OVH Community, your new community space.

KVM over IP: vervolg


darkstalker
11-09-09, 16:17
Ik probeerde zonet trouwens de mini ubuntu karmic koale te installeren, maar die gaf fatal errors while configuring packages. Nu maar de jaunty proberen.
Ach, we zijn van de straat

freakt
11-09-09, 15:14
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkstalker
Ik deel je mening dat het fijn zou zijn als de virtual media (iso) eerst helemaal gedownload wordt, voordat die ingeladen wordt tijdens boot, net zoals bij de vkvm.
Eigen OS installeren is erg traag op de standaard manier, zelfs als die vanaf een andere 100Mbit server "streamed" wordt.
Dergelijke manieren zijn niet altijd even snel als een locale CD/DVD. Wanneer je linux OSen installeerd kan je opteren voor de netboot iso welke < 10MB is welke via online mirrors (neem OVH mirrors) gelijk sneller gaan.

Uiteraard zal dit vooral voor windows gebruikt worden vermoed ik om zo de licentie kosten te elimineren. Echter of dit allemaal correct is met licenties daar spreek ik me niet over uit (SPLA partner)

Het installeren zal vertragend werken maarja, het is niet dat dit elke dag moet. Vind het dan ook een prachtige prijs voor zo iets. Sommige leveren echter een KVM poortje voor 5 euro per maand al echter zit je dan met een jaar contract, 3 maandelijkse betaling of meer en een hoge setup fee's. Dus vind persoonlijk dat dit nu met aangepaste prijzen een mooi iets is.

De Firewall optie vind ik momenteel echter ook wat aan de dure kant als zijnde 'prijs breker' (of hoe je OVH ook wenst te noemen). De maandelijkse kosten vallen mee maar hier waren ook weeral een setup kost van 100+ euro. Setupkosten zouden moeten vervallen van zodra er met 1 jaar besteld en betaald wordt vind ik.

darkstalker
11-09-09, 14:29
Ik deel je mening dat het fijn zou zijn als de virtual media (iso) eerst helemaal gedownload wordt, voordat die ingeladen wordt tijdens boot, net zoals bij de vkvm.
Eigen OS installeren is erg traag op de standaard manier, zelfs als die vanaf een andere 100Mbit server "streamed" wordt.

Raymon
08-06-09, 22:19
Mét een compliment naar OVH voor deze dienst; hij werkt goed, en het ontbreken van een password is netjes opgelost

Betatester123
08-06-09, 22:15
Bedankt voor het delen van je verhaal xD

Raymon
08-06-09, 22:15
Screenshots

1: Windows in de KVM! De DHCP doet goed zijn werk >> http://i44.tinypic.com/f2q71w.jpg

2: De hardware specs >> http://i42.tinypic.com/30kr5on.jpg

3: Remote Media, ideaal! >> http://i39.tinypic.com/909f6s.jpg

Raymon
08-06-09, 22:11
Vorige week kreeg ik mijn kvm, echter ontbrak in het mailtje een password voor mijn KVM.

Even aan de telefoon gehangen, en een medewerker ging het uitzoeken. Deze zou mij vrijdag voor 18u terugbellen met een antwoord.

Vrijdag; 17u55.. ik dacht, ik ga zelf maar eens bellen of ze me niet vergeten zijn. En precies op dat moment: TELEFOON! Van een +33 nummer nog wel. Hieruit kan ik opmaken dat de NL support niet in Rotterdam zit maar gewoon NL pratende Fransen zijn?

In zijn beste Nederlands legde Serigne D. mij uit dat hij goed nieuws had; het password zou mij opnieuw toegezonden worden. Uiteindelijk lagen de login gegevens maandag 9u16 in mijn mailbox.

Vanmiddag om 16u gestart met een windows 2003 installatie en die is nu klaar! Ik heb dit met remote media gedaan en dit ging erg traag. Remote media is zeg maar je eigen cdrom speler in je pc gebruiken op de server, en gezien ik hier achter een 1mbit uploadje hang

De installatie zelf verliep prima, traag maar geen gekkigheden tegen gekomen.

De driver voor de netwerk kaart werd niet standaard herkent in windows, dus ik heb deze op mijn PC gedownload (in de BIOS Setup opgezocht welk moederbord mijn bakje had). Via file redirection kan je files verzenden via je pc naar de KVM en openen op de server, ook dit ging traag maar foutloos.

Al met al een geweldig ding, die KVM! Het is jammer dat het ding een beetje te prijzig is voor een server van 20 euro per maand, dus volgende maand zeg ik m weer op. Voor 90 euro heb ik echter een maand KVM toegang en mijn eigen windows kunnen installeren, dat is zo terugverdient

2 kleine opmerkingen:

* Het zou fijn zijn al je je iso van een http of ftp pad kon inladen net als in de virtuele kvm
* Het toetsenbord mapte niet goed, de toets A toverde een Q toets op het scherm en de . werd een |. Toetsen lijken omgedraait. Overigens niet alle toetsen, erg vreemd.

Raymon
05-06-09, 16:05
KVM (kvm2056) opgeleverd gekregen, echter was het vakje: Password wel erg leeg in het mailtje, even achteraan gebelt. De medewerker in kwestie ging het uitzoeken en zou me nog voor 18u terugbellen.

Het mailtje was overigens in het frans, puntje van kritiek.

Ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren

Raymon
29-05-09, 19:33
* Vandaag een KVM besteld en meteen een betaling gedaan, ik zal mijn bevindingen hier blijven posten

Raymon
26-05-09, 17:22
Even rekenen:

Licentie Windows 2003 Server Web Enhanced Editie - 1 maand €17.85
1 maand KVM = € 78
Eigen MSDN Windows Licentie = Gratis

Dan heb je ongeveer je windows licentie na 4/5 maanden terug verdient!

En wat is de minimale contractduur bij een KVM? Als ik m een maand neem en meteen weer cancel is dat mogelijk?

oles@ovh.net
25-05-09, 18:56
Goedendag,

Tien dagen geleden zijn we begonnen met het aanbieden van KvM over Ip met een levering binnen het uur voor een gebruiksduur van een week en een levering binnen 3 dagen op maandelijkse basis.
Wij hebben moeten constateren dat de feedback van de klant niet positief was te noemen. We hebben desondanks interessante reacties gekregen waarvan de meest voorkomends was de vraag waarom betalen voor een KvM op maandelijkse basis als het besteld kan worden in een dag voor een uurtje.

We hebben besloten het aanbod af te stemmen op de prijs: installatiekosten: 49euro en 29 euro excl. Btw en een levering binnen circa 15 dagen.

Ovh zal dan ook intern geen voorraad van KvMreserveren voor leveringen binnen een uur of drie dagen. Zoals eerder gemeld stemmen de vraag af op het aanbod in samenwerking met wederverkopers. Dankzij deze werkwijze kunnen we kosten omlaag brengen en de prijs van installatiekosten op slechts 49euro excl. btw houden.


Met vriendelijke groet,

Octave.