OVH Community, your new community space.

Dedicated server 10Gbps


Brian
16-09-09, 23:06
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
Je zou volgens mij ook eventueel een 2e 1g poort aan kunnen vragen maar ik weet niet zeker of jouw server daar voor in aanmerking komt en of dat nut zou hebben.
zou gewoon maar kijken in hoeverre hij het trekt met 1 g, ik denk dat dat wel moet lukken want in het verleden kende ik mensen die ook een l2 server runde op 100 mbit en dat ging wel oke:/
1200 mensen op een 100mbit lijn met lineage 2 is epic fail.
Weet ik uit ervaring daarom ben ik naar OVH gegaan
Ik heb nu. 0 spelers maar wel vote bots die gaan stemmen wanneer ik live ga en dan sta ik binnen 1 uur op #1 dan komen er snel genoeg veel spelers.
Ik zoek nog steeds beta testers eigelijk.

nyan
16-09-09, 20:34
Je zou volgens mij ook eventueel een 2e 1g poort aan kunnen vragen maar ik weet niet zeker of jouw server daar voor in aanmerking komt en of dat nut zou hebben.
zou gewoon maar kijken in hoeverre hij het trekt met 1 g, ik denk dat dat wel moet lukken want in het verleden kende ik mensen die ook een l2 server runde op 100 mbit en dat ging wel oke:/

Brian
15-09-09, 15:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
Klopt, echter zit je met andere limieten ook. CPU,DISK,RAM en niet te vergeten je moederbord! Dergelijke kaartjes voor zo'n 10Gbit hebben nu eenmaal een goed modern moederbord nodig om te gaan werken. (doorvoersnelheid)

En zoals ik begrijp is het handig in jouw situatie en kan jij begrijpen dat je nooit die snelheid gaat halen, maar ik denk dat het merendeel van de klanten dan gaat klagen dat ze de snelheid niet halen.
Ach.
Even paar maanden met deze draaien.
Als de donaties dan zo danig zijn dat ik een aantal maanden een HG server kan betalen dan zal ik dat ook zeker gaan doen.

Maar tot nu zit ik nog steeds goed met mijn EG en dalijk ook me 8x core voor 129.99 ex btw .

freakt
15-09-09, 14:55
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brian
Ik hoef ook niet de volle 10gbit te halen maar als het even druk op mijn server is (1200 spelers) weet ik niet of mijn 1Gbit lijn het gaat trekken.
Een extra voet achter de deur zou dan wel fijn zijn
Klopt, echter zit je met andere limieten ook. CPU,DISK,RAM en niet te vergeten je moederbord! Dergelijke kaartjes voor zo'n 10Gbit hebben nu eenmaal een goed modern moederbord nodig om te gaan werken. (doorvoersnelheid)

En zoals ik begrijp is het handig in jouw situatie en kan jij begrijpen dat je nooit die snelheid gaat halen, maar ik denk dat het merendeel van de klanten dan gaat klagen dat ze de snelheid niet halen.

Brian
15-09-09, 14:26
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakt
Ik vind het maar logisch. de OVH series, laat staan de isgenoeg/kimsufi's kunnen die snelheid niet eens goed aan. Die hardware is te zwak, die met de SSD's daar zou je nog wat door kunnen halen maar toch.
Ik hoef ook niet de volle 10gbit te halen maar als het even druk op mijn server is (1200 spelers) weet ik niet of mijn 1Gbit lijn het gaat trekken.
Een extra voet achter de deur zou dan wel fijn zijn

freakt
15-09-09, 14:08
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brian
Jammer dat dit alleen met de HG servers kan.
Die specs zijn gewoon vet overkill voor wat ik doe maar een 10Gb lijn kan ik goed gebruiken en daar heb ik die 200 eu extra permaand wel voor over.
Wellicht dat OVH ervoor kan zorgen dat dit ook op andere servers kan komen ?
Zou wel top service zijn!
Ik vind het maar logisch. de OVH series, laat staan de isgenoeg/kimsufi's kunnen die snelheid niet eens goed aan. Die hardware is te zwak, die met de SSD's daar zou je nog wat door kunnen halen maar toch.

Brian
15-09-09, 12:29
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
naar mijn weten wel
je kan bij de HG servers een optie +10g bestellen, http://www.ovh.nl/items/bandbreedte_10Gbps_HG.xml
Jammer dat dit alleen met de HG servers kan.
Die specs zijn gewoon vet overkill voor wat ik doe maar een 10Gb lijn kan ik goed gebruiken en daar heb ik die 200 eu extra permaand wel voor over.
Wellicht dat OVH ervoor kan zorgen dat dit ook op andere servers kan komen ?
Zou wel top service zijn!

nyan
15-09-09, 12:07
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brian
Is dit al door?
Ik kan dit nergens vinden?
naar mijn weten wel
je kan bij de HG servers een optie +10g bestellen, http://www.ovh.nl/items/bandbreedte_10Gbps_HG.xml

Brian
14-09-09, 18:17
Is dit al door?
Ik kan dit nergens vinden?

Scriptman
30-04-09, 21:51
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmsnotje
/me volunteers as tester
Kan je dus mooi vergeten

jmsnotje
30-04-09, 10:35
/me volunteers as tester

Sjowhan
29-04-09, 23:13
w00t. vooral die 500TB opslag

ThaRebel
29-04-09, 20:56
voor bedrijven .... die de cash hebben? hoeveel moet dit wel niet per maand kosten...

Betatester123
29-04-09, 20:10
=O 10Gbps is zooooo snel xD
Goed initiatief!

oles@ovh.net
27-04-09, 10:00
Goedendag,

Ovh zal binnekort haar eerste Dedicated Server aanbieden met 10 Gbps, met andere woorden zal de server worden verbonden aan het netwerk via een fiber optic interface van 10 Gbps. Technisch gezien is een server van 10Gbps een grote uitdaging. Aspecten zoals de kosten, de interconnectie op het interne en externe netwerk, de bandbreedte en de omgang met mogelijke aanvallen komen daarbij kijken. Voor sommige providers is 10Gbps de totale capaciteit van het netwerk. Hierdoor vereist een 10 Gbps servers een speciale benadering ten opzichte van de aan de klant aangeboden diensten en de mogelijke risico's op aanvallen. Dankzij de investeringen op ons netwerk in Europa, kunnen we onze capacietit verhogen, vooral in Noord Europa en de VS. Hiermee zullen we in staat zijn de bandbreedte tot 3Gbps per server te garanderen en zelfs meer in de toekomst.


Waar dient een 10 Gbps server voor?
---------------------------------------------
De 10Gbps servers komen in hetzelfde netwerk te staan en daardoor kunnen ze direct met elkaar communiceren op Ethernet basis zonder veel belasting te veroorzaken. Het bezit van meerdere 10 Gbps servers met hoge opslag, verwerkings en netwerkcapaciteit maakt Virtualisatie en Cloud Computing mogelijk die afgestemd is op uw behoeftes aan intensief gebruik zonder achteruitgang in de dienstkwaliteit van de server of het netwerk. De 10 Gbps servers worden gekkoppeld aan de de repartities van de VPN, de Firewall en het prive netwerk met de mogelijkehid om tot 500Tb voor nu en meer in een nabije toekomst op te slaan.

Met vriendelijke groet,

Octave.