OVH Community, your new community space.

Server in frankrijk?


Jesper
16-04-09, 15:48
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rssurvivor
In principe is de locatie natuurlijk niet een heel groot probleem, voor zover ik weet is de datalink tussen FR en NL best goed.
Daarom hebben wij ook 500 testservers tot onze beschikking gekregen, zodat OVH de datalink tussen haar datacentra en Nederland kan verbeteren dmv onze feedbacks!

rssurvivor
16-04-09, 10:45
In principe is de locatie natuurlijk niet een heel groot probleem, voor zover ik weet is de datalink tussen FR en NL best goed.

mina
16-04-09, 08:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Oles can you answer the following question:

Are all the servers for the beta testers located in France?

Please simple Yes or No. So there are no more misunderstandings anymore.
Ja onze verschillende datacenters zijn in Frankrijk ( Parijs en Roubaix)

KingOfDos
15-04-09, 23:54
Waarom verwachten mensen dat OVH overal een reactie op geeft, terwijl dit net zo goed door mede-gebruikers kan gebeuren. Dit is juist het stuk efficientie van een forum, mensen met elkaar laten communiceren, op een (tijds)efficiente manier (als in, meer mensen welke je vraag beantwoorden, dus sneller, minder tijd voor OVH om zich zorgen te maken om basisvragen). Dit met oogpunt dat andere mensen ook dingen weten.
Als iemand ziet dat er iets fouts geschreven is, dan zal deze dit proberen te corrigeren. En als OVH ziet dat een gebruiker iets verkeerds tiept, dan zal OVH, net als een andere gebruiker, hier een correctie overheen plaatsen. Zo werkt een forum gewoon.

Dat bepaalde mensen dan niet gewend zijn om met een forum te werken, en persoonlijke en directe communicatie verwachten, tja. Pak dan de mail of een telefoon. En bepaalde mensen accepteren het blijkbaar ook niet als mensen proberen (op een vrij nette manier) gebruikers op te voeden, voor het correcte gebruik van een forum. Wat is er mis mee dat mensen bepaalde gebruiken een bepaald medium proberen uit te leggen? Als je in een auto wil rijden, dan haal je een rijbewijs. Wil je op een forum reageren, dan zullen je mede-gebruikers je dit leren.
Als ik deze "van me afschrijf modus" door laat vloeien, dan kom ik op een gegeven moment "als ik niet oplet" uit bij een internetrijbewijs. Oeps, te laat, het is geschreven.

Voor de duidelijkheid, dit is niet aanvallend bedoeld naar enig persoon (als ik door de stad loop dan schop ik toch ook geen willekeurige mensen?). Enkel een random offtopic opmerking, waarbij ik niet de gehele discussie terug naar flamend niveau wil hebben.

l4mer
15-04-09, 13:51
You can wait for Octave to answer this, but it's been answered already: ALL OVH servers are in France, so yes, the beta servers too.

Rub3n
15-04-09, 12:19
Oles can you answer the following question:

Are all the servers for the beta testers located in France?

Please simple Yes or No. So there are no more misunderstandings anymore.

Rub3n
15-04-09, 12:17
For oles:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
1 <1 ms <1 ms 1 ms 192.168.2.1 <= My router
2 47 ms 52 ms 71 ms 10.*.*.1 <= Ziggo's router
3 51 ms 70 ms 73 ms zl-rc0001-cr101-ae20-214.core.as9143.net [213.51
.139.33] <= Ziggo, Zwolle
4 85 ms 110 ms 116 ms asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.1
58.100] <= Ziggo, Groningen
5 88 ms 73 ms 69 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231] <= Amsterdam
6 * 47 ms * 40g.rbx-2-6k.routers.ovh.net [91.121.131.9] <= Roubaix?
7 65 ms 106 ms 66 ms rbx-6-m1.routers.ovh.net [213.251.191.141]
8 47 ms 28 ms 88 ms *[*]

Arie
10-04-09, 17:08
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Welke IP's?
De IPs ga ik hier niet plaatsen, ook omdat er 1 niet van mij is.

