OVH Community, your new community space.

Geen ping reactie, opnieuw starten?


Praetorian
20-06-09, 14:14
Als ik zo munin mag geloven schijnt een geheugen module te zijn gesneuveld.
Voorheen zat er 1 GiB in de machine, munin geeft echter aan dat na de laatste interventie er nog maar 512 MiB in zit.

Morphie, kun jij hier iets mee?

Praetorian
19-06-09, 19:55
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx
Ook eens eventueel syslog inspecteren
Dmesg geeft helaas niets aan over mogelijke defecte hardware of drivers die het bij het opstarten niet goed doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adveen
Zodra je server niet meer te pingen is door die OVH Server Status geval dan denkt die dat je server down is en wordt je server automatisch gereboot.
Dat is normaal.
De vraag om te checken is waarom je server niet (goed) reageert op die pings.
Toevallig firewall aangeslingerd mss ?
Ergens wel te begrijpen. De service zit goed in elkaar met betrekking tot het omhoog houden van de aangeboden servers.

Een firewall was altijd al aanwezig. Hier zijn geen verdere veranderingen aan toegevoegd de laatste maand.

Ik gebruik graag van munin om te kunnen zien hoe een pc bezig is, aan de hand van grafiekjes.
Hoewel de io-wait redelijk hoog ligt rond de avond uren heb ik niets ongewoons kunnen vinden daarin...

Het is een groot vraagteken wat er precies fout kan zijn. OVH doet braafjes de pc telkens opnieuw opstarten als hij niet meer op pings reageert, wat nogal frequent voor begint te komen en best lastig is als ik tijdens kantooruren gebruik maak van de pc

Sphinx
19-06-09, 19:32
Ook eens eventueel syslog inspecteren

Adveen
19-06-09, 19:15
Zodra je server niet meer te pingen is door die OVH Server Status geval dan denkt die dat je server down is en wordt je server automatisch gereboot.
Dat is normaal.
De vraag om te checken is waarom je server niet (goed) reageert op die pings.
Toevallig firewall aangeslingerd mss ?

Praetorian
19-06-09, 01:17
Nope. Zo te zien deed hij net weer een reboot waarbij ik helemaal niets verder aan had staan

Raymon
18-06-09, 22:52
en als je niet gaat torrenten maar wel chatten? blijft het dan wel stable?

Praetorian
18-06-09, 20:32
Gegroet,

Sinds einde van deze middag schijnt, zo mag ik geloven van de interventie die er steeds gedaan wordt (te lezen in de manager en mijn email), mijn machine niet meer te reageren op ping replies.

Ik vind dit nogal een raar gebeuren, gezien ik in die periode gewoon via ssh nog steeds ben ingelogd maar ineens een 'connection abort' krijg op het moment dat de manager mij zijn eerste mailtje toestuurd.

Op het moment dat dit gebeurd staan alleen enkele torrents van mij naar buiten te seeden en zit ik via irssi op een irc server wat te chatten (voor zover de machine dit toelaat tot de reboot).

Is het normaal dat de manager bij het niet meer reageren op pings meteen de technische dienst inschakeld en er een reboot van de machine gedaan wordt?
Bestaat hier allicht iets waarbij het mogelijk is om een delay van pings / interventie toe te passen?

Ik heb zo het idee dat dit door de torrents komt maar geen idee waarom dit nu ineens sinds vandaag zich voordoet.

Mvrgr,

Praetorian