We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Domeinnaam aanschaffen. Gold, Platina, Diamond?

nl2dav
03-10-09, 06:40
Ah, duidelijk

Morphie
02-10-09, 14:22
nee, je krijgt een mail als iemand anders een naam registreert die erop lijkt, als je dan een merknaam geregistreerd hebt kun je aanspraak maken op deze naam.

nl2dav
02-10-09, 05:42
Oke vergeet dat .fr domein dan maar even, ik weet wel wegen wat dat betreft.

Maar ik vraag me af wat OVH bedoelt met cyber squitting in die pakketten. Cyber squitting is bij mijn weten dat je een site begint onder xyz.com en iemand anders besluit om xyz.nl te kopen, toch?

Wat gaat OVH dan doen voor de klant bij Platina en Diamond. Alle relatief bekende domein extensies opkopen?

Morphie
01-10-09, 17:01
ja maar ik heb het over dat je deze naam ook kunt blijven behouden. als je op een bedrijfsnaam van iemand anders een .fr domein start dan kan het zijn dat je adres gegevens gecontroleerd wordt(dit is trouwens ook van het geval omdat de bestelling gedaan wordt vanaf een nl ip => niet frans) en dan gaat de bestelling niet door tot de verificatie completed is

Betatester123
29-09-09, 16:45
Als je een beetje googled dan kan je best aan een .FR domein naam komen hoor
(je kunt dan registreren op naam van een frans bedrijf bv).

Morphie
29-09-09, 14:35
Sorry, had over dit topic heen gelezen. Zowieso kun je als nederlandse klant geen .fr domeinen nemen, omdat je geen inwoner bent van frankrijk hetgeen wel verplicht is voor een .fr domein.

nl2dav
29-09-09, 05:24
Hhmm blijkbaar stel ik lastige vragen...

Ben is op onderzoek uit gegaan..

En inderdaad het is een lastige vraag;
http://forum.ovh.com/showthread.php?t=34717
http://forum.ovh.com/showthread.php?t=2401

nl2dav
18-09-09, 18:08
Normaal gesproken is het aanschaffen van een domeinnaam niet zo spannend, heb inmiddels al een verzameling. Voor een .fr domein maar eens bij OVH gaan kijken en dan krijg ik ineens een menu voorgeschoteld.

Gold, Platina en Diamond.

Nu heb ik wel een idee bij cyber squitting en typo squitting (wat wordt er bij cyber squitting gedaan om dat te voorkomen bij Platinum?)

Wat houd het Diamond pakket in? Alle extensies? Wat zijn alle extensies? Want er zijn nogal wat extensies namelijk

Worden al die extensies geregistreerd?

En waarom voor bedrijven met minimaal 10 werknemers, wie gaat controleren of ik 10 werknemers in dienst heb?

Nogal wat vragen dus

---
stel ik wil eigenlijk alleen maar lavoiture.fr registreren (kan niet, is bezet, maar even voor het idee)... Wat gebeurd er dan per pakket..