OVH Community, your new community space.

WAT is DAT NU ??? BE-actie en TRANSFER (1 Euro)-acties ONVERWACHTS gedaan ???


Raymon
29-06-09, 16:19
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wesleyb14
Volgens mij is die zijn spaargeld kwijt en en mag die niet meer achter de pc van zijn ouders, hij is namelijk niet echt meer actief
ZUCHT, ik heb na een paar posts al een hekel aan je!

Een oud topic omhoog kicken met een totaal onnuttige reactie, probeer je snel posts te scoren ofzo?

Praetorian
29-06-09, 14:00
Je gefaalde poging tot leuk te zijn met een troll ontgaat mij inderdaad.

Wesleyb14
29-06-09, 12:38
Volgens mij snap jij de reactie niet

Praetorian
29-06-09, 11:51
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wesleyb14
Volgens mij is die zijn spaargeld kwijt en en mag die niet meer achter de pc van zijn ouders, hij is namelijk niet echt meer actief
Iets met oude koeien en sloot... Laat ze eens met rust...

Wesleyb14
29-06-09, 07:51
Volgens mij is die zijn spaargeld kwijt en en mag die niet meer achter de pc van zijn ouders, hij is namelijk niet echt meer actief

MWeulink
13-05-09, 03:22
@ Domainer
Misschien handig, als een ovh support medewerker aan de telefoon zegt wat je kan doen, en het een actie is... DOE HET DAN METEEN dan weet je dat je nog optijd bent voor de actie...

@ Morphie
Goed gezegd

@ de rest
Het heeft weinig zin om in te gaan op een gast met zon lange lap text en dat tot 2x toe...
en dat je nog eens de moeite neemt om het hele stuk te lezen...

@ mezelf
jij bent ook niet de minst irritante

Praetorian
11-05-09, 09:38
Tsk, opvliegerig figuur die de "bold" tekst knop gevonden heeft... Je posts worden er niet beter leesbaar op...

ThaRebel
11-05-09, 02:47
Suggestie:
Hmm close.. en communiceer dit direct met ovh support. De manier waarop je bepaalde dingen brengt zorgt voor onrust zoals je kan zien.\

Ik kan weinig inhoudelijk op je post ingaan.. dus...

Morphie
11-05-09, 01:03
Ok hier even iemand wel van het OVH Team. Bij OVH nl werkt niemand die frits heet of een naam sterk gelijkend.

Daarnaast wisten wij zelf ook niet hoe lang dat deze actie liep kijk volgende post:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mina
Goedendag,

zoals uitgelegd via email

Wij verlengen niet automatisch de diensten en wij informeren via emails onze klanten als hun diensten vervalen.


Er zijn geen kosten bij OVH als er een outgoing verhuizing is.

Wij kunnen geen precies datum geven voor het einde van deze actie.
hiermee durf ik in te staan dat wij nooit gezegd kunnen hebben dat ie een bepaalde tijd zou lopen.

met vriendelijke groet,

Morphie

Fritz
09-05-09, 17:40
Idd, hoe oud ben je nu eigenlijk?

jerbob92
09-05-09, 16:27
Naar mijn mening ben je gewoon een hopeloze tiener die zo een zakcentje bij elkaar probeert te krijgen maar dan opeens 350 euro moet betalen in plaats van 50? En dan opeens al zijn spaargeld als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen...

Domainer
09-05-09, 10:39
Sorry Fritz,

Ik had het mis voor. Ik dacht inderdaad met iemand te doen te hebben van OVH ZELF, die beloftes aan de telefoon had gedaan en wiens naam Fritz was of een naam die daar gedeeltelijk op gelijkt. Doordat ik telefonisch niet binnen kon en dacht dat jij het personeelslid was dat uitleg en beloftes had gegeven aan mij, reageerde ik aldus.

*Je schrijft echter : "denk ik dat er echt iets mis met je is als je allemaal aannames doet die niet waar zijn".
Dit klopt dus niet : Die aannames deed ik ingevolge een telefoongesprek met een personeelslid van OVH wiens naam me dunkt veel op de jouwe lijkt.

*Je schrijft ook dat ik niet wil betalen en enkel gratis wil.
Dit klopt NIET : De NL-"gratis" aktie interesseerde me niet zo.
Het ging mij om de BE-aktie die WEL GELD kost (maar minder), en de TRANSFER-aktie van een aantal domeinnamen met andere extenties dan nl en be, incluis verlenging.

*Je doet in je bericht aannames over mijn aankoopgedrag, terwijl je niet het personeelslid bent dat zou kunnen weten wat ik wel of niet gekocht hebt.

