OVH Community, your new community space.

Wat ga jij doen met je gratis server


rssurvivor
16-04-09, 12:31
Ik ga ook een virtual pc erop draaien.

Cere4l
16-04-09, 11:49
Had thuis een virtual server draaien om dingen op te testen. Ben alleen niet vaak thuis en de internet verbinding in ons gat is om te janken.. dus remote die pcs overnemen ging... minder vloeiend om het maar netjes te houden. Dat zal de hoofdreden worden.

Delaja
16-04-09, 02:43
Ik wil er van alles mee proberen en vooral de lijn flink testen

Josje
16-04-09, 02:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
hier kan je hem vinden:
http://www.ovh.nl/producten/domeinen.xml
Alleen .nl is gratis, 1 perdag per klant, have fun
Als ik goed lees mag je dus dagelijks een gratis .nl domeintje aanvragen?

jerbob92
09-04-09, 19:51
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx
Onthoudt wel dat je een shared verbinding hebt
Ik heb het over 30 mb geheugen he! Als hij op 40 poorten draait zit ik op 11 mbit, kan dus nog wel wat bij

Sphinx
09-04-09, 19:15
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerbob92
Ik draai nu TrackMania Nations Forever + Xaseco... eerst was het 50 slot server, maar toen ik erachter kwam dat ik bij de volle belasting van de 50 poorten maar 30 mb gebruikt werd en 1 procent processor heb ik er 100 slot van gemaakt
Onthoudt wel dat je een shared verbinding hebt

jerbob92
09-04-09, 19:10
Ik draai nu TrackMania Nations Forever + Xaseco... eerst was het 50 slot server, maar toen ik erachter kwam dat ik bij de volle belasting van de 50 poorten maar 30 mb gebruikt werd en 1 procent processor heb ik er 100 slot van gemaakt

KooolaNL
09-04-09, 15:00
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Ik heb 2x 16 slots css servers lopen, nog niet kunnen testen of hij alle slots aankan maar met een paar mensen had ik geen enkele lag en een goeie ping (20-30).
is je cpu niet 100%

celeron + srcds = dikke cpu stress dacht ik :/

Raymon
09-04-09, 14:27
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KooolaNL
praten jullie hier allemaal over linux btw
De beta servers zijn alleen maar met linux te krijgen dus, ja.. we hebben het over linux

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx
Swap hoeft niet persé 2x zo groot als de memory zijn. Als het maar tenminste iets groter dan je memory is zodat je het kunt debuggen.
Mij is altijd geleerd als vuistregel: Swap = 2x fysieke geheugen.

Arie
09-04-09, 14:26
Ik heb 2x 16 slots css servers lopen, nog niet kunnen testen of hij alle slots aankan maar met een paar mensen had ik geen enkele lag en een goeie ping (20-30).

KooolaNL
09-04-09, 14:21
praten jullie hier allemaal over linux btw


ik dacht altijd dat gameserver + celeron niet goed werkte

ik zou wel een half life 2 deathmatch servertje willen draaien maar weet niet of da goed loopt aangezien mijne 1.2ghz celeron is

Praetorian
09-04-09, 14:12
Op het moment vooral aan het klooien met https en ftps, probeer dingen uit met SSL verbindingen.

Vooralsnog ben ik van plan 'm te gaan gebruiken voor:
* https
* ftps
* shoutcast

Sphinx
09-04-09, 14:07
Swap hoeft niet persé 2x zo groot als de memory zijn. Als het maar tenminste iets groter dan je memory is zodat je het kunt debuggen.

Raymon
09-04-09, 13:26
Aankloten Ik denk dat ik per maand minimaal 2 re-installs doe om weer wat anders uit te testen. Eens ff alle 'klaar voor gebruik' distributies langsgaan enzo

Absoluut geen IRC, gameserver of torrent.

De partitionering van OVH is wat lastig idd, ik heb er zelf uiteindelijk dit van gemaakt

/boot - 100mb
/tmp - 1024mb
swap - 2084mb
/ - rest

Knoeki
09-04-09, 12:23
Ventrilo, Apache, proftpd, bnc, shoutcast en nog wat andere dingen eventueel. misschien een ut'99 servertje :_)

McKillem
09-04-09, 11:42
Momenteel draait het als FTP en HTTP server.

