OVH Community, your new community space.

klacht onvangen over het netwerk van OVH

Wesleyb14
20-10-09, 11:19
nja het ging over de BW cap :P tevens kwam de snelheid klacht van mij (lees 1e pagina)

freakt
20-10-09, 10:51
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wesleyb14
Heeft dit niet ook iets te maken met de seedboxes? vooral ovh is bekend in de seedbox wereld.
Zou het persoonlijk maar raar vinden dat iemand ie torrents aanbiedt bij OVH gaat klagen over de snelheid. Dan weet je toch dat je geen support meer krijgt?

Wesleyb14
20-10-09, 10:40
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
de 2008 reeks (die tot voorkort mogelijk was om te bestellen) had de mogelijkheid om de priority mee te geven. Wilde je een hoge priority dan had je ook een data limiet, Echter hebben wij nu de priority bepaald vanwege klachten die we hebben ontvangen over traagheid van de server. Kortom gezegd..... Priority verkeer heeft een datalimiet maar hiervoor krijg je terug dat de snelheid hoog is.
Heeft dit niet ook iets te maken met de seedboxes? vooral ovh is bekend in de seedbox wereld.

WyriHaximus
28-09-09, 13:31
Hier eigenlijk geen klachten, ding draait prima en snelheid is ook prima.

Morphie
25-09-09, 11:48
Ja is mogelijk maar dan moet je op je server wel "Professional use" geactiveerd hebben.
Zodra het een probleem wordt met data verkeer. Dan kan op dat moment ook de Proffesional use geactiveerd worden via de manager. Ongebruikt data verkeer kan niet meegenomen worden naar de volgende maand.

Als voorbeeld:

Je hebt je data limiet bijna overschreden, je koop 1 TB bij maar bemerkt dat je uiteindelijk die ene TB niet gebruikt. dan is hier geen refund mogelijkheid. Ook het meenemen naar de volgende maand(als in beltegoed) is niet mogelijk. Zodra je extra dataverkeer koopt, verplicht je je niet tot aankoop de maand daarop van deze hoeveelheid. Kosten "professional use" blijven wel aanwezig op je server

Enkel het verkeer van OVH->internet wordt geteld als zijnde dataverkeer. Dataverkeer Internet->OVH en OVH->OVH hoort hier dus niet bij

patrickekkel
25-09-09, 10:39
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
makkelijk om te onthouden....... prio verkeer heeft een limiet.
dus heb je geen datalimiet heb je niet te maken met prio verkeer. (vandaar dat je ook terug geschakeld wordt op het moment dat je je limiet overschreden hebt.

is het dan ook mogelijk mocht je over je datelimiet bijna bereikt te hebben
dat je dan extra data er bij koopt ??

deze vraag omdat ik ook te maken heb met streaming media klanten

Morphie
24-09-09, 15:11
makkelijk om te onthouden....... prio verkeer heeft een limiet.
dus heb je geen datalimiet heb je niet te maken met prio verkeer. (vandaar dat je ook terug geschakeld wordt op het moment dat je je limiet overschreden hebt.

Raymon
24-09-09, 15:07
Hoe zit dat eigenlijk bij de RPS'en? Zijn die standaard low prio traffic?

Morphie
24-09-09, 13:56
de 2008 reeks (die tot voorkort mogelijk was om te bestellen) had de mogelijkheid om de priority mee te geven. Wilde je een hoge priority dan had je ook een data limiet, Echter hebben wij nu de priority bepaald vanwege klachten die we hebben ontvangen over traagheid van de server. Kortom gezegd..... Priority verkeer heeft een datalimiet maar hiervoor krijg je terug dat de snelheid hoog is.

freakt
24-09-09, 04:49
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nl2dav
Oh? Merkwaardig maar oke. Het is te hopen dat goede klanten deze regeling dan ook hebben ipv dat ze die 40 Euro de maand moeten betalen. Beetje scheef anders
Dit is gewoon de oude kimsufi reeks die echt onbeperkt was, de huidige is 3TB limiet. Niets speciaal voor beta testers, zij hadden die gewoon gratis.

nl2dav
24-09-09, 04:44
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
dit geld niet voor de betaservers
Oh? Merkwaardig maar oke. Het is te hopen dat goede klanten deze regeling dan ook hebben ipv dat ze die 40 Euro de maand moeten betalen. Beetje scheef anders

Scriptman
23-09-09, 03:08
Als ik eerlijk moet zijn download mijn server behooooooorlijk traag 9 van de 10 keer.

