Eigen installatie van Windows via vKVM
Ja, anders was het wel waardeloos natuurlijk . Zal zo even een screenshot maken. Eerst even koffietijd!

Oorspronkelijk geplaatst door
Vipeax
't heeft even geduurd... maar hij is eindelijk definitief klaar:

En kan je hem nu gewoon starten? :-) (netboot: hd)
't heeft even geduurd... maar hij is eindelijk definitief klaar:

Heb het zelf destijds gewoon gedaan met de echte KVM (toen die nog betaalbaar waren) wilde geen OVH Windows troep en gewoon "vanilla" windows
Tegenwoordig hebben ze ook de KVM prijzen omhoog geschopt en heb ik het maar met een 'vervuilde' OVH install gedaan (lang bezig met alle MUI packs en onnodige drivers de installeren) ... misschien toch maar eens in de onofficiële wegen duiken dus.

Vipeax
Zucht, ze moeten zijn server afnemen! Mijn licentie is gelukkig wel SPLA (leased dus).
Zo kan je een 'clean' eigen install doen = OK; maar waarvoor het vaak gebruikt wordt is iets anders...
Zie ik dat nu goed... hij adviseert: Student licenties, trials en andere by-passes en vraagt ook nog geld om het voor ze te doen?
Zucht, ze moeten zijn server afnemen! Mijn licentie is gelukkig wel SPLA (leased dus).
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=3091
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=3138
en dan hier van héél lang geleden:
http://forum.ovh.de/showthread.php?p=30416
Tijd om alle mensen af te sluiten die hier gebruik van maken en gaan maken (niet legale licenties; ook al is de licentie legaal :-))
Ik hoop dus dat niemand dit actief gaat promoten / uitleggen want dan gaan ze microsoft eens over de vloer krijgen.

Vipeax
De precieze stappen ga ik hier niet vermelden, omdat er te veel illegale licentie gebruikers op dit forum aanwezig zijn en ik heb liever dat alleen de echte geeks de oplossing weten i.p.v. Jan en alleman.
Dank ! Op co.uk zijn ze er ook ondertussen uit... werd tijd :-) want je kan het op meerdere manieren doen.
Nou het heeft even geduurd, maar het is mij nu eindelijk gelukt om een clean-install van Windows Server 2003 (Enterprise) via de gratis KVM (vKVM) feature te installeren.
De precieze stappen ga ik hier niet vermelden, omdat er te veel illegale licentie gebruikers op dit forum aanwezig zijn en ik heb liever dat alleen de echte geeks de oplossing weten i.p.v. Jan en alleman.
Wat je nodig hebt:
-Geldige Windows Server 2003 licentie om een standaard OVH image te installeren (welke jammer genoeg weer nadelen heeft net als de Linux kernels en natuurlijk alleen standaard/web als opties heeft voor 2003, 2008 is me te veel geheugen gebruik voor een 1GB servertje).
-Kennis van nLite (en Unattende installaties maken).
-Kennis van VNC clients als je pech hebt zoals mij, gezien ik een java error kreeg bij de web-versie op mijn laptop ....Zelfde browser/java versie etc deed het op de pc wel (tip: poort 5705).
-Weten hoe je Windows Server 2003 zowel geen upgrade als format laat doen, maar alleen je Windows map laat overschrijven (zou met partities ook wel opgelost moeten kunnen worden).
De plaatjes komen er nog wel aan als ik zin heb om onder deze lekker warme deken uit te komen .
OVH geeft u de keuze tussen de volgende systemen :
- Windows Server 2008 R2 Core Web Edition
- Windows Server 2008 R2 Core Standard Edition
- Windows Server 2008 R2 Core Entreprise Edition
- Windows Server 2008 R2 Core Datacenter Edition
- Windows 2003 Server basic: WebEditie alleen in het engels : ( meer informatie)
- Windows Server 2003 Standard 32bit
- Windows Server 2003 Standard 64bit
- OVH geeft u de keuze tussen de volgende systemen :
- Windows Server 2008 R2 Web Edition
- Windows Server 2008 R2 Standard Edition
- Windows Server 2008 R2 Entreprise Edition
- Windows Server 2008 R2 Datacenter Edition
- Windows Server 2008 Web Edition
- Windows Server 2008 Datacenter Edition
- Windows Server 2003 Web + Plesk 9
- Windows Server 2003 Standard Edition + Plesk 9
- 32 bits 64 bits
Leuk, de enige server met Enterprise van 2003?

