OVH Community, your new community space.

[Howto] Remote Desktop on Debian Lenny *FAST*


ridebest
21-04-09, 16:30
bedankt hele maal goed zo

Praetorian
21-04-09, 11:06
Optioneel kun je per gebruiker bij een reboot ook scripts en applicaties starten.
Dit wordt in je cron gedaan. Meer informatie daarover kun je hier vinden.

Praetorian
21-04-09, 09:50
Edit het bestand genaamd "rc.local" in /etc/ en voeg daar de opstart regel van de VNC aan toe.

Telkens als nu je server zal rebooten, zal hij op het eind de vnc server erbij starten.

Het kan ook anders en die manier is ook iets netter, echter vergt het enige uitleg en is het ook niet echt geschikt voor de linux-lijken onder ons.
Voor de mensen die zich er wel in willen verdiepen: lees en huiver.

MWeulink
20-04-09, 23:18
het zal vast wel kunnen ik zal ff kijken hoe.... en dan post ik het hier ook wel bij

ridebest
20-04-09, 22:58
ja dat snap ik maar dat linux dat niet in een keer doen ?

MWeulink
20-04-09, 22:10
Heyy,

Een server is niet om te rebooten...
misschien een optie om de laatste command opnieuw te doen...
dan start je namelijk tightvncserver opnieuw op

ridebest
20-04-09, 22:07
ik heb dit nu gedaan he het werkt tot dat je de server opnieuw reboot dat kan je niet meer inloggen mischien een idee?

MWeulink
19-04-09, 22:45
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l4mer
Da's geen fix, da's een workaround. Je gebruikt nu namelijk XFCE4 + VNC in plaats van GNOME + NX

Toch wel een nuttige tutorial... Veel mensen die een GUI op hun server willen hebben niet zoveel kaas van de commandline gegeten, en willen het liefste stap-voor-stap geholpen worden.

Twee dingen:
- Als je écht GUI wilt maar zo min mogelijk performance-verlies kun je ook nog even naar fluxbox kijken.
- Het is aan te raden de vncserver vanuit je gebruikersaccount te starten, zonder su/sudo/whatever. Als je hem vanuit root/su/sudo start heb je namelijk een VNC controle over je root ipv je gebruikersaccount.
inderdaad, alleen de meeste mensen willen graag gelijk als ze inloggen, gebruik kunnen maken van de root commands....
en daarom heb ik er voor gekozen om de tutor vanaf root te maken

l4mer
19-04-09, 22:41
Da's geen fix, da's een workaround. Je gebruikt nu namelijk XFCE4 + VNC in plaats van GNOME + NX

Toch wel een nuttige tutorial... Veel mensen die een GUI op hun server willen hebben niet zoveel kaas van de commandline gegeten, en willen het liefste stap-voor-stap geholpen worden.

Twee dingen:
- Als je écht GUI wilt maar zo min mogelijk performance-verlies kun je ook nog even naar fluxbox kijken.
- Het is aan te raden de vncserver vanuit je gebruikersaccount te starten, zonder su/sudo/whatever. Als je hem vanuit root/su/sudo start heb je namelijk een VNC controle over je root ipv je gebruikersaccount.

MWeulink
19-04-09, 22:32
Hallo mensen,

er zijn veel mensen die last hebben van disconnects op hun server tijdens het gebruik van de NX-client.

Hier heb ik een fix voor.

Herinstalleer je server met Debian of Ubuntu welke versie je ook maar wilt hebben.

na de install log je in als root via SSH met putty of een andere ssh client.

dan doe je alsvolgt:

Code:
# aptitude update
# aptitude upgrade
# aptitude install xfce4 xfce4-goodies xdm tightvncserver
# xdm

!! inplaats van xfce4 & xfce-goodies kan je ook gnome of kde installeren let wel, je server word wel langzamer als je gnome of kde installeerd !!

nu heb je een desktop geinstalleerd, die snel is dus je performance van je server weinig achteruit haalt.

nu doe je:
Code:
# /usr/bin/tightvncserver
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door /usr/bin/tightvncserver

You will require a password to access your desktops.

Password: >>JouVNCPassword<<
Warning: password truncated to the length of 8.
Verify: >>JouVNCPassword<<
Would you like to enter a view-only password (y/n)? n
xauth: creating new authority file /root/.Xauthority

New 'X' desktop is server6.livethunder.nl:1

Creating default startup script /root/.vnc/xstartup
Starting applications specified in /root/.vnc/xstartup
Log file is /root/.vnc/server6.livethunder.nl:1.log
(de hostname van mijn server is server6.livethunder.nl


nu download je op je pc tightvnc via:
http://www.tightvnc.com/download.html

en start je tightvncviewer.
en typ je je eigen serverhost in met :1 er achter.



en druk op connect.

en dan log je in

have fun allemaal



p.s.: een server is niet om te rebooten maar als je het ongehoopt toch moet doen kan je tightvnc weer starten met:
Code:
# /usr/bin/tightvncserver