Storing?
Dit heeft niets meer te maken met de originele storing van even geleden.
Misschien tijd om dit topic op slot te doen?
rakmeister
20-09-09, 15:51
hmm, ik kan sinds gisteren ochtend klokslag 8 uur, geen verbinding maken met mn server, heb een ticket gepost & een email support vraag, maar nog geen antwoord
ik heb even op de "werkzaamheden lijst gekeken maar werdt er niet wijzer van,
ping is ok (tracert ook), rest is down : ssh ftp nx znc telnet php etc
ik heb nu een dag gewacht al omdat een vriend t zelfde had de dag ervoor, dus ik dacht/denk der zuller wel werkzaamheden zijn, in een deel van de server room?!
enig idea iemand.
k heb nog net geen rescue mode geprobeert, (was aan t denken waarom ie niet zou conecte etc) .
thanx : Angie : Behandeling in uitvoering , nu :P
patrickekkel
15-09-09, 11:19
ik heb ook ziggo en ik heb en ik heb toegang tot de root tot nog maar 3 servers van ovh en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben zowel de ssh verbinding (putty) als de download en upload snelheid van zowel de kimsufi servers als de ovh.net servers

Oorspronkelijk geplaatst door
Morphie
waarschijnlijk heb jij dan het nummer ook wel en ook daar heb ik dan geen problemen mee, zolang er maar geen misbruik van gemaakt wordt. Problemen zijn er om verholpen te worden en kunnen alleen gevonden worden als deze pas ontdekt is.
Nee hoor, ik heb dat nummer niet.
Betatester123
24-08-09, 15:39
Tja, het is nu in ieder geval opgelost en da's ook belangrijk
Klopt, en we hebben ook signalering op onze lijnen, maar fysiek waren de lijnen niet defect, maar er ging geen verkeer meer overheen. En in het weekend zijn er niet zoveel mensen werkzaam en is het ook afhankelijk van de tickets die we binnen krijgen.
Als we geen tickets aangemeld krijgen en we zijn verkeer dat mogelijk is. zou er in feite geen probleem zijn. Als het dan mogelijk is dat mensen (grootverbruikers) ons kunnen contacteren met een melding anders dan HIJ DOET HET NIET omdat hun technische kennis nu eenmaal iets hoger is als een gemiddelde gebruiker. dan is dit voor ons nuttige informatie waar we gebruik van kunnen maken.
Is het niet gewoon taak van OVH zelf om deftige monitoring op al zijn lijnen te hebben?

Oorspronkelijk geplaatst door
Dirk Jan
Zul je net zien dat het gebeurt wanneer Tim zelf ook niet bereikbaar is. hehe.
waarschijnlijk heb jij dan het nummer ook wel en ook daar heb ik dan geen problemen mee, zolang er maar geen misbruik van gemaakt wordt. Problemen zijn er om verholpen te worden en kunnen alleen gevonden worden als deze pas ontdekt is.

Oorspronkelijk geplaatst door
Morphie
HEen grote klant voor OVH NL heeft ook zijn eigen monitoring draaien en die heeft nu mijn mobiel nummer gekregen.
Zul je net zien dat het gebeurt wanneer Tim zelf ook niet bereikbaar is. hehe.
4. nl-asd-mfhe3c01-mf1.wxs.nl 0.3% 366 249.4 239.2 29.6 493.4 62.7
5. amsix.routers.ovh.net 0.5% 366 233.1 265.3 23.1 664.1 84.8
6. 40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu 29.7% 365 286.8 256.3 75.8 572.9 69.8
Enkel daar packet loss. Gisteravond had ik er nog last van, vandaag niet meer.
Het leermoment dat ik hier uit getrokken heb is dat het werk door moet gaan. Ook omdat in het weekend geen support bereikbaar is moet het wel mogelijk zijn dat wij op de hoogte gebracht worden. Om een toekomstig probleem als deze sneller te registreren heb ik acties genomen. Een grote klant voor OVH NL heeft ook zijn eigen monitoring draaien en die heeft nu mijn mobiel nummer gekregen.
Omdat OVH NL geen weekend diensten heeft, is het probleem dat zich zaterdag voorgedaan heeft dus te laat gesignaleerd. Door het afgeven van mijn nummer (op verzoek van de klant) hoop ik dat een probleem als deze in de toekomst veel sneller gesignaleerd wordt.

Oorspronkelijk geplaatst door
Arie
Dat is allemaal ook wel zo, maar stel nou dat je er een redelijk groot belang bij hebt dat je boel online is. Als ik hier en daar zo lees dan moet je daarvoor niet bij OVH zijn, en dat blijkt dan zo op een dag als vandaag.
Daar moet natuurlijk wel bij dat de prijzen zeer laag zijn. En dat de kwaliteit op zich helemaal niet verkeerd is. Maar het kan dus kennelijk niet zo zijn dat je en top kwaliteit hebt en een lage prijs.
De afweging moet je dan zelf maar maken.
Verder ben ik nog best tevreden hoor
Volgens mij ben je best snel met een reactie als deze, dat je voor stabiliteit niet bij OVH moet zijn. Als een kaart defect gaat of gaat klapperen dan is dat een probleem dat eenieder kan overkomen. Een vergissing is menselijk, maar is dus ook een leermoment.

