OVH Community, your new community space.

verbinding behouden na het uitloggen (suspend) NX client


oliver
08-05-09, 22:54
als je nu via tightvnc werkt, is dat totaal niet te vergelijken met NX.

VNC heeft zo zijn voordelen, maar een groot nadeel blijft dat deze best traag is.

Waarom nxclient je sessie suspend (as in echt suspend ipv nx suspend) snap ik niet. Ik heb zelf al ruim anderhalf jaar nx-server op mijn server draaien (met xfce4 zodat ie lekker lightweight blijft) met pidgin voor chat + irc (en ook irssi in een screen als ik geen gui beschikbaar heb )

Anyway, ik sluit mn nx-client af met het kruisje, krijg een dialoog met suspend/terminate erop alles blijft door draaien alsof ik er nog gewoon achter zou zitten.

Het kan zijn dat je een oude nx-server hebt (of de distro zelf werkt gewoon hier niet lekker mee, is allemaal moelijk te zeggen). Ik heb wel gemerkt dat ze bij freenx 'ineens' van een gui dialoog naar een console dialoog zijn over gegaan. Gewoon blauw text venster met de 2 opties erop, terminate of suspend. Sindsdien werkt suspend ook vrijwel probleemloos. Met de guil, ongeveer een jaar terug, had ik die problemen trouwens ook, mijn pidgin crashte altijd als ik mijn nx suspende.

Dave
20-04-09, 00:19
Alle replies ten spijt, maar MWeulink heeft het nog steeds bij het juiste eind!

MWeulink bedankt daarvoor :wub:

probleempje opgelost.

Adveen
20-04-09, 00:04
Als je de NX client sluit dan hoor je een keuze te krijgen uit
"Suspend" "Terminate" en "Cancel"
Als je voor de Suspend kiest dan disconnect de client wel maar je sessie hoort door te lopen zodat je op een later tijdstip kan resumen.
Met Terminate dan log je eigenlijk gewoon uit en al je programmas die stoppen.

Neem anders een kijkje in de logs of er iets staat wat er niet klopt.
Code:
cat /var/log/nxserver.log

MWeulink
19-04-09, 21:59
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaRebel
dus.. je suspend de server niet, en dus blijft je connectie aanwezig.. maar zal het verkeerd begrijpen dan.
Hey ThaRebel,

Je suspend je server niet maar wel je X Sessie... dus alles wat in je X-omgeving draaid word tijdelijk uitgeschakeld, en in slaapstand gezet.
daardoor worden de programmas die je had draaien van internet gedisconnect en in een tijdelijk bestand opgeslagen.


Hier is een fixje, kan je nogal veel mee
[Howto] Remote Desktop on Debian Lenny *Fast*

ThaRebel
19-04-09, 20:27
dus.. je suspend de server niet, en dus blijft je connectie aanwezig.. maar zal het verkeerd begrijpen dan.

Dave
19-04-09, 20:04
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaRebel
Had zelfde probleem. hmmm Hoe doe ik dat? Minimaliseer die bende, dan heb je je sessie schermpje en dan sluit je connectie. En dan blijft alles als het goed is runnen op je server dus ook mirc.
dat is niet het probleem............

MWeulink heeft het juist omschreven.

ThaRebel
19-04-09, 19:45
Had zelfde probleem. hmmm Hoe doe ik dat? Minimaliseer die bende, dan heb je je sessie schermpje en dan sluit je connectie. En dan blijft alles als het goed is runnen op je server dus ook mirc.

Dave
19-04-09, 17:17
MWeulink bedankt voor de reactie.

misschien een idee om gewoon via ssh in te loggen op je Grafische gedeelte...
dan heb je er meer aan
dat zegt me ff niks..

MWeulink
19-04-09, 17:06
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Zoals KingOfDos al aangeeft lijkt het mij handiger om een linux client te halen voor IRC toepassingen. irssi is hierbij een erg goede, maar ook xchat en bitchx (hetzelfde?) doen het erg goed.

