OVH Community, your new community space.

NXclient krijgt toetsenbordinput niet goed door


Adveen
25-04-09, 00:04
Dit is een fout in NX wanneer je van Ubuntu <--> Ubuntu connect.
Geldt overigens niet voor alle versies, het probleem met die arrow keys lijkt er alleen te zijn als de NX-server Ubuntu 8.04 Hardy draait en een willekeurige versie van Ubuntu als NX client.
Met een Ubuntu 8.10 als NXserver heb ikzelf dit probleem niet gehad.
Het is idd een irritant probleempje waar zover ik weet niet direct een oplosing voor is, er is d8 ik wel een manier om te zorgen dat die arrow-keys "niks" doen zeg maar, maar dat zou je even moeten googlen.
Als je de Num-lock inschakelt dan kun je trouwens de pijltjesknop gebruiken op dat Num gedeelte van je toetsenbord, niet echt een oplossing maar mss wel handig als je toch echt ff de pijltjesknop nodig hebt.

martieadams
24-04-09, 18:01
Ik heb dus via de actie een dedicated server met ubuntu 8.04 erop nu is alleen het probleem dat een aantal toetsen op mijn laptop niet goed wordt doorgegeven via NXclient, is hier een oplossing voor? Een voorbeeld hiervan is als ik bijvoorbeeld de pijl toetsen gebruik dan gaat hij een printscreen doen etc. Als computer heb ik een fuitjitsu siemens amilo pi1536, ik draai native ubuntu hierop en daar heb ik hetzeflde toetsenbord ingesteld als op de dedicated machine. Wat opvalt is dat als ik via ssh in een terminal verbind de server wel gewoon omgaat met bijvoorbeeld de pijl toetsen. Lijkt op een NXclient fout dus.