Oorspronkelijk geplaatst door
nl2dav
Nu lees ik dat er vier 10g lijnen getroffen waren, dat is niet mis natuurlijk maar men had gewoon eerder op de hoogte kunnen zijn en ik snap niet goed waarom dat dan zo laat opgepakt is. Uit alle hoeken van Europa moeten toch klachten binnen gekomen zijn? Ik kon en kan geen tickets aanmaken maar er zullen toch een berg tickets over dit verhaal zijn?
.........
Naja nog zes maanden... Vier backbone lijnen die raar lopen te doen, dat overkomt je ook niet iedere dag als datacenter zijnde.
Zoals je hebt kunnen lezen ging het om verkeer tussen roubaix en amsix, hierdoor zal het in heel europa wel wat problemen opgeleverd hebben maar lang niet zoveel als dat het in nederland het geval was. Het grootste gedeelte van de nederlandse providers heeft het verkeer over Amsix lopen en als dan de verbindingen naar OVH lopen te klapperen dan heb je in nederland een huge probleem terwijl andere landen iets vertraging hebben.
@sphinx
Gaarne nog een traceroute en indien je linux gebruikt..... liever een mtr die je 5 minuten laat lopen.
Ik heb nog steeds last om te connecten naar mijn dedi.

Oorspronkelijk geplaatst door
Linkforsoad
Daar heb je absoluut gelijk in, en ook ik ben er bijna niet over te spreken dat er zo slecht feedback was. Wat ik alleen probeerde te zeggen met dit bericht is dat we wel allemaal kwaad kunnen worden op ze, maar daarmee voorkomen we alsnog het probleem niet in de toekomst. En dat is juist iets waar OVH nu dus aan moet gaan werken, samen moet gaan komen en moet gaan kijken wat er is. Waar ik wel nog even wat van wil zeggen, ja ook ik, is dat OVH écht meer moet gaan communiceren met de klant. Wat zeer jammer was, was dat ik, en ook de anderen, niet wisten wat er aan de hand was. Op het moment dat OVH iets heeft, moet er eigenlijk een server zijn ver weg van Parijn/Roubaix waar we alsnog wel op kunnen. En daar dan met een simpel systeempje een melding laten tonen. Op die manier kunnen wij ook onze gebruikers inlichten en weten we wat er gaande is. Als je dan ook nog wat verstand er van hebt kun je ook een idee krijgen van de mogelijk tijd dat het kost enzovoort. Ik heb ook wel meegemaakt dat er brand was in een DC en een aardig deel van de stoppenkast was uitgefikt. Maar ook toen toch snel een email gekregen met wat er was, wat er aan gedaan was om het op te vangen en dat er een tankwagen zou komen en bla bla bla...
Ik zeur weer eens teveel. Mijn vakantie houd dinsdag op dus dan zijn jullie van me af
Gr, Simon.
Ik vind het absoluut geen gezeur. Het is een vrij redelijke zienswijze als je het mij vraagt. Dit soort dingen kunnen voorkomen, en daarom is het belangrijk je klanten van informatie te voorzien. Een goed geinformeerde klant zal altijd tevredener zijn dan eentje die niet goed ingelicht is
Linkforsoad
23-08-09, 13:48
Daar heb je absoluut gelijk in, en ook ik ben er bijna niet over te spreken dat er zo slecht feedback was. Wat ik alleen probeerde te zeggen met dit bericht is dat we wel allemaal kwaad kunnen worden op ze, maar daarmee voorkomen we alsnog het probleem niet in de toekomst. En dat is juist iets waar OVH nu dus aan moet gaan werken, samen moet gaan komen en moet gaan kijken wat er is. Waar ik wel nog even wat van wil zeggen, ja ook ik, is dat OVH écht meer moet gaan communiceren met de klant. Wat zeer jammer was, was dat ik, en ook de anderen, niet wisten wat er aan de hand was. Op het moment dat OVH iets heeft, moet er eigenlijk een server zijn ver weg van Parijn/Roubaix waar we alsnog wel op kunnen. En daar dan met een simpel systeempje een melding laten tonen. Op die manier kunnen wij ook onze gebruikers inlichten en weten we wat er gaande is. Als je dan ook nog wat verstand er van hebt kun je ook een idee krijgen van de mogelijk tijd dat het kost enzovoort. Ik heb ook wel meegemaakt dat er brand was in een DC en een aardig deel van de stoppenkast was uitgefikt. Maar ook toen toch snel een email gekregen met wat er was, wat er aan gedaan was om het op te vangen en dat er een tankwagen zou komen en bla bla bla...
Ik zeur weer eens teveel. Mijn vakantie houd dinsdag op dus dan zijn jullie van me af
Gr, Simon.

Oorspronkelijk geplaatst door
Arie
Dat is allemaal ook wel zo, maar stel nou dat je er een redelijk groot belang bij hebt dat je boel online is. Als ik hier en daar zo lees dan moet je daarvoor niet bij OVH zijn, en dat blijkt dan zo op een dag als vandaag.
