OVH Community, your new community space.

Isgenoeg 2009


oles@ovh.net
11-08-09, 13:32
Goedendag,

Enkele aanvullingen na vragen en suggesties van klanten;

Vraag 1: is de RIPE reeks (4IP/.../256IP) een failover? Is het Ip per IP?
Antw: de Ip reeks is een failover, reeks per reeks. Dat wil zeggen dat u een hele IP reeks kunt overschakelen van de ene server naar de andere. U kunt ook een ''Split'' aanvragen, in dat geval kunt per IP overschakelen van de ene server naar de andere.

Vraag 2: kan ik na de ''Split'' van een Ip reeks naar een IP per IP de geolocalisatie van een van elk IP personaliseren?
Antw: NEE. RIPE accepteert (of wijst) een verzoek van uw reeks af en vanaf dat moment wordt een object ''reeks'' aangemaakt in de Whois database van RIPE.
Op de geaccepteerde reeks is geolocalisatie mogelijk. Het opstapelen van meerdere objecten in de database van Ripe is niet mogelijk. Indien dat ook gebeurt door toedoen van OVH zal RIPE om het wissen van registraties in de database vragen.

Vraag 3: kan ik een reeks die ik elders heb gekocht gebruiken op mijn server bij OVH.
Antw: JA. Dit kost 49 euro ongeacht het aantal IP's waaruit de reeks bestaat. U kunt kiezen voor een ''Split'' van de reeks om het vervolgens te gebruiken op uw servers.

Vraag 4: Vraag5: kan ik additionele 30 TB aanschaffen vervolgens 10 TB en uiteindelijk 2 additionele TB?
Antw: JA, u kunt op elk gewenst moment het gewenste aantal additionel TB aanschaffen.

Vraag 5: als ik 30 TB aanschaf en nog eens 30 TB op een later stadium, kom ik dan automatisch in aanmerking voor de optie +60 TB?
Antw: bij elke aankoop hoort een aparte factuur. Bij een bestelling van 2X 30Tb betaalt krijgt u tweemaal een factuur voor elke afzonderlijke bestelling.

Vraag 6: zijn de gekochte TB's te gebruiken op elke server of zijn ze gebonden aan een enkel server?
Antw: De gekochte TB's zijn bestemd voor een bepaalde server en niet te gebruiken op de gehele infrastructuur.


Met vriendelijke groet,
Octave.

oles@ovh.net
10-08-09, 15:22
Goedendag,


Enkele vragen/antwoorden voor de update van de site:

vraag1: is RAID zinvol zijn op de i7-2T/4T/6T server?
Antw: Ja. Raid-soft 0/1 op i7-2T of Raid-Soft 0/1/5/6 op i7-4T/6T

vraag 2: 4 vaste IP's?
Ant: 1 vaste IP + 3 IP failover, u kunt kosteloos overschakelen van de ene server naar de andere.

Vraag 3: Installatie van IP's < 31 of > 30?
Antw: elk verzoek van IP (buiten de 4 vier gratis IP's) wordt beschouwd als RIPE van een reeks IP. Deze worden handmatig afgehandeld door ons team en het verzoek moet gerchtvaardigd voor acceptatie door RIPE.
Voor elk verzoek moet worden betaald.
Overzicht van de mogelijke verzoeken:
4 IP 49Euro/request accepted
8 IP 49Euro/request accepted
16 IP 49Euro/request accepted
32 IP 99Euro/request accepted
64 IP 99Euro/request accepted
128 IP 99Euro/request accepted
256 IP 99Euro/request accepted
512 IP 199Euro/request accepted
199Euro/request accepted
U moet de optie ''Tuning'' hebben vooraf gekozen om hiervoor in aanmerking te komen.

