OVH Community, your new community space.

500 GB USB schijf dedi server blijft crashen

MWeulink
19-05-09, 03:19
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Je hebt me zeker nog niet aan de telefoon gehad altijd de rust zelve.

En ik hoop dat Dave ook nog een post doet als zijn probleem is opgelost.
Morphie, nee ik heb zelfs nog geen enkele ovh medewerker aan de telefoon gehad...
alle problemen die ik heb gehad staan netjes op ovh.nl forum *hier dus*, of er is wel een wiki of howto van....
ik hou niet zo van support krijgen van een bedrijf ofzo... ik leer liever zelf dingen bij met het vragen van hoe het moet (mits ik er ECHT niet zelf uit kan komen) en het dan zelf te doen, daar leer ik veel meer van
Al ben ik niet de grootste leek op serverhosting gebied ik kan ook nog wel eens iets niet weten.
bijvoorbeeld DNS Server opzetten dit ging echt niet zo 1,2,3 maar het is uiteindelijk met een howto opgelost, maar uit eindelijk wel zelf gedaan na de reinstall, ik wou het ook zonder howto kunnen

Maar ik wil best geloven dat je de rust zelve bent hoor, is ook wel nodig met .......... ik zeg ff niks, je weet vast wat ik bedoel...

Ik geef vaak ook support aan echte linux leeks of complete computer/html/e.t.c. leeks... dit gaat me wel moeilijk af, maar kan me vaak redelijk rustig houden

Maar ik vind het echt knap hoe sommige mensen het doen hahaha, ligt ook vaak aan de manier van werken en hoe je je werk ziet denk ik, als je het werk leuk vind is het vaak makkelijker dan als je het echt niks aan vind.

Ik ben zelf meer een Developer in C++ en het opzetten van servers enzo... support vind ik al wat minder.

Cheers

Raymon
16-05-09, 19:32
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
Heyehh....
OVH is de goedkoopste Dedicated server hoster op aarde...
denk je dat ze dat nog gaan permiteren ook nog? zo alles aan de kant gooien nieuwe server plaatsen en plof ga maar door?

nee, nieuwe harddisk's & nieuwe servers kosten geld, dus... bij elke extra !onzin! een nieuwe server neer ploffen gaat niet, daar is het te goedkoop voor...
als je nou gewoon een OVH server neemt met SLA dan kan het...

@ Morphie
dat je je geduld kan bewaren zeg
Heb je de prijzen bij Hetzner wel eens gezien dan? Das ook dirt cheap. Verder denk ik dat het alle medewerkers bij elkaar meer tijd (=geld!_ heeft gekost dan een nieuwe bak neer ploffen, OVH koopt hardware op grote schaal in dus dat zal allemaal wel meevallen.

Dave
14-05-09, 19:09
Al meer dan 24h in de lucht en zonder probleempjes

Na veel geheibel en een vervanging van bijna de complete server lijkt het probleem te zijn opgelost.

Zover zo goed.

Morphie
13-05-09, 15:50
lol dat is dus bijna een nieuwe server

Dave
13-05-09, 13:54
we have replaced the mainboard on your server, the RAM, the
CPU and the alimentation.

op dit moment is de herinstalatie van het systeem bezig.

Morphie
13-05-09, 11:19
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWeulink
@ Morphie
Je hebt me zeker nog niet aan de telefoon gehad altijd de rust zelve.

En ik hoop dat Dave ook nog een post doet als zijn probleem is opgelost.

MWeulink
13-05-09, 04:37
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
OVH team, mag ik vragen waarom deze klant niet gewoon een andere schijf krijgt en jullie toch maar blijven proberen de oude toe te voegen.

Wat dat betreft mag OVH een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Hetzner.de, is daar iets stuk? dan kijken ze er niet eens naar maar plaatsen ze onmiddelijk een nieuwe server en zetten de interne harddisks over zodat je snel verder kan.