Voor de rest heb ik geen op of aanmerkingen , toppie!

Wesleyb14
23-09-09, 02:47
@ linkforsoad

Telekom knijpt mij totaal niet hoor als ik een torrent download via TPB oid haal ik snelheden tot 10mbit/s (en ja dat is echt het maximale) tevens heb ik meerdere dedicated's in nederland op een 100mbit netwerk daar is geen probleem, enkel wat raar is zodra er een storing is (of jullie dat denken) zitten die nederlanders meteen hier in het forum van HELP!! storing terwijl ik gewoon rustig mijn gang kan gaan en jullie niks kunnen

Linkforsoad
23-09-09, 00:15
Thuis trek ik met mijn 50 Mbit verbinding eigenlijk altijd de volle snelheid eruit (~ 5,7MB/s). Andere locatie waar een 100Mbit lijn hangt gaat het vaak bijna totaan de 10 / 11 MB/s. Heel netjes dus .

Wesley, volgens mij is de telekom ook wel een ster in het beperken van snelheden hoor?? T-Com vindt dat ook leuk (nee ik zit niet in DE zelf)

nyan
22-09-09, 23:04
Leuk, maar als je over de 3 TB komt wordt je geknepen naar 10 Mbit/sec.

Terecht ook, onzin allemaal.
dit geld niet voor de betaservers, and voor unlimited dataverkeer heb je al een sp mini for 40e per maand :/

nl2dav
22-09-09, 18:52
Leuk, maar als je over de 3 TB komt wordt je geknepen naar 10 Mbit/sec.

Terecht ook, onzin allemaal.

sanderr
22-09-09, 17:12
Als ik het via IPv6 download, haal ik tot 10.2MB/s, met IPv4 haal ik tot 10.4MB/s. Dus lijkt me dat het gewoon 100Mbit is.

Dit vanuit verschillende lokaties, met elk 100Mbit uplink.

freakt
22-09-09, 01:41
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiggly
Waarschijnlijk alleen de noobs met publieke trackers ja. Als je goede private tracker hebt trek je zo 11 MB/s bij elke torrent.
Vind deze reactie totaal niet op zijn plaats en denk wel dat de meerderheid weet wat ik bedoel.

Wesleyb14
21-09-09, 17:49
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiggly
Waarschijnlijk alleen de noobs met publieke trackers ja. Als je goede private tracker hebt trek je zo 11 MB/s bij elke torrent.

Ken je het woord gameservers ?????

Wiggly
21-09-09, 17:20
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
Dat zijn vermoelijk dan mensen die klagen over de snelheid :-) (heb ik zo'n vermoeden)

nl2dav
20-09-09, 17:31
Dat zijn vermoedelijk dan mensen die klagen over de snelheid :-) (heb ik zo'n vermoeden)
Volgens mij ook, is het eigenlijk niet voor bedoelt, tis dat ik ergens las dat OVH veel teveel aan dataverkeer heeft ingeslagen maar ik denk er het mijne over

Nagios hoor je niet graag maar word je gewoon hoor als je een hoopje servers er in hebt staan...
Nagios word je gewoon? Ik word er helemaal NAGIOS van .... Aarrgghh

freakt
19-09-09, 23:21
Ik let er niet zo op, ik zit niet te torrenten of ander extreem data intensief verkeer te doen. Hooguit backuppen met rsync

Nagios houd het dataverkeer in de gaten en eigenlijk hoop ik dat ik geen mail/sms alert krijg want meestal is dat eerder slecht dan goed nieuws (scannen / hackers / troep).
Dat zijn vermoelijk dan mensen die klagen over de snelheid :-) (heb ik zo'n vermoeden)

Nu begrijp ik dat velen kunnen vinden dat het verkeer van OVH naar bijvoorbeeld china niet optimaal is en niet 100Mbit is, zeker niet met de low priority op hun dataverkeer (beta servers dan en de oudere unlimited series)

Nagios hoor je niet graag maar word je gewoon hoor als je een hoopje servers er in hebt staan...

nl2dav
19-09-09, 18:37
Ik let er niet zo op, ik zit niet te torrenten of ander extreem data intensief verkeer te doen. Hooguit backuppen met rsync

Zal dan ook niet voten want ik heb er geen algemeen beeld van. Als de webserver traag reageert dan zal ik er eens naar kijken, de enige keer dat dat voorkwam lag het hele netwerk 12 uur later er compleet uit

Nagios houd het dataverkeer in de gaten en eigenlijk hoop ik dat ik geen mail/sms alert krijg want meestal is dat eerder slecht dan goed nieuws (scannen / hackers / troep).