Maar in mijn post zie je de traceroutes en daar zie je de verschillen.

oles@ovh.net
10-04-09, 16:02
Jesper a écrit:
>
> oles@ovh.net;2088 Wrote:
>> Jesper a écrit:
>> >
>> > oles@ovh.net;2028 Wrote:
>> >> Jesper a écrit:
>> >> >
>> >> > Ja, bijna al het verkeer in nederland loopt via amsterdam naar

>> Parijs
>> >> > naar Roubaix.
>> >> >
>> >> > Of in mijn geval Almelo -> Enschede -> Zwolle -> Groningen (:S)

>> ->
>> >> > Amsterdam -> Parijs -> Roubaix
>> >> > Of Almelo -> Enschede -> Frankfurt -> Parijs -> Roubaix,
>> >>
>> >> can you send a traceroute ? I don't believe a story.
>> >
>> > I have a total of 8 hops, which include my router aswell, so 7 only.

>> in
>> > some cases (which dont occur often) I am pointed trough frankfurt.
>> >
>> > EDIT: My apoligies, Paris does not belong in the list.

>>
>> still a story and no technical info I need the traceroute

>
> I did post a traceroute...


can you repost (please don't edit, I read the forum web thought a newsgroup
if you edit, it doesn't update de post).


Jesper
10-04-09, 12:06
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oles@ovh.net
Jesper a écrit:
>
> oles@ovh.net;2028 Wrote:
>> Jesper a écrit:
>> >
>> > Ja, bijna al het verkeer in nederland loopt via amsterdam naar Parijs
>> > naar Roubaix.
>> >
>> > Of in mijn geval Almelo -> Enschede -> Zwolle -> Groningen (:S) ->
>> > Amsterdam -> Parijs -> Roubaix
>> > Of Almelo -> Enschede -> Frankfurt -> Parijs -> Roubaix,

>>
>> can you send a traceroute ? I don't believe a story.

>
> I have a total of 8 hops, which include my router aswell, so 7 only. in
> some cases (which dont occur often) I am pointed trough frankfurt.
>
> EDIT: My apoligies, Paris does not belong in the list.


still a story and no technical info I need the traceroute
I did post a traceroute...

oles@ovh.net
10-04-09, 10:36
Jesper a écrit:
>
> oles@ovh.net;2028 Wrote:
>> Jesper a écrit:
>> >
>> > Ja, bijna al het verkeer in nederland loopt via amsterdam naar Parijs
>> > naar Roubaix.
>> >
>> > Of in mijn geval Almelo -> Enschede -> Zwolle -> Groningen (:S) ->
>> > Amsterdam -> Parijs -> Roubaix
>> > Of Almelo -> Enschede -> Frankfurt -> Parijs -> Roubaix,

>>
>> can you send a traceroute ? I don't believe a story.

>
> I have a total of 8 hops, which include my router aswell, so 7 only. in
> some cases (which dont occur often) I am pointed trough frankfurt.
>
> EDIT: My apoligies, Paris does not belong in the list.


still a story and no technical info I need the traceroute


Jesper
09-04-09, 23:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oles@ovh.net
Jesper a écrit:
>
> Ja, bijna al het verkeer in nederland loopt via amsterdam naar Parijs
> naar Roubaix.
>
> Of in mijn geval Almelo (-> Enschede/Hengelo) -> Zwolle -> Groningen (:S) ->
> Amsterdam -> Roubaix
> Of Almelo -> Enschede -> Frankfurt -> Parijs -> Roubaix,


can you send a traceroute ? I don't believe a story.
I have a total of 8 hops, which include my router aswell, so 7 only. in some cases (which dont occur often) I am pointed trough frankfurt.

EDIT: My apoligies, Paris does not belong in the list.

So it would be:

Code:
  1    <1 ms    <1 ms     1 ms  192.168.2.1 <= My router
  2    47 ms    52 ms    71 ms  10.*.*.1 <= Ziggo's router
  3    51 ms    70 ms    73 ms  zl-rc0001-cr101-ae20-214.core.as9143.net [213.51
.139.33] <= Ziggo, Zwolle
  4    85 ms   110 ms   116 ms  asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.1
58.100] <= Ziggo, Groningen
  5    88 ms    73 ms    69 ms  amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231] <= Amsterdam
  6     *       47 ms     *     40g.rbx-2-6k.routers.ovh.net [91.121.131.9] <= Roubaix?
  7    65 ms   106 ms    66 ms  rbx-6-m1.routers.ovh.net [213.251.191.141]
  8    47 ms    28 ms    88 ms  *[*]