*De problematiek inzake diverse landen blijft merkwaaardig, omdat andere grote registrrars dat probleem niet blijken te hebben. Een uitleg werd gegeven op het OVH-co.uk.-forum vanuit OVH, maar het punt is dat het voor domainers

*Je had veel eerder kunnen doorhebben dat ik ervan uitging met een personeelslid te doen te hebben waar ik al telefonisch mee gesproken had. Ik richtte me ook tot OVH in mijn bericht.

*In feite was het zo : Ik kon telefonisch niet binnen bij OVH en een mail kon niet meer behandeld worden, en ik merkte hier dat er een personeelslid of 2 antwoorden gaven (jij, Fritz, en nog iemand anders in een andere topic : En ik was hieromtrent verkeerd : jij bent geen personeelslid, dat had ik verkeerdelijk veronderteld).
Daarom postte ik dat hier.

Vriendelijke groeten,
Domainer

Fritz
09-05-09, 10:23
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Domainer
Dag Fritz,

Lange lap tekst.

Domainer
Ter verduidelijking, ik werk niet voor OVH, ben gewoon een klant. Wel denkik dat er echt iets mis met je is als je allemaal aannames doet die niet waar zijn. Je komt nogal paranoide over. Ik reageerde op je omdat je verhaal bij mij overkomt alsof je een steekje los hebt zitten.

Maar om mij te amuseren, volgens mij was de aktie voor nederlandse klanten, en zijn de akties sowieso per land. Je stelt dat je schade in je portomonee hebt geleden. Hele vreemde redenatie, want daarvoor zou je wat moeten hebben gekocht. Je hebt niks gekocht, je wil alleen niet betalen. Zeg je dat ook in de supermarkt, of ben je nog niet oud genoeg om alleen te mogen winkelen? Zoals elk bedrijf mogen ze zelf bepalen hoelang een aktie loopt. Vind je het ook vreemd dat ze maar 500 servers weggeven? Of had dat ook onbeperkt moeten zijn?


Tevens is volledig begrijpelijk dat ze per land een aparte bedrijven hebben ivm fiscale wetgeving.

bfs789
09-05-09, 04:14
...

Domainer
09-05-09, 01:20
NOOT : Deze message ging er verkeerdelijk vanuit dat Fritz gereageerd had als personeelslid van OVH

Dag Fritz,
*Deze opmerking is geen antwoord op mijn vragen.
Klaarblijkelijk WIL je geen uitleg geven, enkel zo kort mogelijke antwoorden met een verwijt aan mijn adres, hoewel de beloftes door jullie verbroken zijn, niet door mij.
In ieder geval bedankt dat vanop de pagina ovh.nl de link weg is die zogezegd naar het nederlandstalige forum doorlinkte, maar de facto naar het engelstalige forum doorlinkte.
*Het feit DAT JE DAT DEED, WIJST EROP dat IK GELIJK HAD dat er iets misliep met het forum en dat ik op het engelstalige forum terecht kwm. Er loopt dus nog van alles nog mank.
DAAR heb ik niet zoveel problemen mee, ik kan begrip opbrengen voor het feit dat er bij OVH.nl kinderschoenproblemen zijn, MAAR WAAR IK WéL PROBLEMEN MEE HEB IS MET beloftes aan de TELEFOON die dan niet waargemaakt worden en uiteindelijk IN MIJN PORTEMONNE voelbaar zijn. MET andere woorden de BE-aktie en de transferaktie.
*Waarom antwoord je gewoon niet op de diverse vragen in gevolge de beloftes die aan de telefoon werden gedaan ?
*Ik weet het, ik kom boos over. Doch ik denk daarvoor mijn redenen te hebben. Het zit nog te fris in het geheugen.
Alleen een verontschuldiging en eventueel
rechtzetting van de beloofde akties kan me overtuigen.
Het blijkt klaarblijkelijk volgens jullie steeds de klant te zijn die het steeds bij het verkeerde eind heeft....
*Het is toch evident dat ik teleurgesteld ben, als je denkt dat ik 400 com/net-namen zou versassen binnen de aktie en een 100-tal BE's zou geregistreerd hebben. Dan gaat het hier om diverse duizenden Euros verschil op vandaag.

Ik ben zo dom geweest je op je (telefonisch) gegeven woord te geloven.

Domainer

Fritz
08-05-09, 23:39
Sorry, maar als je dit zo aantrekt en je een serieuse domainer bent... dan zou ik echt wat anders gaan doen.

