OVH Community, your new community space.

OVH Soapi

Raymon
05-09-09, 08:41
Met wat leuke scripting zou je bijvoorbeeld met:

http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=211

Wel wat voor elkaar krijgen zodat je klant via VNC zelf een re-install kan doen. Zal echter niet zo simpel worden om het ook echt te realiseren

freakt
02-09-09, 21:21
Het zou een leuke feature zijn om dit via de API te doen echter denk ik dat je dan gewoon met teveel status meldingen zou zitten als dit goed uitgewerkt moet worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkstalker
Als je een OS zou kunnen installeren via de gratis vKVM, zou de betaalde KVM variant minder verkocht worden.
Offtopic:
Klopt maar met een beetje denken en proberen kan je nu ook je eigen OS installeren ook 'automated' met wat trukjes.
Echter vraag ik me af waarom dit zo nodig is? De OVH kernels laten toe alles snel ook via het panel te beheren... hetgeen wat ook door mensen met minder kennis ervan meer zal helpen.

darkstalker
02-09-09, 18:14
Als je een OS zou kunnen installeren via de gratis vkvm, zou de betaalde KVM variant minder verkocht worden.

Cednoise
02-09-09, 17:28
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
(nog) niet mogelijk. Echter zijn er genoeg manieren om server provisioning te gaan doen... zelf iets gaan ontwikkelen? (kost veel tijd en opletten met wat mag en niet mag op het OVH netwerk)

PS: indien je dat voor anderen wenst aan te bieden in jouw eigen paneel die via de API werkt. Maak een knopje waarin je de mensen heel het installatie proces kiest en een maitlje naar jou met die gegevens en een kleine fee hiervoor. Verdien je ook nog wat...
Bedankt voor je reactie,

Dit laatste s niet echt van toepassing, aangezien het voor mijzelf / een vriend is.
Ik heb al gekeken naar PXE Boot oid, maar dat gaat niet echt werken (net zoals dat de installaties via vKVM nooit werkt.

Is OVH dit wel van plan in de toekomst?

mvg

freakt
31-08-09, 23:52
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cednoise
Hallo iedereen,

Ik maak al een tijdje gebruik van de zeer handige soapi, maar vraag me nu af of het mogelijk is via deze api de dedicated server te herinstalleren.

Weet iemand of dit kan (staat niet vermeld op de soapi-pagina), en zo niet, kan ik het dan binnenkort verwachten? Zou heel erg fijn zijn.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Cedric
(nog) niet mogelijk. Echter zijn er genoeg manieren om server provisioning te gaan doen... zelf iets gaan ontwikkelen? (kost veel tijd en opletten met wat mag en niet mag op het OVH netwerk)

PS: indien je dat voor anderen wenst aan te bieden in jouw eigen paneel die via de API werkt. Maak een knopje waarin je de mensen heel het installatie proces kiest en een maitlje naar jou met die gegevens en een kleine fee hiervoor. Verdien je ook nog wat...

Cednoise
31-08-09, 18:15
Hallo iedereen,

Ik maak al een tijdje gebruik van de zeer handige soapi, maar vraag me nu af of het mogelijk is via deze api de dedicated server te herinstalleren.

Weet iemand of dit kan (staat niet vermeld op de soapi-pagina), en zo niet, kan ik het dan binnenkort verwachten? Zou heel erg fijn zijn.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Cedric