Vraag 4: ovh biedt 2 TB voor 14.90Euro, is er sprake van korting bij de aanschaf van meer dan 2 TB (bijv. 10 of 30 TB) ?
Antw: de prijzen voor additionele TB:
+2TB = 14.90Euro (7.45Euro/TB)
+10TB = 69.99Euro (6.90Euro/TB)
+30TB = 179.99Euro (5.97Euro/TB)
+60TB = 299.99Euro (4.98Euro/TB)
+90TB = 349.99Euro (3.88Euro/TB)\

Vraag5: kan ik additionele 30 TB aanschaffen vervolgens 10 TB en uiteindelijk 2 additionele TB?
Antw: JA, u kunt op elk gewenst moment het gewenste aantal additionel TB aanschaffen.

Vraag 6: moet ik verplicht vooraf aangeven of ik additionele TB aanschaffen?
Antw:NEE, u kunt op een door u gekozen moment zoveel als u nodig heeft.

Vraag 7: kan ik de gekocht additioneel TB gebruiken voor de daarop volgende maand indien ik daar geen gebruik van heb gemaakt in de maand van aanschaf?
Antw: de additionele gekocht binnen een maand moet in dezelfde maand worden gebruikt, aan het einde van die maand wordt de teller opnieuw op nul gezet.

Met vriendelijke groet,
Octave.

Dirk Jan
08-08-09, 16:39
Erg jammer die nieuwe prijzen, ik kan mij voorstellen dat het omhoog moet, maar bepaalde dingen vind ik echt te zot.

- Waarom zulke hoge startup kosten? €49.99 voor de Q-1 en de rest zelf €100? 10 euro vind ik meer een acceptabel bedrag.

- Waarom €15,00 voor tuning? Je krijgt er niks voor terug.

- Een extra iptje kost 49 € excl.btw, ook abnormaal hoog! €1,00 per maand was nog enigszinds acceptabel. (elders waar ik servers heb staan krijg ik zelfs gratis ip's toegewezen!) Wellicht heb ik aan de 3 extra ip's genoeg, maar het gaat ook mede om het idee. (10 extra €490 :") )

Op deze manier vergooit kimsufi eigenlijk zijn eigen streven om goodkoop servers aan te bieden. Ik had nog grootse plannen waar (veel) extra servers voor nodig waren maar ga nu zeker rondkijken voor alternatieven. Gelukkig blijven huidige contracten wel doorlopen dacht ik te lezen in een bericht van octave. (mijn frans is niet zo best)

Linkforsoad
08-08-09, 01:56
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
ik wil niet vervelend doen als je het forum in de gaten gehouden zou hebben zou je dus dat mensen die een server hebben dat die deze tegen dezelfde voorwaarden kan aanhouden.
Nou sorry hoor... Ik heb het nog niet gezien Morphie... En ook ik ben een tijdje niet actief geweest wegens prive zaken...

Morphie
08-08-09, 01:30
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Ok. Ik had de plannen mijn testserver aan het einde gewoon door te kopen, maar dat gaat dus niet gebeuren zo. Ikzelf doe wat simpele toepassingen met mijn server, en heb hier ook niet meer als 20 Ex BTW voor over... Specificaties zijn prima. Server werkt goed als je het vergelijkt met ons verkeer per maand. Prima ding Ik zie hem dan ook graag terug in het overzicht. Dan zie ik ook weer reden om de server te verlengen. Anders ben je waarschijnlijk mij als klant kwijt in ieder geval En dat vindt ik best jammer om te moeten doen, omdat ik zeer tevreden was over de Kimsufi/OVH en ik deze graag adviseerde aan anderen.

gr, Simon.
ik wil niet vervelend doen als je het forum in de gaten gehouden zou hebben zou je dus dat mensen die een server hebben dat die deze tegen dezelfde voorwaarden kan aanhouden.