Domainer
08-05-09, 20:38
Aan Betatester

Ik begrijp dat dit raar overkomt, maar hiet gaat een geschiedenis van beloftes aan de telefoon vooraf, en dan is het logisch dat ik reageer, zeker als de telefoon het dan ook nog niet doet.
Ik had liever een en ander in de telefoon bepraat, want ik bel liever dan op een forum een en ander te moeten schrijven.

En wat die bloeddruk betret : Mijn hart kwam onder druk te staan door deze plotse gebeurtenis, die anders was dan in telefoon was voorgesteld.
Betatester heeft makkelijk praten. Ik heb dit bij OVH.NL dit niet kunnen doen (die akties), terwijl anders voorgesteld telefonisch, en dan is de teleurstelling dubbel zo groot.

Vriendelijke groeten aan eenieder,
Domainer

Domainer
08-05-09, 20:21
Hallo Fritz,

Ik weet dat mijn intrede op het forum nogal met het ventileren van nogal wat frustraties gepaard is gegaan.
Maar als je iets gezegd is aan de telefoon, en dan blijkt dat anders in realiteit dan ben ik diep teleurgesteld en wil dat dan aan jullie kwijt.
Ik had dat liever telefonisch gedaan, doch juist dat ging vandaag niet.

Graag kreeg ik duidelijke antwoorden per punt.
Reageer nu toch eens niet emotioneel, en antwoord per punt (daarom gaf ik punten aan).
Graag had ik uitleg over het waarom van bovenstaande punten.

Die dreigementen moet je niet te ernstig nemen.
Ik heb zopas elders op dit forum gelezen dat er "iemand is" die met een engelstalige manager kan werken.
Ik ben daar echter nog niet in gelukt vanuit OVH.COM.

Ik weet dat het misschien een geklaag is, maar waar het mij om gaat is wat er vorige maand in de telefoon gezegd is !
Ik zet me vandaag, -in de veronderstelling dat de akties nog lopen- achter mijn computer met alle domeinen klaar in functie van aanmaken Nederlandse account en
BLIJKT PLOTSELING NU (of enkele dagen geleden) de akties zijn afgeblazen, en dan nog allebei. (de be-aktie enerzijds -voor mij was de nl-aktie minder belangrijk- en de transferaktie anderzijds).
Hoe zou u reageren als je dat plots overkomt ? Waar het me vooral om gaat is dat iets anders gezegd werd in de telefoon, dan nu blijkt het geval te zijn.

Ik heb graag dat wat in de telefoon gezegd is, ook effektief in de werkelijkheid waar blijkt te zijn. Dat mag toch, of niet ?

Het enige probleem dat klaarblijkelijk is opgelost (of toch enigszinds) is dat inzake de "TALEN" : de engelstalige manager zal misschien opgelost geraken, en daar ben ik blij om.
Ik zal dat volgende week eens proberen, of de persoon hierop het forum kontakteren die er wel in lukt een engelstalige manager te krijgen, zonder bij ovh.co.uk terecht te komen.

Nog iets : het klagen over "te duur vinden" bedoelde ik omdat extra kosten erbij komen als je niet kunt PUSHEN (maar voor zover ik weet is dit wel gratis mogelijk binnen een account maar niet van land naar land, zelfs al is het van OVH.com naar OVH.nl of OVH.CO.UK gaatdat in feite toch dezelfde firma is). Normaalgezien hebben jhullie immers aan pushen GEEN kosten.
Ik verwees wat dat betreft ook naar de "hosting" waarvan ik aangaf dat die "elders goedkoper is". Maar toegegeven, het vergelijken van betalende hostingpakketten, daar ken ik niet zo heel veel van, of beter : alles hangt af van diverse factoren, bandbreedte, en allerhande zaken of iets interessant is of niet.
Ik werk echter vnl. met gratis websites die ik elders maak, waar ik domeinnamen die ik dan heb bij OVH naar kan forwoarden. Vandaar dat de actie van webhosting voor mij niet zo interessant is.
Ik ben dan ook vooral teleurgesteled over het arfblazen van de domeinnaamakties be en transfers.
JUIST OP HET OGENBLIK dat ik die wil doen blijkt die afgeblazen of gewijzigd.