PtPazuzu
19-09-09, 17:04
Waar ik, ook aan de 'andere kant' gebruik kon maken van de volle 100mbit, ging dit van en naar m'n server goed -> niets te klagen dus

Kwijnbergen
30-08-09, 22:57
Heb geen reden tot klagen...
Heb zelf maar een 6 mbit verbinding naar thuis en een ??? mbit vanaf het werk...
dus dat ik naar huis niet zo snel haal... tja dat weet je dan van tevoren.

Op het werk heb ik wel goede snelheden... nog nooit echt op gelet hoe snel ik daar nu ben.

Tot nog toe geen problemen.

Wiggly
30-08-09, 13:23
Trek met mijn thuisverbinding gewoon 60mbit van mijn server dus geen klachten

Wesleyb14
28-08-09, 23:00
mijn probleem zal wel zijn dat de telekom (woon in duitsland) gewoon de zooi zit te knijpen maar ik wou net ff webspell naar de server uploaden en dat was om te JANKEN!!!! 25kb/s maximaal

tja iedereen heeft toch weer een andere snelheid maar ik vind het vanaf hier BAGGER

mvg wesley

freakt
28-08-09, 22:56
Snelheid van een download kan van verschillende factoren afhangen. Ooit heb ik eens een server gehad waar er problemen met de netwerk kaart waren, maar deze haalde nooit boven de 10 Mbit (pakket loss)

Denk ook even aan de software welke je gebruikt, de encryptie er eventueel op, wat de server nog belast. De disk snelheid... De source/destination en over welke netwerken die moet. Tevens heeft de beta serie naar mijn idee wel de low priority traffic?

En vergeet ook niet het verschil in bit en bytes !

Zelf hier servers van de nieuwe server en oude serie (2TB / 100Mbit 'unmetered'). En over het algemeen zeer tevreden.

Indien gewenst wil ik een reportje opsturen welke files vanuit de RAM drive gaat downloaden(100MB.bin file) via SSH op verschillende servers welke aangesloten zijn op verschillende switches. (stuk of 30 verschillende)

Hierbij kan ik snel even de connectiviteit van & naar BE(1 localtie) / NL(2 locaties) testen welke in eigen omgevingen hangt waardoor ik dan ook hiervan snel even een report kan maken. Let op dit zou dan wel niet vanaf consumenten lijnen zijn maar vanuit het datacenter)

Indien nodig laat maar horen dan stuur ik dat op, ga dit dan wel niet op het forum plaatsen. Tevens kan ik hierbij de nodige ping test, tracert doen (mtr niet omdat ik dit niet manueel ga doen)

Wesleyb14
28-08-09, 19:44
heb een 100mbit glasvezel lijn en mijn upload is rond de 70mbit/s maar richting de server via de normale ftp kom ik niet hoger dan 500k / 2m

PS:

Die klacht kwam idd van MIJ!

alexweblog
28-08-09, 18:26
ik heb ook geen problemen met mijn verbindingen. Ben zelf zeer tevreden erover

nyan
28-08-09, 17:52
naar mijn thuisverbinding haal ik altijd wel 1.3-1.6 MB/s (max) tenzij de server al voor zijn volle 100 mbit gebruikt wordt; naar een van mijn servers naar i3d of leaseweb haal ik altijd wel 9 MB/s +
op meerdere downloaders haalt hij wel dagelijks zijn 100 mbit tot apache&lighttpd ermee kappen

dus nee; ik heb geen problemen met de snelheden

Betatester123
28-08-09, 17:36
Ik heb tot nu toe altijd snelheden rond de 10 MB per sec (dus ongeveer de volle 100mbit)

Af en toe is het netwerk 'sloom' in de zin dat ik niet meer haal dan 2 MB/sec

Morphie
28-08-09, 17:28
Stelling van klant:

Betatesters hebben hun servers gekregen op een netwerk van 100 Mbit maar 95 procent van de server is niet op 10 Mbit te benaderen.

Graag hoor ik van jullie of jullie die ook zo ervaren.