Daar moet natuurlijk wel bij dat de prijzen zeer laag zijn. En dat de kwaliteit op zich helemaal niet verkeerd is. Maar het kan dus kennelijk niet zo zijn dat je en top kwaliteit hebt en een lage prijs.
De afweging moet je dan zelf maar maken.
Verder ben ik nog best tevreden hoor
Fijn dat het is opgelost! Ik kon gisteren helemaal niet op de sites van OVH.
Het interesseert mij niet zoveel dat er een probleem is, ik heb hele grote sites (15milj. pageviews/dag) 12u of nog langer plat zien liggen door een probleem of een serie problemen maar als een probleem zolang duurt is feedback wel van belang.
Dat er dus onderkent wordt dat er problemen zijn en dat er zo spoedig mogelijk aan een oplossing gewerkt wordt. En dan het liefst met extra informatie. De mededeling dat ze er in Duitsland ook last van hadden was goed om te horen. Nouja niet goed maar meer dat het dus echt om een serieus probleem ging.
Nu lees ik dat er vier 10g lijnen getroffen waren, dat is niet mis natuurlijk maar men had gewoon eerder op de hoogte kunnen zijn en ik snap niet goed waarom dat dan zo laat opgepakt is. Uit alle hoeken van Europa moeten toch klachten binnen gekomen zijn? Ik kon en kan geen tickets aanmaken maar er zullen toch een berg tickets over dit verhaal zijn?
Als je ergens servers wil hebben dan moet dat op een locatie die je 100% kunt vertrouwen. Nu heeft OVH al een achterstand omdat alles in Roubaix staat (en dat voelt eng) dat kan alleen gecompenseerd worden met uitstekende support anders dan wordt het voor de semi(professional) gewoon niets. Dan blijf ik bijvoorbeeld wel colocaten omdat je dan zelf midden in de nacht bij je serverpark kan zijn en eventueel kan weghalen if you catch my drift
Naja nog zes maanden... Vier backbone lijnen die raar lopen te doen, dat overkomt je ook niet iedere dag als datacenter zijnde.
Dat is allemaal ook wel zo, maar stel nou dat je er een redelijk groot belang bij hebt dat je boel online is. Als ik hier en daar zo lees dan moet je daarvoor niet bij OVH zijn, en dat blijkt dan zo op een dag als vandaag.
Daar moet natuurlijk wel bij dat de prijzen zeer laag zijn. En dat de kwaliteit op zich helemaal niet verkeerd is. Maar het kan dus kennelijk niet zo zijn dat je en top kwaliteit hebt en een lage prijs.
De afweging moet je dan zelf maar maken.
Verder ben ik nog best tevreden hoor
Linkforsoad
23-08-09, 02:16
Het is jammer dat het zo lang duurde, maar ach. We kunnen wel gaan klagen, maar ik hoop maar dat het voor OVH een leermoment is geweest. Dat ze nu dus weten hoe ze het de volgende keer wél aan moeten pakken en sneller op moeten pakken. En uiteindelijk hoop/verwacht ik dat dat wel goed komt en het de volgende keer beter en sneller opgelost is. Uiteindelijk is dat alleen maar mooi. Mij is altijd geleerd dat je van fouten moet leren...
Het probleem wat vandaag heeft plaats gevonden wat toevallig is gebeurt op een zaterdag was wellicht niet meteen bij de juiste afdeling neer gelegd, OVH zal dit de volgende keer vast en zeker wel sneller oplossen, ben het zeker eens dat een 8 uur down time best wel lang is, dit zal op basis van prioriteten dan vast wel fout zijn gegaan, als voorbeeld bij de bank is een SLA prio 2 incident max. 8 uur, een prio 1 incident max 4 uur, kans is groot dat dit incident met een prio 2 was ingeschoten.
Daarnaast heeft Morphie nog gezegd dat zij hier ook nog is te laat zijn achtergekomen.
Bedankt voor de link mvegetto.
Na mijn eerdere post gaf het forum ook geen reactie meer, dus kon geen trace etc toevoegen.
Iig werkt hier alles weer
Voor de mensen die willen weten wat er gebeurt is... zie de link hieronder
http://translate.google.com/translat...istory_state0=
Linkforsoad
23-08-09, 00:25
Back in Business here Was een lekker rustig dagje @ the office. Virtuele kantoor was onbereikbaar, live chat en alles. Jammer, maar ok. Hopelijk blijft het hierbij en kan ik alsnog vrolijk volgend jaar er een aantal servers bij gaan huren, wat ik wel van plan was.
Nou dat was dus zon 8 uur downtime.. ik zou wel eens willen weten wat er 1. aan de hand was en 2. waarom het zolang geduurd heeft voordat het weer opgelost was. Als ik nou een drukbezochte website had staan bij OVH was ik dus mooi de pineut geweest. Over een tijdje loopt mijn andere dedicated elders af en was ik van plan over te stappen naar OVH, maar als het zo gaat..
