OVH Community, your new community space.

Betaalmethode: iDEAL


lieven
12-04-11, 19:42
http://search.cpan.org/~blom/ heeft 2 modules op cpan voor ideal. Je kunt daaruit waarschijnlijk wel inspiratie opdoen.

A novice had a problem and could not find a solution. "I know," said the novice, "I'll just use Perl!" The novice now had two problems. -- Erik Naggum

Eric66
12-04-11, 18:32
Hallo,

ik ben opzoek naar een Perl script voor iDeal betalingen. Op internet staan vele voorbeelden van PHP, maar niet van Perl. Zelfs de helpdesk van Ideal kan met niet hieraan helpen. Ik kan met niet voorstellen dat er geen applicaties zijn die perl gebruiken bij iDeal betaalmethodes. Het gaat voornamelijk om de encryptie-scripts. In de iDeal Merchant integratie gids (gedownload van de rabobank) staat:
"Voor de string die is ontstaan door het aan elkaar plakken van veldwaardes moet vervolgens met het Secure Hash Algoritme SHA-1 een 160 bit message digest worden gemaakt. Deze message digest wordt vervolgens versleuteld met een 1024 bits private key. Dit gebeurt volgens de op RSA gebaseerde Public-Key Cryptography Standards, zie voor meer informatie over de PKCS en RSA http://www.rsa.com/rsalabs/node.asp?id=2124 en http://www.rsa.com/rsalabs/node.asp?id=2146.
Het verkregen resultaat wordt gecodeerd met Base 64 encoding
(http://www.ietf.org/rfc/rfc3548.txt ), wat de uiteindelijke elektronische handtekening (een string van maximaal 176 karakters) oplevert."

Het maken van een private key (priv.pem) en een certificaat (cert.cer) is geen probleem. En de eerste stap (SHA-1) lukt ook nog wel, maar dan

Kan iemand mij helpen aan een script voor deze iDeal vereiste versleuteling in perl !!!

nicoletje
06-05-09, 01:55
Prima plan, erg handig

Zenquibo
05-05-09, 17:10
Dit zou inderdaad handig zijn. Kan ik gelijk mijn .tel registreren

l4mer
04-05-09, 17:51
Dat zeg ik dus min of meer :P

MWeulink
04-05-09, 16:38
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l4mer
Voor zover ik weet is de betaling gewoon gelijk aan een reguliere overschrijving, dus is het zeker niet realtime. Het is echter wel zo dat er een waterdicht systeem tussen zit dat OVH het berichtje geeft 'dat jij betaald hebt', en ze dus rustig kunnen leveren. Maar hoe dan ook: iDeal ftw.

Zie ook dit topic trouwens.
Het gaat misschien even snel het overschrijven van het geld, !maar! je weet wel of de betaling werkelijk is gedaan of niet... dus je kan gelijk de bestelling verwerken en "aansluiten" of "aanmaken" van de dienst of het product.
Dus dit is veel sneller/makkelijker ....

Meer info hier onder:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ideal.nl
Hoe werkt iDEAL?

Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:

* Nadat de (virtuele) winkelwagen door uw klant is gevuld, kiest de koper iDEAL als betaalmethode via de speciale iDEAL-betaalknop op uw website.
* Uw klant selecteert zijn eigen bank en komt vervolgens terecht in zijn vertrouwde internetbankieromgeving om de betaling goed te keuren.
* Binnen een paar seconden nadat een consument de betaling heeft goedgekeurd, is de betaling ook bij u bekend.
* Het bedrag wordt daarbij direct van de rekening van de consument geboekt en is onderweg naar uw bankrekening. Hierdoor loopt u geen incassorisico.
* Omdat u weet dat het geld onderweg is kunt u direct tot levering overgaan. U loopt hierbij geen risico omdat de consument de betaling niet kan storneren.
* Afhankelijk van de bank van de koper ontvangt u de girale bijschrijving binnen 1 à 2 werkdagen op uw rekening.

alexweblog
02-05-09, 14:41
Idd. erg top want volgens mij is dit voor iedereen een vooruit gang

MACKerMD
02-05-09, 02:32
top!

mina
01-05-09, 12:59
ja we gaan deze betaling methode misschien binnenkort voorstellen.

Scriptman
30-04-09, 21:36
Naja realtime, het word allemaal gecontroleerd e.d. en dan krijgt ovh GELIJK een betalings bevestiging.. dat bedoelde ik met BIJNA realtime.. overboekingen van rabo -> rabo en ing -> ing zijn wel realtime, rabo -> ing en andersom zit ongeveer 1 werkdag tussen.

l4mer
30-04-09, 20:54
Voor zover ik weet is de betaling gewoon gelijk aan een reguliere overschrijving, dus is het zeker niet realtime. Het is echter wel zo dat er een waterdicht systeem tussen zit dat OVH het berichtje geeft 'dat jij betaald hebt', en ze dus rustig kunnen leveren. Maar hoe dan ook: iDeal ftw.

Zie ook dit topic trouwens.

Scriptman
30-04-09, 20:46
Dat klopt, met ideal kan je bijna realtime betalingen verrichten.

mvegetto
30-04-09, 20:10
Beste OVH Team,

Heb de volgende vraag over deze betaalmethode,

Krijgt OVH deze betaalmethode ontwikkeld door verschillende Nederlandse banken om de betaling van online producten en -diensten te vergemakkelijken.

Bank overschrijving is al mogelijk wat meestal 3 dagen duurt voordat de overschrijving is aangekomen, iDEAL maakt dit proces nog makkelijker.