OVH Community, your new community space.

[Hint to OVH] Kernel Choices.


Jesper
26-04-09, 22:32
Dus volg mijn howto, en je komt eruit ;
http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=211

Ps. mijn howto gaat over centos, maar je kan natuurlijk ook debian o.i.d. installen, met zon beetje dezelfde commands, google helpt je wel, en mijn ftp beschikt niet over de debian mirror, mijn excuus!

Praetorian
26-04-09, 21:47
@Cere4l:
Nederlandse al geprobeert? http://nl.wikipedia.org/wiki/Preboot...on_Environment

Cere4l
26-04-09, 20:53
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Zie mijn tut om een clean CentOS te installen, je kan dit ook vervangen voor debian en dergelijken, alleen heb ik deze niet op mijn ftp staan, aangezien de CentOS distro alleen al 40GB was!

Dit wordt trouwens ook wel PXE install genoemd, google helpt je hier ook wel bij
The Preboot eXecution Environment (PXE, also known as Pre-Execution Environment, or 'pixie') is an environment to boot computers using a network interface independently of available data storage devices (like hard disks) or installed operating systems.

MWeulink
26-04-09, 18:52
jammer...

Jesper
26-04-09, 18:30
Zie mijn tut om een clean CentOS te installen, je kan dit ook vervangen voor debian en dergelijken, alleen heb ik deze niet op mijn ftp staan, aangezien de CentOS distro alleen al 40GB was!

Dit wordt trouwens ook wel PXE install genoemd, google helpt je hier ook wel bij


PS. OVH heeft gezegt in een ander topic, dat alle servers de benodigde drivers en modules hebben voor de voor die server-type doeleind, dus daarom hoeven ze geen default kernels te bieden, ze zeggen ook dat je deze dan zelf maar moet maken!

Helaas dus, maarja, dat is het enige jammere; Geen module support!

Balen, maar goed op te lossen dmv een PXE install

Scriptman
26-04-09, 13:02
Maargoed.. de server download wel traag al 2 weken lang.. +/- 250Kbps ?:s

Adveen
26-04-09, 11:50
The OVH kernels are probably more secure and probably work better on the hardware,
so if I dont run in any trouble I will never choose a default kernel over a OVH kernel.

Of course... if the default kernels are available then I would have something to choose, now I don't have a choise.

coevoet
26-04-09, 03:24
No problem with the default OVH kernels for me. As far as I tested it (with Debian) it works just fine with the binarie packages supplied by the OVH mirror. (Never the less I'm working with a kernel supplied by Debian right now.)

If you want to compile against your kernel you should install the kernel headers like you always should. It's not an impossible job, in fact it's quite easy. The same goes for installing the kernel of the distro you're working with or upgrading it.

MWeulink
26-04-09, 00:49
Please people, feel free to post here how your think about it!


Hey OVH,

We all like your Servers, but there are some problems with the kernels.
Some software we want to use cant be used because of the "distro version" in the baked in the kernel.

So i though to ask you to make the standard kernels available for clients.
Normal people who want to get or make an good server need an clean *standard* kernel.

I thought on anything like this in the Reinstallation Menu:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReinstallationMenu
OVH Kernels:
  • Debian 4.0 (Etch - OVH Kernel)
  • Debian 5.0 (Lenny - OVH Kernel)
  • CentOS 5 (OVH Kernel)
  • etc. etc.....


Standaard Kernels:
  • Debian 4.0 (Etch - Standaard Kernel)
  • Debian 5.0 (Lenny - Standaard Kernel)
  • CentOS 5 (Standaard Kernel)
  • etc. etc....


Direct Usable distro's:
  • Proxmox (OpenVZ + Debian - OVH Kernel)
  • CPanel 11 (CentOS 5 - OVH Kernel)
  • eMail Gateway (CentOS 5 - OVH Kernel)
  • etc. etc....
I would like this realy! and i know more people are thinking about this.

So i hope you'll give that option to us, otherway we have to do it manual with like 16 hours of work... everytime we want to reinstall our server again.

-----------------------------------------------------------------------

Hey OVH,

Wij zijn trots op uw Servers,
maar er zijn soms problemen met de kernels.
Veel software wat we willen installeren, kunnen niet worden geinstalleerd vanwege de "linux versie" die in de kernel gebakken zit.
Wij hopen dat u de normale "standaard" kernels kunnen toevoegen aan het Herinstallatie menu.
Normale mensen die een goede server willen maken hebben belang bij de standaard kernel.

Mijn idee van het nieuwe menu is:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReinstallationMenu
OVH Kernels:
  • Debian 4.0 (Etch - OVH Kernel)
  • Debian 5.0 (Lenny - OVH Kernel)
  • CentOS 5 (OVH Kernel)
  • enz. enz. .....


De Standaard Kernel:
  • Debian 4.0 (Etch - Standaard Kernel)
  • Debian 5.0 (Lenny - Standaard Kernel)
  • CentOS 5 (Standaard Kernel)
  • enz. enz.….


Kant en Klare distro' s:
  • Proxmox (OpenVZ + Debian - OVH Kernel)
  • CPanel 11 (CentOS 5 - OVH Kernel)
  • e-mail Gateway (CentOS 5 - OVH Kernel)
  • enz. enz.….
Hier zouder we heel erg blij mee zijn! en ik weet zeker dat mensen hier zo over denken.
Dus hoop ik dat u dit kan regelen, anders word het elke keer ongeveer 16 uur werken om een keer een goeie distro op de server te krijgen, nadat we een reinstall gedaan hebben...

Met Vriendelijke Groeten,
Mark