OVH Community, your new community space.

Instalatie Fouten! WIN32 Server

Morphie
05-06-09, 11:13
volgens mij hebben onze technici toch iets anders gezegd, ik kan me vergistten maar wat ik lees in het techrapport heeft het te maken met de key.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door technisch rapport
"La licence fournie par le client n'est pas valide : "

"Merci de bien vouloir nous retourner une clé valide pour la réinstallation"
Discussie wordt nu verder gesloten. Maar zoek het probleem eerst bij jezelf voordat je het bij iemand anders in de schuift.

rdevos
05-06-09, 11:10
Beeindig deze discussie maar, Licentie verwijder, En ik ga verder met linux, Dat ging iovergens ook wel goed.

Groetjes Richard.

Praetorian
05-06-09, 10:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
ik probeer netjes te blijven maar soms..........
ik ga nog even van mijn prettige avond genieten
Helaas zijn er nogal lastige mensen die niet kunnen lezen en schrijven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rdevos
De server is weer vast gelopen hij is inderdaad door de technicus gestart hij is nu 5 uur bezig met de installatie. Ik had eerst thuis een oude pc met windows server en die was met 50 minuten klaar hij had een intel pentium 3 met 1,0 ghz en 256 mb ram geheugen en een standaard video kaart maar ik wacht nu kijken wat ze gaan doen. En anders word het denk ik maar terug gaan op linux, Want ik weet geen oplossing anders
Misschien wordt het eens tijd dat je niet jou eigen situatie gaat vergelijken met dat van OVH. Het is uitermate fan-tas-tisch dat je binnen 50 minuten je eigen systeem geïnstalleerd krijgt op je eigen supermachine maar hoe wilde je dit echter gaan vergelijken?!

Volgens mij gaf Morphie al een aantal keer aan dat er mensen mee bezig waren, echter blijf jij zelf vanalles uit proberen, wat de technische dienst niet echt helpt...

Hoe werkt die marketing truc bij jou trouwens? Klanten al vanalles beloven qua website terwijl de server ervoor nog niet in de lucht is?!

Volgens mij wordt het eens tijd dat iemand jou met een cluestick gaat meppen tot het gewenste resultaat er is...

You sir are a whiner!

[edit]
Nog iets. Ik kon me iets herinneren van een licentie die jij had voor 180 dagen. Later gaf je aan de licentie te hebben doorgegeven aan ovh voor de installatie van een windows machine.
Is dit toevallig zo'n installatie cd wat je aan kan treffen in het boek "Hands-On Microsoft Windows server 2003"? Er staat me iets bij van een trial versie van windows03... Hoe wilde je zoiets gaan gebruiken precies en daar een dienst mee aan gaan bieden (hosting of w/e)?!

rdevos
05-06-09, 06:04
De server is weer vast gelopen hij is inderdaad door de technicus gestart hij is nu 5 uur bezig met de installatie. Ik had eerst thuis een oude pc met windows server en die was met 50 minuten klaar hij had een intel pentium 3 met 1,0 ghz en 256 mb ram geheugen en een standaard video kaart maar ik wacht nu kijken wat ze gaan doen. En anders word het denk ik maar terug gaan op linux, Want ik weet geen oplossing anders

Foutmelding: ssh port 22 Fout. En hij wil daar door niet instaleren. Misschien dat het instellen van de server daarom niet lukt, Dat de mensen of het geautomatischeerde systeem niet in mijn ssh kan komen waardoor de server niet geconfiguureerd kan worden.

Gr richard de vos

Morphie
04-06-09, 23:41
er wordt volgens mij duidelijk gezegd, en dit is de laatste keer dat ik het zeg...... de installatie wordt door een technicus opnieuw gestart...... ik hoop dat je dit begrijpt.

Daarnaast als je een storing hebt aan een systeem en dit aangeeft bij een helpdesk. dan wacht je toch ook op terug koppeling..... je belt mij om dit te zeggen. en ik heb je volgens mij ook in correct nederlands te woord gestaan en je aangegeven dat ik zodra ik meer wist je op de hoogte zou brengen.

ik probeer netjes te blijven maar soms..........
ik ga nog even van mijn prettige avond genieten

rdevos
04-06-09, 23:01
welk deel van mijn quote (of in de mail naar je verzonden) begrijp je niet.

Volgens mij staat daar toch echt (en ook in correct nederlands) dat een tech je installatie zou herstarten als het probleem opgelost was!!!

OKe ik leg het eventjes uit,

Ik was vanmiddag begonnen met een instalatie, Die werd fout gemeld na 3 uru en 20 Minuten, Toen ehb ik de herinstalatie om 20:30 Nog eens gedaan, Alleen toen had ik die email van de Technius Nog niet en die kreeg ik pas om half tien. En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Er werd ook gezegt dat de licenstie niet klopte maar dan zou de manger hem toch moeten weigeren?