Zeg nou zelf.. hoeveel moeite is het om een andere schijf toe te voegen... iets met franse koppigheid? (Wij Nederlanders vinden Fransen ontzettend koppig). Bovendien kosten alle mensen die er nu tijd in hebben gestoken meer dan zoeen schijf!
Heyehh....
OVH is de goedkoopste Dedicated server hoster op aarde...
denk je dat ze dat nog gaan permiteren ook nog? zo alles aan de kant gooien nieuwe server plaatsen en plof ga maar door?

nee, nieuwe harddisk's & nieuwe servers kosten geld, dus... bij elke extra !onzin! een nieuwe server neer ploffen gaat niet, daar is het te goedkoop voor...
als je nou gewoon een OVH server neemt met SLA dan kan het...

@ Morphie

Morphie
12-05-09, 21:11
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymon
OVH team, mag ik vragen waarom deze klant niet gewoon een andere schijf krijgt en jullie toch maar blijven proberen de oude toe te voegen.

Wat dat betreft mag OVH een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Hetzner.de, is daar iets stuk? dan kijken ze er niet eens naar maar plaatsen ze onmiddelijk een nieuwe server en zetten de interne harddisks over zodat je snel verder kan.

Zeg nou zelf.. hoeveel moeite is het om een andere schijf toe te voegen... iets met franse koppigheid? (Wij Nederlanders vinden Fransen ontzettend koppig). Bovendien kosten alle mensen die er nu tijd in hebben gestoken meer dan zoeen schijf!
Bij de klant is vandaag een nieuw moederbord(mogelijk dat USB poort defect was) en nieuwe HD toegezegd gekregen, weet niet of deze inmiddels al geplaatst zijn.

Raymon
12-05-09, 19:45

Dave
12-05-09, 15:30
We zijn inmiddels dinsdag.

server en usb check gedaan...schijf was weer toegevoegd.

maar al snel traden er weer fouten op de usb schijf op en usb shijf werd al snel niet meer toegankelijk.

en ben dus weer waar ik was begonnen.

Sphinx
09-05-09, 02:52
Eens even weer ontopic.

Ik ga er vanuit dat je Linoeks of een ander *NIX OS gebruikt. Als je echte hardware problemen hebt dan gooit je kernel de errors vrijwel altijd in /var/log/syslog. Ik heb namelijk niet gelezen dat je logfiles doorgespit hebt.
't Kan natuurlijk ook zijn dat het geen disk error is, maar bijvoorbeeld een module error(het kan allemaal).

Het zoeken geeft jou meer veiligheid(ivm data), en wellicht word je sneller geholpen door OVH. Succes

Dave
08-05-09, 23:57
spuit elf.

topic was al een tijdje afgerond.

oliver
08-05-09, 23:38
Dave, ik lees dat je chkdsk /f gebruikt om je disk te checken/fixen ...
Ik ga hierdoor vanuit dat je Windows gebruikt. Heb je al gekeken of daar alles kosher is? Een OS dat crasht omdat de disk rot is is namelijk beetje vreemd. Tenzij je al direct alles van die schijf af doet, wat me na een eerste incident met die schijf sterk lijkt. zeker omdat ie zo nieuw is.

Heb je SMART monitoring op je server geinstalleerd om te kijken wat die schijf doet? Als hij geen errors heeft, kan het namelijk zomaar aan de USB poort, of zelf aan je installatie liggen.

Ik lees van morphie dat jij een 'isgenoeg' abo hebt; en zag je ook op het 'gratis voor een jaar beta test forum' langs komen. (Als dave en gepost onder andere User ID)

Verder, als ik naar de toon van jouw posts kijk, hoe je over een gratis product tekeergaat, tijdens de bevreidings week, heb je best wel een nare toon. je bent een beta tester en dus kan je problemen tegen komen. Dat is het risico van het vak. Of dacht je ff relaxed gratis een 100Mbit warez box te scoren zo? En alsnog, chkdsk /f? De gratis boxen komen niet met Windows afaik; dus waar verwacht je nou precies je gratis support op? En tot slot:
Lees een willekeurige fileshare forum.
Erm .. wat heeft filesharing hiermee te maken. Je weet dat je de servers niet voor illegale doeleinden mag gebruiken, filesharing valt daar ook onder.

