OVH Community, your new community space.

zoveelste probleem..helaas.

Morphie
17-08-09, 10:56
Nu pas???? Ik geloof niet echt dat je probleem nu pas verholpen is. ik heb namelijk de laatste interventie acties van dit ticket 14 dagen geleden gezien.

Als jij commentaar hebt op het feit dat onze reparatie tijd land duurde, dan duurde het ook erg lang voor dat jij weer gemerkt hebt dat je probleem verholpen was.

Maar al met al ben ik blij voor je dat je probleem verholpen is.

Met vriendelijke groet,

morphie

Dave
15-08-09, 21:56
opgelost.

Morphie
10-08-09, 11:21
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Stukje offtopic:
Ik begreep dat jullie bij OVH aan waterkoeling doen. Hoe moet ik dit zien? Waterkoeling per pc gaat namelijk een redelijk vermogen kosten lijkt me om het dan maar niet te hebben over het warme water en de afvoer hiervan?!

Moet ik dit per pc zien of eigelijk per 19" rack, mbt koeling?
Waterkoeling is per PC.
We hebben eigen ontwiklkelde racks die voorzien zijn van een waterkoelings systeem. De servers die we zelf assembleren worden direct voorzien van waterkoeling en worden vervolgens aan de waterkoeling van het rack aangesloten.

Het water wordt weer terug gekoeld door luchtkoeling.

Praetorian
08-08-09, 20:19
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
een woord is hiervoor genoeg:
koeling

een externe behuizing heeft meestal geen actieve koeling waardoor door excessief gebruik de hard disk als het ware verbrand, dit is voor alle passieve externe schijven en voor alle laptop schijven. vaak gaan namelijk 2.5 '' ook eerder defect dan 3.5 '' schijfjes.
Stukje offtopic:
Ik begreep dat jullie bij OVH aan waterkoeling doen. Hoe moet ik dit zien? Waterkoeling per pc gaat namelijk een redelijk vermogen kosten lijkt me om het dan maar niet te hebben over het warme water en de afvoer hiervan?!

Moet ik dit per pc zien of eigelijk per 19" rack, mbt koeling?

Morphie
07-08-09, 12:10
een woord is hiervoor genoeg:
koeling

een externe behuizing heeft meestal geen actieve koeling waardoor door excessief gebruik de hard disk als het ware verbrand, dit is voor alle passieve externe schijven en voor alle laptop schijven. vaak gaan namelijk 2.5 '' ook eerder defect dan 3.5 '' schijfjes.

Ook een interne schijf die gebruikt wordt voor torrenten gaan eerder stuk dan schijven die 'normaal' gebruikt worden. Ik zeg dit niet omdat ik iets goed wil praten maar heb voor deze baan bijna 6 jaar op een reparatie afdeling gewerkt als eerste monteur bij een computerwinkel. heb hier echt wel wat ervaring opgedaan wat betreft hardware.

Ik zou graag nog eens horen van dave of inmiddels zijn probleem wel verholpen is. Wel het grootste woord hebben om meteen geholpen te willen worden maar respons van zijn kant is vaak hetgeen dat aan wensen over laat.

Raymon
06-08-09, 20:14
Buiten alles om: Dan vraag ik me sterk af welk type USB Disk OVH gebruikt hoor Morphie. Als die minder geschikt zijn voor torrenten dan een interne hdd.

Een USB Disk is toch niets anders dan een normale harddisk in een case? Waarom zou die minder geschikt zijn voor torrenten, terwijl een interne harddisk dat wel zou zijn?

Morphie
06-08-09, 16:09
Beste Dave,

Ik wil graag even vragen hoe de status is van je probleem, ik heb met verschillende techneuten gesproken die met jou server bezig zijn geweest. Zij geven aan dat de HD nu dus wel zichtbaar is in de bios (probleem was veroorzaakt door een defecte hard disk). En zij hebben mij verzekerd dat het probleem verholpen was. Graag zou ik nu ook van jou horen wat de status is van je probleem omdat wij niet mee kunnen kijken op een windows machine.

Hou er even rekening mee dat als je een nieuwe HD hebt dat je deze even moet initialiseren via de disk manager om deze vervolgens te kunnen formateren eer deze zichtbaar wordt in je manager.

