten met verschillende interesses, intelligentie niveaus en kennis niveaus.

onderschat dat niet!

Rex
05-04-10, 10:59
Altijd goed dat iedereen verbeter puntjes aangeeft, door het te laten weten kan er ook aangewerkt worden. Tot zover bedankt voor de Feedback en ga vooral door met Feedback geven. Door Feedback te geven kunnen wij namelijk verbeteren.

Scriptman
05-04-10, 03:41
Over het algemeen is het netwerk lekker snel, echter heb ik meerdere keren downtime gehad door overbelaste lijnen, maar dit schijnt opgelost te worden d.m.v. meerdere lijnen naar a'dam toe.

* support
Via het forum kan beter, maargoed, het heeft geen nut 20x op het forum te kijken als er (bijna) nooit iemand post. via e-mail en telefoon, perfect.

Webhosting, VPS, Gameservers, VOIP (teamspeak), en nog veeeel meer dan OVH lief is :P

* Herinstallatie van de server ? alles goed met deze optie?
Uistekend! Al een paar keer gebruik van gemaakt, alleen jammer dat Xen niet 100% werkt, loop al maanden te stoeien, op mijn eigen 1U server hier naast me: 2minuten had ik er een Xen VPS op draaien, voor de rest super!

Dit verschilt, Merendeels Debian Lenny, Maar ook hier en daar Debian Sqeeze.

* Onderhouds meldingen
'T gaat.. Vind dat storingen systeem maar storend, is er geen nederlandse versie met RSS feed?

* Bestelbonnen
Ik irriteer me een beetje aan die bestelbonnen, ze zijn behoorlijk onoverzichtelijk, zo had ik laatst een bestel bon met 7 ip's erop, welke 3 a 4 keer erop vermeld stonden (deze werden "gelijk getrokken", erg onoverzichtelijk.

Ik ben zeer te vreden met OVH, bovenstaande punten zijn gewoon verbeter punten.
Verder houd ik mijn mondje dicht anders heb ik dadelijk ruzie met Octave Haha

Edit:
Ik heb ze verlengt :P

suddenbunny
30-03-10, 17:49
Helemaal toppie er draaide veel maar ik zal het nooit overschreiden echt top! Snelheid is top, een downtime kan ik me eigelijk NIET meer herrineren.

* support
Prima in orde, via de telefoon maar ook via de mail werd ik snel en krachtig beantwoord!

Ik heb er een SA-MP server op gedraait en enkele bestanden eigen 'mixtapes' geshared.
Prima heb vaak een herinstallatie uitgevoerd omdat ik niet helemaal uit was welke OS ik wou. Uiteindelijk maar gewoon voor Debian gegaan. Het ging snel en veilig, ook alle mails. Super.
Debian 5.0 Lenny
* Heb onwijs veel plezier gehad ik heb geen geld voor een server maar heb met onwijs veel plezier gebruik gemaakt van de diensten. Een topper en een aanrader wellicht even een webhosters account aanmaken zodat we daar ook onze ervaring kunnen sharen aangezien dat vaak als referentie voor de klant word gebruikt.

OVH (Y)

Gunirus
30-03-10, 17:00
Wij als Ovh zijn erg benieuwd wie zijn server aanhoud na verloop van de beta test. Ook zijn wij nog steeds benieuwd naar de ervaring van de gebruikers van de betaservers.
Ik houd hem, net betaald :-D

* bandbreedte/ netwerk ?
Zeer tevreden van, ik herinner me een zeer korte downtime

[B]* support
Niet nodig gehad
[B]* Wat doen jullie met uw server?
- Tunnelen, svn, ftp, irc & webserver
[B]* Herinstallatie van de server ? alles goed met dit optie?
- Een jaar geleden voor het laatst gebruikt, binnenkort nog eens. Een jaar geleden was het prima in orde
[B]* Welke Os gebruiken jullie ?
Debian momenteel, hoewel die na een jaar ergens de mist in is gegaan met een udev update en een verouderde kernel, en udev het dus niet meer doet. BInnenkort een herinstallatie

nyan
24-03-10, 15:53
Houdt hem zeker!

Perfecte verbinding, altijd 100 mbit beschikbaar. Het netwerk is alleen in america een beetje zwakjes(veel klachten van 10-50k/s download snelheden) maar de snelheid binnen europa is perfect.
* support
aantal keer tickets gehad, een keer gebeld en was niets mis met de support
Filehosting serviceje op begonnen, dat inmiddels al is uitgebreid met 2 sp minis erbij, verder runt er nog een kleine website op.

* Herinstallatie van de server ? alles goed met deze optie?
Een keer gebruikt, prachtig systeem dat jullie ervoor hebben, snel en makkelijk
Debian 4/5 , stabiel en apt-get <3

Raymon
23-03-10, 17:50
Niets over te klagen.

* support
Kan beter. Aan de telefoon moet men altijd veel 'vragen aan een collega' en soms zelfs Frankrijk raadplegen. In het weekend is de support er kennelijk niet, dit is een gemis.

Radio Automatisering

Prima

Win 2003

Sjaakie
19-03-10, 19:53
Snelheid naar Nederland is perfect. Server was een stuk sneller dan de OVH die ik vorige maand had.

* support
Reageren soms vrij traag, maar mijn crc probleem (kapot moederbord) was vrij snel opgelost toen ik de beta server net had.

IRC, webserver, ftp dump, gameserver (al was de cpu daar echt te sloom voor ).

