OVH Community, your new community space.

Video website

zydron
25-03-10, 17:31
wanneer verwachten jullie dat die cloud van jullie in productie gaat?

kan daar dan leuke dingen mee doen (transcoden)

Rex
25-03-10, 17:25
Zolang er geen langdurig zware belasting op de CPU gedaan wordt is dit geen probleem. Echter raden we hiervoor gewoon een dedicated server voor aan.

zydron
25-03-10, 17:18
Is het bekend of je video sites bij OVH shared hosting kan draaien?

Marco_88
11-02-10, 11:22
Oke!
Ik wil ook hier het persoonlijke pakket pakken. Ik denk dat ik daar voorlopig genoeg aan heb, en dan kan ik als het goed gaat lopen nog altijd overstappen!
Bedankt voor het advies!

zydron
10-02-10, 19:32
Als alleen jij video's gaat uploaden, dan maakt het niets uit.
dan kan je het eigenlijk overal hosten (mits voldoende storage en traffic).

Als je niet veel kijkers verwacht, zal ik klein beginnen, en niet gelijk het grootste pakket.

Marco_88
10-02-10, 14:44
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
Als je zelf de videos gaat converten kan je idd gewoon het hosting pakket nemen wat je zelf aanwees, 500 gb bandbreedte is waarschijnlijk wel genoeg als je begint, de enige nadelen zijn dat je het niet kan automatiseren en dat het vrij lang duurt voordat de video online is nadat hij is upgeload.
Hoe lang duurt het dan voordat bijv. een video van ongeveer 20mb er op staat? Er komen namelijk video's van niet langer dan 3,5 á 4 min. op komen te staan!
Ik verwacht ook niet dat er dit jaar super veel kijkers komen hoor, aangezien het een project voor school is en dat mijn website ook nog niet bekend is.

Moet ik met dat programma (heb ik al gevonden op internet) dan alleen de video's uploaden of de website zelf ook? Daar gebruik ik meestal Ipswitch voor...
De bedoeling is idd dat alleen ik video's ga uploaden. Misschien in de toekomst dat kijkers ook video's kunnen uploaden maar voorlopig nog niet!

shared hosting, bij OVH zal ik niet doen, lees hun voorwaarden maar
aangezien encoding de cpu 100% belast, en heel wat geheugen gebruikt
Als ik het thuis op een apparte pc gaat doen dan doe ik het toch niet via de pc van OVH? Of zie ik dat verkeerd?

In ieder geval bedankt voor de moeite allebei

zydron
10-02-10, 13:01
Ik heb ervaring met video sites en het maken er van (from scratch)

het klopt inderdaad dat FLV niet standaart HQ is, maar als je reguliere digitale tv resolutie neemt is dat wel het geval.

In mijn geval met de video site, gebruik ik inderdaad perl voor uploaden (uberuploader, downloaden van sourceforge)

mijn voorkeur gaat nog steets uit naar FLV ipv mp4, maar dat heeft verschillende redenen.

------------

als users thuis de video's moeten converten zal je weinig content krijgen van de "newbies", echter als alleen jij upload, is het te doen, en kan het prima op een shared hosting pakket

de data van grote die ik aangaf, is mijn ervaring, jij kan andere hebben

de Q-T moet voldoende zijn ja (de celeron ook wel, alleen niet aan te raden)
shared hosting, bij OVH zal ik niet doen, lees hun voorwaarden maar
aangezien encoding de cpu 100% belast, en heel wat geheugen gebruikt

verder moet je de CLI gebruiken (met exec()) wat hosting boeren nietr echt leuk vinden.

nyan
10-02-10, 12:02
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zydron
1 van de 2 is maar nodig, mijn persoonlijke keuze is mencoder/mplayer

Je zal moeten transcoden, om het speelbaar te maken in een flash app (mp4 of flv)

mp4 = HD, maar dubbel zo groot als het orgineel
flv = HQ, 3 maal zo klein als het orgineel

om een lang verhaal kort te maken:
huur een linux dedicated server

edit: en niet te vergeten, max_upload_size van php moet groter dan 2 MB zijn, in iedergeval boven de 100 MB
Ik ben het met je eens over over mencoder, omdat je daarmee gelijk mkv's met ondertiteling kan converten, maar tegelijkertijd ook weer niet mee eens omdat zijn mp4 output bagger is(moet remuxen met mp4box). met ffmpeg hoef je alleen qt faststart er overheen te gooien.

ook;

hier klopt niets van, flv is per definitie al geen HQ, ik zou trouwens ook niet weten waarom je uberhaupt flv nog wil gebruiken. in mp4 (h264) bereik je hetzelfde als flv in een derde van de bestandsgrote, alleen encoderen duurt 30 maal langer.

ten laatste op jouw reactie, gebruik perl ipv php voor het uploaden en de website, om exploits te vermijden.

verder ot;
Als je zelf de videos gaat converten kan je idd gewoon het hosting pakket nemen wat je zelf aanwees, 500 gb bandbreedte is waarschijnlijk wel genoeg als je begint, de enige nadelen zijn dat je het niet kan automatiseren en dat het vrij lang duurt voordat de video online is nadat hij is upgeload.

Als je toch een dedi wilt gebruiken kan je een kimsufi Q-1T nemen, met de quadcore kan je vrij snel converten, het kost je alleen 50 euro per maand. misschien kan je gewoon beginnen met shared hosting pakket en later upgraden als je website vaker bezocht wordt

Marco_88
10-02-10, 10:58
Bedankt voor je reactie!

Maar is 1 van die pakketten wel nodig als ik zelf de video's encodeerd naar flv? Dat wil ik gewoon op een pc gaan doen, en dan is het de bedoeling om ze te uploaden naar mijn website.. Of werkt dit niet? heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee

Heb je zelf toevallig zelf ook ervaring met een video website en waar zou je mij dan adviseren om een linux dedicated server te huren?

Edit: Wat is ongeveer de prijs voor zo'n server? want ik heb niet heel veel geld beschikbaar

zydron
09-02-10, 23:58
Een video site zal niet gaan werken op shared hosting, bij geen enkele hosting boer

omdat je namelijk specifieke pakketten moet hebben

hier even op een rij:
flvtool2 (om de lengte van de video te weten)
Mencoder/mplayer (transcoden en screenshot)
FFMPEG (transcoden en screenshot)

1 van de 2 is maar nodig, mijn persoonlijke keuze is mencoder/mplayer

Je zal moeten transcoden, om het speelbaar te maken in een flash app (mp4 of flv)

Als je het wilt transcoden naar WMV (silverlight) zit je hier bij het verkeerde adres

om een lang verhaal kort te maken:
huur een linux dedicated server

edit: en niet te vergeten, max_upload_size van php moet groter dan 2 MB zijn, in iedergeval boven de 100 MB

Marco_88
09-02-10, 21:44
Hallo,

Ik zit met een vraagje.
Namelijk ik wil een video website gaan maken, en nu ben ik voor een hosting pakket aan het zoeken op internet. Alleen omdat ik er video's op wil zetten heb je o.a. aardig wat dataverkeer nodig. Nu was mijn vraag of dat ik aan het Persoonlijke pakket van ovh genoeg hebt?
http://www.ovh.nl/shared_hosting/per...keer_500gb.xml
Het is voorlopig nog op kleine schaal maar in de toekomst wil ik het wel groter gaan maken!
Als iemand mij advies kan geven, graag

Groetjes Marco