Verder wil ik nog eens reageren op de verloren data:
Een USB disk is voor het maken van backups en zeker niet voor het gebruik van torrents, door je dataverkeer en je verbruik van je USB disks ben je een gebruiker die opvalt. Laten we het hier maar op houden. Op een USB-schijf is nooit een SLA(=Service Level Agreement) van toepassing, Omdat er altijd mensen zijn die deze gebruiken voor torrents, en dat is nu net wat slecht is voor dit type hardware. Ik weet bijna zeker dat je thuis ook geen torrents gebruikt op een USB schijf omdat deze te snel defect gaan.

Even nog iets over torrentgebruikers. het is niet toegestaan om via servers van OVH copyrighted content te verspreiden zonder toestemming van de eigenaar(van deze content). Hierdoor kan je server je ontnomen worden. Mocht je deze info nog een nalezen, kijk dan even in je manager onder contracten die je geaccordeerd hebt.

sterkte....

alexweblog
06-08-09, 16:08
Nee hoor ben alleen er tevreden met de diensten die ik op dit moment heb lopen bij ovh en dat geef ik daarom ook aan. Blijkbaar kun je daar niet tegen . Weet je wat mij part sluiten ze dit topic want het gaat inmiddels offtopic.

Dave
06-08-09, 16:05
rofl

jouw bericht slaat dus absoluut nergens op.

Jij bent hier diegene die tot aan zijn ellboog bij ovh er in zit.

En het lijkt erop dat je op elke thread moet reageren; met hoe goed ovh wel niet is.

Lijkt meer een louche autogarage dan een vakgarage.

alexweblog
06-08-09, 15:57
Beste Dave,

Beetje vreemd dat jij in 3 maanden tijd 2 disken nodig hebt. Wat ik mij dan ook erg afvraag eetje ze op ofzo. Zie namelijk niet veel klachten over usb schijven. Ook ben ik van mening dat ovh snel is met service en het correct afhandelt. Hierbij is natuurlijk wel de medewerking van de gebruiker nodig maar ja als de gebruiker de heledag ass kissing roept, ja dan is het logisch dat je weinig tijd hebt voor andere dingen.

Nogmaals hoop voor dat het opgelost word of is, verder succes met je ass kissing toekomst.

Gr
Alex

Dave
06-08-09, 15:44
zeker nooit geleerd, dat je respect moet verdienen.

Twee keer in drie maanden data verliezen en per data verlies 5 dagen wachten op een oplossing...tsja dan is respect bij mij ver te zoeken.

succes met je ass kissing.

LMFAO @ je waarschuwing M.

alexweblog
05-08-09, 12:34
Noem je dat zeuren sorry ik vind je een beetje respectloos en wens je suc6 met je usb

Dave
05-08-09, 12:28
wat zeur jij nou weer!

er zij al meerdere usb disk checks uitgevoerd.

toch is de disk nog niet weer toegevoegd.

alexweblog
05-08-09, 12:08
Dave volgens mij loop je alleen maar te klagen en voer jij niet uit wat je gevraagd word, lijkt me logisch als je vragen niet beantwoord dat ze je ook niet verder helpen.

Gr,
Alex

Dave
05-08-09, 12:01
Probleem is volgens mij verholpen, hard disk was in deze defect.. Even een melding voor eenieder die het lezen wil.
Het probleem is er nog steeds en is de usb schijf nog steeds niet aan de server toegevoegd.

alexweblog
05-08-09, 01:19
kijk nyan met jou kan ik praten jij laat tenminste weten dat of iets nog werkt of niet, sommigen zouden daar een voorbeeld aan moeten nemen.

nyan
05-08-09, 01:08
@nyan jou probleem is dus verholpen?? fijn dat je dit dan ook even meld.
Hij doet het nu al een dag zonder problemen, hopen dat het zo dan ook doorgaat.

Probleem is volgens mij verholpen, hard disk was in deze defect.. Even een melding voor eenieder die het lezen wil.