zydron
Retail licentie is voor office servers, SPLA voor internet servers!
Klopt in verband met die Retail, voor intern gebruik mag je die gebruiken op EIGEN hardware.
Heb naar aanleiding van deze Tread naar Insight (microsoft licentie verdeler) gebeld en kan Zydron nu bevestigen dat dit klopt hoe hij het vermeld.
Echter kan ik dit nog even kwijt, ben je student heb je speciale academic pricing in SPLA.... enig misbruik kan en zal bestraft worden omdat ze blijkbaar geen verschil maken of dit 1 of 100 licenties zijn die misbruikt worden.
Zowiezo, als microsoft ontdenkt dat je geen SPLA licentie gebruikt op een datacenter server (dedicated server bij OVH onder andere)
zijn de boetes hoog
het mag niet!
Retail licentie is voor office servers, SPLA voor internet servers!
Gewoon doen Jesper Geen haan die er naar kraait als jij 1 retail licentie op een OVH server voor niet-commercieel gebruik gebruikt.

zydron
En aangezien je bij OVH niet de eigenaar van de hardware bent, mag je dus geen retail gebruiken.
Maar zowiezo, als je er commerciele dingen op gaat hosten (webhosting, gamehosting, commerce site (geen hosting dus)), MOET er een spla op.
Als ik bij een leverancier een license voor microsoft server koop, dan mag ik dat toch op een server installeren?
Én ik ga er geen commerciele dingen op hosten, of iig niet iets waarmee ik geld ga verdienen.
En aangezien je bij OVH niet de eigenaar van de hardware bent, mag je dus geen retail gebruiken.
Maar zowiezo, als je er commerciele dingen op gaat hosten (webhosting, gamehosting, commerce site (geen hosting dus)), MOET er een spla op.

Jesper
Volgens mij mag je een Retail license best op een server installeren?
nietwaar?
en ik weet dat een retail license maar op één server MAG.
en ik heb die license dus voor geen server in gebruik, dus mag ik hem gebruiken voor de desbetreffende server waar ik windows op wil installeren.
Als die server in jouw bezit is mag dit (eigenaar van de hardware)
Het is echt ellende met die licentivormen en regels bij microsoft Moet eens naar zoeen training toe, die geven ze regelmatig en daarna schijn je het helemaal te snappen ook

zydron
certificate of auth
is dat een OEM licentie, retail licentie, msdn licentie of SPLA licentie?
je mag ALLEEN die laatste gebruiken bij OVH, en elk andere willekeurige webhoster!!!
Volgens mij mag je een Retail license best op een server installeren?
nietwaar?
en ik weet dat een retail license maar op één server MAG.
en ik heb die license dus voor geen server in gebruik, dus mag ik hem gebruiken voor de desbetreffende server waar ik windows op wil installeren.

zydron
je mag ALLEEN die laatste gebruiken bij OVH, en elk andere willekeurige webhoster!!!
Dank! Moet denk ik zoals Morphie gezegd heeft duidelijk gemaakt worden dat dit vaak voor illegale activiteiten gebruikt wordt. Het wilt niet zeggen dat je licentie legaal is dat je die op die machine mag gebruiken, dat kan net zo illegaal zijn... en het nadeel erbij is nog eens als je msdn gebruikt dat vaak die keys op jouw naam staan en ze je gelijk kunnen linken....
certificate of auth
is dat een OEM licentie, retail licentie, msdn licentie of SPLA licentie?
@Morphie
Ik heb al geprobeerd met een partitioner bootdisk alles netjes in te delen etc.
maar bij de installatie klapt windows er dan uit.
Ik ga nu nog 2 dingen proberen; Windows via PXE, ik heb toch wel een server die als FTP kan dienen voor de ander.
En te proberen 2 partities te maken, met een ISO op de ene, en dan booten vanuit dos of iets dergelijks.
Ik gebruik dit niet voor illegale doeleinden, maar ik heb gelezen dat als ik mijn certificate of auth. inscan en opstuur het niet veel verandert aan de zaak.
Wij geven geen support op het installeren van windows via vKVM omdat dit vaak voor illegale doeleinden wordt gebruikt. Hint die ik kan geven is maak apparte partitie aan waarop je de ISO plaatst.
Word de iso op de hdd opgeslagen dan?
Want zelfs als ik met een acronis bootdisk de hele hdd sweep, hoe kan het dan dat het op de hdd word opgeslagen?
Maar waarom zeggen jullie dan wel dat het mogelijk is om windows te installeren via de vKVM Morphie?
//EDIT; ik ga zelf wel even rondvogelen, voor het eind van deze week is het mij gelukt windows er op te krijgen, dat weet ik nu al wel xD
Even logish nadenken....... als je je iso op je HD hebt staan en vervolgens je HDD gaat partitioneren wat zou er dan met die iso gebreuren denk je?

