OVH Community, your new community space.

[HOWTO] Clean Debian installation on your OVH box

Raymon
06-10-09, 13:24
Forget it, windows via de vkvm installen is geen optie. Via de gewone (betaalde) kvm gaat het echter prima

Casbuur
06-10-09, 12:28
En als je nou de mogelijkheid heb van een Windows Server Release Candidate. Die mag je 180 dagen gebruiken om uit te testen. Hoe zou je dan je boot-up sequence moeten hebben als je Debian erop heb staan? Ik heb de iso inmiddels in /mnt/iso staan.

Releases
02-10-09, 18:43
Ik heb het over de mogelijkheid tot het zelf toevoegen van een iso.
Hopelijk dat iemand mij daar wat over kan vertellen.

patrickekkel
02-10-09, 17:56
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexweblog
Volgens mij kun je windows installeren via een herinstall in je manager. Hou er wel rekening mee dat jj zelf in het bezit moet zijn van een licentie.
een windows licentie is ook te krijgen bij ovh
die optie staat in je manager

alexweblog
02-10-09, 17:51
Volgens mij kun je windows installeren via een herinstall in je manager. Hou er wel rekening mee dat jj zelf in het bezit moet zijn van een licentie.

Releases
02-10-09, 16:18
Moet je anderen commands invoeren indien je een Windows OS wil installeren?

MWeulink
01-06-09, 15:58
Nou, ik heb deze howto getest...

alleen nu een nadeel denk ik...

Goedendag,

Een interventie is geprogrammeerd op ks369872.kimsufi.com

Voor extra informatie, gelieve de informatie van deze ticket 143020 na te kijken.

Beantwoord niet aan deze email, gelieve de web interface gebruiken :
https://www.ovh.nl/managerv3/service...icketId=143020

Herinnering, uw klant identificator is: mw4443-ovh

Met vriendelijke groet,

Klant Support OVH
Technische en commerciële Support: 010 89 17 059
Email : support@ovh.nl
Van maandag tot vrijdag : 9u00 tot 18u00
en...

Bonjour,

Notre système de monitoring vient de détecter un défaut sur votre
serveur ks369872.kimsufi.com. Le défaut a été constaté à la date 2009-06-01 15:46:12

Notre équipe de techniciens sur site (opérationnelle 24h/24, 7j/7),
a été informée de ce défaut et va intervenir sur votre machine.

Sachez que d'autres interventions peuvent être en cours actuellement
et qu'il faut compter en moyenne 30 minutes par intervention et par
machine.
Par conséquent, nous ne pouvons pas vous donner plus de précisions
quant à l'heure de début de l'intervention.

Vous pouvez avoir un aperçu global des machines actuellement en defaut
et en intervention sur tout le réseau à cette adresse:

http://travaux.ovh.net/vms/

Votre serveur se trouve dans la baie 21D13

Vous recevrez un email dés qu'un technicien prendra en charge votre
serveur. En attendant, vous avez la possibilité de le rebooter à partir
de votre manager.

Logs:
----------------------
PING ks369872.kimsufi.com (94.23.14.115) from 213.186.33.13 : 56(84) bytes of data.
From 213.186.33.13: Destination Host Unreachable

--- 94.23.14.115 ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, +6 errors, 100% packet loss
---------------------

--

Met vriendelijke groet,

Klant Support OVH
Technische en commerciële Support: 010 89 17 059
Email : support@ovh.nl
Van maandag tot vrijdag : 9u00 tot 18u00
verschijnen in mijn mailbox... de password van de vKVM niet....
is dit normaal?
ik heb de inlog gegevens nog niet gekregen na 15 minuten

mvg,
Mark

oliver
08-05-09, 22:04
Ik zie nog niet in waarom OVH erin zou moeten kunnen.

Don't get me wrong, ik vindt het een te gekke default optie. Er zijn genoeg mensen die geen verstand van dingen hebben.

