OVH Community, your new community space.

Counterstrikce Source Gameserver

SelcukB
13-05-09, 08:26
tnx voor de info. ik heb zelf ook 1 draaien 20 slots op celeron voor de rest gebruik ik de server alleen voor stream van videos. maar met de celeron laggt hij zo af en toe zelf zeker op tick 100 dus 66 heb ik ingesteld denk dat we dan een stapje hoger moeten nemen.

MWeulink
13-05-09, 04:54
Howdy SelcukB,

ik heb laatst op een RPS iets gecompiled... maar dat ging ongelovelijk traag...
De processoren in een RPS 1 & RPS 2 zijn de zelfde traagheid als een minilaptop (Acer Aspire ONE / Asus EEE PC) erg traag dus...
daaren tegen is de isgenoeg L (19,99 per maand exl btw) veel sneller met een 0.4 ghz minder...

dit omdat het een celeron is... en de RPS 1 & RPS 2 werken op een trage Atom processor

wat ik je dus aanraad om te doen is, neem een Isgenoeg L (www.isgenoeg.nl)
daar kan je echt goed een gameserver op zetten van 24 slots, als je wil ook wel 26/32 slots...

zeker als je geen extra stats wil bij houden en of webserver op gaat zetten!

Have fun!

ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt

SelcukB
11-05-09, 22:25
Bedankt voor de info ik had het op rps gedeelte geopend omdat ik zoiets ingedachte had. er gaat geen rank systeem gedraaid worden buiten die van css zelf. met rps 1 kan ik toch probleemloos tick 100 24 slots draaien ?
Backup hoeft niet indien het nodig is heb ik zelf andere servers om naar toe te backuppen eventueel. er komt geen website ofzo op te draaien puur gameserver.

wat ik wil weten is hoeveel slots kan bv rps 1 aan?
is het beter om 2 x rps 1 of 1 x rps te kopen bv

Morphie
11-05-09, 21:47
ten eerste het goede forum,

Is het belangrijk de je server gebackupped wordt
als dit niet het geval is kun je misschien beter kiezen voor een kimsufi, ik heb zelf een kimsufi 4XL en deze draaid 5 gameservers.
28 slot public
12 slot match
28 slot gungame
28 slot zombie
en een surfmap server

Voor al deze servers wordt ook nog psychostats bijgehouden

volgens mij is dat netjes toch. geen problemen met performance

Met vriendelijke groet,
Morphie

SelcukB
11-05-09, 20:57
Hoi

Ik wil een gameserver opzetten met de volgende specs. Welke heb ik minimaal nodig ? Welke raden jullie mij aan eventueel wil ik 24 spelers voor deathmatch server tickrate 100

1x 20 spelers deatmatch server
1x 20 aim maps server of rpg server