Linkforsoad
08-08-09, 00:20
Ok. Ik had de plannen mijn testserver aan het einde gewoon door te kopen, maar dat gaat dus niet gebeuren zo. Ikzelf doe wat simpele toepassingen met mijn server, en heb hier ook niet meer als 20 Ex BTW voor over... Specificaties zijn prima. Server werkt goed als je het vergelijkt met ons verkeer per maand. Prima ding Ik zie hem dan ook graag terug in het overzicht. Dan zie ik ook weer reden om de server te verlengen. Anders ben je waarschijnlijk mij als klant kwijt in ieder geval En dat vindt ik best jammer om te moeten doen, omdat ik zeer tevreden was over de Kimsufi/OVH en ik deze graag adviseerde aan anderen.

gr, Simon.

Raymon
07-08-09, 23:57
Het is nu OK, maar nog steeds erg krom op hardware niveau.

De enige stap die je kan maken is van een mega simpele Celeron naar een Quad Core? Dat is een MEGA GAPEND GAT en de prijs van de celeron staat zo in geen verhouding tot de Quad Core. De 2XL uit de 2008 serie zou een leuke instapper zijn voor de 2009 serie. Of gewoon weer 19,90 voor de basic celeron (in de UK issie inmiddels weer op het oude niveau) of iets kwa CPU gelijk aan de oude 2XL als instapper zou het gat een beetje recht trekken.

En een SLA van 4 uur reparatiegarantie op een kimsufi en 100GB Backup space erbij zijn overbodig op een kimsufi maar maken de verhoogde prijzen redelijk rechtvaardig.

Het gemiep over dataverkeer snap ik niet, 2TB is toch meer dan genoeg voor het gemiddelde gebruik van een kimsufitje? Ik heb servers met 300 domeinnamen erop staan die nog geen TB per maand doen

nyan
07-08-09, 23:56
Kijk dit ziet er beter uit, die eerste server is juist precies wat ik zoek. Alleen vind ik het bandbreedte verschil tussen kimsufi.com/nl nog steeds vaag; als ik dus via mijn belgische contact bestel krijg ik een 10 voud aan bandbreedte?
Mocht ik toch via .nl bestellen, blijft ovh-ovh traffic dan nog wel 100 mbit bij overschreiding van 2 tb bandbreedte?

freakt
07-08-09, 20:29
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oles@ovh.net
Alors champagne cette fois-ci ?
Goede avond,

Zoals ik zie zijn de prijzen gedaald en het dataverkeer toegenomen. Dit lijkt me mooi.

Uitgaande dat alle prijzen van hardware en stroomkosten stijgen is dit een zeer mooie prijs. Lijkt me echter dat nu klanten van deze celeron meer gaan verwachten dan gewenst, 2GB RAM en 500GB schijf voor een simpele server is wat veel waardoor de verwachtingen hoger kunnen liggen dan gedacht. Wat weer resulteerd in veel support / ontevrede klanten.

Uitgaande van de prijzen op http://www.isgenoeg.nl/ en http://www.kimsufi.com/ heb je op de kimsufi.com betere voorwaarden voor slechts 5 euro meer welke dus als klant moeilijk te verklaren valt als alle servers in FR staan.

Lijkt het me ook niet een goed plan voordat er aanpassingen gedaan worden dat er enkele power users gecontacteerd worden of die zich hierin kunnen vinden zodat het product beter op de klanten wordt afgestemd.

Tevens de setup kost van 9,99 zal niet zozeer in de smaak vallen.
De instapprijs voor een simpele server bij OVH bedraagd nu 34,98 Euro Excl BTW(24,99 + 9,99) wat dus 14,99 Euro duurder is dan de oude kimsufi.(bijna een verdubbeling en minder dataverkeer) Uiteraard nu setup kosten mee gerekend maar dit wordt vaak gerekend als je pas klant wilt worden.

Uiteraard meer geheugen, en meer disk maar eerlijk gezegd kon je ook een simpele server maken 19,99 Euro welke maar 1GB RAM heeft en maar 250GB of minder hardeschijf ruimte en de duurdere welke dan meer disk, meer RAM etc heeft... Indien klanten dan toch iets specifiek willen vallen ze zeker niet in deze 'kimsufi' / 'isgenoeg' reeks maar in OVH reeks.


