OVH Community, your new community space.

Opgepast Belgen!


Morphie
29-10-09, 14:18
Probleem is gelukkig verholpen nu. Ik heb hieruit ook een les geleerd laten we proberen dit in de toekomst niet meer voor te laten komen.

Betatester123
28-10-09, 17:15
Happy end ^^

[IMG]p://i35.tinypic.com/j7swuv.jpg[/IMG]

lorenzo889
28-10-09, 16:56
Heb het geld ontvangen, bedankt.

Morphie
23-10-09, 16:53
heb bevestiging gekregen dat het vandaag weer overgemaakt zou zijn (nu wel handmatig)

freakt
22-10-09, 20:30
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorenzo889
Wel dat kan ik u meteen uitleggen.
Ik had de RPS 1 maar wat bleek? Ik kan geen eigen domeinnaam hosten? Ja waarom moet ik dan betalen?
Het gebruikerspaneel was ook heel onduidelijk, waar is de filemanager? Dat weet ik nog steeds niet, bestaat die wel bij de RPS 1, weet ik veel. Nee ik wil mijn geld terug en ga naar US ISP's die werken met Paypal. En nu alleen nog maar shared hosting! Nooit problemen mee.
Zoals ik kan lezen mag je al blij zijn dat OVH het zelfs wilt terug betalen. Want en RPS is wat het is zoals het op de site staat.

Zoals je kan begrijpen http://www.ovh.nl/shared_hosting/ (hosting) en hier privé server (RPS) http://www.ovh.nl/producten/rps_offerte.xml zoals je kan lezen is dit iets anders.

Toch geweldige klanten support dat ze dat willen terug betalen?

Betatester123
22-10-09, 20:11
Of mij inhuren natuurlijk ^^

Raymon
22-10-09, 20:02
Ah vandaar. U heeft zich gewoon miskeken op wat een RPS is.

Een server van OVH is gewoon een kale machine. U moet er zelf iets bruikbaars van maken, u krijgt van OVH alleen de server en de netwerkverbinding. Er staat verder niets op geïnstalleerd, dat moet u helemaal zelf doen Dus dat een server in beginne nutteloos is om een website op te hosten klopt, daarvoor zal u zelf het nodig moeten doen.

lorenzo889
22-10-09, 19:37
Wel dat kan ik u meteen uitleggen.
Ik had de RPS 1 maar wat bleek? Ik kan geen eigen domeinnaam hosten? Ja waarom moet ik dan betalen?
Het gebruikerspaneel was ook heel onduidelijk, waar is de filemanager? Dat weet ik nog steeds niet, bestaat die wel bij de RPS 1, weet ik veel. Nee ik wil mijn geld terug en ga naar US ISP's die werken met Paypal. En nu alleen nog maar shared hosting! Nooit problemen mee.

Raymon
22-10-09, 13:10
Ben zelf dan eigenlijk wel benieuwd waarom je ontevreden over OVH bent en je geld terug wilde

freakt
21-10-09, 20:10
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorenzo889
Uiteraard zal ik u hiervan op de hoogte brengen, Morphie. Dit weekend zal ik checken of ik het bedrag heb en waarschijnlijk volgende woensdag ook.
Wanneer kan ik dit bedrag volgens u verwachten?
Weet dat internationale betalingen (ervaring met KBC) tot 1 week of langer kunnen duren. Ooit eens 2 weken op betaling moeten wachten welke ik zelf uitgevoerd had vanuit NL naar BE.
Echter blijkt dat het hier vaak 3 dagen duurt (weekend niet mee gerekend, in het weekend werken de banken niet!)

lorenzo889
21-10-09, 17:27
Uiteraard zal ik u hiervan op de hoogte brengen, Morphie. Dit weekend zal ik checken of ik het bedrag heb en waarschijnlijk volgende woensdag ook.
Wanneer kan ik dit bedrag volgens u verwachten?

@patrickekkel, natuurlijk dat weet ik wel. Maar ik heb een tijdje geleden (en nu nog steeds) de indruk dat ik mijn geld niet meer terug zal zien doordat ik al zo lang moet wachten.

Dat zou u toch ook niet fijn vinden om na 9 weken nog steeds geen terugbetaling te hebben ontvangen?

ik snap jou reactie wel maar kan ook wel iets minder
En wat je hiermee wilt zeggen weet ik niet.

Morphie
21-10-09, 14:56
nee ik moet zeggen dat ik zijn reactie wel begrijp. Ik had zelf wat meer moeten controleren dat dit wel uitgevoerd was.

@patrick vergissing is menselijk..... maar een 2 maanden moeten wachten vind ik zelfs te lang.

