Mijn mening
Op zich vind ik OVH een prima produkt. Zeker gezien de prijs. En als je hier ook nog support bij krijgt petje af voor OVH. Als je servers zakelijk wilt inzetten,dan gewoon 2 servers nemen. Redundant in richten. En zorgen dat je alles op deze manier dubbel hebt uitgevoerd. Mocht OVH in gebreke blijven en is je SLA overschreden en je server dood, dan heb je nog je 2de server.
Behalve natuurlijk als het complete netwerk er uit ligt. Als extra heb je dan 2 x ftp backup. Persoonlijk vind ik dit meer dan voldoende om op een goeie manier services aan te bieden. Met de prijzen van OVH lijkt me dit alles geen probleem. Heb ook wel eens problemen gehad. Hardware, hier ging toen redelijk veel tijd over. Uiteindelijk was het wel opgelost. 2 servers is voor mij de beste oplossing. Zo dat ik zelf een beetje garantie heb en kan geven. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Ten minste dat is mijn mening. OVH goed product !!!
alexweblog
11-10-09, 00:26
Dank je wel voor het aanbod pm je in de loop van de komende week wel even.
En nu maar weer on topic
Goed weekend
Typhoon-NL
10-10-09, 21:05
als je Kaspersky beta nodig moet hebben, geef maar een pmetje
je moet wel om de 3 maanden de license vernieuwen
alexweblog
10-10-09, 20:31
Bedankt voor de tip Typhoon-NL binnenkort maar eens effe stoeien met windows op de server.
Typhoon-NL
10-10-09, 10:47
het was iets met een uur duurende reboot of dat het een uur duurt voor een 2de reboot
zelf weet ik het ff zo niet
oja ff een tip, heb je Windows 2003 of 2008 gebruik Kaspersky Beta
oneindig gebruik van Internet Security Beta die wel werkt op de Windows Server 2003/2008
Finals werken niet op de Windows Server 2003/2008
(gebruik de beta al een paar jaar :P)
als je vaak een harde reboot vanuit de manager aanvraag krijgt een server gewoon een power cut. dit houd in dat de server niet netjes afgesloten wordt. Een aantal van deze reboots zorgt ervoor dat de dirty flag van de schijf aangezet kan worden. Harde reboots enkel doen als het echt niet anders kan.

Oorspronkelijk geplaatst door
Typhoon-NL
heb wel betere panels gezien
Leasweb heeft een goed CP, heel duidelijk en het reboot systeem werkt meteen, niet zoals bij OVH dat het een uur duurt
Als het inderdaad een uur duurt voordat je systeem weer online komt dan heb je een interventie gehad, anders pakt ons systeem dit op. Zou graag willen weten om wel systeem het gaat. kijk ik even de logs na waarom dat er een interventie plaatsgevonden heeft.
Weet dat een linux server er soms een uur kan over doen om te booten.
Wat!? Wel, na xxx mounts gaat die automatisch bij een boot je volledige file system testen.
Uitzetten? met het command tune2fs
Aan volgende dingen kan het ook liggen:
* (vroeger) 1 reboot max om de 15 min
* interventies aan server
* je mail loopt wat achter of bij OVH de mail duurt wat langer
* het boot process loopt wat uit
* ....
Verder hier altijd goede ervaring hiermee.
alexweblog
08-10-09, 14:25
Ik doe vaak een reboot via mijn manager en binnen 3 minuten is hij vervolgens terug. Dus ik snap dan niet waar dat uur vandaan gehaald word.
Mijn leaseweb ervaring zal ik hier maar achterwege laten want daar lusten honden geen brood van.

Oorspronkelijk geplaatst door
Typhoon-NL
heb wel betere panels gezien
Leasweb heeft een goed CP, heel duidelijk en het reboot systeem werkt meteen, niet zoals bij OVH dat het een uur duurt
Dat het een uur duurt voor er gereboot wordt, heb ik (nog) geen ervaring mee. Tot zover waren mijn reboots direct. Dat de mail die aangeeft dat het gebeurd is langer duurt, tsja.. daar is misschien wat aan te doen.
Typhoon-NL
08-10-09, 12:31

