Server valt constant uit (http, ssh enzo) maar blijft pingen
zoals ik zei, lees je logs door. Vanuit daar weet je altijd wat er gaande is. Stel het is hardware gerelateerd zie je daar ook wel dingen terug of stop alles ineens dan weet je dat je daar ook naar mag kijken
Ik heb 1 server, en heb er niks raars op staan, alleen lamp server en squid proxy die bijna nooit gebruikt word.. Load is nooit erg hoog ofzo
@server, Ik heb al supervaak een herinstallatie gedaan (ook om andere problemen/redenen), dat helpt dus niet.
alexweblog
25-10-09, 15:10
Ik ben ook zeer tevredne klant van ovh en mijn server is er misschien 2 keer uit geweest. Idd even doen wat raymon zegt denk ik.
Als je het met meerdere servers hebt, is het zeker te weten een softwarematig probleem. Ofte wel; Je hebt misschien iets niet goed geconfigureerd.
Wat zeggen je logs? Hoe is de load? Installeer eens MRTG en bekijk of de load omhoog klimt, maar bekijk ook of het aantal open TCP/IP connection niet de pan uit gaat?
Een reboot lost het probleem natuurlijk even op, maar is geen permanente oplossing. Mijn best bet is dat het gewoon een config/softwarefout van jezelf is.
Heyyyy,
Ik heb 2 server bij ovh ben er zeeer te vreden over.
Ook ik heb heeeeeeeel af en toe dat de server een aantal seconden,
Niet te berijken is... en als ik hem dan ping is die er inderdaad gewoon.
Als ik dan paar seconden af wacht is de server er van zelf weer.
Maar dit is nu 2 keer gebeurt in die 3 maanden dat ik hier servertje heb.
Dus zou er bij jou toch iets mis zijn want hier werkt het perfect...
groetjesss server
waar wij het even niet meer weten, zoekt ovh voor ons verder.
hier een zeer tevreden ovh klant, zelf weer een server bij besteld.
mischien verstandig om een herinstalatie te doen...?
Ik heb ongeveer 5x per maand (oftuwel, 5x teveel) dat mijn server niks meer doet, geen ssh, geen http enzo, maar nogwel pingt. Als ik mijn server dan reboot dan werkt alles weer. Dit vind ik uitermate irritant, neemt veel tijd in beslag en ik heb er niks aan..
Kan ovh hier iets aan doen?
p.s.: IK heb vaker problemen met ovh servers, ben aan het overwegen over te stappen, omdat mijn server vaak panne heeft..