mvegetto
08-05-09, 23:01
Ik heb zelf 3 USB schijven, 1x500, 1x600 en 1x500, die 600 met geluk :P, nog nooit problemen mee gehad, je kan de performance van de USB harde schijven ook op Optimal zetten. OVH heeft geweldige support, ik had wel een telefoontje gepleegd als ik zulke problemen zou hebben en als ik eerlijk moet zijn ik zou mij nooit zo gedragen als jij op dit forum, hoe geirriteerd je ook bent op dat moment, doe dat lekker over de telefoon.

Jesper
08-05-09, 22:10
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexweblog
Sorry ga na een kleuterklas daar word je geleerd om geduld op te brengen. Blijkbaar vind meneer het nodig om andere forum gebruiker af te kraken. Maar ja helaas heb je die mensen ook. Maar gelukkig heeft ovh de tijd voor je met hun sterke support steigen ze de gemiddelde providers voorbij.

Jammer maar helaas ovh dat jullie ook dit soort mensen op de chat hebben. Ik zou zeggen tegen OVH keep up the good work.

En jij Dave mannetje ga je jeugd lekker overdoen ofzo!!!!!!!!
Zoals ik al zei, Dave denkt dat hij een SLA "Speciale Behandeling" heeft...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave
Had ik al niet tegen jou gezegd dat je beter een ander topic kan gaan spammen met je nutteloze commentaar.

btw is ovh is al een tijdje bekend om hun slechte support en dit bewijst het maar weer een keer.

Jammer voor jou dat je net om de hoek komt kijken.

niet eens een update vandaag...alleen dat de ticket was heropend.
Slechte support?
Volgens mij heb je nog geen een keer gebelt om nogmaals te vragen naar de status van je ticket...?
Update hoeft toch niet te komen, als ze het nog niet afhebben?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Dave,

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat OVH slechte support heeft, maar dat is best nieuw voor mij. Zoals ook vermeld in de laatste mailwisseling naar jou toe heeft ook een ander land mogelijk andere feestdagen. Een van die feestdagen is bevrijdingsdag dat is namelijk 8 Mei in frankrijk. We hebben het ticket opnieuw geopend en daar zal de technische dienst op reageren zodra dat dit mogelijk is. Onze technische dienst is 24 uur per dag 7 dagen per week aanwezig en zal zodra ze de mogelijkheid daartoe hebben actie ondernemen.

Het is bij OVH mogelijk om een prioriteit te krijgen maar daarvoor dien je dan wel een andere service af te nemen dan een Isgenoeg service. Zodra dat uw probleem verholpen is hoop ik dat u een klacht indient, dan kunnen we namelijk kijken wat wij voor u kunnen doen om dit probleem recht te zetten.

Met vriendelijke groet,

Morphie
Ja, lijkt me nogal logisch dat OVH zeer dun bevolkt is op feestdagen en daardoor alles op een lager pitje staat/loopt?

Jullie zijn maar een tussen station en het probleem zal dan ook niet hier in NL liggen.

Voor ovh nl er was gebruikte ik ook al boxen van ovh en de support is niet veel veranderd.

Ja de support was redelijk als je een duur kastje had, maar dat zij je net zelf ook al.

Desbetrefende mail die je had gestuurd is beantwoord.

Ben nog steeds in afwachting en hoop dat het zo snel mogelijk zal worden opgelost.
En dan maar hopen dat het daar bij blijft.
Hoe duurder je service is, hoe sneller je geholpen wordt, zo werkt het nou eenmaal in de ICT business.
Als je dit niet wilt, kun je een SLA afsluiten, dus als je wat te klagen hebt, sluit dan een SLA af?

En uit ervaring weet ik dat bijna elk bedrijf er langer dan 3 dagen over kan doen om zoiets op te lossen (met een standaard SLA) en met feestdagen kan het al helemaal lang duren....