Hier werkt ook alles weer zoals het hoort. :>
Code:
traceroute to 213.251.168.* (213.251.168.*), 30 hops max, 40 byte packets
1 85.17.200.60 (85.17.200.60) 0.261 ms 0.244 ms 0.218 ms
2 hosted.by.leaseweb.com (85.17.129.253) 1.555 ms 1.373 ms 1.067 ms
3 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 1.362 ms * 1.418 ms
4 * 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu (213.251.130.65) 11.129 ms *
5 * * *
6 80g.p19-7-6k.routers.chtix.eu (213.186.32.133) 10.282 ms * 80g.p19-2-6k.routers.chtix.eu (213.186.32.153) 10.204 ms
7 p19-25-m1.routers.chtix.eu (213.251.130.206) 10.483 ms 10.559 ms 12.730 ms
8 ns*.ovh.net (213.251.168.*) 12.377 ms 10.327 ms 10.245 ms
Dit is naar een kimsufi, de 2 servers kunnen af en toe met elkaar praten maar niet constant:/
Code:
traceroute to 91.121.220.* (91.121.220.*), 30 hops max, 40 byte packets
1 85.17.200.60 (85.17.200.60) 0.260 ms 0.229 ms 0.245 ms
2 hosted.by.leaseweb.com (85.17.129.253) 32.820 ms 48.179 ms 40.758 ms
3 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 131.145 ms * 1.523 ms
4 40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.9) 6.405 ms 6.805 ms *
5 rbx-63-m1.routers.ovh.net (91.121.130.201) 6.490 ms 6.444 ms 6.369 ms
6 ns*.ovh.net (91.121.220.*) 6.430 ms 6.540 ms 6.372 ms
Naar een normale server van ovh doet hij het steeds gewoon goed:/
Edit; Hij doet het nu normaal
cheers ^.^
Het probleem is hier verholpen! op co.uk forums werd er 5 min geleden verteld dat de problemen zijn opgelost, nou kan het welllicht een uurtje duren voordat alles weer op gang komt.
Ik en een aantal anderen hebben nu geen problemen meer. Opgelost?
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=3322
Momenteel nog steeds dezelfde nagios meldingen...
Beste,
Hierbij mijn traceroutes met bijhorende info. van elke bay/switch&port wel één traceroute van en naar minstens 1 server (indien meer bay's nodig dit zijn er maar 3 maar kan er zoals Peter weet ook meerdere geven)
Peter, graag had ik dat je ook even maandag met me contact opneemt. Een direct nummertje had handig geweest voor mij en voor OVH. Dit had ik ook vroeger aan OVH kunnen melden dat er problemen waren / op komst waren... uitgebreide nagios monitoring vanuit 6 locaties welke dit al snel konden opmerken. (meer data op aanvraag verkrijgbaar!)
Tevens heb ik ook smokepings ter beschikking, vraag ernaar indien nodig. (mail staat in mijn contact manager onder mijn NIC handle)
Ik kan dus een uitdraai geven van alle (linux) servers (+ 75 server) met traceroutes van en naar... (dit duurt 10min, geautomatiseerd echter post ik dit hier niet graag wegens hostnames, ip's etc welke er nu uitgehaald zijn)
SERVER @ RBX - 14A01 - sw.141.247/4 (failed)
Code:
[root@ ~]# tracert www.bit.nl
traceroute to www.bit.nl (213.136.12.236), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-43-m1.routers.ovh.net (91.121.141.253) 0.689 ms 0.890 ms 1.027 ms
2 rbx-2-6k.routers.chtix.eu (213.251.191.130) 0.786 ms * *
3 40g.ams-1-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.10) 187.485 ms * *
4 amsix-501.xe-0-0-0.jun1.galilei.network.bit.nl (195.69.144.35) 12.739 ms 12.773 ms 12.774 ms
5 http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) 12.720 ms 12.717 ms 12.717 ms
Code:
[root@EVOSWITCH ~]# tracert 0.0.0.0
traceroute to 0.0.0.0 (0.0.0.0), 30 hops max, 40 byte packets
1 hosted.by.leaseweb.com (85.17.239.252) 1.598 ms 1.560 ms 1.549 ms
2 hosted.by.leaseweb.com (85.17.129.253) 2.434 ms 2.436 ms 2.430 ms
3 * * *
Code:
[root@NEDZONE ~]# tracert 0.0.0.0
traceroute to 0.0.0.0 (0.0.0.0), 30 hops max, 40 byte packets
1 77.243.237.254 (77.243.237.254) 1.115 ms 0.981 ms 0.894 ms
2 vl900.bcr1.asd-nh.nedzone.nl (94.103.148.226) 4.806 ms 4.721 ms 4.645 ms
SERVER @ RBX - 09F01 - sw.120.246/11 (ok)
Code:
[root@ ~]# tracert www.bit.nl
traceroute to www.bit.nl (213.136.12.236), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-43-m1.routers.ovh.net (91.121.141.253) 0.689 ms 0.890 ms 1.027 ms
2 rbx-2-6k.routers.chtix.eu (213.251.191.130) 0.786 ms * *
3 40g.ams-1-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.10) 187.485 ms * *
4 amsix-501.xe-0-0-0.jun1.galilei.network.bit.nl (195.69.144.35) 12.739 ms 12.773 ms 12.774 ms
5 http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) 12.720 ms 12.717 ms 12.717 ms
