Oorspronkelijk geplaatst door
zydron
1 van de 2 is maar nodig, mijn persoonlijke keuze is mencoder/mplayer
Je zal moeten transcoden, om het speelbaar te maken in een flash app (mp4 of flv)
mp4 = HD, maar dubbel zo groot als het orgineel
flv = HQ, 3 maal zo klein als het orgineel
om een lang verhaal kort te maken:
huur een linux dedicated server
edit: en niet te vergeten, max_upload_size van php moet groter dan 2 MB zijn, in iedergeval boven de 100 MB
Ik ben het met je eens over over mencoder, omdat je daarmee gelijk mkv's met ondertiteling kan converten, maar tegelijkertijd ook weer niet mee eens omdat zijn mp4 output bagger is(moet remuxen met mp4box). met ffmpeg hoef je alleen qt faststart er overheen te gooien.
ook;
mp4 = HD, maar dubbel zo groot als het orgineel
flv = HQ, 3 maal zo klein als het orgineel
hier klopt niets van, flv is per definitie al geen HQ, ik zou trouwens ook niet weten waarom je uberhaupt flv nog wil gebruiken. in mp4 (h264) bereik je hetzelfde als flv in een derde van de bestandsgrote, alleen encoderen duurt 30 maal langer.
ten laatste op jouw reactie, gebruik perl ipv php voor het uploaden en de website, om exploits te vermijden.
verder ot;
Als je zelf de videos gaat converten kan je idd gewoon het hosting pakket nemen wat je zelf aanwees, 500 gb bandbreedte is waarschijnlijk wel genoeg als je begint, de enige nadelen zijn dat je het niet kan automatiseren en dat het vrij lang duurt voordat de video online is nadat hij is upgeload.
Als je toch een dedi wilt gebruiken kan je een kimsufi Q-1T nemen, met de quadcore kan je vrij snel converten, het kost je alleen 50 euro per maand. misschien kan je gewoon beginnen met shared hosting pakket en later upgraden als je website vaker bezocht wordt