Oorspronkelijk geplaatst door
Brian
Ze hebben ook gratis gekeken of het te op snel termijn te maken was.
Echter zou het voor mij persoonlijk te lang duren voordat het weer werkte.
Vandaar dat ik had gekozen voor een herinstallatie.
En mensen klaagen ook over de kernel van OVH.
Ik heb hier geen problemen mee.
Totaal niet !
Ik heb nog nooit zo'n mooi manager paneel gezien als bij OVH.
Wel een beetje jammer dat het soms een beetje frans is maar ik kan hier mee leven !
heb wel betere panels gezien
Leasweb heeft een goed CP, heel duidelijk en het reboot systeem werkt meteen, niet zoals bij OVH dat het een uur duurt

Oorspronkelijk geplaatst door
alexweblog
Ik ik denk dat de verwarring bij ovh mede komt omdat ze meerdere vestigingen hebben en waarschijnlijk de ene vestiging vriendelijker is dan de andere.
Daar slaag je de nagel op de kop!
Zelf vroeger bij FR klant geweest, wat wilt zeggen dat je daar nummer xxxx bent en plakken ze maar hun default antwoorden neer wat onder hun 'shortcuts' zit.
Bij dit filliaal krijg je in je eigen taal een korte uitleg, niet altijd een hele lap tekst om je bezig te houden maar kort en goed!
@Brian: Het klopt dit heb ik nogal gehoord dat ze dit willen doen, kan dit enkel maar als positief punt bemerken. Maar ook de opmerking geven dat ze dit niet moeten doen...
alexweblog
14-09-09, 13:24
Ik denk dat de verwarring bij ovh mede komt omdat ze meerdere vestigingen hebben en waarschijnlijk de ene vestiging vriendelijker is dan de andere. Ik zelf ben erg tevreden over ovh en ook vooral door de goeie support.
Groet,
Alex

Oorspronkelijk geplaatst door
freakt
Er zijn nederlandse of andere... aanbieders die jouw SSH probleem gratis hadden opgelost(en dan nog), echter mag je het maandelijks bedrag minimaal x2 doen x3 of meer!
Ze hebben ook gratis gekeken of het te op snel termijn te maken was.
Echter zou het voor mij persoonlijk te lang duren voordat het weer werkte.
Vandaar dat ik had gekozen voor een herinstallatie.
En mensen klaagen ook over de kernel van OVH.
Ik heb hier geen problemen mee.
Totaal niet !
Ik heb nog nooit zo'n mooi manager paneel gezien als bij OVH.
Wel een beetje jammer dat het soms een beetje frans is maar ik kan hier mee leven !
Over OVH zijn gemenge verhalen en opzich kan ik het goed begrijpen waarom de ene zegt van dat OVH slecht is en de andere goed.
Dit hangt ook af van de verwachtingen van de mensen. Vooral van de kimsufi/isgenoeg reeks kan je niet verwachten dat OVH hierbij nog eens heel je server managed bij wijze van spreke. Er zijn nederlandse of andere... aanbieders die jouw SSH probleem gratis hadden opgelost(en dan nog), echter mag je het maandelijks bedrag minimaal x2 doen x3 of meer!
Velen kunnen het niet begrijpen dat je geen software support krijgt, echter als je kijkt naar management contracten welke je los kan aankopen bij bedrijven die dit fulltime doen dan kom je gemakkelijk voor een redelijk solid management contract op 50 euro per maand. (uiteraard afhankelijk met de resonse time)
Dus bij deze ben ik ook zeer te vreden en voldoet dit zeker aan mijn verwachtingen en is een herinstallatie zo gebeurd !
Goededag ,
Bij deze wil ik even mijn mening geven over OVH.
Ik gebruik de mijn server nu ongeveer 3 weken en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn server.
In eerste instantie was ik een beetje huiverig omdat ik op het internet las dat de service van OVH heel slecht zou zijn.
Nu heb ik mijn eerste probleem gehad met mijn server, namelijk met mijn SSH login ( wat tevens mijn eigen fout was ).
De mensen van de support op OVH waren heel erg vriendelijk en de tijd dat ik even moest wachten aan de telefoon waren ze sociaal en toonde intresse waarvoor ik de server gebruikte.
Ze vertelde mij aan de telefoon dat het mogelijk was dat een van hun specialisten naar mijn server zou kijken wat het probleem zou zijn en dat ze dat gratis zouden doen inplaats van het uurloon te betalen.
Echter kreeg ik na een aantal uur een telefoon dat het te tijd rovend was om dit binnen mijn termijn op te lossen ( ik zou live gaan met mijn server die avond).
Hier op heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd en heb ik nu weer een prima werkde server.
OVH, petje af!!!