OVH Community, your new community space.

Failover IPs Gebruiken

cooki3s
30-12-09, 00:17
Hoort niet echt meer bij dit onderwerp, maar heb zojuist een reinstall geprobeerd (meerdere eigenlijk) en nu krijg ik tijdens de reinstall telkens een error tijdens repartitie. (Error during partitions reset: Unable to create label on /dev/sda: 127). De server is nu feitelijk onbereikbaar omdat de reinstall altijd deze error geeft en het root wachtwoord veranderd is. Ik heb hiervoor een ticket met kritieke status aangemaakt (in het engels, voor het gemak van de techniekers daar). Is dit alles wat ik moest doen?

Nog een vraagje: zou er iemand die ook met een ubuntu server en meerdere ips (basis ip + failover ips) op de server werkt zijn config eens kunnen sturen of posten als voorbeeld?

Bedankt,

cooki3s
29-12-09, 12:02
Heb dit aangepast en nog is herstart. De eerste keer dat ik de networking heb herstart gaf hij 2 keer de SIOCSIFFLAGS error, maar na daarna nog is de networking te herstarten gaf hij geen errors meer.

Nu geeft hij dus geen errors meer, maar ik kan nog altijd niet de ips pingen van bij mij thuis of met een webtool. Iemand een idee wat ik nog verkeerd doe? Zijn er nog andere dingen die moeten veranderd worden voor deze werden (als in andere configs)?

Bedankt,

Morphie
29-12-09, 08:45
uit de gidsen van OVH

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door "gids.ovh.nl
auto eth0:0
iface eth0:0 inet static
address IP.DE.FAIL.OVER
netmask 255.255.255.255
verschil is volgens mij de netmask. Zet deze eens op 255.255.255.255

cooki3s
29-12-09, 02:05
Goedenavond iedereen,

Ik ben begonnen met het opzetten van een i7-2t kimsufi. Ik zou graag de failover ips gebruken op mijn server om ze dan te gebruken voor de gameservers die we erop draaien. Dit is gemakkelijker om de spellen te regelen aangezien deze dan op de default port kunnen draaien waardoor we kunnen verbinden met de server door een hostname zonder een port te hoeven gebruiken (dit gaat niet als ze op een andere port dan de default port draaien).

Ik heb begrepen dat ik hiervoor de failover ips moet 'binden' op de server.
Met wat hulp van het internet kwam ik voor ubuntu op
Code:
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet static
        address 188.165.192.*
        netmask 255.255.255.0
        network 188.165.192.0
        broadcast 188.165.192.255
        gateway 188.165.192.254

auto eth0:0
iface eth0:0 inet static
        address 91.121.219.*
        netmask 255.255.255.0

auto eth0:1
iface eth0:1 inet static
        address 91.121.219.*
        netmask 255.255.255.0

auto eth0:2
iface eth0:2 inet static
        address 91.121.219.*
        netmask 255.255.255.0
De 3 laatste ips zijn hier dus de failover ips. Echter als ik de networking dienst hierna herstart krijg ik
Code:
root@ks******:~# /etc/init.d/networking restart
 * Reconfiguring network interfaces...     
SIOCSIFFLAGS: Cannot assign requested address
                                                                                                                                                                                                      [ OK ]
Hierna kan ik wel lokaal de failover ips pingen, maar ze zijn onbereikbaar voor ping via mijn thuispc.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen.

Bedankt,