Nog twee korte vragen welke ik volgende week ook nog eens ga weerleggen bij de support
- Komt de setup kost te vervallen vanaf wanneer een klant een hoopje servers heeft of wanneer er meerdere tegelijk besteld worden?
- Kan het dataverkeer op de infrastructuur berekend worden?


Trouwens bestellen kan maar de oplvering nog niet wat voor velen (zoals wijzelf) vervelend is, hierdoor waren wij genoodzaakt enkele dingen ergens anders te bestellen. Denk dat een goed overleg met de 'power users' niet mis zal staan om zo een betere dienstverlening aan te bieden.


Alszijnde 'grote' inkoper welke reeds ook bekend is bij het NL filliaal mag er steeds met mij contact worden opgenomen voor dergelijke zaken aangezien niet alleen wij maar ook OVH vandaag redelijk wat heeft misgelopen...

met vriendelijke groet,

l4mer
07-08-09, 20:06
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Als je eens wist hoeveel vragen dat wij hebben gehad omtrent het uitbreiden van het geheugen op een L servertje. Niet oordelen hierover. veranderingen worden gedaan omdat wij vragen krijgen van de klant. En de klant vraagt om meer geheugen.
Maar volgens mij vraagt geen enkele klant om van praktisch ongelimiteerd naar 1TB per maand te gaan, zelfs op servers waar je een 1GBit portswitch hebt en 6TB aan schijfruimte hebt.

Wat ik maar niet begrijp is waarom OVH nu wéér een vreemde beslissing heeft gemaakt (eerder al met de setup fees) die dan weer snel weer op de schop gaat. Als er nu geen grote verandering komt zal het wel over enkele weken zijn, wanneer blijkt dat er maar weinig klanten bij komen of blijven.

Is het geen idee om eens alles goed uit te zoeken, te bespreken en volledig uit te voeren? De constante wijzigingen en vreemde vertalingen (zelfs bij de laatste wijzigingen...) laten mij echt denken dat OVH een bedrijf is dat hoofdzakelijk het halve werk levert...

Volgens mij heten wij ook OVH BV en niet Isgenoeg BV of Kimsufi BV. weet het niet zeker maar dat is misschien geen toeval
Wat is je punt hiermee?

oles@ovh.net
07-08-09, 18:56
Goedendag,


Nogmaals bedankt voor de feedback op de fora en mailinglists (1200 tot 1400 bijdragen)

We hebben alle bijdragen in verschillende talen bestudeerd en sommigen hebben geleid tot interssante discussies binnen Ovh door hun kwaliteit door onze ''power users'' in tal van landen. Dankzij uw feedback hebben we enkele aspecten in de offertes aangepast en deze beter afgestem op de bestaande behoeften.

Het systeem voor de bestellingen is afgerond en operationeel en dit is mede aan u te danken.


Met vriendelijke groet,
Octave.

Raymon
07-08-09, 18:19
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Als je eens wist hoeveel vragen dat wij hebben gehad omtrent het uitbreiden van het geheugen op een L servertje. Niet oordelen hierover. veranderingen worden gedaan omdat wij vragen krijgen van de klant. En de klant vraagt om meer geheugen. Op de zwaardere servers is gekozen voor grotere HD's gekozen om van de USB disks of te komen, we zien dat veel mensen USB disks gebruiken op een zelfde manier zoals zij hun interne schijf gebruiken. Dit leidt vaak tot defecte HD's omdat de warmte van een USB schijf niet goed afgevoerd kan worden. En ook willen mensen graag iets meer zekerheid op een isgenoeg server. Vandaar de mogelijkheid tot mirroring op de hogere servers.
Lijkt me vrij simpel dat de mensen die meer willen iets anders moeten nemen dan een Kimsufi 08 L?

