OVH Community, your new community space.

plesk of DirectAdmin


freakt
19-10-09, 22:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wesleyb14
Op een ovh box? zoja welk pakket dan ?
hier knalt die er op de i7-2T al door (400+ users) & het updaten van een databse (300mb +) van phpbb2 naar 3 :/ hij slurpt dan geheugen nou zo snel kan ik het niet eens voeden
Nee geen OVH box, je zal ooit wel eens aan je limiet komen en spijtig genoeg gaat directadmin foute configs dan schrijven of tussentijds configs niet weg schrijven... nu wij hebben telkens problemen gereport maarja...

Typhoon-NL
19-10-09, 20:16
pak je Cpanel
is iets minder grafisch (dus minder cpu/mem) maar werkt net zo goed

Wesleyb14
19-10-09, 04:25
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
Daarin heb je gelijk, maar zolang je pleks blijft voeden met CPU tijd gaat dit goed... directadmin daarintegen durft foute configs schrijven... de tally dat het vaak niet meer 100% doet etc. Hier al meer dan 1000+ (enkelen op die forum weten het exacte aantal) users op zo'n DirectAdmin box gekregen en zelfs nog een 'behoorlijke' uptime, mits modificaties.
Op een ovh box? zoja welk pakket dan ?
hier knalt die er op de i7-2T al door (400+ users) & het updaten van een databse (300mb +) van phpbb2 naar 3 :/ hij slurpt dan geheugen nou zo snel kan ik het niet eens voeden

freakt
06-10-09, 10:00
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
Met plesk heb ik overigens juist het idee dat als je deze aantallen op een single plesk shared hosting server gaat zetten het fout gaat als een boel gebruikers tegelijk aktief bezig zijn op plesk, plesk gaat dan enorm cpu eten. (Althans, dat heb ik ervaren met plesk, was overigens back in de Plesk 7.5 tijd )
Daarin heb je gelijk, maar zolang je pleks blijft voeden met CPU tijd gaat dit goed... directadmin daarintegen durft foute configs schrijven... de tally dat het vaak niet meer 100% doet etc. Hier al meer dan 1000+ (enkelen op die forum weten het exacte aantal) users op zo'n DirectAdmin box gekregen en zelfs nog een 'behoorlijke' uptime, mits modificaties.

Raymon
05-10-09, 15:00
Praktijkvoorbeeld

Willekeurige budget hosting Server :

Domains 495
Users 241
Resellers 19

Andere willekeurige budget hosting server:

Domains 624
Users 221
Resellers 9

... Ja, alle 2 deze bakken zitten vol maar ze draaien nog prima. Als er echter nog 100 users bijkomen krijg je gedoe met logs waarin apache zich gaat verslikken enz.

Dit is dus een beetje de limit waarbinnen directadmin werkbaar blijft Meer zou ook echt niet verantwoord zijn nee, zolang je niet meer dan deze getallen verwacht zal je tegen weinig problemen aanlopen.

Met plesk heb ik overigens juist het idee dat als je deze aantallen op een single plesk shared hosting server gaat zetten het fout gaat als een boel gebruikers tegelijk aktief bezig zijn op plesk, plesk gaat dan enorm cpu eten. (Althans, dat heb ik ervaren met plesk, was overigens back in de Plesk 7.5 tijd )

freakt
05-10-09, 13:52
Moet wel even dit melden, welke voor sommige wel belangrijk kan zijn.

DirectAdmin kan 100 accounts op één server goed aan, 200 ook maar ga je hoger dan kan die wel al eens interne fouten maken. Ik ga niet zegge dat dit het geval gaat zijn maar de manier waarop directadmin dingen gaat verwerken is niet bedoeld voor héél veel users(nuja moet je ook niet gaan doen op één server)

Plesk kan dit perfect aan en hierin nog niet zo'n problemen ondervonden.

Dus zoals hierboven gelezen, DirectAdmin werkt in het beginstadium sneller, maar (naar mijn mening en ervaring) gaat dit met meer gebruikers juist trager werken dan Plesk en krijg je met Plesk een stabielere omgeving.

Dit laatste merk je ook in prijs, directadmin heb je voor een tientje voor 'onbeperkt' en plesk kost je al wat meer...