Een USB disk is geen normale disk die gebruikt kan worden als een normale schijf. Een USB disk is voor het maken van backups, etc. Excessief gebruik van een USB schijf leidt tot warmte die niet goed afgevoerd kan worden. hierdoor gaat een schijf sneller stuk.

Geen probleem voor ons om een disk te vervangen maar wel voor de data die jullie vervolgens kwijt zijn.
Dat zijn dus niet de zelfde prestaties als een sataII schijf zoals jullie adverteren... maargoed, ik ben blij dat het voorlopig op deze box wel doet, ga donderdag na jullie veranderingen wel even kijken naar het aanschaffen van een 2e interne schijf ^.^

alexweblog
04-08-09, 21:55
Volgens mij is het inderdaad zo dat mensen dat ze van de technischedienst wel eens wat vragen kunnen stellen om uit te voeren. Dave als je dat dan niet doet zullen ze daar ook wel iets hebben van, Dave vind het niet belangrijk dus we wachten maar even. Lijkt me trouwens ook logisch als je al vaker het probleem hebt gehad dat er dan inderdaad vragen boven komen.

Dus misschien even het mailtje beantwoorden van de technische mensen zodat ze je verder kunnen helpen.

Als je een helpdesk belt van een huishoudelijk apparaat vragen ze toch ook wel eens om dingen uit te voeren. Die doe je dan toch neem ik aan ook.

Gr,
Alex

Morphie
04-08-09, 18:26
heb jij dan gezien dat he kabeltje eruit was??? toch mooi want volgens mij moet ik zelfs als medewerker moeite doen om daar binnen te komen. Ik kan me ook geen mailtjes voorstellen waarin staat dat de schijf losgekoppelt is. Het is een constatering van jou dat de schijf losgekoppeld is, wij moeten dit controleren

Een USB disk is geen normale disk die gebruikt kan worden als een normale schijf. Een USB disk is voor het maken van backups, etc. Excessief gebruik van een USB schijf leidt tot warmte die niet goed afgevoerd kan worden. hierdoor gaat een schijf sneller stuk.

Geen probleem voor ons om een disk te vervangen maar wel voor de data die jullie vervolgens kwijt zijn.

Dave
04-08-09, 15:37
In de eerste ticket melding is de melding gedaan van dat de usb disk niet meer gekoppeld is aan de server.
Dit was reeds door mij ook gechecked in de win rescue mode.

Lijkt me duidelijk genoeg.

Ga me dan niet vragen om een disk check uit te voeren op een schijf die niet meer aan de server is gekoppeld!!!!!!!!

Morphie
04-08-09, 12:14
In het ticket is je gevraagd om iets te doen....... tot op heden heb je dit ook nog niet gedaan!!!! Wij vragen dingen te doen niet omdat we een proces willen vertragen maar gewoon omdat we iets willen weten!

Dus voor dat je loopt te klagen over een probleem geef dan ook een antwoord die een techneut aan je stelt en niet zelf een conclusie maken die je niet aan kunt tonen!

@nyan jou probleem is dus verholpen?? fijn dat je dit dan ook even meld.

Dave
04-08-09, 12:09
Probleem nog niet opgelost... helaas.

nyan
03-08-09, 12:33
Helaas weet ik volgens niet van jou probleem, geef me eens aan om welke server het gaat.
Het gaat hier om ks30260, ik heb net weer wat op de schijf gezet, even kijken hoe lang hij het volhoudt :/

Morphie
03-08-09, 10:40
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave
heb de support al meerdere malen gebeld, maar geen gehoor.

Maar het is weer zover.

De extra usb schijf is weer verdwenen van de server.

kan op dit moment ook geen verbinding meer met de server krijgen.

heb inmiddels weer verbinding met de server, maar usb schijf is verdwenen.

ook niet "zichtbaar" in rescue mode.
Telefonisch support is geopend van maandag tot vrijdag en dat zal ook wel de reden zijn dat we dus in het weekend de telefoon niet oppakken Ik begrijp je probleem en heb volgens mij ook het mailtje gezien dat je stuurde. Ik ga er direct even achteraan om te zien wat er aan de hand is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
O gezellig
ik heb precies dit zelfde probleem op 1 van mijn servers, de schijf hield er constant mee op, en na een paar dagen kapte de server er steeds mee.
er zijn al meer dan 20 interventies op die server uitgevoerd (zon beetje alle hardware vernieuwd) maar nog steeds kapt hij er gelijk mee als ik de schijf mount en gebruik.. de support is ook een beetje radeloos ermee.
we zijn het nu zat met die server en gaan switchen naar een sp mini of een kimsufi met 2e harde schijf(als oles de veranderingen invoert)