Wat ik er nog verder mee gaan doen weet ik nog niet helemaal. Mogelijk gameserver.

baron
09-04-09, 04:56
lol heel veel van jullie gaan er een game server van maken
ik heb er ook een game server van gemaakt hij loopt prima alleen is het een franse server
me ping is goed en de game helemaal I LOVE MOHAA (medal of honor allied assault)

renspoesse
05-04-09, 19:10
Ik ben van plan mijn server te gebruiken als webserver / mail / database etc en als TeamSpeak server. Misschien dat ik 'm ook nog als Call of Duty 4 server ga gebruiken.

Verder ook voor wat andere filehosting.

jordygeorge
05-04-09, 19:02
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joppiesaus
Ik ga er een aantal game servers op draaien voor mijn clan en een teamspeak server
Welke game?

Joppiesaus
05-04-09, 18:56
Ik ga er een aantal game servers op draaien voor mijn clan en een teamspeak server

Rub3n
05-04-09, 18:54
Ik ga mijn server voor het volgende gebruiken:

- File storage (voor vrienden/kennissen)
- Webhosting (o.a. mijn persoonlijke portfolio)
- IRC BNC's enzo
- Gameserver misschien

en verder alles wat ik maar kan bedenken of mogelijk nodig zou kunnen hebben.

MWeulink
05-04-09, 17:59
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmsnotje
Waar zijn ze gratis te vinden dan ? Heb het denk even gemist ;-/

Ga hem gebruiken voor :

* Webhosting
* IRC
* FTP
* Linux Torrents hosten
* Mail server
* enja als iemand nog een leuke crime game heeft dan wil ik die er ook wel opzetten .. of een andere leuke game
hier kan je hem vinden:
http://www.ovh.nl/producten/domeinen.xml
Alleen .nl is gratis, 1 perdag per klant, have fun

jmsnotje
05-04-09, 16:06
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
WOW Prive server ?

IRC Server aan deze kant ook, draait al btw incl. server van kamaraad van me die er aan hangt
en denk dat ik nu maar eens een winkeltje of 6 ga voorzien van nieuwe website...
als cadeau ofzo...
Domein namen zijn nu toch gratisch dus kan makkelijk
Waar zijn ze gratis te vinden dan ? Heb het denk even gemist ;-/

Ga hem gebruiken voor :

* Webhosting
* IRC
* FTP
* Linux Torrents hosten
* Mail server
* enja als iemand nog een leuke crime game heeft dan wil ik die er ook wel opzetten .. of een andere leuke game

MWeulink
05-04-09, 00:22
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maurice92983
Nah, Unreal tournament
ks369905.kimsufi.com Kosten voor ingebruikname van een dedicated server Te doen 0.00 1 0.00
ks369905.kimsufi.com isgenoeg Large Standard 08 Revolution - 12 maanden Gedaan 0.00 1 0.00
ks369905.kimsufi.com Besturingssysteem Debian 4.0 - engels Te doen 0.00 1
Hier staat dat het besturingssysteem nog moet gebeuren en hij moet nog in gebruik genomen worden heh
we wait
edit-
ps - welke irc server btw? (weet niet of het toegestaan is dat hier te posten tho)
komt straks als die weer up is ff in je prive

Maurice92983
04-04-09, 21:53
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
WOW Prive server ?

IRC Server aan deze kant ook, draait al btw incl. server van kamaraad van me die er aan hangt
en denk dat ik nu maar eens een winkeltje of 6 ga voorzien van nieuwe website...
als cadeau ofzo...
Domein namen zijn nu toch gratisch dus kan makkelijk
Nah, Unreal tournament
ks369905.kimsufi.com Kosten voor ingebruikname van een dedicated server Te doen 0.00 1 0.00
ks369905.kimsufi.com isgenoeg Large Standard 08 Revolution - 12 maanden Gedaan 0.00 1 0.00
ks369905.kimsufi.com Besturingssysteem Debian 4.0 - engels Te doen 0.00 1
Hier staat dat het besturingssysteem nog moet gebeuren en hij moet nog in gebruik genomen worden heh
we wait
edit-
ps - welke irc server btw? (weet niet of het toegestaan is dat hier te posten tho)

zydron
04-04-09, 21:38
je bedoeld de .nl domeinen he :P
ga er denk ik ook 1tje aanvragen voor mijn site

daarvoor zijn wij hollanders
hoe goedkoper (of gratis) hoe beter

MWeulink
04-04-09, 21:35
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maurice92983
In ieder geval een irc server draaien, en waarschijnlijk nog een game server ernaast.
WOW Prive server ?

