OVH Community, your new community space.

nopower


oles@ovh.net
11-10-09, 17:58
Goedendag,

Een maand verder ….

nopower:~# w
15:54:08 up 6 days, 7:06, 1 user, load average: 0.03, 0.01, 0.00
^^^^^^
nopower:~# ifconfig
inet addr:94.23.223.33 Bcast:94.23.223.255 Mask:255.255.255.0

Wij kunne ervan uitgaan dat de situatie stabiel is. Nu gaan wij na enkele maanden het systeem evalueren om eventuele problemen op te lossen. Voorlopig is PUE is 0.

http://nopower.ovh.com



Met vriendelijke groet,
Octave.

nl2dav
27-09-09, 06:00
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adveen
Toen was het "opwarming van de aarde" of "broeikaseffect" wat nu langzaam omgetoverd wordt in het magisch woordje "klimaatverandering". Want stel je eens voor dat de aarde niet écht aan het opwarmen is, wat
Eehhh jajaja maar feit is dat conventionele brandstoffen op beginnen te raken op termijn, men moet steeds meer moeite doen om aardolie velden aan te boren en het wordt ook steeds duurder om dat te doen omdat die velden moeilijker te bereiken zijn.

Kortom olie en dus conventionele energie zal niet echt goedkoper worden al lijkt dat van wel door de recessie. Wie energie heeft, heeft macht. Dat had Amerika goed bekeken met Iraq alleen hadden ze zich een beetje vergist in het hele Iraq avontuur.

De zon is een onuitputtelijke bron van energie en zonnecellen zijn erg duurzaam. Enige vervelende is, is dat die panelen duur zijn.

Adveen
24-09-09, 20:42
Als het economische voordelen biedt, dan zekers kijken naar de mogelijkheden.
Daarbij wellicht ook beetje profiteren van de reklame die je ermee kan maken.

Want ja, helaas is het niet meer dan reklame en propaganda en tevens een miljoenenbussiness wat niks meer met het milieu te maken heeft maar toch allemaal stilzwijgend toegelaten wordt. Immers, eerst was het "zure regen"; hoor je nu niks meer van. Toen was het "opwarming van de aarde" of "broeikaseffect" wat nu langzaam omgetoverd wordt in het magisch woordje "klimaatverandering". Want stel je eens voor dat de aarde niet écht aan het opwarmen is, wat ook in veel gebieden zo is (Antarctica bijvoorbeeld waar 90% van het wereldijs zich bevindt).
Sowieso al, wie denken wij (de mensheid) wel niet dat we zijn dat we het klimaat kunnen veranderen. Hoe arrogant kun je zijn om dat te denken!

Maargoed, ik draaf te ver door mss maar daarom zou ik zeggen:
Zolang het economische voordelen biedt dan gewoon doen

freakt
19-09-09, 23:27
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nl2dav
Dit is een heel goed idee, Frankrijk zou met de hoeveelheid zonuren eigenlijk veel meer aandacht moeten besteden aan zonne energie.

Duitsland is koploper. Keer een uitzending over gekeken; http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/40025880/

Als het financieel haalbaar is zou ik het zeker overwegen.

Doet het ook goed als reclame (beter dan die naaktloper) en zal het leuk doen bij de Franse overheid.
Zijn leuke projecten, echter hier was enige tijd gelden de vraag of zonne energie wel zo groen is... reden: productie zonnepalen (welke nu ontwikkeld worden) zijn vervuilender dan goede oude methodes(welke helemaal op punt staan).. nuja alles heeft een keerzijden en het hangt ook af hoe je dit opvat. Zelf geloof ik wel dat hier een zekere waarheid in zit.

Zeker ook zoals die hybride wagens, momenteel doen ze het milieu meer kwaad aan, echter wanneer dit meer en meer gemaakt wordt en beter gemaakt wordt kan hier echt voordeel uit gehaald worden. Een top gear vergelijking die ik ook op andere plaatsen reeds al tegen gekomen ben. Uiteraard moet alles ook met een korreltje zout worden genomen... maar toch wel mooie ontwikkelingen!

Is nog iets wat in ontwikkeling is, en hoe meer bedrijven hier aan mee doen hoe meer en betere technieken voorhanden komen.

nl2dav
19-09-09, 18:15
Dit is een heel goed idee, Frankrijk zou met de hoeveelheid zonuren eigenlijk veel meer aandacht moeten besteden aan zonne energie.

Duitsland is koploper. Keer een uitzending over gekeken; http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/40025880/

Als het financieel haalbaar is zou ik het zeker overwegen.

Doet het ook goed als reclame (beter dan die naaktloper) en zal het leuk doen bij de Franse overheid.

freakt
11-09-09, 20:16
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Ik denk dat je je geld beter kan besteden.
Zonnencellen die een datacenter van stroom voorzien lijkt mij overbodig
Ja en nee, hier wordt dit gewoonweg meer dan 50% door de staat terug betaald + nog eens een belastingsvoordeel. Weet niet hoe het daar zit maar als je dat dan ook in rekening brengt + het aanzien dat je een groen bedrijf bent + de mogelijke reclame kan dit echt wel wat opbrengen.

Of het echt haalbaar is, is een andere vraag.

Betatester123
11-09-09, 19:44
Ik denk dat je je geld beter kan besteden.
Zonnencellen die een datacenter van stroom voorzien lijkt mij overbodig

oles@ovh.net
10-09-09, 20:56
Goedendag,

er zijn goede en slechte ideën maar wat is een goed of slecht idee?

http://nopower.ovh.com

Starten we met een datacenter waarvan de PUE 1.00 is?

Met vriendelijke groet,
Octave.