OVH Community, your new community space.

Plesk 9.0 + Shoutcast + Wine + Ubuntu Desktop + Sambroadcaster Met Firebird.


Raymon
03-06-09, 23:55
Vergeet SAM Broadcaster onder WINE/Linux, dat gaat nooit werken (ervarings deskundige hier ).

Het heeft te veel audio componenten nodig die WINE niet kan emuleren. Knal windows op je dedi.. daar kan SAM Broadcaster probleemloos op draaien.

Ik raad je overigens aan om met SAM Broadcaster de MySQL database te gebruiken.

Morphie
03-06-09, 10:24
wine?? we gaan windows apps draaien onder linux.

waarom moeilijk doen met een database te gaan draaien in wine terwijl MySQL gewoon draaid onder linux en via wine gewoon te benaderen is

rdevos
03-06-09, 09:39
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Niet dat we software ondersteunen maar het zou ook makkelijk zijn om te vermelden wat de errors zijn. Daar kunnen we iets mee. Mogelijk kunnen wij dan wel het probleem googlen
ik dnek dat ik het wel weet, ik moet gewoon een database server hebben, die sam broadcaster ondersteunt, www.spacialaudio.com geeft aan het volgende,
Product Version Size Download
SAM Broadcaster - FireBird
Easy to install. Recommended for new users. v4.3.6 18.40MB Download
SAM Broadcaster - MySQL
MySQL is recommended for advanced users.
MySQL must already be installed BEFORE you install SAM Broadcaster. v4.3.6 15.8MB Download
SAM Broadcaster - PostgreSQL v4.3.6 33.4MB Download
SAM Broadcaster - MS SQL v4.3.6 58.1MB Download
SAM Broadcaster - Upgrade
Note: Upgrades existing installation of SAM Broadcaster. v4.3.6 12.0MB Download

Maar is een van deze database distro`s wel geschik voor wine onder linux?

Morphie
03-06-09, 09:34
Niet dat we software ondersteunen maar het zou ook makkelijk zijn om te vermelden wat de errors zijn. Daar kunnen we iets mee. Mogelijk kunnen wij dan wel het probleem googlen

rdevos
03-06-09, 07:50
Goedendag,

Als aller eerst had ik een grote vraag.

Ik heb een eigen radio station RTV Veenendaal, Maar ik wil graag een autoDJ Op me server instaleren, Ik dacht ga ik Sam Broadcaster instaleren op Linux met Wine, Probleem 1, Firebird kon niet geinstaleerd worden, Ik krijg daarna heel veel errors, Weet iemand een veel makkelijker oplossing op shoutcast als een autoDJ Te laten werken?

En dan nog wat, Als je plesk instaleert is dat dan met alle software voor een webserver mail server ect, Ook meteen geinstaleerd of moet dat nog apart gebeuren? Want dit gebruik ik om mijn domein te beheren, Hier heb ik ook een licentie voor gekocht

Ik heb nu een Plesk Distro 9.0 Geinstaleerd maar daar kan ik geen autoDJ instaleren denk ik via de Level 3 Interface op Putty, Dat lijkt me veel ste lastig of is dit eigelijk dood simpel?

Groetjes Richard.