OVH Community, your new community space.

over OVH Technischie


Betatester123
11-01-10, 15:09
OK, srry wat dat betreft.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook goede verhalen van de support heb gehoord.

Morphie
11-01-10, 13:04
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Nog ff terugblikkend:

Dat de support slecht is hoor je idd wel vaker.
Betatester, Wij proberen zo goed mogelijk te functioneren, Echter vaak is het zo dat wij halve informatie krijgen en daar gaan we dan niet verder op in. Kijk dat je als personen vaak te horen krijgt over slechte dingen die gebeuren...... goede berichten krijg je niet omdat je het als normaal beschouwd worden.

Echter ik vind het wel laag om een gebruikers probleem (wat het achteraf vaak blijkt) af te boeken op een slechte technische support.

spons
11-01-10, 12:37
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen, alhoewel, eigenlijk het is het maar 1 ervaring. Voeding was kapot gegaan en was binnen no-time vervangen in het weekend .

zydron
11-01-10, 08:06
in mijn ervaring is de directe support (OVH NL) goed.

Alleen zijn de fransen in dat datacentrum niet echt handig, fixen ze mijn windows install, maar krijg ik een error later, doe ik het over, fixen ze die prob nog steets niet.

maar goed, voor de rest is het wel top, bij linux heb ik het probleem niet.

alexweblog
10-01-10, 22:15
Ach ja je hebt altijd mensen die oude koeien uit de sloot haalt. Blijkbaar kan die geen nieuwe vinden.

Betatester123
10-01-10, 22:07
Nog ff terugblikkend:

Dat de support slecht is hoor je idd wel vaker.

Adveen
08-01-10, 01:55
damn

darkstalker
06-01-10, 17:26
epic fail, lulz :P

Raymon
06-01-10, 16:38
Aah het was dus een software probleem.

Morphie
06-01-10, 10:04
Typhoon-nl,

Ik wil ten eerste even kwijt dat ook wij wel eens een fout maken, dat we een probleem verkeerd inschatten. Wij ondersteunen normaal geen software, daaronder valt dus ook het OS. Vaak zullen we een uitzondering maken voor de professionele reeksen. Echter voor de isgenoeg servers (ook wel de kimsufi's genoemd) Is helemaal geen support verplicht op software, ook niet op de OVH releases. Om als voorbeeld te noemen:

Als je een Windows machine geinstalleerd hebt en je zou iets fout doen waardoor het register naar zijn grootjes is gegaan zou je tegen ons kunnen zeggen FIX THIS. helaas. daarom ben je zelf verantwoordelijk voor je data. Als je een auto koopt bij een garage krijg je namelijk ook niet het rijbewijs er gratis bij.

Wij willen best wel eens (indien er tijd voor is) een probleem proberen op te lossen indien de persoon die aan de telefoon is daar ook verstand van heeft. Ook wij zijn maar gewoon mensen en hebben daarmee ook de beperking dat we niet alles weten en zeker niet stel op sprong. Vaak zijn dingen dus ook terug te vinden in de gidsen en zoals je gemerkt hebt zijn er ook tools door OVH geleverd om deze problemen te kunnen verhelpen, zoals de Rescue Mode. (trouwens Alex bedankt voor het vermelden hiervan). Als je iets moet weten over de Tools die OVH bied kun je ook kijken op http://gids.ovh.nl of als je deze liever in het engels leest http://help.ovh.com.

Hopelijk ga je volgende keer eerst zelf eens kijken of je een probleem op kunt lossen in plaats van te roepen dat je probleem bij iemand anders ligt in plaats van eigen ontwetendheid.

Met vriendelijke groet,

Morphie

alexweblog
06-01-10, 08:21
mooi dat het gelukt is.

Typhoon-NL
06-01-10, 06:35
het is maar goed dat jij over de Rescue mode bent begonnen, scheelde mij een hoop werk
naam van de map veranderd en gereboot
bedankt

je krijgt een email van OVH over de wijze dat je kan inloggen via SSH en VNC
let wel op het zijn 2 verschillende password
via VNC inloggen en je ziet dat het geboot is via een PE Windows ofzo
je hoeft gelukkig niks te mounten

Typhoon-NL
05-01-10, 23:49
kan iemand ff na gaan of Rescue mode hetzelfde werkt als Safe Mode, want ik MOET kaspersky verwijderen anders heb ik er nog niks aan
ben nu alles aan het back-uppen want als die rescue mode niks uithaald format ik die zooi en geef ik OVH de koude douche

alexweblog
05-01-10, 23:24
Je gaat naar je manager en dan ga je naar diensten.

vervolgens klik je op netboot en veranderd dit in rescue mode.

Vervolgens doe je een reboot en zul je per mail een instructie krijgen.

In de de gids van OVH kun je ook meer info vinden.

LETOP in inux moet je wel je schijf mounten of dit bij windows zo is zou ik zo niet weten ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
Alex

Typhoon-NL
05-01-10, 22:47
waar kan ik dat doen? kan niet in Windows zelf komen btw
nu dacht ik er aan om hem opnieuw te laten installen (Windows dan) maar dan zal ik wel alles kwijt zijn (zeker met die k*t Fransmannen)

oja ff over je signature, die klopt niet
ik weet niet wat ik nu moet doen, OVH wel maar veel te lui om het te doen

alexweblog
05-01-10, 21:41
Rescuemode ???

Typhoon-NL
05-01-10, 20:12
de support van OVH is echt verschrikkelijk
zalf een gehandicapte is zelfs beter
ze willen nog niet eens het problem verwijderen (programma dat het probleem veroorzaakt)
ik moet dat blijkbaar zelf doen met SSH, terwijl dat ook niet lukt

Raymon
05-01-10, 13:46
Precies, bel OVH NL even op en zeg dat ze die )(*&^%$ Fransen een schop geven

alexweblog
05-01-10, 08:35
Ik zou straks gewoon effe contact zoeken met support.

suc6 ermee

Typhoon-NL
05-01-10, 07:08
nu word ik toch ziek van die franse luilakken bij OVH
mijn server is offline, ik geef aan wat het probleem is
ze kijken erna zonder naar mijn ticket te kijken, kunnen ze het probleem niet oplossen deactiveren ze monitoring systeem in mijn manager

en ik denken dat OVH net zo goed is als Leaseweb, maar blijkbaar is OVH gewoon slecht

ik zal wel weer als enigste dit probleem hebben