IRC Server aan deze kant ook, draait al btw incl. server van kamaraad van me die er aan hangt
en denk dat ik nu maar eens een winkeltje of 6 ga voorzien van nieuwe website...
als cadeau ofzo...
Domein namen zijn nu toch gratisch dus kan makkelijk

zydron
04-04-09, 21:29
ik ga het reinstallen naar
swap 2048 MB
/ = rest

mooi geen last van volle partities

edit: zo reinstall gestart, zit te denken om er een video site op te bouwen.
en dan lekker die verbinding stresstesten op een leuke manier

Jesper
04-04-09, 21:28
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zydron
eerste wat ik ga doen is die server reinstallen.

Een vriend van mij (die Blackhole ook kent) is klant van OVH (via de franse site).

En de partities die OVH hanteert zijn ronduit bagger:
/ = 3 GB
/home = de rest
en dan nog swap, weet niet hoeveel maar ik geloof 512 MB
Partities zijn als volgt ingedeeld.

/ = 10~20GB
/var = Alles wat overblijft.
/Swap = 512MB.

Ik heb op mn server
/ = 20GB
/var = de rest
/Swap = 1024mb

zydron
04-04-09, 21:25
eerste wat ik ga doen is die server reinstallen.

Een vriend van mij (die Blackhole ook kent) is klant van OVH (via de franse site).

En de partities die OVH hanteert zijn ronduit bagger:
/ = 3 GB
/home = de rest
en dan nog swap, weet niet hoeveel maar ik geloof 512 MB

Jesper
04-04-09, 21:25
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
oops... vergeten ns1 + ns2 als A aan te maken op dns server natuurlijk
....
ik ben dom

Heel erg bedankt, had ik over het hoofd gezien hahahaha
Graag gedaan

Maurice92983
04-04-09, 21:24
In ieder geval een irc server draaien, en waarschijnlijk nog een game server ernaast.

Online
04-04-09, 21:22
Hopelijk een leuk gameservertje/shoutcast en wat nog meer

Jurrie92
04-04-09, 21:11
Het uittesten van programma's die ik zelf heb gemaakt

MWeulink
04-04-09, 20:27
oops... vergeten ns1 + ns2 als A aan te maken op dns server natuurlijk
....
ik ben dom

Heel erg bedankt, had ik over het hoofd gezien hahahaha

Jesper
04-04-09, 19:52
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
inderdaad, ik doe pricies het zelfde, werkt allemaal top alleen krijg ik me Domains niet op mijn DNS Servers... SIDN zit te kutten ofzo
allemaal van die strenge regeltjes :S
Dan doe je iets niet goed

Maak bij het bedrijf waarbij je je domein geregistreerd hebt:
2x A records.

ns1..nl A
ns2..nl A

Vervolgens ga je naar je DNS op je server.
Maak je het domein aan.
Maak je deze records aan.
2x A records
2x NS records.
(Meer mag natuurlijk)

ns1..nl A (ZELFDE ZOALS BOVEN)
ns2..nl A (ZELFDE ZOALS BOVEN)
.nl. NS ns1..nl
.nl. NS ns2..nl

Restart je DNS.

Ga naar http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,588...ver_check.html

Vul je Domein boven in

Dan ns1..nl met het IP
Dan ns2..nl met het IP

Dan als je geen errors meer krijgt die REJECTED output geven. dan heb je het goed gedaan, ga dan naar je registrar en verander je domein nameservers naar ns1..nl en ns2..nl

En dan een aantal uurtjes wachten totdat alles perfect werkt (2-12uur zoiets...)

MWeulink
04-04-09, 19:28
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackHole
Yep.. de beste manier van bughunten is er volop dingen op draaien, om te kijken of je bugs tegen komt. Immers, je zoekt naar bugs voor de uiteindelijk productieservers, dus moet je net doen ofdat je een productiesysteem draait om te kijken of er bugs zijn.

Vandaar dat ik ook zo veel ga draaien. Een flinke stresstest.
inderdaad, ik doe pricies het zelfde, werkt allemaal top alleen krijg ik me Domains niet op mijn DNS Servers... SIDN zit te kutten ofzo
allemaal van die strenge regeltjes :S

jordygeorge
04-04-09, 19:23
daarom, je moet die servers gewoon gebruiken zoals je wilt, zo zal iedereen er wat anders mee gaan doen en zo krijg je dus van alle kanten verschillende feedbacks end bugs.... slim van OVH!

