OVH Community, your new community space.

FTP Login probleem


suddenbunny
18-04-09, 18:28
Neem contact op met het service center van OVH, beschikbaar van maandag tot en met vrijdag.

Praetorian
18-04-09, 12:19
@Jesper:
Lennard geeft dus aan dat ubuntu standard al met een GUI komt waarin mensen zich meestal wel kunnen redden. Dat je overal (en ja, zelfs onder gentoo) X kan installeren om een GUI te gebruiken is ook mogelijk maar niet zijn antwoord.....

Jesper
17-04-09, 22:58
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MACKerMD
Ik geef 't op met deze OS ..
Gentoo werkt niet mee. Teveel rompslomp en ik blijf zoeken.
Heel frustrerend. Want niet alles staat zoals jullie me aanraden.

Kdenk dat ik de hele boel maar reinstall en er ubuntu op ga zetten.
Wilde die gentoo voor streaming audio/video met wat mirror opties, maar ik ben nu bijna 2 dagen aan't vechten met dit en de adviezen werken (helaas) niet.

Misschien nog 1 andere suggestie voor ik de hele boel wis en reinstall?
Gentoo is inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk....
Ik kreeg apache daar niet eens aan de praat ...

maarja, Ubuntu Desktop is natuurlijk handig voor beginners, echter raad ik je CentOS of Debian aan voor webhosting

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennard
Als je echt een leek bent is het misschien handig om met Ubuntu te beginnen.
Volgens mij is dat het enige OS wat je kunt installeren en wat een grafische user interface heeft; voor mij was het ideaal omdat ik nog nooit met de commandline heb gewerkt e.d.
Ehm, Ubuntu is niet het enige OS wat je kunt installeren?

Grafische interfaces kun je altijd installeren he

MACKerMD
17-04-09, 22:55
Ik had wel eens met commandlines gewerkt (ik kom uit de DOS-tijd) .. en ook op SUN machines met commandlines gespeeld.. maar dit is basis zo kaal als die hyper-kok uit Rotterdam, en dan ben je veel langer van huis voor je 't hebt draaien.

Dus ik denk inderdaad dat ik voor debian/umbuntu ga...

Teveel gewend geraakt aan CVS-panels (lees mambo etc)

Wel heel erg bedankt voor de hulp/adviezen.

Lennard
17-04-09, 18:24
Als je echt een leek bent is het misschien handig om met Ubuntu te beginnen.
Volgens mij is dat het enige OS wat je kunt installeren en wat een grafische user interface heeft; voor mij was het ideaal omdat ik nog nooit met de commandline heb gewerkt e.d.

MACKerMD
17-04-09, 16:34
Ik geef 't op met deze OS ..
Gentoo werkt niet mee. Teveel rompslomp en ik blijf zoeken.
Heel frustrerend. Want niet alles staat zoals jullie me aanraden.

Kdenk dat ik de hele boel maar reinstall en er ubuntu op ga zetten.
Wilde die gentoo voor streaming audio/video met wat mirror opties, maar ik ben nu bijna 2 dagen aan't vechten met dit en de adviezen werken (helaas) niet.

Misschien nog 1 andere suggestie voor ik de hele boel wis en reinstall?

sj44k
17-04-09, 09:05
wat krijg je te zien in je logs ?
te vinden :

/var/log/proftpd/proftpd.log

MACKerMD
17-04-09, 04:02
Nieuwe gebruiker aanmaken hielp niet.
En standaard zie ik in SSH erg weinig.
Met Webmin kwam ik al iets verder, maar nog altijd geen FTP toegang.

Ik begin me aardig als een dodo te voelen..

Insane
17-04-09, 01:10
Je probeert waarschijnlijk in te loggen als root-gebruiker? Dit staat (voor de veiligheid) standaard uit.

Je moet het zelf aanzetten (in /etc/proftpd/proftpd.conf) of een nieuwe gebruiker toevoegen aan het systeem. Dat laatste heb ik ook gedaan, kon direct inloggen als die user.

Succes!

Sphinx
17-04-09, 00:18
Heb je al gekeken naar /etc/proftpd.passwd ? Ook zou het handig zijn om je logs te bekijken, dit geeft vaak al veel informatie.

MACKerMD
16-04-09, 19:43
Gentoo .. streaming server.

Om toegang te krijgen tot de ftp, gebruik ik FlashFXP.

Jesper
16-04-09, 19:31
Welk OS gebruik je ?

MACKerMD
16-04-09, 19:28
Ik kom prima in mijn Manager3. Ook kan ik met Putty inloggen via SSH.

ProFTPD lijkt geinstalleerd te zijn op mijn server. Maar hoe ik ook probeer in te loggen, ik blijf een standaard 530 error krijgen. (veelal een basis password probleem).

Password had ik al veranderd via de manager, dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan. Aangezien ik daar prima op kan inloggen met nieuwe password. Maar nog altijd geen toegang tot de FTP.

Het begint me langzaam aan een beetje te duizelen en vraag me af of ik iets fout doe, iets vergeten ben of ergens overheen kijk.

Graag advies/hulp.