Jesper
09-04-09, 23:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Dat is simpel weg gewoon niet waar, ik heb dit meerdere keren gedaan gespreid over meerdere dagen, en net via een andere server in amsterdam, en ook via http://network-tools.com .. overal zit een verschil tussen de twee IP's zoals ik die aangaf.
Welke IP's?

oles@ovh.net
09-04-09, 21:52
Jesper a écrit:
>
> Ja, bijna al het verkeer in nederland loopt via amsterdam naar Parijs
> naar Roubaix.
>
> Of in mijn geval Almelo -> Enschede -> Zwolle -> Groningen (:S) ->
> Amsterdam -> Parijs -> Roubaix
> Of Almelo -> Enschede -> Frankfurt -> Parijs -> Roubaix,


can you send a traceroute ? I don't believe a story.


Arie
09-04-09, 19:40
Ja nu lijkt het net alsof ik hier een groot punt van wil maken, maar als iemand van OVH gewoon in eerste instantie even snel zegt Ja of Nee dan waren we ook klaar geweest.

Maar goed laten we het maar houden op dat 't in Frankrijk staat en of ze allemaal in het zelfde DC staan is niet zeker...

jerbob92
09-04-09, 19:34
Nou wat denk je van: ander rack, andere rij, andere zaal, ander datacenter?
Genoeg opties?

Arie
09-04-09, 19:28
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Nou, je computer pakt simpelweg het-op-dat-moment snelste route naar de bestemming, dus daarom kan er soms een hop minder of meer tussen zitten
Dat is simpel weg gewoon niet waar, ik heb dit meerdere keren gedaan gespreid over meerdere dagen, en net via een andere server in amsterdam, en ook via http://network-tools.com .. overal zit een verschil tussen de twee IP's zoals ik die aangaf.

Jesper
09-04-09, 18:38
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
Ja maar dan nog vraag ik me af wat de verschillen zijn met de hops;

Code:
  3    10 ms    10 ms    10 ms  vlan83.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.133]
  4     *       11 ms     *     amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
  5    42 ms    44 ms     *     20g.vss-1-6k.routers.ovh.net [94.23.122.70]
  6    19 ms    25 ms    21 ms  *.kimsufi.com [94.23.*.*]
En

Code:
  3    10 ms    10 ms    11 ms  vlan83.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.133]
  4    67 ms     *       65 ms  amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
  5    34 ms    20 ms     *     40g.rbx-2-6k.routers.ovh.net [91.121.131.9]
  6    25 ms    19 ms    16 ms  rbx-14-m1.routers.ovh.net [213.251.191.165]
  7    21 ms    26 ms    18 ms  *.kimsufi.com [91.121.*.*]
Nou, je computer pakt simpelweg het-op-dat-moment snelste route naar de bestemming, dus daarom kan er soms een hop minder of meer tussen zitten

Maar de routers van roubaix zijn alleen vanuit nederland te bereiken via AmsIX, hier moet je gewoon simpelweg langs

Arie
09-04-09, 18:19
Ja maar dan nog vraag ik me af wat de verschillen zijn met de hops;

Code:
  3    10 ms    10 ms    10 ms  vlan83.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.133]
  4     *       11 ms     *     amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
  5    42 ms    44 ms     *     20g.vss-1-6k.routers.ovh.net [94.23.122.70]
  6    19 ms    25 ms    21 ms  *.kimsufi.com [94.23.*.*]
En

Code:
  3    10 ms    10 ms    11 ms  vlan83.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.133]
  4    67 ms     *       65 ms  amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
  5    34 ms    20 ms     *     40g.rbx-2-6k.routers.ovh.net [91.121.131.9]
  6    25 ms    19 ms    16 ms  rbx-14-m1.routers.ovh.net [213.251.191.165]
  7    21 ms    26 ms    18 ms  *.kimsufi.com [91.121.*.*]

Jesper
09-04-09, 16:12
Ja, bijna al het verkeer in nederland loopt via amsterdam naar Parijs naar Roubaix.

