OVH Community, your new community space.

Site verplaatsen naar 2de OVH server, hoe DNS instellen?


patrickekkel
23-03-10, 10:48
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddlboard
Hallo,

Heb een 2de server aangekocht. Zou nu graag één van mijn bestaande sites op deze nieuwe server zetten.

Deze site gebruikt NS1 en NS2 van een ander domein op mijn oude server.

Hoe moet ik de DNS configureren zodat de requests wordt doorverbonden naar mijn nieuwe server?

Alvast bedankt,
ten eerste in wat van opzicht wil jij je dns regelen

1 op je server ??

zoja zie jou control panel waar je gebruik van maakt
kunnen er meerdere zijn
ik kan je helpen met plesk webmin en directadmin

2
instantie waar jij je domein hebt geregistreerd
dus bv ovh of transip oid


gr patrick

webhawk
16-03-10, 19:18
ddlboard: Ik maak uit je bericht op dat je je website naar een andere server hebt verplaatst, alleen wilt dat de domeinnaam naar de nieuwe server verwijst in plaats van naar de oude.
Ik begrijp ook dat je van 2 nameservers gebruik maakt, die op een oude server draaien.
Wat je in dit geval zult moeten doen, is in de instellingen/configuratie van die nameservers een en ander aanpassen. Veel nameservers hebben een grafische manager of controlpanel waar je dat kan doen. Je moet dan het "a-record" voor het domein aanpassen. Waarschijnlijk zal er maar 1 a-record zijn, als er meerdere zijn, dan zijn deze voor subdomeinen die ook in het record vermeld staan. het hoofdrecord zal worden aangewezen met een @-teken. Daarachter kun je het ip van je nieuwe server invoeren.

Indien je op de nieuwe server de webserver goed hebt ingesteld, zou het daarna allemaal moeten werken.

Morphie
11-02-10, 11:47
gebruik je hiervoor een control panel?
of hoe heb je dit ingesteld

ddlboard
10-02-10, 17:05
Hallo,

Heb een 2de server aangekocht. Zou nu graag één van mijn bestaande sites op deze nieuwe server zetten.

Deze site gebruikt NS1 en NS2 van een ander domein op mijn oude server.

Hoe moet ik de DNS configureren zodat de requests wordt doorverbonden naar mijn nieuwe server?

Alvast bedankt,