Code:
[root@EVOSWITCH ~]# tracert 0.0.0.0
traceroute to 0.0.0.0 (0.0.0.0), 30 hops max, 40 byte packets
1 hosted.by.leaseweb.com (85.17.239.252) 0.716 ms 0.659 ms 0.646 ms
2 hosted.by.leaseweb.com (85.17.129.253) 2.534 ms 2.539 ms 2.537 ms
3 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 1.457 ms * *
4 40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.9) 13.366 ms * *
5 rbx-40-m1.routers.chtix.eu (213.251.191.243) 9.290 ms 10.270 ms 9.269 ms
6 name (0.0.0.0) 13.237 ms 13.680 ms 13.572 ms
Code:
[root@NEDZONE ~]# tracert 0.0.0.0
traceroute to 0.0.0.0 (0.0.0.0), 30 hops max, 40 byte packets
1 77.243.237.254 (77.243.237.254) 1.021 ms 0.607 ms 0.522 ms
2 vl900.bcr1.asd-nh.nedzone.nl (94.103.148.226) 4.476 ms 4.401 ms 4.265 ms
3 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 4.691 ms * *
4 40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.9) 14.781 ms * *
5 rbx-40-m1.routers.chtix.eu (213.251.191.243) 16.016 ms 11.933 ms 15.836 ms
6 name (0.0.0.0 15.707 ms 15.635 ms 15.531 ms
SERVER @ RBX - 16F06 - sw.171.246/34 (ok)
Code:
[root@ ~]# tracert www.bit.nl
traceroute to www.bit.nl (213.136.12.236), 30 hops max, 40 byte packets
1 rbx-52-m2.routers.ovh.net (91.121.171.252) 0.345 ms 0.367 ms 0.428 ms
2 * * *
3 40g.ams-1-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.10) 8.186 ms * *
4 bit.bit2.nl-ix.net (193.239.116.33) 12.075 ms 11.738 ms 11.867 ms
5 http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) 11.817 ms 11.979 ms 11.999 ms
Code:
[root@EVOSWITCH ~]# tracert 0.0.0.0
traceroute to 0.0.0.0 (0.0.0.0), 30 hops max, 40 byte packets
1 hosted.by.leaseweb.com (85.17.239.252) 0.716 ms 0.659 ms 0.646 ms
2 hosted.by.leaseweb.com (85.17.129.253) 2.534 ms 2.539 ms 2.537 ms
3 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 1.457 ms * *
4 40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.9) 13.366 ms * *
5 rbx-40-m1.routers.chtix.eu (213.251.191.243) 9.290 ms 10.270 ms 9.269 ms
6 name (0.0.0.0) 13.237 ms 13.680 ms 13.572 ms
Code:
[root@NEDZONE ~]# tracert 0.0.0.0
traceroute to 0.0.0.0 (0.0.0.0), 30 hops max, 40 byte packets
1 77.243.237.254 (77.243.237.254) 1.021 ms 0.607 ms 0.522 ms
2 vl900.bcr1.asd-nh.nedzone.nl (94.103.148.226) 4.476 ms 4.401 ms 4.265 ms
3 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 4.691 ms * *
4 40g.rbx-2-6k.routers.chtix.eu (91.121.131.9) 14.781 ms * *
5 rbx-40-m1.routers.chtix.eu (213.251.191.243) 16.016 ms 11.933 ms 15.836 ms
6 name (0.0.0.0 15.707 ms 15.635 ms 15.531 ms
EVOSWITCH = the Leaseweb network
NEDZONE = Datacenter @ Steenbergen NL
Tevens kan ik melden dat het totale verkeer hier met +- 300Mbit/seconden gedaalt is.
Nagios spuwt altijd deze info uit wanneer die van en naar OVH monitored: Flap Detection (hiermee zullen jullie alvast ook wat zijn)
Zoals dit verklapt: werkt het soms en soms weer niet... Dus laat ons zeggen dat meer dan de helft van onze NL klanten hier problemen mee heeft.
Verbindingen naar BE lopen goed(echter met momenten gaat het traag) naar NL is dit vanaf 14uur echt erg geworden. Andere landen verloopt dit goed (waar wij zicht op hebben)
Met vriendelijke groeten.
Ook hier fubar!
verbinding is zeer onstabiel.
Wat wel intersant is dat forum.ovh.co.uk en nl dezelfde problemen vertonen.
OVH.co.uk is helemaal niet bereikbaar hier.
OVH.nl is daaroptegen perfect bereikbaar!
Geen stagiaires meer aannemen, mag alleen voor koffie.
Reroute de handel eens op de drie van de zeven overgebleven uplinks, begint wel irri te worden dit probleem.
Bedoel, meer activiteit op het forum prima maar dit is niet de bedoeling lijkt me
Alle activiteiten rond 14:15 die vandaag hebben plaats gevonden zouden bekeken moeten worden en op basis daarvan een analyse maken :P
Betatester123
22-08-09, 22:05
Tracing route to ks368733.kimsufi.com [94.23.37.109]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.123.250
2 * 8 ms 8 ms 82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
3 8 ms 8 ms 8 ms 172.26.43.125
4 8 ms 9 ms 8 ms 172.26.44.6
5 8 ms 8 ms 8 ms vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
6 8 ms 8 ms 8 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.241.4.186]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
Vanuit utrecht is dit.