Of in mijn geval Almelo (-> Enschede/Hengelo) -> Zwolle -> Groningen (:S) -> Amsterdam -> Roubaix
Of Almelo -> Enschede -> Frankfurt -> Roubaix,

@Arie
En omdat Jesper niet van OVH zelf is en ik nergens heb gelezen dat alle servers in Frankrijk gehost worden zou ik ook nog een antwoord willen zien van OVH, of een link waar dat staat.
Als je leest wat oles@ovh.com (Octave, Technisch directeur) allemaal gepost heeft, inclusief filmpjes over het datacenter kan je er toch redelijk van uit gaan dat alles in Roubaix staat?

l4mer
08-04-09, 20:19
2 in Roubaix, 1 in Parijs. Alledrie in Frankrijk dus Dat verkeer naar Amsterdam zal wel te maken hebben met het feit dat Amsterdam een nogal grote speler is in 'het internetverkeer'. Buiten de directe lijnen van OVH daar naar Warschau wordt er dus nog veel meer vanaf Amsterdam verdeeld denk ik.

Over de routers/lijnen staat hier een stukje.

Arie
08-04-09, 18:55
Ik zie inderdaad dat er 2/3 datacenters van OVH in Frankrijk staan, op die weathermap zie ik dat het verkeer in Frankrijk veel groter is maar dat er in Amsterdam ook redelijk wat verkeer is..

Maar goed, er vanuit gegaan dat alles in Frankrijk staat, hoe zit het met die extra hop en verschillende routes.

spons
08-04-09, 18:47
Uit deze link kan ik opmaken dat de datacenters in Frankrijk staan. Je kan die ook terugzien op deze kaart.

Arie
08-04-09, 18:33
Een vraag als deze kan prima gesteld worden aan OVH via dit forum. Naast dat het doel van een forum communiceren is, is het ook handig voor anderen die een zelfde vraag hebben. Dan hoeft één vraag niet vaker gesteld te worden. Zo ben ik namelijk ook wel benieuwd naar de locatie van de servers.

En omdat Jesper niet van OVH zelf is en ik nergens heb gelezen dat alle servers in Frankrijk gehost worden zou ik ook nog een antwoord willen zien van OVH, of een link waar dat staat.

Het zit namelijk zo dat bij een aantal servers er een extra hop tussen zit bij de traceroute, bij die servers hebben de twee na laatste hops 'rbx' in de naam terwijl een aantal andere dit niet hebben.

Praetorian
08-04-09, 16:32
Waarom verdraaien mensen toch steeds mijn opmerkingen. Nergens is te lezen dat ik zeg dat hij niet mag reageren. Ik geef alleen kritiek op zijn manier van posten.

Schijnbaar gaan de reacties hier de verkeerde kant op. Ik zal het hierbij laten.

Jesper
08-04-09, 16:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Jan
Goh, wat gezellig hier. Laat ik me ook eens mengen in de discussie... Daarvoor is inmiddels een forum.

Wanneer mensen rechtstreeks contact met OVH willen hebben, kunnen ze naar mijn inziens ook rechtstreeks mailen.

Ik weet voor 99% zeker dat OVH dit forum heeft ingericht voor klanten helpen klanten, en nieuwsaankondigingen.

De opmerking dat Jesper betweterig is, en niet zoveel mag reageren op vragen vind ik dat ook de grootste onzin. Waarom is er anders een forum?
Kudos, +1...

Inderdaad, veel mensen snappen blijkbaar het principe van een forum niet, en ik reageer misschien kut ofzo, maar dat komt omdat ik gewoon niet snap waarom die mensen boos worden, als een ANDER het antwoord geeft.

Jesper
08-04-09, 16:30
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Ik mis de link tussen mijzelf waarin ik aangeef dat je een betweter bent en jou opmerking dat ik niemand schijn te helpen?


Nogmaals: Niet relevant. Je kunt niet verwachten dat zo'n persoon op het forum uberhaupt rondloopt. Of wil je hiermee duidelijk proberen te maken dat oles@ovh of mina deze functie vervullen?

Dat je er wel aan gewent bent en daarop maar aankondigt dat je alle howto's gaat verwijderen vind ik kinderachtig. Je kunt totaal niet tegen kritiek zeker? Ik ben geloof ik de enige die erop in ging. Je scheert nu iedereen over 1 kam door te zeggen dat we hier allemaal ondankbaar zijn.

Nee, je zeurt ook, je klaagt over anderen die iemand helpen omdat Octave oftewel (oles@ovh, wist je zeker niet?) geen tijd heeft om dat te regelen, en als deze persoon zich richt tegen 1 iemand, ga dan niet op het forum posten.