Werkt prima

Debian 5.0

*Feature request
Zoals al aangegeven vind ik bepaalde stappen nogal onlogisch. Van een Celeron 1,2Ghz naar een Quad Core op 2.4Ghz. Een tussen stap in de vorm van een redelijk vlotte dualcore (rond de 2Ghz) zou voor veel mensen meer dan voldoende zijn volgens mij. Daarnaast zou ik graag een server hebben met wat meer ruimte. Vandaar dat ik overgestapt ben naar de SP Mini .

Mijn kimsufi draait nog, maar ik laat hem gewoon verlopen. Absolute netwerksnelheden van mijn Kimsufi zijn overigens wel beter!. Ik haal daarmee naar mijn huis (UPC @ 90Mbit) ~9-9,5MB/s. Mijn nieuw OVH maxxed rond de 7-8MB. Maargoed daar lig ik niet wakker van.

Sphinx
19-03-10, 17:53
De snelheid is naar mijn idee goed, de stabiliteit wat minder. Vooral laatst merkte ik dat ik van alle IRC servers was gedisconnect, geen lange downtime maar gewoon een kleine ping time out op alle servers.

* support
Geen ervaring mee

IRC en development bak

Geen gebruik van gemaakt

Debian

*Feature request
Colocatie in NL

Fritz
19-03-10, 14:11
Hier ook een andere server gehuurd bij OVH, netwerk was goed en cheap. Doorslaggevend voor nieuwe bak.

zydron
19-03-10, 09:11
Ik heb met plezier de beta server gebruikt.
Momenteel heeft iemand anders mijn server overgenomen, omdat ik hem toch zou laten vervallen.

Heb nu de Q-1T, die mij iets beter bevalt, in verband met Windows Server 2008 R2, die niet draaide op mijn beta server door driver probs.

Netwerk was goed, ik kon doen wat ik wilde, aangezien alles toch persoonlijk was, was downtime geen probleem (die ik zelf maar 1 keer heb mee gemaakt, verder niet echt iets van gemerkt)

Support beviel me ook, okee je krijgt er geen support bij, maar als je er om vraagt, proberen ze wel te helpen, hoe lastig het ook is!

Ik gebruikte de server voor wat persoonlijke projecten.

Installaties verliepen ook bijna allemaal goed, behalve windows server 2008, daar heb ik problemen mee gehad.

Operating systeem: Windows Server 2003 Standaard.

Linkforsoad
18-03-10, 23:37
Rex,

Ik heb mijn beta-server opgezegd, maar daarvoor wel een nieuwe Q-1T gehuurd, en ik blijf tevreden.

Dataverkeer gaat niet echt hard bij ons, maar wat er gemaakt wordt gaat eigenlijk altijd top.

Support is iets waar ik de ene keer dat ik er contact mee had wat moeizaam vond verlopen (wat een slechte zin). Daar zit zeker een verbeterpunt. Niet blijven plakken aan dat: KimSufi's zijn zonder support, niet miepen dus. De laatste keer kreeg ik dit te horen (mbt de opzegging), en daar hou ik niet zo van:

Als jij een procedure start om de server op te schorten dan wel ja

Ik vroeg een opzegging aan, maar kreeg na bevestiging van de opzegging ook een mail dat ik niet verlengd had. Frappant, want ik had opgezegd. Dus ik vroeg even na hoe dat zat. Zo'n reactie vindt ik aardig ongepast, maar verder geen van deze ervaring.

Gebruik? Hostingomgeving voor hosten eigen websiteprojecten (27 op dit moment).

Herinstallatie? Goed. Alleen standaard partitieindeling is slecht, en soms blijft hij hangen, maar dat is geen ramp.

OS? Debian Lenny (5.0 dus)

Groet,

nl2dav
18-03-10, 16:01
Kijk, een evaluatie onderwerp

Niets over te klagen volgens mij. Nu verstook ik sowieso niet enorm veel bandbreedte maar het gaat goed vlot. Er draait onder andere een erg populaire gameserver op die vanuit alle hoeken van de wereld aandacht trekt. US, BraziliŽ, Japan en tot nog toe verlopen die verbindingen vrij stabiel en dat vind ik belangrijker dan de dikte van de pijp

* support
De keren dat ik er mee te maken heb gehad vond ik het wat moeizaam verlopen maar uiteindelijk wel goed geholpen

Misschien verhuizen naar een andere (ex-)beta server als iemand die beschikbaar stelt en anders hoogstens met een maand verlengen. Het is een Celeron 220 machine met 1 Gb geheugen en dat is allemaal net te weinig.

Het probleem is wat dan te gaan doen. Jullie Duitse concurrent zit met de i7 rond de prijs van een quad core. Beiden voor mij momenteel weer meteen het andere uiterste maar er zit verder niets tussen een Celeron en een quadcore en dat vind ik dan weer erg jammer want dat maakt de keuze gewoon moeilijk.

Eenmalig gebruikt vorig jaar. De server heeft inmiddels een uptime van bijna een jaar.

* ...
CentOS 5

ThaRebel2
18-03-10, 14:53
Ik zou heel graag willen, maar het is te kostbaar om er alleen mee te "prutsen". Ik heb niet de guts gehad om er een hosting platform van te maken, noch voor games of websites.

Over de ervaring: Misschien enkele categorien uit het vorige topic halen? Dat was in het begin, daar werden de vragen gesteld als: snelheden, ping, ervaring helpdesk etc. Zal er een edit in gooien en de categorien noteren.

.. Hmmm kan dat topic niet 1 2 3 vinden.

-------------------------------
Maar ik vind zo op het einde de snelheden aardig naar beneden gezakt. De site is verbeterd. zitten nog enkele fouten in. De helpdesk is vind ik dan, persoonlijk, super, aardige gasten

Rex
18-03-10, 14:28

* support

* ...