Wat betreft rotte netwerk kaart. ... kapotte hardware is kapotte hardware, dat moet OVH vervangen oid.

Werkt de hardware well, maar is de software kapot, biedt OVH mij genoeg mogelijkheden om de boel te fixen/redden.

Rescue mode en vKVM. Je kan bijna alles wel fixen met rescue mode, rescue mode booten, schijf mounten, chroot en je bent in je systeem. Dingen als netwerk en ssh kun je dan fixen (b.v. eth0 is nu eth1 geworden en je dhcpcd draait enkel op dhcp0 b.v.

Andere dingen kan de vKVM fixen, let alleen wel op, als je de vKVM gebruikt, dat je eigen gebakken kernel de virtuele sata/ide controllers support, anders kan je kernel niet de virtuele disks vinden die de vKVM aanbiedt.

MWeulink
08-05-09, 01:50
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Of het is een slimme keuze de user OVH aan te maken met een bepaald wachtwoord, zodat OVH er wel bij kan. (Ik heb dit namelijk gedaan, en OVH kan dan het wachtwoord krijgen )
VB als je netwerk kaart rot gaat kunnen wij niet ook niet als wij het wachtwoord van je krijgen, dat mogen wij namelijk niet gebruiken.

misschien beter lezen jesper

Jesper
07-05-09, 19:38
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Nadeel van deze actie is wel dat we geen support meer kunnen verlenen als jij er niet meer uitkomt. VB als je netwerk kaart rot gaat kunnen wij niet ook niet als wij het wachtwoord van je krijgen, dat mogen wij namelijk niet gebruiken. en die RTM wegdoen zorgt er ook voor dat wij geen problemen meer voor je kunnen zoeken als je server down mocht gaan.
Of het is een slimme keuze de user OVH aan te maken met een bepaald wachtwoord, zodat OVH er wel bij kan. (Ik heb dit namelijk gedaan, en OVH kan dan het wachtwoord krijgen )

xantios
07-05-09, 00:29
HELD!!!
Dit is echt fantastisch,ik liep me al een flinke tijd op te fokken over de niet zo schattige kernel van OVH
ik heb nogal wat mogelijkheden nodig in me eigen kernel... die niet in de standaard kernel van OVH zitten,nu kan ik de server gaan gebruiken waar ik m voor wou hebben!

dit maakt dat ik OVH echt een aanrader vind!
vond het een behoorlijke beperking.. die nu dus eindelijk uit de weg is geruimd.
ik miste eigenlijk alleen de laatste stap nog,de rest had ik al...

maar hoe dan ook,ik ben heel heel heel blij!!

MWeulink
06-05-09, 01:55
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morphie
Nadeel van deze actie is wel dat we geen support meer kunnen verlenen als jij er niet meer uitkomt. VB als je netwerk kaart rot gaat kunnen wij niet ook niet als wij het wachtwoord van je krijgen, dat mogen wij namelijk niet gebruiken. en die RTM wegdoen zorgt er ook voor dat wij geen problemen meer voor je kunnen zoeken als je server down mocht gaan.
daar voor bestaat een sh installatie bestand
te vinden op de gids:
http://gids.ovh.nl/RealTimeMonitoring
en:
http://gids.ovh.nl/InstalCodeOVH

voor de gene die toch nog support willen hebben van ovh op hun server en een "standaard/clean" distro willen draaien

Morphie
05-05-09, 08:20
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SID6581
Je kan (wat ik heb gedaan) ook gewoon een debian kernel er op zetten en die booten? Vergeet verder niet de RTM en de SSH keys van ovh uit /root/.ssh/ te gooien als je niet wil dat ovh toegang heeft tot je server...

coevoet
05-05-09, 05:19
Je kan (i.p.v. grub installeren) ook /etc/lilo.conf als volgt aanpassen:
Code:
lba32
boot=/dev/hda
prompt
timeout=30
default=linux

# Enable large memory mode.
large-memory

image=/boot/vmlinuz-debinst
        label=linux
        ramdisk=11057
        read-only
        vga=normal
        root=/dev/ram0
        initrd=/boot/initrd-debinst.gz
        append="quiet devfs=mount,dall rw -"
en dan lilo -v runnen.