Nee, niks kinderachtig, ik kan wel tegen kritiek hoor, ik zie alleen 50% van de mensen zeuren, terwijl ze gewoon niemand helpen, en niks uitvoeren, behalve zeuren.

Dirk Jan
08-04-09, 16:27
Goh, wat gezellig hier. Laat ik me ook eens mengen in de discussie... Daarvoor is inmiddels een forum.

Wanneer mensen rechtstreeks contact met OVH willen hebben, kunnen ze naar mijn inziens ook rechtstreeks mailen.

Ik weet voor 99% zeker dat OVH dit forum heeft ingericht voor klanten helpen klanten, en nieuwsaankondigingen.

De opmerking dat Jesper betweterig is, en niet zoveel mag reageren op vragen vind ik dat ook de grootste onzin. Waarom is er anders een forum?

Praetorian
08-04-09, 16:24
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Betweterig figuur?
Ik zie jou anders niemand helpen.
Als mensen iets direct aan OVH willen stellen, moeten ze bellen/emailen, een forum is openbaar, en is een hulpmiddel om elkaar te beantwoorden en helpen. als je iemand 1 op 1 wil spreken, bel of email ze dan!
Ik mis de link tussen mijzelf waarin ik aangeef dat je een betweter bent en jou opmerking dat ik niemand schijn te helpen?

Wel relevant, hij in zijn positie heeft amper tijd om ieder persoon zijn postje te lezen en te beantwoorden, om iets wat nog wel 100 anderen kunnen.
Nogmaals: Niet relevant. Je kunt niet verwachten dat zo'n persoon op het forum uberhaupt rondloopt. Of wil je hiermee duidelijk proberen te maken dat oles@ovh of mina deze functie vervullen?

Ach, sommige mensen klagen alleen, terwijl ze zelf niks uitvoeren...
Ben er wel aan gewent. ik zal mijn howtos en topics deze week nog verwijderen, ondankbaren hier allemaal.
Dat je er wel aan gewent bent en daarop maar aankondigt dat je alle howto's gaat verwijderen vind ik kinderachtig. Je kunt totaal niet tegen kritiek zeker? Ik ben geloof ik de enige die erop in ging. Je scheert nu iedereen over 1 kam door te zeggen dat we hier allemaal ondankbaar zijn.

Jesper
08-04-09, 16:11
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
@Jesper:
Je begint over te komen als een betweterig figuur, erg vervelend en lastig.
Ik begrijp heel goed dat je graag mensen wilt helpen met hun probleem / incident, let er echter wel op dat er ook mensen zijn die het hier niet van willen hebben en vragen direct aan OVH proberen te stellen.

Je opmerking over een technische directeur is niet relevant aan de post en voegt niets toe.
Betweterig figuur?
Ik zie jou anders niemand helpen.
Als mensen iets direct aan OVH willen stellen, moeten ze bellen/emailen, een forum is openbaar, en is een hulpmiddel om elkaar te beantwoorden en helpen. als je iemand 1 op 1 wil spreken, bel of email ze dan!

Wel relevant, hij in zijn positie heeft amper tijd om ieder persoon zijn postje te lezen en te beantwoorden, om iets wat nog wel 100 anderen kunnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Ik mis de kudo's optie!



+1
Ha-Ha.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coevoet
Vind je jouw reactie niet een beetje over the top? Jesper gaf een heel goed antwoord op een algemene vraag. Beetje lullig om hem op deze manier af te branden op een forum.
Ach, sommige mensen klagen alleen, terwijl ze zelf niks uitvoeren...
Ben er wel aan gewent. ik zal mijn howtos en topics deze week nog verwijderen, ondankbaren hier allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Coevoet, misschien moet je eens een stuk of 10 andere topics lezen
Nogmaals, een forum is voor iedereen, hier kan iedereen vrij reageren, en anderen helpen. doel van een forum is communiceren...

Rub3n
08-04-09, 16:00
Coevoet, misschien moet je eens een stuk of 10 andere topics lezen

coevoet
08-04-09, 15:23
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
@Jesper:
Je begint over te komen als een betweterig figuur, erg vervelend en lastig.
Vind je jouw reactie niet een beetje over the top? Jesper gaf een heel goed antwoord op een algemene vraag. Beetje lullig om hem op deze manier af te branden op een forum.

Rub3n
08-04-09, 15:07
Ik mis de kudo's optie!

