We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Geen ping/tickets

Praetorian
08-07-09, 09:52
Niet precies Raymon.

Ik gebruik zelf munin om zaken van mijn pc bij te houden. Je kunt hier in de plaats ook cacti gebruiker, wat iets uitgebreider is.

Naast munin maak ik nu gebruik van fail2ban. Dit importeert hosts/ips die vervelende dingen doen bij programma's die aanwezig zijn op jou pc. Fail2ban leest logfiles uit en reageert daarop.

Raymon
07-07-09, 19:31
Die zijn als het goed is standaard aanwezig op een linux installatie.

djtm
07-07-09, 09:57
Praetorian, kan je wat links geven naar die programmatjes?

Praetorian
06-07-09, 16:57
Tijd geleden ook last van gehad.

Support kwam echt goed op gang op het moment dat ik binnen de manager een support ticket had geopend. Ene Alex (medewerker support) gaf daar aan dat hij wilde dat ik de ovh-root keys importeerde. Toen dit eenmaal werkte gaf hij al snel aan waar het eventueel aan kon liggen. Daarnaast gaf hij ook nog tips mbt het oplossen / tegengaan van kleine incidenten!!

Waar het eigenlijk op neer kwam was dat mijn ks... machine dood ging op het moment dat er teveel i/o-wait optrad. Door wat programma's met "nice" (linux progje voor instellen van prioriteiten) te configureren was dit opgelost!

Misschien dat je aan bovenstaande iets hebt?

Morphie
06-07-09, 09:02
Ik begrijp dat dit vervelend is maar kun je je server eens in rescue mode opstarten en een HD test doen, geheugentest en cpu-test hieruit blijkt dan of er een hardware probleem is. daarnaast is het inderdaad ook niet raar om even een ticket naar de support te sturen met daarin de uitslagen van je tests.

Aan de hand hiervan kunnen we gericht stappen ondernemen. Ik raad aan om zelf deze testen te starten omdat je dit dan kan doen op een moment dat het jou uitkomt.

Met vriendelijke groet,

morphie

mvegetto
06-07-09, 01:00
djtm neem telefonisch contact op met OVH NL, zij kunnen je als jij akkoord geven door een mail te sturen naar support@ovh.nl naar de NL database migreren zodat jij nederlandse mailtjes krijgt en de tickets kan sturen naar NL support.

djtm
05-07-09, 08:59
Weer hetzelfde probleem! Mensen van ovh, kunnen jullie er wat aan doen, of op zn minst uitleg geven? Het begint me nu een beetje de keel uit te hangen eerlijkgezegd.. (niet onaardig bedoeld, maargoed)

djtm
30-06-09, 18:36
Bedankt voor je repley!
Die reboot is juist zo vervelend idd

1) Nee, niet voor zover ik kan zien
2) dat is 375
3) nee geen errors

Raymon
30-06-09, 18:17
Pingen naar ks33112.kimsufi.com [213.251.165.41] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.251.165.41: bytes=32 tijd=21 ms TTL=54
Antwoord van 213.251.165.41: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54
Antwoord van 213.251.165.41: bytes=32 tijd=21 ms TTL=54
Antwoord van 213.251.165.41: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54

Op het moment dus bereikbaar maar na een tijdje dus niet meer en dan reboot OVH de bak vanzelf denk ik

Wat je zelf kan checken:

1) Staan er vreemde dingen in je logs in /var/log/messages oid?
2) Het resultaat van "cat /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_count" hoor niet boven de 1000 te zitten.
3) Krijg je errors te zien als je "dmesg" in typt?

djtm
30-06-09, 14:10
Ik krijg heel de tijd meldingen dat mijn server onbereikbaar is, en dat ze dit op lossen.
Ovh lost dit ook heel de tijd keurig op, Maar dit is wel vervelend. Mijn server is ks33112.kimsufi.com.

Iemand van ovh die hier uitleg over kan geven, want dit is niet fijn, franse mailtjes kan ik niet lezen, en zo verlies ik natuurlijk uptime En ik heb wat services draaien die constant internet nodig hebben, anders vallen ze uit.