Een vriend van mij (woont in de buurt) heeft nog wel connectie naar zijn server
Hier mijn statistieken:
Het begon allemaal om 2:16pm (14:16)
Dit forum is ook overigens zeer slecht bereikbaar!
Tracing route to ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms m0n0wall.local [192.168.1.1]
2 12 ms 11 ms 12 ms 5355B801.cable.casema.nl [83.85.184.1]
3 11 ms 7 ms 11 ms mnd-rc0001-cr101-ae11-212.core.as9143.net [213.5
1.162.161]
4 12 ms 18 ms 8 ms asd-lc0006-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51.1
58.2]
5 178 ms * 27 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
6 25 ms * 31 ms 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [94.23.122.70]
7 * * * Request timed out.
8 15 ms * * ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
9 14 ms * * ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 16 ms * * ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * 16 ms * ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
24 * 17 ms * ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 31 ms * * ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
Trace complete.
Nog een trace:
Tracing route to ns204531.ovh.net [94.23.9.139]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms m0n0wall.local [192.168.1.1]
2 6 ms 7 ms 7 ms 5355B801.cable.casema.nl [83.85.184.1]
3 49 ms 9 ms 7 ms mnd-rc0001-cr101-ae11-212.core.as9143.net [213.5
1.162.161]
4 12 ms 11 ms 7 ms asd-lc0006-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51.1
58.2]
5 15 ms * 14 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
6 19 ms * 19 ms 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [94.23.122.70]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Trace complete.
In ieder geval Ziggo en UPC die allemaal deze problemen ondervinden.
Tracing route to ks369884.kimsufi.com [94.23.20.7]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 5357491F.cable.casema.nl [83.87.73.31]
2 11 ms 10 ms 10 ms 53574801.cable.casema.nl [83.87.72.1]
3 39 ms 11 ms 17 ms mnd-rc0001-cr101-ae15-221.core.as9143.net [213.51.162.113]
4 10 ms 12 ms 23 ms asd-lc0006-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51.158.2]
5 14 ms * 15 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
6 * 18 ms * 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [94.23.122.70]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Trace complete.
Oke het ziet er naar uit dat dit forum weer werkt zonder verdere uitval. Het is nog wel wat langzamer dan normaal maar zeer goed te doen. Mn server is nog steeds niet te bereiken zonder proxy trucjes.
Althans, direct, komt er wel wat aan data binnen maar dan heb je het echt over 10 Kb per minuut ofzo
* oke te vroeg gejuicht... Na 5 minuten is forum ook weer weg.
Niet bereikbaar trouwens hier.
Ook geen bereik, tracerts hier:
Tracing route to ks301466.kimsufi.com [94.23.51.51]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.10
2 7 ms 7 ms 7 ms 10.15.170.129
3 9 ms 8 ms 11 ms hv00cat12.brain.upc.nl [212.142.19.126]
4 17 ms 15 ms 15 ms 84.116.244.57
5 14 ms 15 ms 15 ms 84.116.244.37
6 15 ms 15 ms 13 ms 84.116.131.1
7 35 ms 35 ms 35 ms at-vie15a-rd1-pos-14-0.aorta.net [213.46.160.250
]
8 36 ms 35 ms 35 ms at-vie15a-ra1-ge-0-1-2.412.aorta.net [213.46.173
.53]
9 36 ms 34 ms 38 ms at-vie01a-ra3-ge-4-0-0-0.aorta.net [213.46.173.1
37]
10 37 ms 37 ms 39 ms at-vie05b-ri1-g-2-0.aorta.net [213.46.173.202]
11 73 ms 46 ms * 1g.vie-1-6.routers.chtix.eu [91.121.131.65]
12 46 ms * 44 ms 30g.pra-1-6k.routers.chtix.eu [213.251.128.97]
13 67 ms * 126 ms 50g.fra-1-6k.routers.chtix.eu [213.251.128.110]
14 39 ms * 61 ms 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [91.121.131.86]
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Trace complete.
Trace gaat uitstekend, alleen er komt geen data binnen via http (pop3 dan weer wel)
Bestaande SSH verbinding loopt, nieuwe is niet op te zetten. Raar maar waar.

1 7 ms 7 ms 8 ms 10.15.15.1
2 9 ms 8 ms 7 ms p21193.net.upc.nl [212.142.21.193]
3 8 ms 9 ms 7 ms 84.116.244.41
4 7 ms 7 ms 7 ms 84.116.131.1
5 30 ms 44 ms 28 ms at-vie15a-rd1-pos-14-0.aorta.net [213.46.160.250
]
6 29 ms 29 ms 29 ms at-vie15a-rd1-xe-4-3-0.aorta.net [213.46.173.193
]
7 29 ms 29 ms 28 ms at-vie01a-rd1-xe-0-0-0.aorta.net [213.46.173.189
]
8 39 ms 29 ms 29 ms at-vie05b-ri1-g-2-0.aorta.net [213.46.173.202]
9 47 ms 38 ms * 1g.vie-1-6.routers.chtix.eu [91.121.131.65]
10 38 ms * 37 ms 30g.pra-1-6k.routers.chtix.eu [213.251.128.97]
11 38 ms * 38 ms 50g.fra-1-6k.routers.chtix.eu [213.251.128.110]
12 35 ms 33 ms * 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [91.121.131.86]
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
Linkforsoad
22-08-09, 20:10
Al vanaf het begin van mijn beta periode zie ik vaak loss van pakketten bij de routers. Zo hier ook eens zoiets doorvoeren
Overigens is mijn server niet of nauwelijks bereikbaar.