+1

Praetorian
08-04-09, 14:11
@Jesper:
Je begint over te komen als een betweterig figuur, erg vervelend en lastig.
Ik begrijp heel goed dat je graag mensen wilt helpen met hun probleem / incident, let er echter wel op dat er ook mensen zijn die het hier niet van willen hebben en vragen direct aan OVH proberen te stellen.

Je opmerking over een technische directeur is niet relevant aan de post en voegt niets toe.

Jesper
07-04-09, 20:10
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Leuk Jesper dat je alles zo goed weet enzo. Maar val daar anderen maar mee lastig. Ik stel een vraag aan OVH.

Niet aan jou...
Zeur niet, Bel ze op als je zo graag wat wil vragen aan OVH, het forum is er voor iedereen, en daar kan iedereen posten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willy
Rub3n.... als je alleen iets vraagd aan ovh en niet aan mensen hier.... doe het in het engels... en prive...
of stuur een mailtje...
Inderdaad, en in het engels of niet maakt niet uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie
In het engels post ie al en hij noemt de OVH man bij naam, duidelijk toch?
Als het antwoord door meerdere personen kan worden gegeven, kunnen hun ook antwoorden, denk je echt dat de technisch directeur speciaal alles hier komt beantwoorden? nee...

Arie
07-04-09, 20:07
In het engels post ie al en hij noemt de OVH man bij naam, duidelijk toch?

Willy
07-04-09, 19:43
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Leuk Jesper dat je alles zo goed weet enzo. Maar val daar anderen maar mee lastig. Ik stel een vraag aan OVH.

Niet aan jou...
Rub3n.... als je alleen iets vraagd aan ovh en niet aan mensen hier.... doe het in het engels... en prive...
of stuur een mailtje...

Rub3n
07-04-09, 19:31
Leuk Jesper dat je alles zo goed weet enzo. Maar val daar anderen maar mee lastig. Ik stel een vraag aan OVH.

Niet aan jou...

Jesper
07-04-09, 16:29
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Octave, so my server is located in France right? Are all the beta tester servers located in France?
Nogmaals, Ja.

Je servers staan in het datacenter van OVH te Roubaix, doel van hun nederlandse filiaal is het verbeteren van de connectie tussen Roubaix Datacenter naar Nederland, en andersom

Rub3n
07-04-09, 15:39
Octave, so my server is located in France right? Are all the beta tester servers located in France?

oles@ovh.net
04-04-09, 19:16
szejk a écrit:
>
> Now I know how would look my test dedicated server ;p


It's an old video. Now we have 53'000 servers in our datacenters.
5 months ago, we have started a new datacenter able to host 150'000
servers. We have changed the routers. We use now Vss from Cisco
and we have a half Tera network in Europe. In 12 months we should
start to use Nexus 7000 and we should have > 1Tbps of connexion to
Internet.

We propose our services in FR, BE, UK, ES, IT, PT, DE, PL and we
start now NL. Then we will start CZ and IE. Then AT ... we have
a plan to propose our services in all countries in Europe in 2011.

We propose 500 dedicated servers for 500 NL's citizen. Because we
need a good feedback. All that doesn't work, you have to tell us.
Please give us the feedback. Our NL's team from Rotterdam fixs all
bugs and I need more feedbacks Thanks in advance !

Octave


BlackHole
04-04-09, 19:10
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Maar die was niet naar jou gericht hoor
En? Dat is het idee van een forum.. je kan op elkaar reageren.

Jesper
04-04-09, 18:47
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackHole
Reactie op jouw post daarboven... had dat er alleen vergeten bij te zetten.
Maar die was niet naar jou gericht hoor

BlackHole
04-04-09, 18:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Waar heb je het over ?
Reactie op jouw post daarboven... had dat er alleen vergeten bij te zetten.

Jesper
04-04-09, 18:29
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackHole
Ach, spreek het allebei vloeiend... het zou zelfs nog gewoon in 't Frans lukken. :P
Waar heb je het over ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
Mja, ik ben erg tevreden over de servers,
mijn vrienden hebben er ook een aangevraagd.
Ze werken goed samen, aardig netwerkje van gemaakt.
5 servers, 2 die als nameserver werken die aangestuurd worden door de rest van de servers.

