OVH Community, your new community space.

Wiki voor Gebruikers!

MWeulink
13-05-09, 03:39
lijkt me super, dan ga ik lekker verhuizen de 28e, ga jij naar vergadering, hebben we allebij iets nuttigs tedoen...

en dan een dag later even mijn adres veranderen in de manager naar mijn dan huidige adres

Morphie
12-05-09, 23:06
Ook dit zal ik voorstellen tijdens volgende vergadering 28 Mei

Betatester123
12-05-09, 21:33
Nee,

Deze howto's kunnen niet door iedereen aangepast worden, wat nu net wel het idee van een wiki systeem is.

Een wiki systeem "ontwikkeld" zichzelf, naarmate er meer en meer gebruikers op komen.
Ook wordt de informatie steeds betrouwbaarder, omdat iedereen iets aan kan passen, wat vervolgens door iedereen gecontroleerd wordt.

Morphie
11-05-09, 01:15
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
ik zit meer te denken aan een wiki NAAST de gids.
De gids is dan altijd 100% betrouwbaar, en door OVH gecontroleerd.

Echter hebben gebruikers vaak ook goede ideeen en ervaringen, die gedeeld kunnen worden. (zoals de tutorial voor het opschonen van een OS of het maken van een eigen DNS).

Als we dit soort dingen op een wiki kwijt kunnen, dan kan iedereen dat aanpassen, met als gevolg dat het artikel na een paar weken bijna 100% kloppend is.
(zo werkt wikipedia ook).

Ik ben dus VOOR een wiki, naast de huidige gids
maar dit heb je toch ook met de HOWTO's die op dit forum geplaatst worden??

Betatester123
09-05-09, 17:18
ik zit meer te denken aan een wiki NAAST de gids.
De gids is dan altijd 100% betrouwbaar, en door OVH gecontroleerd.

Echter hebben gebruikers vaak ook goede ideeen en ervaringen, die gedeeld kunnen worden. (zoals de tutorial voor het opschonen van een OS of het maken van een eigen DNS).

Als we dit soort dingen op een wiki kwijt kunnen, dan kan iedereen dat aanpassen, met als gevolg dat het artikel na een paar weken bijna 100% kloppend is.
(zo werkt wikipedia ook).

Ik ben dus VOOR een wiki, naast de huidige gids

MWeulink
06-05-09, 20:08
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebassje
Een wiki hoeft niet, een gids is goed genoeg.
Maar vind je niet dat de GIDS van ovh erg onduidelijk is?
qua indelingen van onderwerp enzo?

Sebassje
06-05-09, 20:05
Een wiki hoeft niet, een gids is goed genoeg.

MWeulink
06-05-09, 10:35
Dat is inderdaad dan erg strak, maar vind dan wel dat de Gids wat meer op een wiki moet gaan lijken, hij is erg onduidelijk

zal als ik thuis ben wel ff een fotoshop voorbeeldjemaken

Morphie
06-05-09, 10:05
in principe hebben we dit al met de gidsen, dit zijn ook wiki's maar die passen we zelf aan
als er iets nieuws bijkomt zetten we deze er ook bij en ook HOWTO's door jullie geschreven worden door ons gecontroleerd en omgezet in een wiki

MWeulink
06-05-09, 02:16
Hallo OVH,

Ik had nog wel een *denk ik* goed idee.
een ovhwiki!
Gebruikers hebben vaak belang bij een wiki waar ze hun eigen bijdrage aan kunnen mee leveren.

Bijvoorbeeld, iemand maakt een howto, plaatst hem op de wiki.
de wiki is verouderd, dus iemand past hem aan zodat hij wel weer werkt!

Dit lijkt me een top plan, zo krijt ovh minder werk aan support(niet dat het erg is dat jullie druk zijn, je verdiend er aan.) en zo helpen gebruikers andere gebruikers en ovh.

Misschien een idee?
Desnoods wil ik hem wel opzetten

mvg,
Mark