freakt
Zoek op co.uk ze hebben daar de oplossing!
EDIT: http://translate.google.co.uk/transl...%3Den%26sa%3DN
zal het hier maar geven, dit staat meerdere malen gelinkt te co.uk... Of het werkt... dat zul je zelf moeten uitzoeken echter vraag ik me nog steeds de legaliteit hier allemaal van af!
@Jesper via PXE kun je windows installeren, echter lukt dit hier bij OVH niet omdat ze dit zelf gebruiken maar de kernel files van verschillende PXE systemen kan je wel met wat aanpassingen gebruiken als zijnde een remote CentOS installatie... (echter wel zorgen dat alles automatisch gaat want je vnc valt uit...)
Ik zal eens even wat rondsnuffelen vandaag!
Bedankt voor je hulp freakt.
Jammer dat OVH haar technical support niet reageerd in deze thread.

zydron
de cd op hdd zetten gaat lekker.
Windows formateerd de hdd, reboot even en wilt dan verder gaan
Dan zit je lekker met een lege hdd die niks kan omdat het geen cd heeft.
Zoek op co.uk ze hebben daar de oplossing!
EDIT:
http://translate.google.co.uk/transl...%3Den%26sa%3DN
zal het hier maar geven, dit staat meerdere malen gelinkt te co.uk... Of het werkt... dat zul je zelf moeten uitzoeken echter vraag ik me nog steeds de legaliteit hier allemaal van af!
@Jesper via PXE kun je windows installeren, echter lukt dit hier bij OVH niet omdat ze dit zelf gebruiken maar de kernel files van verschillende PXE systemen kan je wel met wat aanpassingen gebruiken als zijnde een remote CentOS installatie... (echter wel zorgen dat alles automatisch gaat want je vnc valt uit...)
de cd op hdd zetten gaat lekker.
Windows formateerd de hdd, reboot even en wilt dan verder gaan
Dan zit je lekker met een lege hdd die niks kan omdat het geen cd heeft.
@Jesper: Windows berust teveel op 'vaste' drivers en 'vaste' Hardware ID's om die zomaar van vKVM (andere hardware) naar een dedicated server te krijgen. Lees gerust maar op co.uk genoeg dat dit wouden proberen en nog niemand echt gelukt buiten een dos iso te voorzien, de installer op de disk te copieren en de server vanaf 'hd' te laten booten en te wachten... (zie co.uk)
Voor zover ik weet heeft windows standaard eigen drivers die met elke hardware zo'n beetje compatible zijn. dus dat is geen probleem.
verder weet ik dat de vKVM zowel de hdd actief heeft, als de internetkaart.
OVH zegt dat je via de vKVM een eigen installatie kan uitvoeren, dus dan zou windows ook moeten lukken, OVH Support heeft mij gemailed, en zegt ook dat dit gewoon moet lukken.
@freakt
bedankt zal ff op forum van .co.uk zoeken
en nee, vmware is niet echt hetgene waar ik op doel, metname de distro die OVH bied is gewoon veel te slecht
(geen RTC(module) support etc, waardoor windows VEEL te langzaam word)
Ik wil eigenlijk alleen een windows server.
@Raymon
Klopt!
een hele tijd zelfs niet
@freakt
Hierbij kan je het ook zo aanpakken.
Je maakt een linux kernel die start bij boot van je systeem (lees als zijnde PXE boot systeem vervanger) en start via een dos emulatie de windows installer welke een unattended installatie gaat uitvoeren... é voila het werk. Kan je er gelijk alles op installeren wat je wilt dan. (theoretisch)
Op die laaste manier achtig iets installeer ik soms wel eens een OS welke niet door OVH supported wordt zonder KVM.
Zou je dit iets toe kunnen lichten?
@Zydron
Ja, windows reboot na de install, maar de data staat dan al wel op de hdd.
als je dan met je vKVM op de hdd boot, start die installatie gewoon weer.
tenzij je een unattended install hebt gemaakt (zoals ik) (oftewel ik gebruik een "gesysprepte" iso)
Is het niet zo, dat windows reboot tijdens de installatie?
en dat je dan al je (cd) data kwijt bent of?
Uiteraard syspreppen dan ja. OVH netwerkt verder toch met een DHCP?
In theorie zijn de mogelijkheden eindeloos, mini linux distro in het RAM booten met een VNC Server erin zodat je via VNC gewoon een windows install kan doen enz
In praktijk is het vast wat lastiger
@Raymon: Vergeet je IP inforatie niet etc en een windows disk kan je zonder sysprep niet zomaar in een andere server stoppen.... (ook al is hardware hetzelfde, dit kan wel zo zijn dat dit soms wel eens werkt maar je ID's veranderen)
Maar er is een manier hoe je het zou kunnen doen en eerlijk gezegd je begint zelf de goede weg op te denken !
Nu de manier hoe je het zou kan doen is denk ik eerder trail & error (lees 1 week werk voor een install.... en zullen vele handelingen manueel zijn... )
Hierbij kan je het ook zo aanpakken.
Je maakt een linux kernel die start bij boot van je systeem (lees als zijnde PXE boot systeem vervanger) en start via een dos emulatie de windows installer welke een unattended installatie gaat uitvoeren... é voila het werk. Kan je er gelijk alles op installeren wat je wilt dan. (theoretisch)
Op die laaste manier achtig iets installeer ik soms wel eens een OS welke niet door OVH supported wordt zonder KVM.
Zou het helpen als iemand een ghost ISO maakt van zijn OVH windows install en die ter beschikking stelt ofzo? *Zwaar illegaal ik weet*
Geen idee of je een ghost image van een disk unattended terug kan schieten..

