OVH Community, your new community space.

Kamer Van Koophandel


Raymon
26-06-09, 18:49
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rdevos
IK wil een hosting beginnen, Heb ik hier een kamer van koophandel nodig? In nederland wel, maar mijn server staat in frankkrijk hoe zit dat hier?
Het maakt niet uit waar je server staat, al staatie op de noordpool Je bedrijfsadres zal in Nederland gevestigd zijn, dus moet je volgens de NL regels een KVK en BTW Nummer hebben.

Kost geen fuck overigens, voor 60 euro per jaar ben je klaar als 1manszaak. Ik ken mensen die het alleen al voor de sligro en office centre pasjes doen enzo

Morphie
26-06-09, 17:12
ja klopt maar een bv-tje opzetten kost ook heel wat. ben niet meer zo goed op de hoogte van prijzen maar is wel erg duur.

Voordeel mocht het fout gaan ben je in ieder geval niet hoofdelijk aansprakelijk

djtm
26-06-09, 17:05
Als b.v. heb je juist veel meer belastingvoordeel als jij als employe, maar dat is misschien niet duidelijk voor iedereen..

Betatester123
26-06-09, 15:02
Leuk he die belastingen.
1.) Je verdient geld ==> inkomstenbelasting
2.) Je koopt een server ==> 19% BTW
3.) Je gaat hosting aanbieden ==> Belasting
4.) Je maakt winst met je hosting ==> Belasting
5.) Je vervuild het milieu met je server ==> milieu belasting
6.) Je pleurt uit frustratie je server uit het raam ==> Afval belasting

En dat zijn er nog maar een paar xD

Morphie
26-06-09, 13:39
volgens mij hoort dit niet echt in een draadje van een dedicated server. ik zet hem in off topic.

Je bent een nederlands bedrijf en een server in frankrijk, moet je dan belasting betalen in nederland of in frankrijk. Om een btw nummer te krijgen (wat het grote voordeel is voor een zelfstandige) moet je een KvK nummer hebben. Dit nummer moet je aanvragen in het land waar je bedrijf gesitueerd is.

Hopelijk is dit duidelijke info

rdevos
26-06-09, 10:05
IK wil een hosting beginnen, Heb ik hier een kamer van koophandel nodig? In nederland wel, maar mijn server staat in frankkrijk hoe zit dat hier?