Op een andere server van mij werkt een usb schijf gewoon perfect dus ik snap ook niet waarom die ene nou niet werkt:/

je bent iig niet de enige ;-;
Helaas weet ik volgens niet van jou probleem, geef me eens aan om welke server het gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Toch raar, dit zie ik steeds vaker.
Bepaalde mensen (onderandere mezelf) zijn erg tevreden met de support, en andere mensen zijn altijd de dupe van slecht handelen van de support.

Misschien zijn er gewoon te weinig mensen bij de NL OVH support.
Dit is vaak het probleem bij een groot bedrijf dat net aan het uitbreiden is in het buitenland xD
We hebben al geruime tijd op de OVH website vacatures open staan maar er zijn weinig mensen die dierop reageren. Dus de wil is er wel om mensen aan het werk te krijgen bij OVH maar de mensen willen geen werk waarschijnlijk zelfs niet in deze crisis tijd.

TIP !: Als je een probleem met een server hebt en het op het forum wilt vermelden, plaats dan ook meer details zodat ik niet eerst hoef te gaan zoeken om welke server het mogelijk gaat. Zorg ook dat de details zeker in de mail staan. Dat bespoedigt ook het vervolg traject.

MVG
Morphie

alexweblog
03-08-09, 08:55
Kijk Als de support er al van baalt dan zeg dat genoeg. Maar als ik het goed begrijp blijven je toch knokken voor je tot er een oplossing is en dat noem ik dan een positieve kant van OVH

nyan
03-08-09, 01:27
O gezellig
ik heb precies dit zelfde probleem op 1 van mijn servers, de schijf hield er constant mee op, en na een paar dagen kapte de server er steeds mee.
er zijn al meer dan 20 interventies op die server uitgevoerd (zon beetje alle hardware vernieuwd) maar nog steeds kapt hij er gelijk mee als ik de schijf mount en gebruik.. de support is ook een beetje radeloos ermee.
we zijn het nu zat met die server en gaan switchen naar een sp mini of een kimsufi met 2e harde schijf(als oles de veranderingen invoert)

Op een andere server van mij werkt een usb schijf gewoon perfect dus ik snap ook niet waarom die ene nou niet werkt:/

je bent iig niet de enige ;-;

Betatester123
03-08-09, 01:16
Toch raar, dit zie ik steeds vaker.
Bepaalde mensen (onderandere mezelf) zijn erg tevreden met de support, en andere mensen zijn altijd de dupe van slecht handelen van de support.

Misschien zijn er gewoon te weinig mensen bij de NL OVH support.
Dit is vaak het probleem bij een groot bedrijf dat net aan het uitbreiden is in het buitenland xD

alexweblog
02-08-09, 15:43
inderdaad en als je morgen nog niks gehoord hebben even bellen. Dan zullen ze je zeker verder helpen.

Gr,
Alex

Dave
02-08-09, 15:40
Heb reeds een mailtje naar support gestuurd via manager en een support ticket geopend.

Niks anders te doen dan wachten.

alexweblog
02-08-09, 15:26
Ok dat is minder Dave heb je al een mailtje na support gestuurd zodat ze er voor je na kunnen kijken misschien even via je manager doen dan komt die in Frankrijk uit. Daar zitten ze 24/7. Of in je manager melden dat je hardware niet werkt en misschien kapot is.

Dave
02-08-09, 13:26
heb de support al meerdere malen gebeld, maar geen gehoor.

Maar het is weer zover.

De extra usb schijf is weer verdwenen van de server.

kan op dit moment ook geen verbinding meer met de server krijgen.

heb inmiddels weer verbinding met de server, maar usb schijf is verdwenen.

ook niet "zichtbaar" in rescue mode.