OVH Community, your new community space.

Server offline ! OVH Onbereikbaar !

Scriptman
28-12-09, 02:12
Het is telefonisch met morphie opgelost.

Iedereen bedankt voor de tips en hulp, morphie bedankt dat je tijd voor me gemaakt had.

Scriptman
27-12-09, 23:37
Uiteraard, dat snap ik.

Maar waar het mij om gaat in de titel is niet negatief bedoeld, omdat mensen altijd hier als eerste posten: mail de support, bel ze op, etc, daarom had ik al in de titel gezet dat jullie onbereikbaar waren.

Uiteraard snap ik dat jullie ook kerst vieren, tenslotte zijn we allemaal maar mensen.
Maar van de andere kant, frankrijk reageerd op de ticket die john gestuurd had, en vervolgens hoor je niks meer.. Ik ga er nu dan ervan uit dat frankrijk wel 24/7 is aangezien daar de datacenters zijn.

Maaargoed, ik hoop dat je wat kan vinden voor me, en de beveiliging was optimaal.
Echter als een bekende die wel eens helpt, iemand die jij ook wel goed kent wraak gaat nemen omdat ik hem van MSN gooi.. Gelukkig heeft alex me goed kunnen helpen met die rescue mode, dat snapte ik nog niet, nu wel gelukkig.

Morphie
27-12-09, 23:25
ik denk niet dat wij deze gegevens voor je hebben, maar ik kan het wel navragen. Probleem is en blijft dat je zelf verantwoordelijk bent voor beveiliging van je server.

over de telefoon, waarschijnlijk is een van ons dan niet uitgelogd geweest, duidelijk wordt er aan de telefoon gezegd........ wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag. Al zouden we niet afwezig geweest zijn door de feestdag dan was het nog steeds zaterdag. Ik bedoel het niet vervelend en zo wil ik het niet over laten komen maar juist door dit soort berichten komen de negatieve berichten in de wereld waar wij dus weer zoveel moeite voor moeten doen om het weer recht te praten. als er een probleem is dan wordt het aan de grote klok gehangen maar als het een gebruikers probleem is horen we dit nooit weer terug. ook als iets positiefs voor een klant gebeurd wordt hier geen melding van gemaakt. waardoor een forum enkel maar negatief voor ons is.

Scriptman
27-12-09, 23:11
Ik vroeg het alleen omdat er via de telefoon gezegd werd dat alle medewerkers in gesprek waren.. Dus heeeeeeeel misschien had je hem ff doorgelust ofzo ?

Ik vraag je mobiele nummer niet, ik ben toch onbelangrijk, want ik behoor niet tot de "grote klanten", alles waar ik op doel is dat ik het niet openbaar wens te maken en ik alleen logs vraag (indien ovh dat toevallig bijhoud).

Ik heb namelijk een vermoedelijke dader waar 4 mensen (incl ikzelf) bijna 99% zeker van zijn. Ik heb gisteren al contact gehad met de politie en ik kan maandag aangifte doen, echter heb ik dan logs nodig anders is het vrij nutteloos.

Morphie
27-12-09, 23:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scriptman
Iemand heeft mijn server verne*kt en rm -rf /* gedaan ofzo.

Ik weet wie het gedaan heeft maar ik heb dus helaas geen logs.
Ben je bereikbaar op het OVH nummer ?

Mvg,
Mario Lamers.
volgens mij staat er tijdens kantooruren op onze website. maar ik kan me vergissen. Er zijn mensen die mijn mobiel nummer hebben maar dat zijn meestal wel grote klanten. Ik geef enkel deze mensen mijn mobiel nummer omdat die ook daar geen misbruik van maken. Je had dit weekend echt pech normaal lees ik in het weekend ook de support mails. maar was dit weekend daartoe niet bij machtte

Scriptman
27-12-09, 22:57
Iemand heeft mijn server verne*kt en rm -rf /* gedaan ofzo.

Ik weet wie het gedaan heeft maar ik heb dus helaas geen logs.
Ben je bereikbaar op het OVH nummer ?

Mvg,
Mario Lamers.

Morphie
27-12-09, 22:39
ik zie dat je een server herinstall hebt gedaan. Je hebt niet in een hack gestaan waardoor je je server opnieuw moest installeren. kun je misschien vertellen wat er aan de hand is geweest

Raymon
27-12-09, 04:52
En met een netwerk boot kernel? Staat er nog iets bijzonders in de logfiles (/var/log) op je harddisk, die kan je met rescue modus uitlezen..

Scriptman
26-12-09, 22:39
Dat klopt dat je kon pingen, als ik mijn server in rescue mode start is alles in orde... start ik hem van de hd dan is hij totaal onbereikbaar.. ?

nyan
26-12-09, 20:38
Ik krijg er ook wel ping van, maar ssh doet ie niet o-o

Beetje rot voor je dat dit precies vandaag gebeurd:/

Raymon
26-12-09, 19:14
Pingen naar ks2852.kimsufi.com [213.186.59.141] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.186.59.141: bytes=32 tijd=20 ms TTL=54
Antwoord van 213.186.59.141: bytes=32 tijd=19 ms TTL=54

En ssh is gewoon alive.. Lijkt me niet zo offline eigenlijk. Of zit je in rescue modus?

alexweblog
26-12-09, 17:51
Ook bij OVH zal het wel 2e Kerstdag zijn met als gevolg de dag erna zondag dus denk dat de support vanaf maandag pas weer bereikbaar is.

Dus ik denk dat je moet open dat je ticket in frankrijk snel aan de beurt is.

Scriptman
26-12-09, 17:18
Beste ovh,

Mijn server is vandaag al de hele dag onbereikbaar, netzoals jullie telefoonnummer.

Een harde reboot werd HEEL LAAT pas in behandeling genomen, sever nog steeds offline.

Telefoniche helpdesk is bezet ???? Ik krijg een bezet toon.
Op mijn ticket heb ik nog steeds geen reactie.

Het gaat hier om: ks2852.kimsufi.com

Graag zsm. antwoord want mijn klanten zijn nu al UREN offline.