OKe ik leg het eventjes uit,

Ik was vanmiddag begonnen met een instalatie, Die werd fout gemeld na 3 uru en 20 Minuten, Toen ehb ik de herinstalatie om 20:30 Nog eens gedaan, Alleen toen had ik die email van de Technius Nog niet en die kreeg ik pas om half tien. En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Er werd ook gezegt dat de licenstie niet klopte maar dan zou de manger hem toch moeten weigeren?
MOet ik dan nu gewoon wachten en niks doen? Want zij geven ook niet aan waneer er aan gewerkt word, Dus dan probeerde ik het zelf nog maar even dacht ik.

Morphie
04-06-09, 23:01
Zodra het probleem opgelost is zal de technicus de door u gevraagde nieuwe installatie opnieuw lanceren. Gedurende de interventie wordt uw server in een status geplaatst die verhindert dat u er via de manager enige actie kan op ondernemen (reboot, verandering van netboot, enz.).

Volgens mij staat dat ook hier ja!!!!!!

rdevos
04-06-09, 22:59
Ik heb al via vKVM Netboot gedaan. Maar die pagina, Om de server te rebooten als dr wat mis is gegaan werkt niet :S

Groetjes

Morphie
04-06-09, 22:59
welk deel van mijn quote (of in de mail naar je verzonden) begrijp je niet.

Volgens mij staat daar toch echt (en ook in correct nederlands) dat een tech je installatie zou herstarten als het probleem opgelost was!!!

rdevos
04-06-09, 22:55
Heb jij een herinstallatie gestart??? of is dat door de technici gedaan
Dat had ik om 20:00 gedaan en nu is die nog steeds vast.

Morphie
04-06-09, 22:50
Zodra het probleem opgelost is zal de technicus de door u gevraagde nieuwe installatie opnieuw lanceren.
Heb jij een herinstallatie gestart??? of is dat door de technici gedaan

rdevos
04-06-09, 22:47
Dus de installatie is door de techs gestart??
Nou ik zie niks gebeuren, kan ik die misschien op de voet volgen of zo? of misschien een telefoontje plegen, Kijk omdat ik een beetje snel wil zijn, ik heb namelijk mijn klanten die een website hebben waarvoor ik betaald krijg, Dat si gwn een vrienden afspraak, En ja drm wil ik het gwn snel voor em kaar hebben snap je het een beetje, ik wil egt niet opdringen, Sorry voor de drukte, Maar misschien begrijop je het, Kun jij de status even bekijken?

Morphie
04-06-09, 22:42
Zodra het probleem opgelost is zal de technicus de door u gevraagde nieuwe installatie opnieuw lanceren. Gedurende de interventie wordt uw server in een status geplaatst die verhindert dat u er via de manager enige actie kan op ondernemen (reboot, verandering van netboot, enz.).
Dus de installatie is door de techs gestart??

rdevos
04-06-09, 22:25
Ja kan kloppen, ik heb een mail gehad, dat ze zeggen dat de licentie niet klopt, maar dat zou niet kunnen want dan word die atoch helemaal niet in de manger geaccepteert? dus dat is dan toch niet eght duidelijk voor mij, Het si wel windows server 2003 R2, Maar ik weet ff niet hoe het zit kunnen we morgen anders even bellen en het samen even uitzoeken?

Groet Richard de Vos.

En ik heb een mail gehad met het volgende.

Goedendag, U heeft ons gevraagd uw server ks356497.kimsufi.com opnieuw te installeren op datum van 2009-06-04 20:43:00. Tijdens het opnieuw installeren werd volgende fout vastgesteld :- Server does not awake (BIOS has not been fixed for win?) ! Het betreft een probleem waarvoor een tussenkomst van een technicus van onze datacenters nodig is. Deze ingreep zou heel binnenkort moeten plaatsvinden.U zal via e-mail op de hoogte worden gebracht van zowel het begin als van het einde van de ingreep. Zodra het probleem opgelost is zal de technicus de door u gevraagde nieuwe installatie opnieuw lanceren. Gedurende de interventie wordt uw server in een status geplaatst die verhindert dat u er via de manager enige actie kan op ondernemen (reboot, verandering van netboot, enz.).

Groetjes.

Morphie
04-06-09, 22:05
Windows server 2003, Loopt nu na de 2e Keer weer vast bij de instalatie, Wat is er aan de hand???
Zie de berichten verstuurd via de mail.

tijdens onderzoek moet je niet een herinstallatie beginnen, worden de techs niet echt vrolijk van

Raymon
04-06-09, 20:47
Ik vernam uit betrouwbare bron het volgende: De ufo's die deze ochtend 8u aangekomen zijn bij OVH hebben je server gekaapt voor de aardse besturing van hun robot's

(http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=317)

Even serieus: Je had al een topic over je windows installatie? Waarom hou je het daar niet in ipv voor elk dingetje een apart topic te openen?

rdevos
04-06-09, 20:03
Windows server 2003, Loopt nu na de 2e Keer weer vast bij de instalatie, Wat is er aan de hand???