Zoals freakt ook al aangeeft is het een gemis dat er geen dirt cheap -waar niemand veel van verwacht- servertje voor 19.90 meer is. Dat je die knijpt in dataverkeer is begrijpelijk. Maar helemaal weg laat?! Zoeen 19.90 ding was juist erg fijn voor 'development' en 'spielerij' dingen. Dan hoeft er geen SLA of wat dan ook bij.

Per 31/08 loopt zoeen development ding wat ik elders heb af en ik wilde dan zoeen 19.90 kimmie erbij nemen... 29.90 ex is gewoon te veel voor een spielerij servertje.

freakt
07-08-09, 14:55
Goedemiddag,

Vooraleerst een klein voorstelling van onze relatie met OVH. Ons bedrijf heeft sinds bijna een jaar servers bij OVH (en ook andere partijen) welke wij inzetten voor verschillende doeleinden. Dit vooral ook omdat wij enorm te spreken zijn voor het Europese dataverkeer en connecties. Momenteel nemen wij rond de 100 servers bij OVH af, dit zijnde vooral uit de kimsufi reeks maar ook de EG reeks. Ooit hebben wij voor OVH gekozen omwille van de aantrekkelijke prijzen, maar meer voor de kleinste kimsufi omdat deze een handig opzetje was van een simpele VPS naar een eigen dedicated server met toch de nodige kracht en dataverkeer. De prijzen kwamen dus laat ons zeggen overeen met concurrentie echte die 1 kimsufie van 19,99 heeft ons voor OVH laten kiezen.

Total produits : 122
Nb. serveurs dédiés : 100
Goede punten met de nieuwe reeks?
Uiteraard is dit een gehele verbetering op verschillende punten, zoals meer duidelijkheid op het vlak van dataverkeer, opties... Ook dankzij de opties heb je meer mogelijkheden met de server.

Negatieve punten met de nieuwe reeks?
- Prijs is van 19,99 naar 29,99 gegaan welke dus voor ons als bedrijf één van de grote 'lokkertjes' was naar OVH toe
- Intern dataverkeer pas vanaf augustus gratis, hierbij nemen wij van vele serves backup's intern welke dus als het ware de 1TB limiet nu al halen... dus dat wilt zeggen dat grotendeel van onze servers voor het interne verkeer al op 10Mbit komen te staan ook al is dit relatief goedkoop voor OVH
- De levering zou pas vanaf maandag zijn, welke te begrijpen is met de veranderingen maar dit wilt zeggen een heel weekend geen bestellingen kunnen plaatsen. Wij bestellen per week rond gemiddel 5 tot 10 servers waarbij wij nu niet kunnen bestellen en dus deze bij andere aanbieders besteld hebben wegens noodzaak.
- De abnormale hoge kost om een optie toe te passen, denk maar aan 1extra IP welke nu op 20 Euro komt. (15 euro optie, 5 euro per IP)
- Op bovenstaande opmerking: setupkosten voor een IP?
- Het significant dataverkeer verschil. Vroeger mocht er meer dataverkeer verzet worden, nu is dit bij de standaard slechts 1TB (uiteraard dit is allemaal veel en genoeg echter is het verschil enorm. Van vele TB's tot 'slechts' 1TB)

Ideetjes?
- Zou het niet handig zijn de oude reeks even nog 'online' te laten voordat er dergelijke belangrijke aanpassingen doorgevoerd worden?
- éénmalige setup prijs voor de 'tuning' zou mooier zijn, waarbij dus bijvoorbeeld 25 euro wordt gevraagd éénmalig om dit op te leveren
- Waarom niet het oude model terug brengen(eventueel iets duurder) maar de extra opties geven voor een betere CPU, meer RAM, meer DISK... laat ons zeggen het lokkertje om zo klanten meer te doen laten kopen !
- Zou het niet beter zijn om af te rekeken op de gehele infrastructuur van de klant (dit zouden wij als bedrijf graag zien). Sommige servers doen 2TB/ maand andere doen nog geen 10GB/maand welke dus samen iets meer dan 1TB/maand doen als dit afgerekend wordt op de infrastructuur en ons toelaat meer dataverkeer te doen op sommige servers. Indien wij dan extra zouden willen inkopen zouden wij dus als het ware gewoon nieuwe servers bij bestellen als zijnde 'stock' en dus zo extra dataverkeer voor onze infrastructuur kunnen maken.