Raymon
MSDN Student keys werken niet, ken iemand die dat geprobeerd heeft, nope Via de 'echte' kvm gaat het prima.
Ok dank, dan weet ik dit ook. Nuja je kan proberen met al je keys maarja... zoals Raymon aangeeft KVM! dan haal je jouw windows licentie er niet uit denk ik omdat dit een maandelijkse prijs is?
MSDN Student keys werken niet, ken iemand die dat geprobeerd heeft, nope Via de 'echte' kvm gaat het prima.
PS: Jesper, dat was even geleden dat we je op het forum zagen
vKVM is eigenlijk een virtuele pc (hardware) welke dan je hard disk laat booten, zelfs moest je windows kunnen installeren die gaat niet booten omdat de hardware helemaal anders is.
Dus hoe los je dat dan op? in vKVM voorbereidingen maken zodat je installatie vanzelf verloopt als je jouw server op de 'hd' boot bij een eerste start... De uitleg is op forum.ovh.co.uk te vinden, zoek daar even.
Ecter vKVM zal niet of met héél veel geluk gaan, dus good luck!
Via microsoft hun WDS zou het ook lukken echter laat de netwerk beveiliging dit niet. PXE met wat dos dingen mogelijk ook, maar dit kan look-a-like in vKVM met enige handigheid!
De enige oplossing is, huur een KVM en installeer deze via die weg. De andere oplossing is huur bij OVH de licentie(oeps maar dat mocht ik niet zeggen )
Tipje: Aangezien ik vermoed dat je student bent je keys dat jij krijgt (gratis vaak) kunnen soms ook wel eens werken in de manager... Ik denk dat sommige dit kunnen bevestigen of juist niet?
EDIT: Het maandelijks betalen is het licentie model van Microsoft en om eerlijk te zijn denk ik dat hier veel dingen met windows niet volgens de regels gebeuren. Heb vrijdag nog eens bij Insight geinformeerd en veel begeeft zich op de grijze zone omdat je er van moet uitgaan dat de ENIGE manier om goede licenties te krijgen op servers die niet van jou zijn is SPLA als hier actieve logins op gebeuren. Er zijn uitzonderingen maar daar spreek ik me niet over uit....
Mogelijk nog een oplossing?
http://forum.ovh.nl/showthread.php?p=5949
Bij mij vordert de installatie redelijk, tot op het moment van partitioneren.
Dan klapt namelijk de vKVM er uit, opnieuw inloggen is niet mogelijk.
(Geen beeld meer)
Ook heb ik mijn unattended installer een dag laten lopen, en dan via vKVM vanaf de harddisk geboot, vervolgens blijkt windows er nog steeds niet op te staan.
OVH zegt zelf dat het mogelijk is om via de vKVM een windows-installatie te doen.
Mijn images zijn allemaal kleiner gemaakt, dus mijn werkgeheugen kan niet vol komen te zitten in principe? (door de image dan)
Verder heb ik om te kijken MicroXP geprobeert (102380 KB groot)
maar de vKVM vliegt er hier ook uit bij het partitioneren.
Is er iemand die dit zelf gelukt is?
Ik heb namelijk meerdere (LEGALE) licenties van Windows, en vind het zonde om ze hier weer aan te moeten schaffen, tegen een maandelijks tarief.
Alvast bedankt voor jullie reacties hierop.
Ps. totaal verschillende ISO's gebruikt: stuk of 9-12?
Pps. aan reacties als; koop gewoon een licentie bij OVH heb ik niks, want dan is het zonde van de licenties die ik nog heb liggen (géén SPLA)