OVH Community, your new community space.

[ERROR] /usr/sbin/mysqld: Disk is full writing


Jesper
25-02-10, 23:07
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glimbeek
Iemand anders een idee?
Als je my.cnf opent,
en je zet gewoon voor de sectie van log-bin een # aan het begin van de regel, na het stoppen van mysqld,
en na het toepassen weer start: kijken wat er gebeurt?

en mocht het niet werken, stop je mysqld en haal je de # weer ervoor weg, en start je mysqld weer?

niet geschoten is altijd mis!

glimbeek
19-02-10, 08:29
Iemand anders een idee?

zydron
16-02-10, 09:41
Binary logging word gebruikt voor replicatie van de database, naast normale ascii logging (de gewone logs)

glimbeek
15-02-10, 10:10
Mijn site ging van het weekeind offline en na de log bestanden er op na gekeken te hebben zag ik het volgende staan in mysql.err

100214 19:04:22 [ERROR] /usr/sbin/mysqld: Disk is full writing '/var/run/mysqld/mysqld-bin.000008' (Errcode: 28). Waiting for someone to free space... Retry in 60 secs

Deze melding bleef hij geven todat ik de hele server vanmorgen rebooten via de OVG manager.

Na wat Googlen vond ik de volgende post:
http://forum.ovh.net/showthread.php?t=27814
Vertaald vanuit het Frans:
http://translate.googleusercontent.c...6ydZP_uSn7jQug


Nu is die vertaling niet echt best, maar als ik het goed begrijp is de server zo ingesteld dat er een bestands/schrijf limiet is van 3gb. Als mysql bin file tegen die grote aanloopt dan crasht mysql. Ze proberen het in deze post uit te leggen, maar de vertaling is niet erg best en ik wil geen "dingen proberen" op een server waar een site op draait die nogal wat bezoekers trekt.

Kan iemand uitleggen of weet iemand waar het uitgelegd staat hoe ik dit kan oplossen, zodat de mysql server in de toekomst niet weer crasht?

**Edit**

Na de reboot draait de server weer en df-h geeft het volgende terug:
> df -h
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/md/1 9.9G 1.7G 7.7G 18% /
udev 995M 192K 995M 1% /dev
/dev/md/2 449G 1.2G 425G 1% /home
shm 995M 0 995M 0% /dev/shm

In /var/run/mysqld staat ook geen mysqld-bin.000008 wel een mysqld-bin.000001, maar die is maar 11 mb groot.

Ik vond het volgende als "oplossing": http://www.webhostingtalk.com/archiv.../t-482009.html
A lot of people in your situation will simply symlink (ln -s) the MySQL directory from /var/ to somewhere off root (e.g. /home/mysql/).

To do that, you'd just need to:

1. Shut down MySQL.
2. Move the data files.
3. Set up a symlink at the old location pointing to the new one.
4. Restart MySQL.

That should give MySQL plenty more space on the ~90GB partition without affecting anything else.
Maar ik heb overal genoeg ruimte, dus dit is niet van toepassing op mijn situatie?

Why mysql is using so much disk space? Because you have enabled "binary logging". If you dont use this feature, disable it. To do so, remove the entry "log-bin" from your my.cnf file. If it can solve your issue, why should you go for changing the partition?
Wat voor gevolgen heeft dat? Wat kan ik met binary logging wat ik met "normale" logging niet kan? Is er nog een andere logging naast binary logging? En nogmaals, ik heb nog genoeg ruimte over dus ook dit zou niet nodig moeten zijn?