Dave
08-05-09, 18:59
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat OVH slechte support heeft, maar dat is best nieuw voor mij.

Jullie zijn maar een tussen station en het probleem zal dan ook niet hier in NL liggen.

Voor ovh nl er was gebruikte ik ook al boxen van ovh en de support is niet veel veranderd.

Ja de support was redelijk als je een duur kastje had, maar dat zei je net zelf ook al.
Het is bij OVH mogelijk om een prioriteit te krijgen maar daarvoor dien je dan wel een andere service af te nemen dan een Isgenoeg service.
Desbetrefende mail die je had gestuurd is beantwoord.

Ben nog steeds in afwachting en hoop dat het zo snel mogelijk zal worden opgelost.
En dan maar hopen dat het daar bij blijft.

edit: spelling ^^

Morphie
08-05-09, 18:13
Had ik al niet tegen jou gezegd dat je beter een ander topic kan gaan spammen met je nutteloze commentaar.

btw is ovh is al een tijdje bekend om hun slechte support en dit bewijst het maar weer een keer.

Dave,

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat OVH slechte support heeft, maar dat is best nieuw voor mij. Zoals ook vermeld in de laatste mailwisseling naar jou toe heeft ook een ander land mogelijk andere feestdagen. Een van die feestdagen is bevrijdingsdag dat is namelijk 8 Mei in frankrijk. We hebben het ticket opnieuw geopend en daar zal de technische dienst op reageren zodra dat dit mogelijk is. Onze technische dienst is 24 uur per dag 7 dagen per week aanwezig en zal zodra ze de mogelijkheid daartoe hebben actie ondernemen.

Het is bij OVH mogelijk om een prioriteit te krijgen maar daarvoor dien je dan wel een andere service af te nemen dan een Isgenoeg service. Zodra dat uw probleem verholpen is hoop ik dat u een klacht indient, dan kunnen we namelijk kijken wat wij voor u kunnen doen om dit probleem recht te zetten.

Met vriendelijke groet,

Morphie

Dave
08-05-09, 17:02

alexweblog
08-05-09, 16:49
Sorry ga na een kleuterklas daar word je geleerd om geduld op te brengen. Blijkbaar vind meneer het nodig om andere forum gebruiker af te kraken. Maar ja helaas heb je die mensen ook. Maar gelukkig heeft ovh de tijd voor je met hun sterke support steigen ze de gemiddelde providers voorbij.

Jammer maar helaas ovh dat jullie ook dit soort mensen op de chat hebben. Ik zou zeggen tegen OVH keep up the good work.

En jij Dave mannetje ga je jeugd lekker overdoen ofzo!!!!!!!!

Dave
08-05-09, 16:20
Ik heb vier dagen mijn geduld kunnen bewaren.

Mijn geduld is nu redelijk tot zeer op.

Morphie
08-05-09, 15:56
zoals je waarschijnlijk in je mail kunt zien hebben wij meteen vanmorgen(troiuwens voor 9 uur ) je ticket laten heropenen en aangegeven dat er intensievere test uitgevoerd dit te worden omdat met regelmaat de server het contact met de USB disk verliest.

Dus om te zeggen dat wij niets doen is ook niet helemaal netjes.

Jesper
08-05-09, 15:49
02/05 de schijf besteld 04/05 de schijf aan de server toegevoegd.

Een paar uur later loopt het systeem vast.......12 uur later na het openen van een ticket...word het probleem tijdelijk verholpen...een paar uur later loopt het syteem weer vast....etc

En dit gaat nu de gehele week al zo.

Het systeem blijft vast lopen door de defecte usb schijf die ze toe blijven voegen.

Geduld is er na vijf dagen absoluut niet meer.
Ten eerste, hun kunnen ook niet "ruiken" of die HDD nog wel perfect werkt,

En Ten tweede, Ik neem aan dat jij geen SLA "Speciale Behandeling" hebt.