Raymon
02-10-09, 20:23
Dat heeft weinig met directadmin of plesk te maken, maar meer met de TTL, die kan je zelf opgeven. Bij plesk hebben ze die misschien standaard lager gezet.

alexweblog
02-10-09, 19:42
Nou ik als ik de dns op directadmin bij werk moet ik langer wacht voordat die geupdate is dan dat ik dat in plesk doe.

Als ik het in plesk doe dan werkt het gewoon gelijk

patrickekkel
02-10-09, 19:34
idd ik vindt zelf DirectAdmin veel fijner werken heb nu op de beta plesk gegooit gewoon om te kijken hoe of wat
ik ben hier over gaan denken om dat op een ns server de plesk er gratis bij inzit
en dan heb ik het over de plesk voor 30 domeinen
maar mijn keuze blijft toch bij Directadmin

bedankt allemaal voor jullie reactie

Raymon
02-10-09, 19:15
Degene die mijn berichten al langer lezen op het forum weten wat ik ga zeggen

Directadmin, zonder twijfel. Heb met alle 2 gewerkt, en DirectAdmin is vergelijking met Plesk absoluut beter.

1. Niet te zwaar (Plesk is een stuk logger).
2. Veel beter met updates (Plesk updaten is ongeveer hetzelfde als russian roulette met gun).
3. Werkt sneller (Plesk ziet er iets mooier uit maar je levert snelheid in)
4. Meer to the point.
5. Kan niet iets opnoemen wat Plesk wel kan en DirectAdmin niet.
6. Prijs.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexweblog
Dit komt voor door het dns beheer en update.
Verklaar je nader? Plesk en DirectAdmin beheren alle 2 volledig je DNS en DirectAdmin updates gaan soepeler dan die van plesk.

patrickekkel
02-10-09, 18:17
hier de demo voor plesk

http://www.parallels.com/products/plesk/demo/

alexweblog
02-10-09, 18:02
nou patrickekkel ik vind het persoonlijk fijner werken plesk. Maar ben erg benieuwd naar je ervaringen die je ermee op gaat doen. Zal een kijken of ik een demo van plesk kan vinden zal hem hier dan nog effe posten.

patrickekkel
02-10-09, 18:00
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
Dat is deels waar, echter is de simpele aanpak in het DirectAdmin paneel voor anderen dan weel leuker en overzichtelijker voor gewone hosting. Het is maar wat je zelf verkiest.

best eens testen dus. Plesk kan je zo testen met een installatie, voor directadmin heb je online test (vermoedelijk voor plesk ook echter heb link hier dan niet gelijk bij me) http://www.directadmin.com/demo.html

freakt hartelijk dank voor je reactie

deze vraag is er bij mij gekomen omdat morpie en alexweblog er mee kwam
om om plesk eens te proberen

ik zelf heb nog nooit met iets anders gewerkt dan DirectAdmin
en heb nu op een beta plesk geinstaleerd om te kijken of dat wat zou zijn

freakt
01-10-09, 21:39
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Voor mij ook plesk, Plesk is een control panel dat veel uitgebreider en overzichtelijk is
Dat is deels waar, echter is de simpele aanpak in het DirectAdmin paneel voor anderen dan weel leuker en overzichtelijker voor gewone hosting. Het is maar wat je zelf verkiest.

best eens testen dus. Plesk kan je zo testen met een installatie, voor directadmin heb je online test (vermoedelijk voor plesk ook echter heb link hier dan niet gelijk bij me) http://www.directadmin.com/demo.html

patrickekkel
01-10-09, 19:25
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Voor mij ook plesk, Plesk is een control panel dat veel uitgebreider en overzichtelijk is
oke ik heb nu plesk geinstaleerd en ff kijken of dat wat is

Morphie
01-10-09, 16:08
Voor mij ook plesk, Plesk is een control panel dat veel uitgebreider en overzichtelijk is

alexweblog
01-10-09, 16:05
Ik zou kiezen voor plesk dit omdat ik met beide gewerkt heb en dat is plesk beter vind dan Directadmin.

Dit komt voor door het dns beheer en update.

Verder vind ik dat plesk lekker soepel werkt en vind plesk ook overzichtelijker.

Groetjes,
Alex

patrickekkel
01-10-09, 16:00
ik zit te twijfelen tussen plesk of directadmin voor mijn 3e server
ik zelf ben gewend aan DirectAdmin
maar krijg van veel te horen dat plesk beter is dan DirectAdmin

wij zou mij kunnen uitlegen wat het verschil is en wat de voor en nadelen zijn van plesk