BlackHole
04-04-09, 19:15
Yep.. de beste manier van bughunten is er volop dingen op draaien, om te kijken of je bugs tegen komt. Immers, je zoekt naar bugs voor de uiteindelijk productieservers, dus moet je net doen ofdat je een productiesysteem draait om te kijken of er bugs zijn.

Vandaar dat ik ook zo veel ga draaien. Een flinke stresstest.

Jesper
04-04-09, 19:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackHole
Ik ga weer eens een aantal oude projecten oppakken. Ik heb vaker betá-testing gedaan voor dergelijke root-servers, dus heb nog een heleboel projecten liggen waar ik elke keer aan verder werk.

Denk aan dingen als webservices (combi webserver/mail/database/nog meer), een paar gameservers voor verschillende (al dan wel niet eigen) games, en veel vhost en cluster probeersels.
Ja inderdaad, ik probeer op dit moment DNS clustering, werkt aardig goed moet ik zeggen, nog geen klachten voor zover

Jesper
04-04-09, 19:12
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door voidzero
Zoals ik al zei: bughunten, want daar is die server voor en niet voor allerlei leuke productieve dingetjes.
Wij mogen de server voor alles gebruiken, als wij een miljoen ermee verdienen, maakt dat niks uit.

BlackHole
04-04-09, 19:05
Ik ga weer eens een aantal oude projecten oppakken. Ik heb vaker betá-testing gedaan voor dergelijke root-servers, dus heb nog een heleboel projecten liggen waar ik elke keer aan verder werk.

Denk aan dingen als webservices (combi webserver/mail/database/nog meer), een paar gameservers voor verschillende (al dan wel niet eigen) games, en veel vhost en cluster probeersels.

jordygeorge
04-04-09, 18:42
back 2 topic pls!

jordygeorge
04-04-09, 18:41
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door voidzero
Misschien begrijp je de definitie van productie dan niet.
http://www.hannonhill.com/new-kb/Production-Server/
bijdehandjes gegeten?

De opzet van OVH is, ik zal quoten: "die u gratis kunt gebruiken zoals u wilt"

voidzero
04-04-09, 18:37
Misschien begrijp je de definitie van productie dan niet.
http://www.hannonhill.com/new-kb/Production-Server/

jordygeorge
04-04-09, 18:36
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door voidzero
Zoals ik al zei: bughunten, want daar is die server voor en niet voor allerlei leuke productieve dingetjes.
Uhmm door die productieve dingentjes ken je juist bugs eruit halen...

voidzero
04-04-09, 18:35
Zoals ik al zei: bughunten, want daar is die server voor en niet voor allerlei leuke productieve dingetjes.

jordygeorge
04-04-09, 18:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Welk OS gebruik je?
Ik draai nu Debian 4.0

Heb nu 4 gameserver lopen, 2 call of duty 2 en 2 call of duty 4 servers, so far so good!

Ik heb dezelfde ping tijden als naar mijn gameservers in NL... Tot nu toe nog geen lagg, terwijl deze server lagere specs heeft dan mijn dedicated in NL...

Jesper
04-04-09, 18:21
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jordygeorge
Ik heb dit topic geopend om te kijken wat iedereen van plan is met zijn gratis dedicated server.

Mijn plan is om gameservers (Call of duty) op de dedicated servers te hosten en te kijken hoe de ping tijden zijn en of de server lagg vrij draaien als er een hoop spelers geconnect zijn.

Ben benieuwd wat jullie plannen zijn.

Greetzzz

Jordy
Welk OS gebruik je?

Mijn Server dient als:
-Dns Server
-Mail Server
-FTP Server
-Web Server
-Streaming Server
-En Eventueel later als ISO library

En m'n server loopt als een zonnetje, NU al

jordygeorge
04-04-09, 18:16
Ik heb dit topic geopend om te kijken wat iedereen van plan is met zijn gratis dedicated server.

Mijn plan is om gameservers (Call of duty) op de dedicated servers te hosten en te kijken hoe de ping tijden zijn en of de server lagg vrij draaien als er een hoop spelers geconnect zijn.

Ben benieuwd wat jullie plannen zijn.

Greetzzz

Jordy