Ik hoop echter wel dat hij ook aan wil geven dat uiteindelijk de betaling wel terug is zodra hij deze binnen heeft

patrickekkel
21-10-09, 14:38
@lorenzo889

er zijn hier zat mensen die wel tevreden zijn met ovh
voor mij niks geen andere isp meer
ik snap jou reactie wel maar kan ook wel iets minder

koste wat kost iedereen is mens
en de firma OVH nederland doen echt hun best voor hun klanten

Morphie
21-10-09, 14:31
kan niet anders zeggen dan dat ik alles zal doen wat voor mij mogelijk is om deze betaling er vandaag nog uit te doen.

lorenzo889
21-10-09, 14:24
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
ik kan aangeven waarom dat dit fout is gegaan. als wij een betaling terugboeken wordt dit gedaan door een automatisch systeem. Het probleem is dat de betaling gedaan is met een creditkaart en als daar geld op terug gestort moet worden valt dit niet mee. Deze boeking moet handmatig gedaan worden en dat moet via frankrijk. Ik ga morgen weer achter je probleem aan.

hopelijk kan ik je nog wel tevreden stellen.
In mijn geval heb ik geen gebruik gemaakt van een creditkaart. Ik maakte gebruik van een gewone overboeking in de lokale KBC Bank.

Ik heb ook contact opgenomen met de Kamer van koophandel en die adviseren mij om een aangetekende brief te sturen naar uw firma of het eventueel uitbesteden aan een incassokantoor of deurwaarder.

Ik begin stilaan de laatste optie te overwegen. Dit zal niet meer zo heel lang duren. Ik begrijp dat jullie problemen hebben met automatische terugbetalingen maar 5 keer op rij en dat al meer dan twee maanden aan één stuk door. Echte service is dat niet.

Aan alexweblog, welke manieren weet jij nog dan?
Ik heb al gemaild en getelefoneerd, nu wordt het hoog tijd dat ik het eens op dit forum zet zodat andere gebruikers de nadelen van deze ISP weten en dat ik acties begin te ondernemen. Dat wachten ben ik beu.

Morphie
21-10-09, 09:18
Nee in deze heeft de klant gelijk. Hij heeft inderdaad te horen gekregen dat al meerdere malen zijn bedrag terug gestort is. Maar helaas traden er steeds fouten op. Wij maakte het wel over maar dat ging dus steeds met het automatisch proces. omdat hier geen Iban en Biccode aan gekoppeld is werd het dus foutief overgemaakt en duurd het weer twee weken voor wij dit weten.

Ik zorg ervoor dat ik vandaag de betaling laat doen met de bic en Iban vermeldingen, dus een geen automatische overboeking.

Zodra ik zie dat deze betaling gedaan is neem ik contact met klant op.

Mijn excuses voor de vertraging

freakt
21-10-09, 08:15
Denk dat sommige mensen hard van de toren kunnen blazen...

Morphie
20-10-09, 22:36
ik kan aangeven waarom dat dit fout is gegaan. als wij een betaling terugboeken wordt dit gedaan door een automatisch systeem. Het probleem is dat de betaling gedaan is met een creditkaart en als daar geld op terug gestort moet worden valt dit niet mee. Deze boeking moet handmatig gedaan worden en dat moet via frankrijk. Ik ga morgen weer achter je probleem aan.

hopelijk kan ik je nog wel tevreden stellen.

alexweblog
20-10-09, 22:35
Nou ik ben zelf geen belg maar de klanten die ik ken zijn super tevreden over ovh.

Beetje jammer dat je gelijk zo reageert maar volgens mij zijn er ook andere manieren om je ongenoegen te uiten

lorenzo889
20-10-09, 22:27
Opgepast Belgen die bij OVH producten willen kopen!

Wil je een server huren bij OVH? Shared, VPS, Dedicated, het maakt allemaal niets uit. Ben je er niet tevreden over en ben je Belg dan heb je bij dit bedrijf een groot probleem!

Je krijgt namelijk geen geld terug, althans ze zeggen van wel maar bij mij duurt het nu al meer dan 2 maanden.

Volgens hen hebben ze problemen met de overboeking.
Waarom lukt bij mij zoiets van de eerste keer en staat het geld binnen de 5 werkdagen op een internationale rekening? En waarom lukt dit bij OVH niet?

Dat vraag ik me nu ook af!
Belgen die bij OVH producten willen kopen zijn bij deze gewaarshuwt!

Met vriendelijke groeten,
Een ontevreden, Belgische klant waarvan het geduld volledig op is.