Met Ubuntu server werkt het trouwens, als vanzelfsprekend, ook. Wil je dan grub gebruiken kan 't wel zijn dat je nog even apt-get update moet doen.

Jesper
28-04-09, 21:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SID6581
Geef je je isp voor je adsl/kabel/ftth aansluiting ook toegang tot je computer? En nee, ik doe niet aan duistere praktijken op m'n dedi. Ik ben prima in staat om 'm zelf te onderhouden, daar heb ik ovh niet bij nodig.
Mee eens,

Een Clean Install is beter, echt waar, scheelt een hoop overbodige programma's die je niet meer gebruikt op die kernel, en Module support

SID6581
28-04-09, 13:26
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Waarom zou je dat willen verwijderen? Bezig met illegale praktijken op je pc? Het lijkt me handig dat ze erbij kunnen mochten er dingen stuk zijn....
Geef je je isp voor je adsl/kabel/ftth aansluiting ook toegang tot je computer? En nee, ik doe niet aan duistere praktijken op m'n dedi. Ik ben prima in staat om 'm zelf te onderhouden, daar heb ik ovh niet bij nodig.

Praetorian
28-04-09, 13:22
Waarom zou je dat willen verwijderen? Bezig met illegale praktijken op je pc? Het lijkt me handig dat ze erbij kunnen mochten er dingen stuk zijn....

SID6581
28-04-09, 13:20
Je kan (wat ik heb gedaan) ook gewoon een debian kernel er op zetten en die booten? Vergeet verder niet de RTM en de SSH keys van ovh uit /root/.ssh/ te gooien als je niet wil dat ovh toegang heeft tot je server...

Adveen
28-04-09, 12:59
Thanx man, very nice!
Maybe you want change "aptitide install grub" into "aptitude install grub"
Keep up the good work.

Jesper
28-04-09, 12:32
Thanks

Wou deze variant net toevoegen aan mijn post over centos

Maarja, jij hebt het al gedaan!

jainoxi
28-04-09, 11:51
One of the downsides of using a OVH-provided OS is the heavily modified kernel. For me, this meant having loads of trouble trying to get OpenVPN to work.

I decided to try and install a clean Debian onto the box. Here's how I did it:

Step 1 - Install or use a OVH Debian system
Using the OVH Manager, install a Debian 5.0 32 bits distro. Partitioning isn't important, as you can repartition the entire disk when installing the clean debian.

Step 2 - Preparing the boot of the installer
Log into the newly installed server using SSH and execute the following commands:

Code:
wget http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/testing/main/installer-i386/current/images/netboot/mini.iso
mkdir -p /mnt/iso
mount -o loop mini.iso /mnt/iso
cp /mnt/iso/initrd.gz /boot/initrd-debinst.gz
cp /mnt/iso/linux /boot/vmlinuz-debinst
aptitude -y install grub
mkdir /boot/grub
nano /boot/grub/menu.lst
Fill menu.lst with the following info: (save using [ctrl]+[x])
Code:
default 0
timeout 30
title Install Debian
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-debinst vga=normal ramdisksize=11057 root=/dev/rd/0 devfs=mount,dall rw –
initrd /boot/initrd-debinst.gz
Execute the following commands:
Code:
grub-install /dev/sda
grub-install --recheck /dev/sda
poweroff
Step 3 - Launching the installer
Now go into the OVH Manager again, and select netboot option 'vKVM' and reboot.
Login to you vKVM console (see the e-mail you recieved) and start installing Debian the way you like it!
When partitioning, please be carefull: it seems there's a bug in either Debian or QEMU, as the physical disk is displayed twice: once as an IDE disk (hda) and once as an SCSI disk (sda). Please ignore one of the two: do not remove partitions or edit it in any other way.