Voor het draaien van windows toepassingen onder linux kan ik je geen enkele ondersteuning geven :S
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt
suspend mode == slaapstand.
dus computer reageerd alleen op aanvraag van een externe factor of toetsenbord...

en Xchat is een linux client.. maar alles wat onder X werkt en je connect via nx-client... word gedisconnect....



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave
allemaal leuk en aardig, maar het zelfde probleem gebeurd met xchat!

Closing Link:................ (Ping timeout)
Disconnected (Remote host closed socket).

Er is dus ook weinig sprake van verbonden blijven nadat je de NX client suspend.

Hallo Dave,

Suspend is eigenlijk slaapstand.
als je een normale computer in suspend mode zet (slaapstand) verbreekt hij de verbinding, en zelfs verbinding met je monitor & hardeschijf.
dit gebeurd ook met de NX-Client. alleen word hij weer geactiveerd via een externe factor.

misschien een idee om gewoon via ssh in te loggen op je Grafische gedeelte...
dan heb je er meer aan

Dave
19-04-09, 15:39
nm :-/

Dave
19-04-09, 11:16
allemaal leuk en aardig, maar het zelfde probleem gebeurd met xchat!

Closing Link:................ (Ping timeout)
Disconnected (Remote host closed socket).

Er is dus ook weinig sprake van verbonden blijven nadat je de NX client suspend.

Praetorian
16-04-09, 14:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave
een vraagje met betrekking tot het behouden van je verbinding na het uitloggen(suspend) met NX client.

Ik heb mirc lopen in wine en zou graag de verbinding willen behouden met de irc kanaalen waar ik op ben ingelogd.

Ik log in op de server met het programma NX client en als ik die sluit, dus suspend....alle programmas zouden moeten blijven lopen, maar helaas is dit niet het geval....de verbinding word verbroken in irc.

Is er een manier om de verbinding te blijven behouden?
Zoals KingOfDos al aangeeft lijkt het mij handiger om een linux client te halen voor IRC toepassingen. irssi is hierbij een erg goede, maar ook xchat en bitchx (hetzelfde?) doen het erg goed.

Voor het draaien van windows toepassingen onder linux kan ik je geen enkele ondersteuning geven :S

Hmnz
15-04-09, 23:25
Hou er wel rekening mee dat voor IRC applicaties op de server appart toestemming moet worden gevraagd zoals in de algemene voorwaarden staat (ja ik lees die dingen :') ). Dit ivm veiligheid (botnets) enzo.

Verder mag je zelf weten wat je erop zet en ermee doet . Maar alleen IRC is hier, en bij vele andere providers nog altijd een lastig punt.

KingOfDos
15-04-09, 23:23
Ik zou me sowieso afvragen waarom je mIRC in Wine gaat draaien, terwijl er bergen IRC clients voor linux zijn. Misschien werken bepaalde dingen dan anders, maarja. Even door de leercurve heen worstelen en je kan native draaien.

Ik maak zelf al jaren gebruik van irssi, welke ik in een screen heb draaien. Ik kan vanaf overal inloggen op mijn thuisserver, en dan attach ik mijn screen session. Ook MSN, GTalk, ICQ en andere heb ik hierin gehangen, via BitlBee, welke als protocol translator gebruikt wordt. Om van een protocol (bv MSN) netjes IRC verkeer te maken.

Goed, dit is geen direct antwoord op de gestelde vraag. Maar wel iets wat me zinnig lijkt om te vermelden.

Dave
15-04-09, 18:39
een vraagje met betrekking tot het behouden van je verbinding na het uitloggen(suspend) met NX client.

Ik heb mirc lopen in wine en zou graag de verbinding willen behouden met de irc kanaalen waar ik op ben ingelogd.

Ik log in op de server met het programma NX client en als ik die sluit, dus suspend....alle programmas zouden moeten blijven lopen, maar helaas is dit niet het geval....de verbinding word verbroken in irc.

Is er een manier om de verbinding te blijven behouden?