Zo zijn er nog vele opmerkingen zowel positief als negatief maar deze hierboven hebben betrekking tot de nieuwe serie Kimsufi

Uiteraard begrijp ik, aanpassingen vormt steeds enige ophef en problemen op en duurt altijd een beetje. Maar als toch wel grote klant is het niet zo leuk om van de ene dag op de andere dit mee te maken (uiteraard stond dit wel al op het forum vermeld) zonder dat er ondertussen bestellingen konden gebeuren.

Toekomstige relatie met OVH?
Wij als bedrijf vinden het zeer spijtig dat we ineens hals over kop alles wat moeten veranderen en uiteindelijk in eigen racks & andere aanbieders nu ook ongeveer aan dezelfde prijs zitten met meer vrijheid. Waardoor we voor ons totaal server aantal eens goed gaan rekenen wat we verder gaan doen.

met vriendelijke groeten,

Morphie
07-08-09, 10:04
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
FAIL.

Verre van vooruitgang. Probeert men nu van de Kimsufi is ineens een opgehypte server met allemaal extra dingen te maken? Ik kan ze zo niet echt basic meer noemen. Het 'instap' model van €19.90 is verdwenen, die waren nog wel leuk om eens als aankut servertje bij te bestellen, daar heb je geen 2GB Ram en 500GB disk bij nodig.
Als je eens wist hoeveel vragen dat wij hebben gehad omtrent het uitbreiden van het geheugen op een L servertje. Niet oordelen hierover. veranderingen worden gedaan omdat wij vragen krijgen van de klant. En de klant vraagt om meer geheugen. Op de zwaardere servers is gekozen voor grotere HD's gekozen om van de USB disks of te komen, we zien dat veel mensen USB disks gebruiken op een zelfde manier zoals zij hun interne schijf gebruiken. Dit leidt vaak tot defecte HD's omdat de warmte van een USB schijf niet goed afgevoerd kan worden. En ook willen mensen graag iets meer zekerheid op een isgenoeg server. Vandaar de mogelijkheid tot mirroring op de hogere servers.

Veranderingen zijn in mensen zijn ogen nooit goed ja of het moet goedkoper worden(gratis nog het liefst en dan er ook nog niets voor willen doen).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
het aanschaffen van een server van ovh.nl is nu een veel betere keus dan een kimsufi, volgens mij is dat de intentie van ovh hier...
Volgens mij heten wij ook OVH BV en niet Isgenoeg BV of Kimsufi BV. weet het niet zeker maar dat is misschien geen toeval

nyan
06-08-09, 23:26
http://www.kimsufi.com/
ik zie dat op de franse kimsufi er geen 1 tb limiet zit?
beetje vaag:/

*stiekem daar bestelt* j/k

het aanschaffen van een server van ovh.nl is nu een veel betere keus dan een kimsufi, volgens mij is dat de intentie van ovh hier...

Raymon
06-08-09, 22:30
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=2459&page=2 .. Gelukkig ben ik niet de enige

Wat me overigens opviel; OVH vs Hetzner: http://www.hetzner.de/de/hosting/pro...ootserver/eq4/ ... zoek de verschillen

oles@ovh.net
06-08-09, 22:26
Goedenavond,


De details over de CPU zijn toegevoegd, de GTI is voortaan binnen 2 uur en 24/7.