Nog iets wat de talen betreft: Het is vooral het taalprobleem en het feit dat je per land moet werken dat OVH "GLOBAAL" ietwat oninteressant maakt, althans voor domeiners : Iemand die 1 naam vastlegt en een hostingpakket neemt heeft dar niet zoveel last van. Maar voor iemand die tientallen of honderden namen beheert en verkoopt is een gratis PUSH naar een ander "OVH-land" niet mogelijk. Men moet een transfer doen met verlenging en dus een transfer die geld kost. Als bvb. er honderd namen worden vastgelegd. En na 2 maanden wenst vindt men een koper maar die woont in een ander land, dan dient die koper ook 100 x 7 à 12 USD te betalen, omdat hij de naam ook dient te verlengen, zelfs al loopt strikt genomen het jaar nog en zijn er nog 10 maanden over (dit geldt niet voor doteu waar NOOIT een gratis PUSH mùogelijk is bij verandering van eigenaar, altijd is een transfer of trade nodig).
BLIJFT MEN BINNEN eenzelfde OVH-land, dan is de PUSH GRATIS.
Bij andere firma's (of een aantal toch) is PUSH gratis, ongeacht vanuit welk land dat gebeurt).
Ik begrijp wat er op het forum co.uk staat, maar het is een service die anderen wel kunnen binnen BINNEN EENZELFDE BEDRIJF : OVH HEET wel overal dezelfde NAAM, MAAR het gaat om ANDERE BEDRIJVEN. OVH.COM is OVH.nl niet.

Troost u : 1 and 1 heeft ook iets met diverse landen, en zijn heel moeilijk als men namen moet versassen naar iemand anders.

Misschien verandert dat bij OVH in de toekomst. Op dat co.uk-OVH-forum -waar ik toevallig in belandde- kreeg ik gelijkaardige reacties te zien als mijn reactie (ik heb het hier nu over een ander aspect inzake talen, meer betrekking hebbend op vanuit welke landen men kan registreren bij jullie, en dat je geen namen kunt gratis pushen naar iemand anders in een ander land), omdat OVH anders werkt als de belangrijkste spelers op het toneel.

Dat voor doteu (en dotbe ?) er geen gratis push mogelijk is begrijp ik, want dat is eigen aan doteu. Maar dat gratis PUSH - ZONDER VERLENGING wel te verstaan, dus jullie hebben er ook geen kosten aan- naar een account van bvb. OVH.CO.UK niet mogelijk is, vind ik spijtig door de taalproblematiek, en de scheiding van de diverse OVH-afdelingen.
TENZIJ je me het tegendeel kan aangeven. Of meld dat eens door aan de oversten in Frankrijk.

Dit is bedoeld als opbouwende kritiek.
Een engelstalige manager is wel interessant, maar als de rest in het nederlands is, (aanmaken van een account), is dit toch voor anderstaligen niet zo evident.

POSITIEF is dan weer dat ik naar een Nederlands nummer kan bellen : dit is goedkoop : bij OVH.COM betaal je ongelofelijk veel aan het INDIGO-nummer dat je moet bellen.
Bij OVH.nl zijn het normale gesprekskosten en DAAROM OOK WOU ik de TRANSFERS aan 1 Euro (20ct) bij julie doen en NIET bij OVH.COM, omdat elk telefoongesprek daar diverse Euros kost, en bij jullie maar een aantal centen, als je bvb. "belkraker" gebruikt. Als ik naar Frankrijk belde was ik steeds nerveus : hopelang is de wachttijd, want je betaalt veel aan dat indigonummer.
Daarin is OVH.NL VEEL BETER

Vriendelijke groeten,
Domainer

spons
08-05-09, 19:53
Pas je wel een beetje op je bloeddruk?

Betatester123
08-05-09, 19:44
=S, dit snap ik dus niet.
Ik ben heel dankbaar voor de diensten van OVH, en snap echt niet waarom iemand zo'nr reactie zou geven.
Natuurlijk is het jammer dat de actie voorbij is. Daarom wil ik OVH bedanken voor de tijd dat de actie er wel was.

Het spijt me, ik ben geen moderator ofzo, maar ik wordt gewoon pissig van dat 1e bericht

Fritz
08-05-09, 19:19
Dus, wat zeur je nou eigenlijk? Je bent te gierig om geld uit te geven voor een domein, je zeurt dat je het domein dan niet aan een buitenlandse partij kan verkopen?

Tevens ga je daarna dreigen dat je bekend gaat maken dat ze niks gratis willen weggeven en je ze duur vind? Ik bedoel, wat wil je nou?

Duidelijk geval van voor niks op de 1e rang willen zitten, en dan nog grote mond ook...

Domainer
08-05-09, 19:06
AANVULLING VOORAF : Deze THREAD is gestart naar OVH.
In mijn antwoorden verderop dacht ik -verkeerd- dat Fritz in dienst van OVH was met wie ik eerder telefonisch contact had en vond dat dat personeelslid wel heel raar op mij reageerde.
PAS helemaal onderaan hier schreef Fritz geen personeelslid te zijn, en pas op p 2 hier kon ik pas reageren daarop en was ik me daarvan bewust.