Gr, Simon
Code:
Bezig met het traceren van de route naar 94.23.7.xx via maximaal 30 hops:
1 10 ms 10 ms 10 ms x.internl.net [x.x.x.x]
2 10 ms 10 ms 10 ms vlan83.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.133]
3 20 ms * 12 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
4 19 ms * 18 ms 20g.vss-1-6k.routers.chtix.eu [94.23.122.70]
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
probleem is ook flink merbaar in duisland, ook hier problemen over Amsix, mogelijk dus problemen van ovH naar en van Amsix. verklaring volgt
Graag wil ik van mensen even een tracert van plaatsen waar trage of zelfs geen verbinding mogelijk is.
Dank, dit scheelt, een beetje
Helaas ben ik er zelf te laat achter gekomen, ga uitzoeken wat er aan de hand is.
Client1
Provider, XS4ALL (Only).. Route werkt wel:
D:\>tracert 213.186.33.90
Tracing route to forums.ovh.net [213.186.33.90]
over a maximum of 30 hops:
1 2015 ms 1 ms 2 ms fritz.fonwlan.box [192.168.178.1]
2 294 ms 211 ms 207 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 236 ms 188 ms 163 ms 0.ge-3-2-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 165 ms 100 ms 130 ms 0.ge-0-2-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.2]
5 337 ms 362 ms 309 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
6 * * * Request timed out.
7 350 ms 224 ms 306 ms 160g.gsw-2-6k.routers.chtix.eu [213.186.32.221]
8 344 ms 432 ms * 80g.p19-2-6k.routers.chtix.eu [213.186.32.153]
9 330 ms 311 ms 327 ms 10g.p19-57-6k.routers.chtix.eu [213.251.128.34]
*10 366 ms 374 ms 294 ms forums.ovh.net [213.186.33.90]
Trace complete.
D:\>
Client2
Provider, XS4ALL (Only). (Zelfde provider dus!)
Loopt over een andere route en werkt niet;
tracert forum.ovh.nl
Tracing route to forum.ovh.nl [213.186.33.90]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 8 ms 8 ms 7 ms lo1.dr6.d12.xs4all.net [194.109.5.213]
3 7 ms 7 ms 7 ms 0.ge-3-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.137]
4 8 ms 8 ms 8 ms 0.ge-0-2-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.2]
5 8 ms * 8 ms amsix.routers.ovh.net [195.69.145.231]
6 19 ms * 18 ms 40g.rbx-1-6k.routers.chtix.eu [213.251.130.65]
7 18 ms 17 ms * 160g.gsw-1-6k.routers.chtix.eu [213.186.32.225]
8 161 ms 213 ms 210 ms 80g.p19-7-6k.routers.chtix.eu [213.186.32.145]
9 22 ms * 17 ms 10g.p19-52-6k.routers.chtix.eu [213.186.32.230]
10 18 ms 17 ms 18 ms forums.ovh.net [213.186.33.90]
Trace complete.
Let wel, pingen en tracen gaat wel maar http verkeer etc dus niet.
Verder is het inderdaad irritant alsof ik tegen lucht zit te praten. Dit gaat em niet worden zo.
Inderdaad is weer nergens te lezen wat er aan de hand is of een berichtje van we weten het er word aan gewerkt.
(Erg) negatief punt is dat men blijkbaar zelf nog niet weet wat er speelt.
Ik kan geen ticket aanmaken, heeft dan niemand dat al gedaan?
Het is allemaal al eens gezegt maar ik kan ook mijn server niet bereiken via de gebruikelijke wegen. Heb voor de zekerheid een reboot aangevraagd (dat was voor ik het forum hier las) en die werd zonder problemen uitgevoerd. Er stond in dat de server op hun ping reageerde.
Positief punt: Deze keer was de mail in het Nederlands, waar deze eerder nog in het Frans verstuurd werd.
Mja dat idee had ik ook al omdat bijna alle binnenkomende linken wit zijn op de weathermap tussen Roubaix en Amsterdam.
Nu is zowat heel Europa grijs trouwens, lekker
Het lijkt er op dat alle inkomende verbinding niet aankomen bij de server. Uitgaand wel. Ik heb een irc bot die gewoon reageert op commands maar ik kan de server zelf op geen enkele manier bereiken.
5) het betreft niet alleen de beta servers aangezien een aantal personen ook melden dat dit forum niet of slecht bereikbaar is.
Waaronder ikzelf .. Doe alles vanaf een US proxy nu.
Betatester123
22-08-09, 18:01
Ik stel het volgende vast
1.) Niet alle servers ondervinden problemen, ik heb met diverse mensen gesproken en het komt nu neer op 1 op de 6 servers (van de betatest) zijn down. Natuurlijk zijn er ook mensen die servers hebben buiten de betatest om, maar daar heb ik geen contact mee
2.) De conenctie storing is door mij waargenomen in nederland en engeland, mensen uit belgie hebben nergens last van
3.) Je server is NIET down, je kunt er alleen vanuit NL niet bij.
