OVH Community, your new community space.

Winscp/ssh naar server werkt niet bij vol bandbreedte gebruik

freakt
09-12-09, 19:43
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
ah dat is wel een goed idee, ik ben er achter gekomen dat hij wel connect, maar mencoder dan afkapt als hij disconnect.. dus screen of background mode fixed dit wel, dankje^^
Screen's zijn handig! Ook handig om in te chatten (hinkt naar iemand hier op het forum)

freakt
09-12-09, 19:42
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
Euhmmm ja lijkt me vrij logisch? Als je uplink vol zit is er geen ruimte meer voor iets anders.
Nee, dit klopt helemaal niet wat je zegt.... tipje in je huis-tuin-en-keuken router zelfs al: QoS

nyan
09-12-09, 19:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
je kan kijken met ifconfig of je network kaart geen drops, of errors heeft.

Echter kan het zijn dat je systeem aan de max zit en dan timouts geeft voor ssh of dit gewoon trager gaat (is mogelijk)

tipje, als je commands runt, doe even in een 'screen' dan blijft het draaien als je weg gaaf; of nog beter gewoon in background (& of nohup)
ah dat is wel een goed idee, ik ben er achter gekomen dat hij wel connect, maar mencoder dan afkapt als hij disconnect.. dus screen of background mode fixed dit wel, dankje^^

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
Euhmmm ja lijkt me vrij logisch? Als je uplink vol zit is er geen ruimte meer voor iets anders.
>via mijn eigen computer werkt normale ssh via putty wel gewoon.

Raymon
09-12-09, 13:58

freakt
08-12-09, 23:34
je kan kijken met ifconfig of je network kaart geen drops, of errors heeft.

Echter kan het zijn dat je systeem aan de max zit en dan timouts geeft voor ssh of dit gewoon trager gaat (is mogelijk)

tipje, als je commands runt, doe even in een 'screen' dan blijft het draaien als je weg gaaf; of nog beter gewoon in background (& of nohup)

nyan
08-12-09, 23:03
Hey,
Ik heb al een jaar of wat het probleem dat ik niet via winscp naar mijn dedis kan verbinden als ze 100 van hun 100 mbit gebruiken. via mijn eigen computer werkt normale ssh via putty wel gewoon.
Aangezien de load op mijn SP mini's gewoon 0.01 is terwijl ze max beladen worden wou ik ze ook gebruiken voor videoconversie, ik gebruik hiervoor gewoon "ssh bla@bla.bla mencoder doe wat" via .sh.. dit timed ook gewoon uit als ze op hun 100 mbit zitten(alleen de encode server).

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, lately zitten ze nl 24/7 op 100 mbit en kan ik ze dus niet gebruiken hiervoor:/