Hallo,

1/Wat is dat nu ???
Vermits me vorige maand in enkele telefoongesprekken was aangegeven dat DEZE MAAND of althans bij de LANCERING VAN "OVH.NL" de speciale akties van .BE en .NL-domeinnamen (zeker bij de LANCERING) zouden BLIJVEN LOPEN, BLIJKT HIER NIETS van te kloppen !!

De aktie is WEG !!!! Dit is niet zoals beloofd/aangegeven !!

Er is nu wel een vervanging voor een aktie van 3 maanden gratis webhosting.
Maar dat interesseert me helemaal niet.
Als ik geen namen heb bij jullie ben ik daar niets mee. (En er zijn goedkopere hosters dan OVH).
Of ik kan forwoarden naar gratis domeinsites die ik heb zonder hosting te moeten betalen, met 5 bladzijden bvb. naar een andere firma. Het waren de vorige akties die me interesseerden zoals telefonisch gezegd.
-------------------------------------------------------------
2/OOK de AKTIE van een TRANSFER voor com net org info biz eu voor 1 Euro (BTW incluis 1 Euro 20 per domeintransfer) IS WEG !!
Een NL of BE kost nu meer dan 7 Euro (BTW incluis). Ja, spijtig, maar dan vind je elders goedkoper.
-------------------------------------------------------------
Dit betreur ik na de beloftes dat deze speciale akties, zeker BE en NL zouden lopen tijdens de lancering van OVH.nl !!
-------------------------------------------------------------
GEVOLG :

Ik ben lid van DOMEIN-FORA in Amerika, wat moet ik daar nu over vertellen aldaar over OVH ? En ik kan Nederlandse leden aldaar alleen erop te wijzen dat er geen engelstalige interface is, men moet in Engeland wonen om die te krijgen.

Ik wacht natuurlijk wel jullie antwoord AF en hoop dat de aktie weer aangezet wordt !!

-------------------------------------------------------------
3/ NOG IETS :

OVH werkt iets ontzettend moeilijk : alles is apart en men krijgt GEEN engelstalige interface.

GDD, Dynadot, M. (registrars) en dies meer zijn beter naar Amerikaanse/Engelstalige domainers toe, want je kunt in het ENGELS WERKEN en een domeinnaam versassen van eigenaar : Een GRATIS PUSH naar een andere ACCOUNT bij hen van domeinnamen die men onderling tussen domainers verkoopt.

Maar hoe ga ik domeinnamen (buiten NL's en BE's misschien, als de aktie er terug is) vastleggen met alleen een Nederlandse interface (OVH.nl) ?
Geen enkele engelstalige domainer zal geïnteresseerd zijn in namen, vermits ze zullen willen dat er een tansfer zal moeten gebeuren naar een engelstalige registrar (met ekstra kosten en tijdverslies, en jaar velenging, want men kan geen interne GRATIS transfer/PUSH doen naar eeen engelstalige interface). Immers : geen enkele domainer uit Amerika kent Nederlands, tenzij een uitzondering.
En ze zullen natuurlijk een engelstalige interface willen hebben.
En de grote verkoop tussen domainers onderling gebeurt in het engels in Amerika en Canada, wat betreft domeinfora.
Sedo is een andere zaak. Maar dat is het dan ook maar.
-------------------------------------------------------------
4/ Ik weet het niet : OVH-Nederland hangt volledig af van Frankrijk en de akties die er daar te doen zijn.
Waarom dan niet één site : OVH.COM en je kunt je taal en de akties kiezen die er zijn : bvb. co.uk of .fr of .be en .nl naargelang de interesse : Nu hangt het af van waar je woont aan welke aktie je kunt meedoen en welke interface je krijgt.
Dit is echt niet goed (althans in vergelijking met een aantal andere registrars).
-------------------------------------------------------------
5/ Bij het zoeken naar dit forum kwam ik ook al in de problemen :
plots zal ik op het co.uk-forum.
-------------------------------------------------------------
6/Dat laatste is ook het geval als ik op ovh.com de taal "engels" kies, dan kom ik verkeerdelijk bij OVH.co.uk terecht en WEET IK uit telefoongesprekken dat ik daar geen namen kan vastleggen omdat ik niet in Engeland woon.
-------------------------------------------------------------
Wat een moeilijkheden toch allemaal......dit verhindert me om reclame te maken voor OVH op diverse interdomeinerforums.
Ik heb elders op het forum van co.uk diverse zaken gezien waarom men per land werkt. Dat kan allemaal wel zijn, maar dat maakt het voor domeiners moeilijk, en oninteressant als het om namen gaat in andere talen of extenties dan de moedertaal.
-------------------------------------------------------------
Vriendelijke groeten,
Domainer