Daarnaast, zoals we reeds hadden aangekondigd stond een verhoging van de van goedkoopste Isgenoeg met 10 euro en de prijs van Quadruple Core verlaagd met 10 ewuro. Met de stijgende energiekosten (+5%) en ook de stijging van het productiemateriaal onstaat een stijging van de totale productiekosten.
Het probleem met de turnover blijft en dat kost ons 15 tot 20% van de prijs van de Isgenoeg server.
We hebben eerder met dit probleem te maken gehad en toch nu toe geen permanente oplossing daarvoor gevonden. We kunnen ons dan ook niet permiteren om een product aan te bieden zonder rendabiliteit want de prijs van 19,99 euro was niet meer houdbaar.
Wij nemen geen afstand van onze doelstelling om tegen zo laag mogelijke prijzen het beste aan de klant te bieden maar aan de andere zijn we ook afhankelijk van de kostprijs van een product.
Hey moet ook worden onderkend dat de Isgenoeg een klein deel vormt van het productassortiment van OVH.
Onze focus is in eerste plaats op servers als de EG, HG, MG, SP. Gezein het kleine aantal bestellingen en het feit dat moin of meer dezelfde klanten deze bestellingen plaatsen wordt het resultaat dat de klanten hun servers dan behouden om in dezelfde prijsklasse te blijven: een eenvoudige oplossing.

Met vriendelijke groet,
Octave.

Raymon
06-08-09, 22:16
FAIL.

Verre van vooruitgang. Probeert men nu van de Kimsufi is ineens een opgehypte server met allemaal extra dingen te maken? Ik kan ze zo niet echt basic meer noemen. Het 'instap' model van €19.90 is verdwenen, die waren nog wel leuk om eens als aankut servertje bij te bestellen, daar heb je geen 2GB Ram en 500GB disk bij nodig.

OVH was leuk op weg, maar dit is dan weer een domper Doe mij de oude server lijn naar terug of doe er op zijn minst een beetje SLA bij waarmee je ook een Reparatie tijd garandeerd, en niet alleen Interventie. Maar eigenlijk kan een SLA me niet schelen voor een 'aankut server' zoals een kimsufi.

(oude aanbod: http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=nl)

Tevens raar, in een ander topic over de KVM over IP staat "We hebben besloten het aanbod af te stemmen op de prijs: installatiekosten: 49euro en 29 euro excl. Btw en een levering binnen circa 15 dagen".

Maar dan staat er bij KVM ineens 149 € excl.btw Setup kosten?

l4mer
06-08-09, 21:49
Celeron, Quad, i7, i7, i7
... rare stappen.

Let trouwens op voordat je gaat bestellen, hier gaan heel veel mensen overheen lezen:
- Je dataverkeer is 'onbeperkt', MAAR: "*: The traffic is unlimited. If you exceed 1TB/month the connection will be limited to 10 Mbps. Option: The connection 100 Mbps (or 1Gbps if you have chosen the SwitchPort 1G option) will be restored if you purchase 1 TB of additional traffic. Additionele 1 TB, 14.90 € excl / maand (17.73 € incl.btw)"
- Je interne dataverkeer is pas vanaf 31/08/2009 gratis.
- 1Gbit switch kost €10 per maand, maar om daar gebruik van te maken moet je wel €15 per maand betalen.

Echt een vooruitgang kan ik dit niet noemen... :X

oles@ovh.net
06-08-09, 21:22
Goedendag,

De Isgenoeg serie 2009 is geupdatet. Het doel daarbij is om server te laten voldoen aan de huidige hadwarenormen. De capaciteit van de schijf is verhoogd en een revisie van de leaseprijzen heeft ook plaatsgevonden om het aanbod aantrekkelijker te maken. De doelstelling van OVH is om tegen zo laag mogelijke prijs de beste dienstkwaliteit te bieden. Om dit te bereiken moeten we steeds innoveren en u als klant kan daarvan profiteren. Daarom hebben we besloten om de Isgenoeg servers te optimaliseren om een product te realiseren dat die van de concurretie verrreweg overtreft.
Ons motto voor dit product is ''Meer bieden voor dezelfde prijs''.

Het systeem voor de bestellingen wordt vanacht of morgen aan de website gekoppeld en leveringen zijn mogelijk vanaf maandag.

Met vriendelijke groet,
Octave.