PS. Al gebelt?

Dave
08-05-09, 15:21
02/05 de schijf besteld 04/05 de schijf aan de server toegevoegd.

Een paar uur later loopt het systeem vast.......12 uur later na het openen van een ticket...word het probleem tijdelijk verholpen...een paar uur later loopt het syteem weer vast....etc

En dit gaat nu de gehele week al zo.

Het systeem blijft vast lopen door de defecte usb schijf die ze toe blijven voegen.

Geduld is er na vijf dagen absoluut niet meer.

Dave
08-05-09, 15:09
Ook weer iemand die zich belangrijk vind.

Als je niks zinnigs hebt toe te voegen.

Ga dan maar iemands ander topic spammen.

Praetorian
08-05-09, 14:56
Een defecte schijf proberen te verhuren en die keer op keer weer opnieuw inpluggen ja dat is pas service.

Fijn voor je dat je ook iets wil zeggen, maar
met je opmerking kan en doe ik dus absoluut niks.
Damn gast, hoe oud ben je? Heb wat geduld, ze kunnen ook niet toveren en zullen moeten onderzoeken waar zo'n incident aan ligt.

Dave
08-05-09, 13:17
Een defecte schijf proberen te verhuren en die keer op keer weer opnieuw inpluggen ja dat is pas service.

Fijn voor je dat je ook iets wil zeggen, maar
met je opmerking kan en doe ik dus absoluut niks.

alexweblog
08-05-09, 12:57
Hallo Dave,

Je bent natuurlijk niet de enige die support nodig heeft en je moet je ook bedenken dat een probleem ook tijd nodig heeft om opgelost te kunnen worden.

En nu effe de opmerking de Support is niks.

Hier ben ik het helemaal niet eens.

Ik zeg maar zo geduld is een schone zaak

Groetjes Alex

Dave
08-05-09, 11:28
mijn collega is hier vandaag mee bezig geweest ik zal dit morgen ook als eerste even oppakken.
Het is nu inmiddels half elf............... en er is nog steeds niks ondernomen.

Dave
08-05-09, 08:22
De server draait zonder problemen en heb daar verder ook niks over te klagen, maar zodra de usb schijf word toegevoegd...tsja dan beginnen de problemen.

Schijf is niet leesbaar en of is soms niet toegankelijk etc.
Het uitvoeren van een chkdsk /f vehelpt het tijdelijk.....
Maar een defecte schijf blijven toevoegen zal het probleem niet gaan oplossen.

Ik hoop dat het probleem voor eens en voor altijd kan worden verholpen.

Morphie
08-05-09, 01:40
Extra usb schijf twee dagen geleden besteld en dit is het resultaat:

Na het bestellen en het toevoegen van de usb schijf is de server nog niet langer dan 4 uur online geweest.

De server blijft crashen na het vast lopen van de usb schijf.
Dit is nu al 4 keer gebeurd in de afgelopen twee dagen.

De support is diep triest en duurd voor eeuwig.

De schijf is nu net weer gecrashed en ik zal helaas weer moeten wachten voordat ze hier in NL aan het werk gaan en dat is meestal rond negen uur 's ochtends.
En dan zal het probleem pas in de middag uuren zijn opgelost.
mijn collega is hier vandaag mee bezig geweest ik zal dit morgen ook als eerste even oppakken.

Dave
07-05-09, 22:58
Extra usb schijf twee dagen geleden besteld en dit is het resultaat:

Na het bestellen en het toevoegen van de usb schijf is de server nog niet langer dan 4 uur online geweest.

De server blijft crashen na het vast lopen van de usb schijf.
Dit is nu al 4 keer gebeurd in de afgelopen twee dagen.

De support is diep triest en duurd voor eeuwig.

De schijf is nu net weer gecrashed en ik zal helaas weer moeten wachten voordat ze hier in NL aan het werk gaan en dat is meestal rond negen uur 's ochtends.
En dan zal het probleem pas in de middag uuren zijn opgelost.