OVH Community, your new community space.

VPS reset is dan de bash-bug gefixed?


PS4ALL
24-10-14, 15:39
Sorry voor de late reactie, ik ben hier op het forum niet echt actief meer

Of de bash bug opgelost is bij VPS'en weet ik niet, maar het lijkt mij dat OVH er bovenop zit. Wel weet ik dat een permanente fix nog altijd niet gevonden is omdat eigenlijk een heleboel gefixt moet worden dan alleen bash bron

Een kleine quote hiervan:
Het probleem is dat Bash niet meer backwards compatible zou zijn als environment-variabelen niet meer automatisch worden geparset, waardoor veel oudere software niet meer zal werken. Tegelijkertijd zal dat het probleem niet volledig oplossen. Het probleem is dat gebruikers apparaten als routers, nas-systemen en zelfs draadloze webcams met een ingebouwde webserver vaak minder snel patchen dan een desktop-besturingssysteem, en daardoor nog jarenlang kwetsbaar kunnen zijn.

cees
02-10-14, 16:09
Bedankt voor het meedenken PS4ALL,

Maar wordt er bij een VPS-reset wel de gepatchte Ubuntu 14.04 geïnstalleerd door OVH, denk je?
(Het is me duidelijk dat het niet om een 100% perfecte patch gaat, maar 'iets' is beter dan 'niets' gepatched. Denk ik.. )

PS4ALL
02-10-14, 10:38
Er is geen 100% goede bash-bugfix beschikbaar, je zou updates kunnen installeren maar vooralsnog is de bash-bug nog niet 100% gefixt.
Zie ook deze pagina.

cees
26-09-14, 23:03
Beste mensen,

Als ik mijn VPS-reset, is het probleem van de Bash-Bug dan opgelost?
https://web.nvd.nist.gov/view/vuln/d...=CVE-2014-6271

Ik draai up-to-date Plesk 12 on Ubuntu 14.04 (64 bits) en heb geen kennis over hoe Ubuntu te updaten.
De server zelf bevat alleen spielerei wat ik makkelijk opnieuw kan uploaden..

Alvast bedankt voor het meedenken.