Alles loopt erg snel, zelfs een paar gameservers er op gezet om te testen.
het werkt super snel.

ja, t is misschien 1.2 ghz processor... met 1gb geheugen.
Maar als je beetje weet hoe je swap partities aanmaakt... kan je server heel wat hebben.

De service van OVH is ook echt super!!
een domein besteld, met foutje wat nog niet is opgelost, maar heb ook pas 5 minuten geleden gemailt...
maar ben er van overtuigd dat die fout wel gefixt gaat worden.
denk dat die op een verkeerd account staat ofzo
Netjes!
Als je slim bent voer je als allereerst een herinstallatie uit en kies je een swappartitie van 1-2GB, scheelt weer
wat voor fout heb je?

Ik ben van plan om een netwerk met nog een aantal vrienden ook uit te breiden tot 5 servers of meer, gewoon om clustering en dergelijken goed te testen

MWeulink
04-04-09, 18:26
Mja, ik ben erg tevreden over de servers,
mijn vrienden hebben er ook een aangevraagd.
Ze werken goed samen, aardig netwerkje van gemaakt.
5 servers, 2 die als nameserver werken die aangestuurd worden door de rest van de servers.

Alles loopt erg snel, zelfs een paar gameservers er op gezet om te testen.
het werkt super snel.

ja, t is misschien 1.2 ghz processor... met 1gb geheugen.
Maar als je beetje weet hoe je swap partities aanmaakt... kan je server heel wat hebben.

De service van OVH is ook echt super!!
een domein besteld, met foutje wat nog niet is opgelost, maar heb ook pas 5 minuten geleden gemailt...
maar ben er van overtuigd dat die fout wel gefixt gaat worden.
denk dat die op een verkeerd account staat ofzo

BlackHole
04-04-09, 18:22
@Jesper
Ach, spreek het allebei vloeiend... het zou zelfs nog gewoon in 't Frans lukken. :P

Jesper
04-04-09, 18:18
@szejk
Lekker engels

szejk
04-04-09, 18:12
Now I know how would look my test dedicated server ;p

BlackHole
04-04-09, 18:07
Dat zijn zeker mooie servers in hun datacentrum in Frankrijk... ik werk wel vaker met servers die ook in dat datacentrum staan, en ze zijn altijd snel en goed bereikbaar.

Jesper
04-04-09, 17:14
Thanks for the Movie Octave, it gives a small but good image what OVH is like

oles@ovh.net
04-04-09, 14:28
> I am an beta tester for OVH and I thought my server was located in the
> Netherlands. But it seems it's located in France (Paris)


Roubaix Valley, not Paris

it's here it's an old film I tourned last year.
http://www.youtube.com/watch?v=LLkFwXiK1vQ


Jesper
04-04-09, 14:19
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n
Hallo,

Ik ben een beta tester en ik was in de veronderstelling dat mijn server in Nederland zou staan. Maar als ik kijk naar de locatie blijkt dat tie in Frankrijk staat (Parijs).

Ik heb hier verder geen problemen mee, maar ik dacht dat jullie de snelheid wouden testen van Nederlandse servers.

Verder erg goede service wel!


[ english ]

Hello,

I am an beta tester for OVH and I thought my server was located in the Netherlands. But it seems it's located in France (Paris)
.

I don't mind at all. But I thought you wanted the beta testers to test the speed and performance of the servers here in the Netherlands.

The service is very good. Thanks!

Je Server staat inderdaad in Roubaix, dit is OVH haar datacenter,

Wat OVH wil doen is de verbinding tussen hun datacenter in frankrijk en Nederland verbeteren en heeft hiervoor Nederlandse testers nodig, dit is en was hun insteek! en zoals je ziet leggen ze steeds meer lijnen richting nederland, waarover wij onze feedback natuurlijk moeten geven!

Rub3n
04-04-09, 14:16
Hallo,

Ik ben een beta tester en ik was in de veronderstelling dat mijn server in Nederland zou staan. Maar als ik kijk naar de locatie blijkt dat tie in Frankrijk staat (Parijs).

Ik heb hier verder geen problemen mee, maar ik dacht dat jullie de snelheid wouden testen van Nederlandse servers.

Verder erg goede service wel!


[ english ]

Hello,

I am an beta tester for OVH and I thought my server was located in the Netherlands. But it seems it's located in France (Paris)
.

I don't mind at all. But I thought you wanted the beta testers to test the speed and performance of the servers here in the Netherlands.

The service is very good. Thanks!