4.) De storing doet zich voor op veel verschillende providers
5.) Betreft niet alleen beta servers, (dankje, nl2dav)
6.) Storing is op alle ip's en alle poorten die aan de server gekoppeld zitten
Ik kan via mijn eigen tele2 internet probleemloos mijn servers bereiken, alleen de lijn tussen tussen mijn leaseweb server en kimsufis ligt plat(kan wel pingen, maar data transferen gaat met 100 bytes/s)
Hhmm als je de server niet publiekelijk gebruikt als gameserver of webserver dan zou je kunnen stellen dat je geen probleem hebt ja.
Ik draai een webserver en ik merk aan de statistieken dat de server zeer slecht te bereiken is. Het kan me niet eens zoveel schelen of het bij mezelf wel of niet goed gaat. Gaat om de rest.
En ik vertelde ergens anders dat ik gemerkt heb dat het vannacht al niet goed ging.. Hele trage response...
En ik wil niet zeiken want het is beta maar dit is over de gehele linie van OVH, als ik betalende klant zou zijn, zou ik niet blij zijn. Ik ben nog op zoek naar iets serieus maar dit soort grappen moet je niet te vaak hebben (eigenlijk gewoon helemaal niet en zeker niet zo lang)
Dan heb jij geluk.
Ik heb 100% packet-loss als ik naar bepaalde OVH servers ping.
alexweblog
22-08-09, 17:45
Nou ik ziet hier op chello en kan 2 server daar bereiken. Ook via speedxs geen problemen om hem te bereiken.
Dus op dit moment het ik geen problemen dan lijkt mij.
Hier upc: server is niet te bereiken via ssh, ftp en web
Nee het is niet opgelost. Hoe weet jij dat je geen problemen hebt?
Baseren op alleen je eigen verbinding is niet voldoende heh
Zoals je kunt lezen zijn er sommigen met NL provider die geen problemen ondervinden.
alexweblog
22-08-09, 17:29
Ik heb nergens last van of het moet inmiddels al opgelost zijn dat weet ik niet.
Betatester123
22-08-09, 17:03
Het storing topic:
http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=420
"De connectie uitval is zeer selectief.
Ik draai gameservers met members vanuit de hele wereld. Mensen uit Engeland (en een deel van NL) kunnen niet joinen terwijl Polen enzo wel kunnen joinen.
Ook is het raar dat er toch een paar NL members zijn die ook kunnen joinen..."
Klopt, je hebt gelijk! Ik kan ook geen nieuwe SSH verbinding maken merk ik nu.
Maar ik heb al een verbinding met mijn server via SSH en die draait wel. Nieuwe verbindingen niet. Die SSH verbinding staat al de hele week open (beetje lui met afsluiten).
Maar ik kan dit forum ook niet zonder proxy bereiken. Althans 99% van de tijd niet.
Forum / je server bereiken via http? Hier:
http://www.2sneaky.info
Kan met putty de server iig niet bereiken hier.
En nu is alles weer onbereikbaar, ik plaats dit bericht met behulp van een Amerikaanse proxy.
Ik heb XS4ALL als provider trouwens en als ik zo de webstatistieken zie dan komt er de hele dag al vrijwel geen verkeer meer door
Edit: Soms werkt het een paar seconden weer en dan weer totaal niet.
Betatester123
22-08-09, 16:55
http://weathermap.ovh.net
Daar was een hoop rood te zien, begint nu weer te verdwijnen.
Hopelijk is het snel opgelost.
De connectie uitval is zeer selectief.
Ik draai gameservers met members vanuit de hele wereld. Mensen uit engeland (en een deel van NL) kunnen niet joinen terwijl polen enzo wel kunnen joinen.
Ook is het raar dat er toch een paar NL members zijn die ook kunnen joinen...
Erg raar dus.
Sinds vannacht merk ik al problemen. Kon nu net ook niet op het forum komen..
Het ligt in elk geval aan HTTP verbindingen. HTTPS gaat goed (manager van OVH). Net kon ik het forum ook niet bereiken en alle HTTP requests naar mijn eigen beta server liepen ook stuk.
Via SSH kan ik dan nog steeds prima mn server bereiken.
Vele servers zijn niet te bereiken inderdaad, ook dit forum heeft er lange tijd uit gelegen. Mijne is nu al sinds 14:20 offline
Betatester123
22-08-09, 16:40
Hallo allemaal.
Op dit moment kan ik niet connecten naar mijn dedicated server.
Niet via ssh, ftp of naar een van mijn gameservers.
Ook kan ik geen VMS status opvragen in de manager om te kijken of mijn server offline is.
Kan het zijn dat OVH te maken heeft met een netwerk storing?
En hebben meer mensen hier last van?
Mijn box is op dit moment down iig van anderen issie ook niet bereikbaar.
Zijn er meer mensen hier die ZIGGO hebben en geen verbinding kunnen maken met OVH servers? Ik krijg bij verschillende servers ping-time outs, terwijl mensen uit andere landen gewoon verbinding kunnen maken.